Wat doe ik verkeerd?
dinsdag 20 februari 2018 om 21:34
In november ben ik begonnen met het omgooien van mijn eetgewoonten. Ik was in de loop der jaren veel te dik geworden (95 kg bij 1.73 cm) door snoepen en ongezonde keuzes maken in mijn eten en wilde graag afvallen.
Langzaam maar zeker verloor ik de afgelopen maanden 9 kilo. De eerste 2 weken gingen hard (vocht, uiteraard) en daarna ging mijn gewicht langzaam, maar gestaag naar beneden.
Ik ben bewust niet op een dieet gegaan, maar ben goed op gaan letten.
Maar nu... Sinds anderhalve week kom ik ineens aan. Nu al 1,5 kilo. Menstruatie kan het niet zijn, ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest. Ander eetpatroon ook al niet, want ik ben niet anders gaan eten dan de maanden ervoor.
Wat ik eet:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met mager beleg
Tussendoor: fruit
Lunch: 2 volkoren boterhammen met mager beleg en rauwkost of een salade.
Tussendoor: zo’n pakje van die breekcrackertjes en wortels/tomaten/komkommer
Diner: veel groenten, een stukje vlees, ongeveer 75 gram aardappelen of rijst. Pasta eet ik liever niet, dat is niet mijn favoriete eten
Tussendoor: schaaltje yoghurt zonder toevoegingen
Ik heb hier al eens een topic gehad over afvallen. Toen heb ik veel goede tips gekregen, die ik toen direct toe ben gaan passen. Door omstandigheden kan ik niet sporten. Wel wandel ik elke dag minstens een uur.
Geen brood eten wil ik niet. Ik heb dat geprobeerd, maar merkte dat ik dat niet vol zou houden op de langere termijn. Het is voor mij belangrijk om dit vast te houden als levensstijl en niet om dit tijdelijk te doen als ‘dieet’.
Hebben jullie een idee wat ik verkeerd doe? Of is dit een ‘fase’ die ook bij afvallen hoort?
Ik hoef en wil geen kilo’s per week af te vallen, maar aankomen is ook bepaald niet mijn streven...
Langzaam maar zeker verloor ik de afgelopen maanden 9 kilo. De eerste 2 weken gingen hard (vocht, uiteraard) en daarna ging mijn gewicht langzaam, maar gestaag naar beneden.
Ik ben bewust niet op een dieet gegaan, maar ben goed op gaan letten.
Maar nu... Sinds anderhalve week kom ik ineens aan. Nu al 1,5 kilo. Menstruatie kan het niet zijn, ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest. Ander eetpatroon ook al niet, want ik ben niet anders gaan eten dan de maanden ervoor.
Wat ik eet:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met mager beleg
Tussendoor: fruit
Lunch: 2 volkoren boterhammen met mager beleg en rauwkost of een salade.
Tussendoor: zo’n pakje van die breekcrackertjes en wortels/tomaten/komkommer
Diner: veel groenten, een stukje vlees, ongeveer 75 gram aardappelen of rijst. Pasta eet ik liever niet, dat is niet mijn favoriete eten
Tussendoor: schaaltje yoghurt zonder toevoegingen
Ik heb hier al eens een topic gehad over afvallen. Toen heb ik veel goede tips gekregen, die ik toen direct toe ben gaan passen. Door omstandigheden kan ik niet sporten. Wel wandel ik elke dag minstens een uur.
Geen brood eten wil ik niet. Ik heb dat geprobeerd, maar merkte dat ik dat niet vol zou houden op de langere termijn. Het is voor mij belangrijk om dit vast te houden als levensstijl en niet om dit tijdelijk te doen als ‘dieet’.
Hebben jullie een idee wat ik verkeerd doe? Of is dit een ‘fase’ die ook bij afvallen hoort?
Ik hoef en wil geen kilo’s per week af te vallen, maar aankomen is ook bepaald niet mijn streven...
dinsdag 20 februari 2018 om 23:20
dinsdag 20 februari 2018 om 23:21
Als je minder calorieën binnen krijgt dan je verbruikt val je af.
Maar je lichaam wil dat voorkomen en schakelt over naar de spaarstand: het gaat minder calorieën verbruiken omdat er hongersnood is. Dat denkt je lichaam althans.
En volgens mij is het daarnaast ook redelijk normaal als het afvallen een poosje stagneert en daarna weer verder gaat.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 20 februari 2018 om 23:22
Ze wil blijvend afvallen. Klein detail. En niet het vetpercentage van een 'machine' hebben, vermoed ik.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:22
Haha dat had ik me dan waarschijnlijk nog wel kunnen herinneren
dinsdag 20 februari 2018 om 23:23
Om eerlijk te zijn zou ik niet panikeren, ik denk dat het wel goed komt. Ik zou trouwens opletten dat je niet te weinig binnen krijgt. Een halve kilo of een paar gram per week afvallen is prima.
Afvallen gaat niet in een rechte lijn omlaag, dat gaat op en neer en met plateaus. Gewoon gezond doorgaan en gun je zelf af en toe iets. Gewoon een normaal eetpatroon en niet diëten, dat is het beste.
Wandelen is trouwens super goed om te doen, je krijgt genoeg beweging als je echt een uur per dag beweegt. Ik ben begonnen met 10.000 stappen per dag en heb dat uitgebreid. Hoef jij niet te doen, maar je hebt een basis hoor!
Succes ermee!
Afvallen gaat niet in een rechte lijn omlaag, dat gaat op en neer en met plateaus. Gewoon gezond doorgaan en gun je zelf af en toe iets. Gewoon een normaal eetpatroon en niet diëten, dat is het beste.
Wandelen is trouwens super goed om te doen, je krijgt genoeg beweging als je echt een uur per dag beweegt. Ik ben begonnen met 10.000 stappen per dag en heb dat uitgebreid. Hoef jij niet te doen, maar je hebt een basis hoor!
Succes ermee!
dinsdag 20 februari 2018 om 23:24
Wel fijn dat je even mijn vooroordeel bevestigt dat je niet aan de slimme kant van de curve zit.Sopozo schreef: ↑20-02-2018 23:05Ik schrijf wat ik wil honnepon![]()
Blijkbaar heb je geen idee hoe het is in de wereld van diëten. Dat is oké, hoef je niet op af te geven. Als ze SNEL wil afvallen kun je het zo gebruiken. Als ze langzaam wil afvallen moet ze kijken wat ze verbruikt dagelijks en binnen krijgt en onder haar verbruik gaan zitten.
Zo simpel kan het zijn. Ik reageer simpelweg uitgebreid op een vrouw die wilt weten wat ze fout doet en dat doe ik dan ook.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:24
Nee totaal niet. Geef TO mijn visie erop. Is het aan TO om er wat mee te doen of naast zich neer te leggen. Val zo aan joh flapdrol... had het niet gezegd als het geen resultaten oplevert TO eet al überhaupt al 1100-1200 kcal. Als ze daar nog van aankomt moet je eronder gaan zitten. Zo moeilijk is het niet.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:25
Dank je wel voor de tips! Rookvlees ben ik gek op (altijd al), dus dat eet ik al heel regelmatig. Ei en kwark eigenlijk maar zelden, maar dat is zeker leuk en lekker voor de afwisseling.shining_star schreef: ↑20-02-2018 23:20Misschien nog wat meer eiwit toevoegen TO, zoals vleesbeleg (rookvlees, kip), ei en (magere) kwark. Verder is alles hier denk ik al gezegd. Volhouden!Schommelingen zijn normaal.
Het verschil bij mij tussen 's morgens en 's avonds wegen is meestal een kilo. Als ik de vorige avond chinees heb gegeten of pizza dan weeg ik 's morgens ook zeker een halve kilo meer, dus het schommelt best veel hoor, niks om je druk over te maken.
Gewoon stug doorgaan, even stilstaan is normaal dat komt straks wel weer op gang denk ik. Vooral niet gaan crashen.
Gewoon stug doorgaan, even stilstaan is normaal dat komt straks wel weer op gang denk ik. Vooral niet gaan crashen.
Bedankt voor de uitleg!Solomio schreef: ↑20-02-2018 23:21Als je minder calorieën binnen krijgt dan je verbruikt val je af.
Maar je lichaam wil dat voorkomen en schakelt over naar de spaarstand: het gaat minder calorieën verbruiken omdat er hongersnood is. Dat denkt je lichaam althans.
En volgens mij is het daarnaast ook redelijk normaal als het afvallen een poosje stagneert en daarna weer verder gaat.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:26
Ga je serieus verkondigen dat 900kcal eten op een dag gezond is hahaha.Sopozo schreef: ↑20-02-2018 23:24Nee totaal niet. Geef TO mijn visie erop. Is het aan TO om er wat mee te doen of naast zich neer te leggen. Val zo aan joh flapdrol... had het niet gezegd als het geen resultaten oplevert TO eet al überhaupt al 1100-1200 kcal. Als ze daar nog van aankomt moet je eronder gaan zitten. Zo moeilijk is het niet.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:28
Grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Waar zit je spaarstand in? Eerst verbrand je snelle calorieën (oa. Suikers), daarna langzame calorieën (oa. Vet) en daarna spierweefsel, en daarna gaan je organen eraan.Solomio schreef: ↑20-02-2018 23:21Als je minder calorieën binnen krijgt dan je verbruikt val je af.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:29
Gaat het verder goed met je?Sopozo schreef: ↑20-02-2018 23:24Nee totaal niet. Geef TO mijn visie erop. Is het aan TO om er wat mee te doen of naast zich neer te leggen. Val zo aan joh flapdrol... had het niet gezegd als het geen resultaten oplevert TO eet al überhaupt al 1100-1200 kcal. Als ze daar nog van aankomt moet je eronder gaan zitten. Zo moeilijk is het niet.
Welnee, helemaal geen onzin, wetenschappelijk aangetoond.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:30
Ik ben al wat meer gerustgesteld, na al jullie reacties dat het normaal is. Ik ga er dan ook vanuit dat het ooit weer zakt, wanneer dan ook._Inkie_ schreef: ↑20-02-2018 23:25Het verschil bij mij tussen 's morgens en 's avonds wegen is meestal een kilo. Als ik de vorige avond chinees heb gegeten of pizza dan weeg ik 's morgens ook zeker een halve kilo meer, dus het schommelt best veel hoor, niks om je druk over te maken.
Crashen wil ik inderdaad niet. Ben zo bang dat ik voorgoed mijn metabolisme om zeep help, dat wil ik uit alle macht voorkomen. Ik heb mijn lichaam al genoeg geweld aan gedaan door zo zwaar te worden.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:30
Hahahahah je maakt jezelf echt belachelijk, het spijt me zeer.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:31
O ja, de 'eet na 20u niets meer' was nog niet genoemd. Ik eet zelf nog na middernacht, kan je nagaan.
Life is short. Eat dessert first.