Lijf & Lijn alle pijlers

Wat doe ik verkeerd?

20-02-2018 21:34 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
In november ben ik begonnen met het omgooien van mijn eetgewoonten. Ik was in de loop der jaren veel te dik geworden (95 kg bij 1.73 cm) door snoepen en ongezonde keuzes maken in mijn eten en wilde graag afvallen.

Langzaam maar zeker verloor ik de afgelopen maanden 9 kilo. De eerste 2 weken gingen hard (vocht, uiteraard) en daarna ging mijn gewicht langzaam, maar gestaag naar beneden.

Ik ben bewust niet op een dieet gegaan, maar ben goed op gaan letten.

Maar nu... Sinds anderhalve week kom ik ineens aan. Nu al 1,5 kilo. Menstruatie kan het niet zijn, ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest. Ander eetpatroon ook al niet, want ik ben niet anders gaan eten dan de maanden ervoor.

Wat ik eet:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met mager beleg
Tussendoor: fruit
Lunch: 2 volkoren boterhammen met mager beleg en rauwkost of een salade.
Tussendoor: zo’n pakje van die breekcrackertjes en wortels/tomaten/komkommer
Diner: veel groenten, een stukje vlees, ongeveer 75 gram aardappelen of rijst. Pasta eet ik liever niet, dat is niet mijn favoriete eten
Tussendoor: schaaltje yoghurt zonder toevoegingen

Ik heb hier al eens een topic gehad over afvallen. Toen heb ik veel goede tips gekregen, die ik toen direct toe ben gaan passen. Door omstandigheden kan ik niet sporten. Wel wandel ik elke dag minstens een uur.
Geen brood eten wil ik niet. Ik heb dat geprobeerd, maar merkte dat ik dat niet vol zou houden op de langere termijn. Het is voor mij belangrijk om dit vast te houden als levensstijl en niet om dit tijdelijk te doen als ‘dieet’.

Hebben jullie een idee wat ik verkeerd doe? Of is dit een ‘fase’ die ook bij afvallen hoort?
Ik hoef en wil geen kilo’s per week af te vallen, maar aankomen is ook bepaald niet mijn streven...
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
20-02-2018 23:53
Maar het advies voor bodybuilders en militairen is toch niet geschikt voor een vrouw die blijvend wil afvallen, dat snap je toch wel?

Ik ben van mening dat jouw advies absoluut niet gezond is, maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij met zijn lichaam doet. Over een jaar of 20 merk je pas wat je met je lichaam gedaan hebt, vrees ik. Ik ben al wat ouder, doe aan krachttraining en heb echt wel verstand van een gezond voedingspatroon.
Dat is wat ik al 4x heb aangegeven Meis.
Maar lezen is blijkbaar zeer ingewikkeld voor sommige individuen...
Alle reacties Link kopieren
Sopozo schreef:
20-02-2018 23:57
Experts, ga is rond lopen bij diëtisten van het leger. En win daar is wat informatie in... Beginnende soldaten krijgen in een trainingsweek ongeveer 800 kcal per dag binnen. En vaak zijn deze militairen / beginnende soldaten aan het einde vak de week 3-5 kg lichter. (<-- dat is extreem...).

Maar als je wilt afvallen moet je gewoon minder binnen krijgen dan dat je verbruikt. Heb ik ook al 8x gezegd. Maar jullie proberen me steeds op dat punt te bashen..
Wat hebben wij in vredesnaam met het leger te maken? Ik snap niet waarom je dat er elke keer wij bij pakt.

En waarom negeer je mijn vraag over of je een eetstoornis had/hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg altijd zo'n honger van dit soort topics.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sopozo schreef:
21-02-2018 00:01
Dat is wat ik al 4x heb aangegeven Meis.
Maar lezen is blijkbaar zeer ingewikkeld voor sommige individuen...
Je bent de enige die dit allemaal zegt hoor, misschien ligt het dan toch aan jou? Ik zeg maar wat...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-02-2018 00:02
Ik krijg altijd zo'n honger van dit soort topics.
:rofl: Pas op hoor, voor je het weet zit je over de 900...
Alle reacties Link kopieren
Sopozo schreef:
21-02-2018 00:01
Dat is wat ik al 4x heb aangegeven Meis.
Maar lezen is blijkbaar zeer ingewikkeld voor sommige individuen...
Maar waarom geef je dan zulk advies op een vrouwenforum? Hier zitten zeer weinig militairen en bodybuilders, vrees ik.

Meds is de uitzondering. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
21-02-2018 00:01
Wat hebben wij in vredesnaam met het leger te maken? Ik snap niet waarom je dat er elke keer wij bij pakt.

En waarom negeer je mijn vraag over of je een eetstoornis had/hebt?
Absoluut geen eet stoornis. Gezonde familie, kracht sport familie hier ;-) We weten wel waarover we het hebben.

En als je terug leest kun je zien waarom ik het leger erbij haal.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-02-2018 00:04
Maar waarom geef je dan zulk advies op een vrouwenforum? Hier zitten zeer weinig militairen en bodybuilders, vrees ik.

Meds is de uitzondering. ;-D
Inderdaad. Ik kan voor de verandering ook wel even mijn huisdieren erbij betrekken, die eten 2x daags een bakje brokken, calorieën zou ik even moeten nakijken voor je TO
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-02-2018 00:04
Maar waarom geef je dan zulk advies op een vrouwenforum? Hier zitten zeer weinig militairen en bodybuilders, vrees ik.

Meds is de uitzondering. ;-D
Nogmaals ik geef haar een visie van hoe het kan... ze hoeft het niet te volgen... mijn veronderstelling was dat ze snel wou afvallen. Daarop gaf ik het advies.
Alle reacties Link kopieren
Sopozo schreef:
21-02-2018 00:06
Absoluut geen eet stoornis. Gezonde familie, kracht sport familie hier ;-) We weten wel waarover we het hebben.

En als je terug leest kun je zien waarom ik het leger erbij haal.
Nou gelukkig maar, houden zo!
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
21-02-2018 00:07
Inderdaad. Ik kan voor de verandering ook wel even mijn huisdieren erbij betrekken, die eten 2x daags een bakje brokken, calorieën zou ik even moeten nakijken voor je TO
Vallen die dieren af?
Zo niet, dan moet TO minder calorieën gaan eten dan jouw huisdieren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
21-02-2018 00:07
Inderdaad. Ik kan voor de verandering ook wel even mijn huisdieren erbij betrekken, die eten 2x daags een bakje brokken, calorieën zou ik even moeten nakijken voor je TO
Vind het wiel maar meerdere keren per dag uit. En bash mensen met resultaten. Nogmaals leer lezen.
Alle reacties Link kopieren
Sopozo schreef:
21-02-2018 00:08
Nogmaals ik geef haar een visie van hoe het kan... ze hoeft het niet te volgen... mijn veronderstelling was dat ze snel wou afvallen. Daarop gaf ik het advies.
En dan ons verwijten dan we niet goed lezen?
Lees voor de aardigheid de OP nog eens.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-02-2018 00:08
Vallen die dieren af?
Zo niet, dan moet TO minder calorieën gaan eten dan jouw huisdieren.
Eentje wel want de ander eet alles op :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-02-2018 00:10
En dan ons verwijten dan we niet goed lezen?
Lees voor de aardigheid de OP nog eens.
Gedaan en daar op gereageerd voor de zoveelste keer. Wel te zien dat het een vrouwen forum is veel kakelen...
Alle reacties Link kopieren
Sopozo schreef:
21-02-2018 00:11
Gedaan en daar op gereageerd voor de zoveelste keer. Wel te zien dat het een vrouwen forum is veel kakelen...
Laatste zin ook gelezen? Over geen kilo's per week willen afvallen enzo?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lezen kunnen we allemaal wel, maar wat je leest is natuurlijk de vraag shining star, maar lees jij lekker wat je wil lezen en geloof wat de wil geloven.

Ik ga uit van wetenschappelijke onderzoeken en niet van jou 'visie'
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
21-02-2018 00:13
Lezen kunnen we allemaal wel, maar wat je leest is natuurlijk de vraag shining star, maar lees jij lekker wat je wil lezen en geloof wat de wil geloven.

Ik ga uit van wetenschappelijke onderzoeken en niet van jou 'visie'
Bedoel je niet Sopozo?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-02-2018 00:17
Bedoel je niet Sopozo?
Pardon, je hebt gelijk! Waarom dacht ik dat :huh:
Alle reacties Link kopieren
Sopozo dus ...

Volgens mij noemde ik je eerder ook shining star, maar bedoelde jou dus.
Alle reacties Link kopieren
Tja, discussies worden normaliter argumenten naar voren gehaald ipv gekakel... maar Eey mijn fout het is natuurlijk een vrouwen forum..
Alle reacties Link kopieren
Sopozo schreef:
21-02-2018 00:24
Tja, discussies worden normaliter argumenten naar voren gehaald ipv gekakel... maar Eey mijn fout het is natuurlijk een vrouwen forum..
Ga lekker naar je bodybuildingforum, daar worden je bijdragen vast wel gewaardeerd.
Wij zijn daar nog niet aan toe. Helaas.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sopozo schreef:
20-02-2018 22:38
Hoi Marie,

Afvallen en ook aankomen hebben in beginsel een heel simpel principe als je meer kcal binnen krijgt dan dat je verspilt kom je aan en als je meer kcal verbruikt dan dat je binnenkrijgt val je af.

Ik fitness zelf graag en ken het principe van afvallen en aankomen wel.

En als ik is voor jou een berekening maak kom ik uit op: (let op ik weet niet exact wat je Eet dus dingen kunnen naar onder of boven zijn)!!
- 4x volkoren boterham (sneetjes genomen is +/- 33gram) kom je uit op ongeveer 300-350 kcal
- Beleg laten we zeggen 150 kcal
- rauwkost / salade 50kcal
- Fruit hangt af van welke fruit soort, maar vaak zit een stukje fruit tussen de 50-80 kcal
- Breek crackers (zijn populair in de gym) 15-25 kcal per pakje
- vlees: zit je al gauw bij 40-50 gram op zo'n 100-150 kcal (gehaktbal is bijvoorbeeld 350 kcal)
- Groentes: geen exacte info laten we zeggen 100 kcal
- Aardappelrn 75 gram = +/- 100 hangt af van bereidingswijze.
- Schaaltje is vaak 150-250 gram aan yoghurt wat uit komt op +/- 60 kcal per 100 gram dus tussen de 100-150 kcal dat je daarvan binnenkrijgt.

Lol die breek crackers zijn al 135 kcal per pakje.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-02-2018 00:52
Lol die breek crackers zijn al 135 kcal per pakje.
Heb zelf ook breek crackers die 18 zijn. Zoals al eerder vermeld door gebrekkige info kan ik slechts gissen welke zij heeft. En dus hoeveel kcal ze inneemt. Dan kom haar inname dus hoger uit.
Alle reacties Link kopieren
Welk merk is dat dan? Want alle merken die ik ken, zijn echt veel hoger in kcal. Of bedoel je 1 crackertje? Want ik bedoel het hele pakje met 5 stuks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven