Lijf & Lijn alle pijlers

Wat doe ik verkeerd?

20-02-2018 21:34 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
In november ben ik begonnen met het omgooien van mijn eetgewoonten. Ik was in de loop der jaren veel te dik geworden (95 kg bij 1.73 cm) door snoepen en ongezonde keuzes maken in mijn eten en wilde graag afvallen.

Langzaam maar zeker verloor ik de afgelopen maanden 9 kilo. De eerste 2 weken gingen hard (vocht, uiteraard) en daarna ging mijn gewicht langzaam, maar gestaag naar beneden.

Ik ben bewust niet op een dieet gegaan, maar ben goed op gaan letten.

Maar nu... Sinds anderhalve week kom ik ineens aan. Nu al 1,5 kilo. Menstruatie kan het niet zijn, ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest. Ander eetpatroon ook al niet, want ik ben niet anders gaan eten dan de maanden ervoor.

Wat ik eet:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met mager beleg
Tussendoor: fruit
Lunch: 2 volkoren boterhammen met mager beleg en rauwkost of een salade.
Tussendoor: zo’n pakje van die breekcrackertjes en wortels/tomaten/komkommer
Diner: veel groenten, een stukje vlees, ongeveer 75 gram aardappelen of rijst. Pasta eet ik liever niet, dat is niet mijn favoriete eten
Tussendoor: schaaltje yoghurt zonder toevoegingen

Ik heb hier al eens een topic gehad over afvallen. Toen heb ik veel goede tips gekregen, die ik toen direct toe ben gaan passen. Door omstandigheden kan ik niet sporten. Wel wandel ik elke dag minstens een uur.
Geen brood eten wil ik niet. Ik heb dat geprobeerd, maar merkte dat ik dat niet vol zou houden op de langere termijn. Het is voor mij belangrijk om dit vast te houden als levensstijl en niet om dit tijdelijk te doen als ‘dieet’.

Hebben jullie een idee wat ik verkeerd doe? Of is dit een ‘fase’ die ook bij afvallen hoort?
Ik hoef en wil geen kilo’s per week af te vallen, maar aankomen is ook bepaald niet mijn streven...
Zonnebloem1996 schreef:
20-02-2018 23:27
Ohja en op hetzelfde moment wegen is ook niet geheel onbelangrijk... Anders geeft dat een totaal verkeerd beeld. Altijd in de ochtend voor je ontbijt! Anders is die 1,5 kilo makkelijk te verklaren als je ook soms in de avond weegt :)
:biggrin: Dat ga ik vanaf nu doen. Zoals ik al zei: sommige tips zijn zo vanzelfsprekend en toch heb ik ze niet zelf bedacht... Dus wederom bedankt voor je tip!
In de ochtend voor het ontbijt wegen.
Life is short. Eat dessert first.
shining_star schreef:
20-02-2018 23:29
Echt, ga terug naar school?!
Zo vernijnig, had al door dat sommige VIVA leden graag meerdere malen het wiel uitvinden. Nogmaals het is aan TO te bepalen wat ze doet. Geef enkel mijn visie...
Sopozo schreef:
20-02-2018 23:32
Woeps, bij mij menselijk aangetoond. Ga is langs bij het leger. Of zoek een dieet van een in season op.
Ah, eigen ervaring. Zeer betrouwbaar.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
doornroosje9 schreef:
20-02-2018 23:35
In de ochtend voor het ontbijt wegen.
Dat probeer ik inderdaad in de weekends te doen. Ik werk de andere dagen vanaf 6.30 uur (vanwege de spits) en het lukt me niet om nog vroeger op te staan dan ik nu doe. Helaas...
Sopozo schreef:
20-02-2018 23:36
Zo vernijnig, had al door dat sommige VIVA leden graag meerdere malen het wiel uitvinden. Nogmaals het is aan TO te bepalen wat ze doet. Geef enkel mijn visie...
Ah daar hebben we 'het', het is jouw visie!
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 20-02-2018 23:39
0.18% gewijzigd
Sopozo schreef:
TO wil graag gezond eten, niet te snel afvallen, maar wel gestaag.
Daarvoor zijn jouw 'tips' niet geschikt.
Die zijn gebaseerd op een paar uitzonderlijke situaties. Afvallen met 750 cal lukt uiteraard, maar gezond is het niet. Zeker niet op de lange duur.
Dames, enorm bedankt voor het meedenken en de fantastische tips! Waardeer ik enorm en ik kan hier weer mee verder.
Sopozo schreef:
20-02-2018 23:32
Woeps, bij mij menselijk aangetoond. Ga is langs bij het leger. Of zoek een dieet van een in season op.
Drogreden ...
Ah daar komt de aap uit de mouw, het is jou ervaring shining star ..
Sopozo schreef:
Had jij hier eerst een andere nick?
Solomio schreef:
20-02-2018 23:38
TO wil graag gezond eten, niet te snel afvallen, maar wel gestaag.
Daarvoor zijn jouw 'tips' niet geschikt.
Die zijn gebaseerd op een paar uitzonderlijke situaties. Afvallen met 750 cal lukt uiteraard, maar gezond is het niet. Zeker niet op de lange duur.
Dat zei ik al, dat was voordat haar bericht kwam van gedraagt afvallen. Een vrouw van 93kg kan voordat ze sterft met gemak 2 - 2.5 week zonder voedsel hoor voordat ze sterft. Als ze resultaten wil luister naar mij. Als ze hetzelfde gewicht wilt blijven zitten luister naar jullie. Zo simpel is het.
Zonnebloem1996 schreef:
20-02-2018 23:39
Drogreden ...
Helemaal geen drogreden. Luister is naar experts die het zelf doen ipv te roeptoeteren.
Zonnebloem1996 schreef:
20-02-2018 23:41
Ah daar komt de aap uit de mouw, het is jou ervaring shining star ..
;)
doornroosje9 schreef:
20-02-2018 23:42
Had jij hier eerst een andere nick?
Niet dat ik weet? Hoezo?
Sopozo schreef:
20-02-2018 23:45
Niet dat ik weet? Hoezo?
Er hangt hier nog iemand rond met eigenaardige ideeën over voeding. Zoals 20 eieren per dag eten en dergelijke.

Maar ik denk dat jij nog jong bent?
doornroosje9 schreef:
20-02-2018 23:46
Er hangt hier nog iemand rond met eigenaardige ideeën over voeding. Zoals 20 eieren per dag eten en dergelijke.

Maar ik denk dat jij nog jong bent?
Wat is eigenaardig aan resultaten?
20 eieren per dag lijkt me wat overdreven. Eet er zelf op een dag 5. Als ik aan het bulken ben.

23 jaar jong. Aangenaam ;-)
Sopozo schreef:
20-02-2018 23:44
Helemaal geen drogreden. Luister is naar experts die het zelf doen ipv te roeptoeteren.
Ben benieuwd over welke 'experts' jij het hebt. Maar sowieso valt er met jou geen zinnig woord te wisselen want zelfs wetenschappelijke onderzoeken vind je onzin.

Maar even een oprecht vraag, heb je een eetstoornis (verleden)? Ik deed er net wat lacherig over maar bij nader inzien zou het best kunnen. Gezien je vreemde gedachtegang over eten
zonnebloem1996 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 23:50
4.63% gewijzigd
Sopozo schreef:
Dat zei ik al, dat was voordat haar bericht kwam van gedraagt afvallen. Een vrouw van 93kg kan voordat ze sterft met gemak 2 - 2.5 week zonder voedsel hoor voordat ze sterft. Als ze resultaten wil luister naar mij. Als ze hetzelfde gewicht wilt blijven zitten luister naar jullie. Zo simpel is het.
Er zit nog een behoorlijk verschil tussen op gewicht blijven en wat jij aanraadt.
Afvallen is niet het hoofddoel hè, gezond(er) eten is het hoofddoel.
Sopozo schreef:
Ik ging eigenlijk slapen, maar hier wil ik toch even op reageren. Ik was niet van plan te sterven op afzienbare termijn, dus als je het goed vindt, ga ik deze tip even niet uitproberen o_o
Solomio schreef:
20-02-2018 23:49
Er zit nog een behoorlijk verschil tussen op gewicht blijven en wat jij aanraadt.
Afvallen is niet het hoofddoel hè, gezond(er) eten is het hoofddoel.
Ik reageer op TO. En zij wou weten waarom ze niet meer afviel. Daar heb ik op gereageerd. Als haar doel iets anders was had ze dat moeten formuleren. Ik geef haar aan hoe je gezond snel kilo's kan verliezen. Meer niet. Zoals nu al denk ik 3x gezegd.
Sopozo schreef:
Wat is eigenaardig aan resultaten?
20 eieren per dag lijkt me wat overdreven. Eet er zelf op een dag 5. Als ik aan het bulken ben.

23 jaar jong. Aangenaam ;-)
Maar het advies voor bodybuilders en militairen is toch niet geschikt voor een vrouw die blijvend wil afvallen, dat snap je toch wel?

Ik ben van mening dat jouw advies absoluut niet gezond is, maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij met zijn lichaam doet. Over een jaar of 20 merk je pas wat je met je lichaam gedaan hebt, vrees ik. Ik ben al wat ouder, doe aan krachttraining en heb echt wel verstand van een gezond voedingspatroon.
Marie1888 schreef:
20-02-2018 23:53
Ik ging eigenlijk slapen, maar hier wil ik toch even op reageren. Ik was niet van plan te sterven op afzienbare termijn, dus als je het goed vindt, ga ik deze tip even niet uitproberen o_o
Je hebt wel humor TO!
Zonnebloem1996 schreef:
Ben benieuwd over welke 'experts' jij het hebt. Maar sowieso valt er met jou geen zinnig woord te wisselen want zelfs wetenschappelijke onderzoeken vind je onzin.

Maar even een oprecht vraag, heb je een eetstoornis (verleden)? Ik deed er net wat lacherig over maar bij nader inzien zou het best kunnen. Gezien je vreemde gedachtegang over eten
Experts, ga is rond lopen bij diëtisten van het leger. En win daar is wat informatie in... Beginnende soldaten krijgen in een trainingsweek ongeveer 800 kcal per dag binnen. En vaak zijn deze militairen / beginnende soldaten aan het einde vak de week 3-5 kg lichter. (<-- dat is extreem...).

Maar als je wilt afvallen moet je gewoon minder binnen krijgen dan dat je verbruikt. Heb ik ook al 8x gezegd. Maar jullie proberen me steeds op dat punt te bashen..
Sopozo schreef:
20-02-2018 23:57
Experts, ga is rond lopen bij diëtisten van het leger. En win daar is wat informatie in... Beginnende soldaten krijgen in een trainingsweek ongeveer 800 kcal per dag binnen. En vaak zijn deze militairen / beginnende soldaten aan het einde vak de week 3-5 kg lichter. (<-- dat is extreem...).

Maar als je wilt afvallen moet je gewoon minder binnen krijgen dan dat je verbruikt. Heb ik ook al 8x gezegd. Maar jullie proberen me steeds op dat punt te bashen..
Jahaaaaaa, je valt af als je zo weinig calorieën binnenkrijgt. Dat ontkent toch niemand?
Het is alleen niet gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven