Mode & Beauty alle pijlers

Alternatief Dr. Martens

07-11-2020 18:51 101 berichten
Al járen draag ik elke winter veterboots, nog voordat het 'in' werd. Ik koop elke jaar dezelfde veterboots bij Van Haren voor 40 euro, maar ik kan er dus max 1 jaar mee doen, in verloop van tijd zit er altijd een gat in.

Nu zijn de Dr Martens veterboots natuurlijk helemaal hot. Een vriendin heeft ze ook en ze is er heel enthousiast over. Ik zit te twijfelen om te investeren in deze schoenen, omdat ik de hele winter elke dag veterboots draag en in mijn huidige dus gaten zitten. Maar de prijs vind ik wel erg hoog. Wie weet er een merk die ook zwarte veterboots verkoopt, maar niet zo prijzig zijn als Martens, maar wel kwalitatief beter als die van Van Haren? Tussen 60 en 130 euro wil ik er best voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog even kan wachten, koop ze dan met Black Friday of de end-of-season sale, die begint meestal net na de kerst. Dan kan je ze waarschijnlijk wel voor rond de €130 vinden, afhankelijk van het model. Ik heb de Pascals, zaten direct goed. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn docs 20 jaar gehad. Het waren ook mijn 'reisschoenen' dus die dingen hebben heel wat te verduren gehad. Toch nog een beetje met pijn in mijn hart weg gedaan maar goed, iets met minimaliseren en zo.

Dus ja, ze zijn het geld absoluut waard.
Muurbloempje115 schreef:
07-11-2020 21:17
Jullie hebben me overtuigd! Ik ga de Martens kopen:)
Leuk!! Benieuwd welke je gaat kopen uiteindelijk😃
Footway heeft ook nog wel eens dr. Martens in de aanbieding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Dr. Martens Virginia.
Is soepel leer en bij het inlopen kan het zooltje eruit.
Heeft mij goed geholpen. Inlopen was drama,kon ze niet eens twee seconde aan.
Maar zooltje eruit en inlopen maar. Nu kan ik ze met dikke sokken aan.
De zwarte Virginia’s moest ik dus echt goed inlopen, maar de Virginia’s Cherry red helemaal niet !
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-11-2020 21:11
Ik ben compleet fan van mn dr Martens. Maar..... ik doe er niet langer dan twee jaar mee. Ik heb ze dan ook wel driekwart van t jaar elke dag aan. De zool wordt scheef omdat ik scheef loop blijkbaar. Toch absoluut waard.
Naar de schoenmaker brengen.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
08-11-2020 16:20
Naar de schoenmaker brengen.
Precies. Ik loop ook een beetje scheef geloof ik. De buitenkant van mijn hakken slijt ook altijd eerder dan de binnenkant. Breng mijn laarzen (geen DM's) altijd naar de schoenmaker en daarna zijn ze weer als nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je geen tweedehands Dr Martens? Er is een Facebook groep 'Dr Martens Verkoop' en daar worden elke dag bijna ongedragen Dr Martens aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Nu 20% korting

https://www.wehkamp.nl/dames-schoenen-v ... r-martens/
Ook team echte Docs hier!

Ik heb dit paar nu 4 of 5 jaar en in de winter heel veel aan. Ze zien er nog uit als nieuw.

Ik heb de Pascal variant. Die heeft soepel leer en die heb ik niet hoeven inlopen. In tegenstelling tot het paar met stug leer wat ik hiervoor had en maar probeerde en probeerde in te lopen met heel veel blaren. Die heb ik verkocht.

In de outlet Roermond en Lelystad kun je ze ook met korting scoren.
rumforviva schreef:
08-11-2020 16:20
Naar de schoenmaker brengen.

Zou dat bij de mijne wel werken? Ik heb niet de klassieke, maar van die lichtgewicht Newtons:

https://www.drmartens.com/nl/nl/p/dms-lite-newton
Alle reacties Link kopieren
Als de zolen van DM kapot zijn of scheefgelopen, doet de schoenmaker daar niks aan helaas.

Leuk dat er hier zoveel DM liefhebbers zijn, ik zweer er ook bij. Eenmaal ingelopen, lopen ze heerlijk en ik doe er járen mee.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88 schreef:
09-11-2020 10:27
Als de zolen van DM kapot zijn of scheefgelopen, doet de schoenmaker daar niks aan helaas.

Leuk dat er hier zoveel DM liefhebbers zijn, ik zweer er ook bij. Eenmaal ingelopen, lopen ze heerlijk en ik doe er járen mee.


Daar was ik idd al bang voor.
MarvelousMrsMaisel schreef:
09-11-2020 10:22
Zou dat bij de mijne wel werken? Ik heb niet de klassieke, maar van die lichtgewicht Newtons:

https://www.drmartens.com/nl/nl/p/dms-lite-newton
Ja hoor, ze kunnen er wel degelijk een nieuwe hak onder zetten, of heel de zool vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Docs zijn nu iets van 18 jaar oud. Echt hun geld wel waard.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
09-11-2020 10:28
Daar was ik idd al bang voor.
Onzin. Een goede schoenmaker kan daar echt nog wel wat mee. Maar goed, dat kost ook wel wat. Ik breng eigenlijk alleen laarzen uit het wat duurdere segment naar de schoenmaker maar dan heb ik er daarna weer een paar jaar plezier van. Uiteindelijk goedkoper dan nieuwe laarzen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees overal dat het model Pascal niet ingelopen hoeft te worden.
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
09-11-2020 12:51
Ik lees overal dat het model Pascal niet ingelopen hoeft te worden.
De pascal is een model, in verschillende leersoorten. De een heeft meer inlooptijd nodig dan de ander. Jij bedoelt waarschijnlijk de pascal virginia, dat leer is heel soepel, dus pijn hebben die mij nooit gedaan. Maar ze vallen wel heel smal dus zaten vrij strak in het begin.
Alle reacties Link kopieren
Janeway103 schreef:
09-11-2020 13:56
De pascal is een model, in verschillende leersoorten. De een heeft meer inlooptijd nodig dan de ander. Jij bedoelt waarschijnlijk de pascal virginia, dat leer is heel soepel, dus pijn hebben die mij nooit gedaan. Maar ze vallen wel heel smal dus zaten vrij strak in het begin.
Zoals ik al eerder zei,heb ik de Pascal Virginia’s.
Zwart paar enorm moeten in lopen en idd erg strak( zooltje eruit tijdens inlopen)
Nu kan ik ze met dikke sokken aan.
De Cherry kleur zat direct helemaal goed.Dus waarschijnlijk kleur afhankelijk.
En ik heb brede voeten.
Mijn Pascal Zip heb in niet hoeven inlopen!
Tuurlijk kan een schoenmaker er wel wat mee. Maar het word nooit mooi/zoals de zool van DM.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
10-11-2020 20:19
Tuurlijk kan een schoenmaker er wel wat mee. Maar het word nooit mooi/zoals de zool van DM.
Volgens mij is de zool van DM trademarked dus helemaal hetzelfde zal het niet worden maar daarom kan het er nog wel supermooi uit zien. Maar goed, als ik een paar jaar elke dag op dezelfde schoenen loop dan ga ik niet heel moeilijk doen over het vervangen daarvan. Als die dingen 180 euro kosten dan is dat over 2 jaar iets van 25 cent per dag.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens naar Palladium schoenen gekeken? Ze hebben ook leren modellen en die vind ik heel fijn. Bij mij gaan ze meestal een jaar of 4-5 mee en dan draag ik ze intensief.
Thanks voor alle reacties! Heb ze besteld en ze zijn gister binnen gekomen, ben er al heel blij mee :) Volgens mij vroeg iemand welke Dr Martens ik heb gekocht, ik heb de Dr Martens Greasy
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Meteen werk van gemaakt dus. Ik hoop dat je nog lang plezier hebt van je Docs :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven