Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij modebewust?

24-04-2018 12:16 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga je mee met de mode van nu of vind je dat helemaal niks. Wat vind je op dit moment leuk en wat kan volgens jou echt niet meer?

To trapt af:

Ik ga wel mee met de mode, ben zelf ook werkzaam in de modebranche. Ik vind zelf flair pants erg leuk. Maar wat ik echt niet meer vind kunnen zijn witte leggings en ballerina’s. Dat vind ik echt afschuwelijk.
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 20:35
Cateau, ben jij dat op de foto? Volgens mij heb je een goede huid! Ik helaas niet en daar moet echt wat plamuur op, anders zie ik er vooral vreemd uit. Ik heb naast een bups sproeten ook hyperpigmentatie en ik vind dat echt vreselijk storend.
Ja, dat ben ik op de foto en natuurlijk heb ik daar een boterzacht perzikhuidje, welk kind van 4 heeft dat niet?

Ondanks het feit dat de zon bij mij zorgt voor pigmentvlekjes, zal het me roesten, ik ga er gewoon mee de wereld in.

Ik had vroeger in de zomer sproetjes en die ben ik mid 30 kwijtgeraakt en dat vind ik nog steeds erg.
Ik heb in dat geval ook last van meervoudige persoonlijkheid.
In avond voel ik me wel mezelf onopgedost. De rest van de dag niet. Dus blijkbaar 3 stuks. Ik span de kroon in vergelijking met die 2 van jou Kunstenkitsch.

Cateau, onverzorgd zonder make-up....no way dat ik dat vind. Ik kan enkel over mezelf oordelen. Een ander staat los van, voor mij.
Troeteltje schreef:
24-04-2018 20:42
Ik heb in dat geval ook last van meervoudige persoonlijkheid.
In avond voel ik me wel mezelf onopgedost. De rest van de dag niet. Dus blijkbaar 3 stuks. Ik span de kroon in vergelijking met die 2 van jou Kunstenkitsch.

Cateau, onverzorgd zonder make-up....no way dat ik dat vind. Ik kan enkel over mezelf oordelen. Een ander staat los van, voor mij.
Troetel, make up behoort niet bij de persoonlijke verzorging. Het is opsmuk, that's it.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
24-04-2018 20:24
Ik vind dat helemaal niet zonde om mij op te doffen. Ik voel mij oprecht heerlijk als ik zoveel aandacht aan mijzelf besteed en mijzelf vervolgens in de spiegel bekijk. Dan voel ik mij altijd het fijnst.
Foundation gebruik ik niet, want dat heb ik niet nodig. Mascara, mooie lippenstift en oogschaduw: ja graag.
En ik hoef niet te kiezen tussen nieuwe schoenen of uit eten. Ik doe dan en en.
Als jij je geen zin hebt om je te verzorgen is dat toch prima? Ik houd daar wel van. Het gaat om het geluksgevoel en jij en ik krijgen dat op een andere manier. Ik vind in een huispak lopen echt een straf. Dan voel ik mij ziek en een patiënt. In mooie kleding voel ik mij meer mens :)
O maar ik kan mezelf ook heel fijn voelen als ik mezelf helemaal heb opgedoft hoor. Alleen 'moet' ik dat al zo vaak door de week voor mn werk. En dan vind ik het heerlijk om eens niet te moeten. Gewoon douchen kleren aan en gaan. Heerlijk. Geeft me juist een heel vrij gevoel. Is voor mij ook een ultieme manier van me bij iemand op mn gemak voelen. Dat goede vrienden en familie mij ook 'mogen' zien zonder makeup in mijn joggingbroek zonder bh.
Als ik mijn mooie kleding en make-up draag voelt dat ook fijn, maar eerder vrouwelijk, sexy of veilig fijn. Make-up en kleding zijn toch vaak een soort masker. Zonder is kwetsbaarder, maar ook vrijer voor mij.
Alle reacties Link kopieren
En on topic. Niet zozeer met de mode meegaan, maar ik let er wel op als ik netjes gekleed ga (dus hier even de denkbeeldige afgetrapte sneakers wegdenken) dat ik in ieder geval een mooi paar schoenen aan heb, een mooie handtas en een mooie jas. Daarmee kan je imo een outfit maken of breken. Een mooie tijdloze jas van goede kwaliteit, mooie pumps of leren laarsjes en een leren handtas maken een hele simpele h&m outfit mooi.

Wat ik vaak zie is dat vrouwen dan hele modieuze soms ook dure merkkleding dragen. Waarbij dat blousje van €80 over 1 jaar weer uit de mode is. Gecombineerd met een versleten windjack, of een lelijke nepleren handtas of nepleren schoenen met afgesleten zolen. Dat snap ik dus niet. En dat is wel een soort Nederlandse zuinigheid/praktisch denken volgens mij. Dat zou een Française of een Italiaanse niet snel doen.

Hoewel ik vaak in Italië op vakantie ben geweest en vrouwen daar ook in te krappe BH's lopen en op crocs. S avonds willen ze nog weleens op hun killerheels flaneren en in Milaan lopen ze er ook leuk bij. Maar in het gemiddelde durp lopen ze ook gewoon in een fleecetrui van de decathlon.
Ik vind het altijd zo raar als mensen make up een 'masker' noemen. Volgens mij zijn dat ook echt alleen de vrouwen die niet goed weten hoe ze goed make up moeten opdoen en dat stiekem eigenlijk wel willen.

Make up is voor mij een must. Niet omdat ik onzeker ben ( integendeel) of omdat ik mezelf lelijk vind zonder. Het is een gedeelte van mijn verzorging dagelijks. Ik kijk er ook echt naar uit in de ochtend om achter m'n kaptafel te zitten en ff lekker met een kop thee m'n make up te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Moonshine1984 schreef:
24-04-2018 21:27
Ik vind het altijd zo raar als mensen make up een 'masker' noemen. Volgens mij zijn dat ook echt alleen de vrouwen die niet goed weten hoe ze goed make up moeten opdoen en dat stiekem eigenlijk wel willen.

Make up is voor mij een must. Niet omdat ik onzeker ben ( integendeel) of omdat ik mezelf lelijk vind zonder. Het is een gedeelte van mijn verzorging dagelijks. Ik kijk er ook echt naar uit in de ochtend om achter m'n kaptafel te zitten en ff lekker met een kop thee m'n make up te kunnen doen.
Ik weet prima hoe ik make-up moet dragen en het ziet er niet uit als een masker,eerder natuurlijk.
Toch maak je jezelf mooier je brengt letterlijk een laagje op. Ik merk in iedergeval dat als ik beter in mijn vel zit, ik minder makeup draag. En als ik me onzekerder voel ik meer makeup draag en minder snel denk: ach zonder oogpotlood kan ik ook best werken. Zonder mascara zou ik echt heel lastig vinden, terwijl ik wel zonder naar de Albert Heijn ga bijvoorbeeld.
Maar dat is puur hoe ik er in sta hoor. Ik zie make-up niet persé als verzorging, ik vind iemand anders niet onverzorgd zonder.
Ik heb in de loop der jaren schatten uitgegeven aan make up en alles dat erbij hoort. Ik ging zelfs niet naar beneden om de post te halen zonder dat ik er helemaal perfect uitzag.
Elke morgen zette ik een relaxte lp op en zette een beker koffie en ging er echt voor zitten, maar langzamerhand vond ik het steeds minder leuk en op een gegeven moment begon het met zelfs tegen te staan en op een dag besloot ik natuurgetrouw de deur uit te gaan en dat is me tot nu toe meer dan prima bevallen. Ik krijg een heel ander soort aandacht, veel opener en oprechter en zij waar ik helemaal nooit aandacht van gewild heb, bleven vanaf dat moment keurig op gepaste afstand en spraken me met heel andere bewoordingen aan en dat terwijl ik er met make up toch nog natuurlijk uitzag, want daar zorgde ik wel voor, maar mijn ogen waren twee keer zo groot als normaal, als een soort bambi-ogen.

Sinds ik natuurgetrouw de wereld instap, voel ik me veel vrijer en zekerder en sterker als vrouw, ik heb helemaal niets meer hoog te houden, what you see is what you get en beter dan dat kan het niet worden.
Ik ben nu 56 maar heb nog geen rimpeltje en dat vind ik meer waard, dan de lome bambi-ogen van toen ik nog jonger was.
Die Bambi-ogen. Zie ze voor me bij het zien van je foto. :flirting:

Goed van je, dat je zo zelfzeker bent.

En hoog houden.....alleen de buste in jouw geval.
[quote=Moonshine1984 post_id=28424794 time=1524598020 user_id=349992]
Ik vind het altijd zo raar als mensen make up een 'masker' noemen. Volgens mij zijn dat ook echt alleen de vrouwen die niet goed weten hoe ze goed make up moeten opdoen en dat stiekem eigenlijk wel willen.

Make up is voor mij een must. Niet omdat ik onzeker ben ( integendeel) of omdat ik mezelf lelijk vind zonder. Het is een gedeelte van mijn verzorging dagelijks. Ik kijk er ook echt naar uit in de ochtend om achter m'n kaptafel te zitten en ff lekker met een kop thee m'n make up te kunnen doen.
[/quote
Hier precies hetzelfde (alleen begrijp ik de kop thee erbij niet, ik zie direct gesmolten mascara, niet goed ingetrokken foundation vanwege het hete water en mislukte lipstick voor me).
Ik ben heel tevreden met hoe ik eruit zie, mooie ogen, mooie wimpers, volle mond, goede huid en door make up accentueer ik die sterke punten.
Moonshine1984 schreef:
24-04-2018 21:27
Ik vind het altijd zo raar als mensen make up een 'masker' noemen. Volgens mij zijn dat ook echt alleen de vrouwen die niet goed weten hoe ze goed make up moeten opdoen en dat stiekem eigenlijk wel willen.

Make up is voor mij een must. Niet omdat ik onzeker ben ( integendeel) of omdat ik mezelf lelijk vind zonder. Het is een gedeelte van mijn verzorging dagelijks. Ik kijk er ook echt naar uit in de ochtend om achter m'n kaptafel te zitten en ff lekker met een kop thee m'n make up te kunnen doen.
Ik denk dat het anders is. Vroeger droeg ik altijd make-up en voelde ik me bloot en kaal zonder. In de loop van de tijd gebruikte ik steeds minder, en uiteindelijk niets meer. Als ik me dan een enkele keer opmaakte, voor een feestje bijvoorbeeld, dan voelde het vreemd, als een masker. Niet in de zin dat ik me verstopte, maar dat er iets onnatuurlijks op mijn gezicht zat. Tegenwoordig laat ik dat zelfs achterwege en ik voel me er prima bij. Ik hoef me nooit af te vragen of mijn make-up in orde is of hoe ik eruit zie, ik weet hoe ik eruit zie en zo is het goed.
Het is een beetje te vergelijken met iemand die altijd een bril draagt, maar die je ineens zonder ziet. Die bril is zo onderdeel van iemands gezicht dat diegene er kaal uitziet zonder. Hij of zij is helemaal zichzelf met die bril op, en toch is het een onnatuurlijk hulpmiddel.
Troeteltje schreef:
25-04-2018 07:25
Die Bambi-ogen. Zie ze voor me bij het zien van je foto. :flirting:

Goed van je, dat je zo zelfzeker bent.

En hoog houden.....alleen de buste in jouw geval.
Goedemorgen!

Het heeft niets met zelfzeker te maken, maar gewoon met de behoefte naar een schoon gezicht en mensen natuurgetrouw tegemoet willen treden. Ik ervaar dat dat op prijs wordt gesteld.
We hebben allemaal gewoon een gezicht hoor, het is niet zo dat onder die berg verf iets monsterlijks schuilt. :-D

De buste... Wat een oeroude uitdrukking. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk of iemand blij is in zijn of haar outfit,
Ik denk dat je wel een beetje kan zien of iemand zijn of haar creativiteit kwijt kon in wat ze aan hebben, of blij is met het comfort en een vrolijke kleur.
Er is eigenlijk niks erger dan je best doen en dan de rest van de dag aan vanalles trekken en hijsen en je niet op je gemak voelen....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-04-2018 20:33
Ik vind dat zo'n rare gedachte, dat als je je gezicht niet verft dat je dan niet verzorgt zou zijn, alsof die verf deel uit zou maken van persoonlijke verzorging. Wat een lariekoek.
Ik draag al jaren geen verf meer op mijn smoel, maar als ik de deur uitga, dan ben ik op en top verzorgd om door een ringetje te halen.
Verven of make up aanbrengen zit nog wel een nuance verschil in.

Je hebt inderdaad vrouwen die hun gezicht opverven, zelfs als ze heel jong zijn. Concealer (zeg ik dat goed?) aanbrengen, flink wat rouge, en ze hebben het dan helemaal niet eens nodig.

Ik doe alleen op bovenste ooglid eyeliner en mascara. Mijn huid is vlekkerig dus ik smeer daar ook wat op en ik doe dus concealer op de zwarte kringen onder mijn ogen. Beetje bijwerken dus.

Er is mode die bij mij in de categorie fout valt. Huispakken horen daarbij. En veruit de meeste leggings ook.
gemini2011 schreef:
24-04-2018 21:22


Hoewel ik vaak in Italië op vakantie ben geweest en vrouwen daar ook in te krappe BH's lopen en op crocs. S avonds willen ze nog weleens op hun killerheels flaneren en in Milaan lopen ze er ook leuk bij. Maar in het gemiddelde durp lopen ze ook gewoon in een fleecetrui van de decathlon.
Had ik niet gedacht, maar zelf ben ik in de grote steden geweest in Italie, waar zowel vrouwen als mannen heel mooi gekleed over straat gaan. Italie is modebewust, de mooiste stoffen en lederwaren komen er vandaan, de mooiste snits.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
24-04-2018 12:35
Ik denk dat de meeste van ons op het werk wel kleding aan moet.....😉
Haha ik zie het nu pas ik bedoelde bedrijfskleding hahaha
Het-groepje schreef:
25-04-2018 07:54
Wij hebben veel gemeen valt me op :-D
Italië en Frankrijk zijn vwb mode wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mode eigenlijk niks. Het idee dat je de kleding van vorig jaar niet meer aan kan omdat het achterhaald is vind ik zo idioot. Ik koop/maak dingen die ik mooi vind en dat is niet ineens na een paar jaar anders.
Ik vind het ook pure verspilling. En als je je verdiept hoe kleding gemaakt wordt begrijp ik er helemaal niks meer van.
Ook het feit dat kleding kwalitatief slecht is (zodat een shirt nog geen jaar meegaat en we blijven kopen) vind ik echt bizar.

Ik koop het liefst niks. Mijn kast is vol genoeg met kleding die ik zelf mooi vind. Dat anderen daarbij soms hun wenkbrauwen optrekken sta ik boven.

EN altijd dat gezanik dat Nederlandse vrouwen zich lelijk kleden; waarom is dat?! Ik zie het niet hoor. Ik let er namelijk ook niet op (aanrader!).
Sandalen met sokken, witte legging, mannen in korte broek.
Waarom is dat eigenlijk lelijk dan?

Ik houd persoonlijk niet van pumps met hoge hak. Lelijk en onpraktisch, maar dan echt voor mezelf. Er lopen massa's vrouwen op dit soort schoenen dus zal ik wel iets missen.

Grappig is dat ik pas nog een groot compliment op mijn kleding kreeg van een vriend van mijn schoonzus (op een feestje aldaar).
Mijn schoonzus vindt mijn kledingstijl vreselijk en dat laat ze ook regelmatig merken.
Zij hield wijselijk haar mond (ze zat erbij) en ik moest achteraf echt hardop lachen.
Zij doet altijd braaf met de mode mee, en koopt ieder seizoen een nieuwe garderobe.
Ze merkt ook op als ik een kledingstuk al lange heb (jemig, dat shirt is zeker al 5 jaar oud dat je dat nog aandurft op die manier).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kleding van meer fan 20 jaar oud, en dat doe ik niet weg en draag ik nog steeds (op voorwaarde dat het me nog past natuurlijk).

De mode heeft bij mij niets in te brengen. Ik bepaal zelf wat ik draag en of het mij staat.

en ik hou van duurzaam. Niet van die goedkope troep die na een paar x wassen weg kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mee met de mode. Gele regenjas is al jaaaaaaaren in de mode ! Staat iedereen goed .
Bij zonniger weer ruil je de jas om voor een gele jurk van desigual ofzo :applause:
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen geel dragen. Het maakt mij ziekelijk. Gelukkig is rood ook in, en dat kan ik wel heel goed dragen.
Gelukspopje schreef:
25-04-2018 13:42
Ik vind mode eigenlijk niks. Het idee dat je de kleding van vorig jaar niet meer aan kan omdat het achterhaald is vind ik zo idioot. Ik koop/maak dingen die ik mooi vind en dat is niet ineens na een paar jaar anders.
Ik vind het ook pure verspilling. En als je je verdiept hoe kleding gemaakt wordt begrijp ik er helemaal niks meer van.
Ook het feit dat kleding kwalitatief slecht is (zodat een shirt nog geen jaar meegaat en we blijven kopen) vind ik echt bizar.

Ik koop het liefst niks. Mijn kast is vol genoeg met kleding die ik zelf mooi vind. Dat anderen daarbij soms hun wenkbrauwen optrekken sta ik boven.

EN altijd dat gezanik dat Nederlandse vrouwen zich lelijk kleden; waarom is dat?! Ik zie het niet hoor. Ik let er namelijk ook niet op (aanrader!).
Sandalen met sokken, witte legging, mannen in korte broek.
Waarom is dat eigenlijk lelijk dan?

Ik houd persoonlijk niet van pumps met hoge hak. Lelijk en onpraktisch, maar dan echt voor mezelf. Er lopen massa's vrouwen op dit soort schoenen dus zal ik wel iets missen.

Grappig is dat ik pas nog een groot compliment op mijn kleding kreeg van een vriend van mijn schoonzus (op een feestje aldaar).
Mijn schoonzus vindt mijn kledingstijl vreselijk en dat laat ze ook regelmatig merken.
Zij hield wijselijk haar mond (ze zat erbij) en ik moest achteraf echt hardop lachen.
Zij doet altijd braaf met de mode mee, en koopt ieder seizoen een nieuwe garderobe.
Ze merkt ook op als ik een kledingstuk al lange heb (jemig, dat shirt is zeker al 5 jaar oud dat je dat nog aandurft op die manier).
Ik ben nu heel benieuwd wat dan je stijl is en wat je draagt.
Regenjasgeel schreef:
29-04-2018 18:17
Ik ga mee met de mode. Gele regenjas is al jaaaaaaaren in de mode ! Staat iedereen goed .
Bij zonniger weer ruil je de jas om voor een gele jurk van desigual ofzo :applause:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hangt er echt niks in mijn kast dat ook maar enigszins voldoet aan het modebeeld. Maar het wijkt er ook weer niet dramatisch vanaf. Soms vind ik het wel jammer; ik vind de kleuren/dessins die ik bij Zara zag heel mooi, maar ik pas er niet in, dus dat schiet niet op. Dus ik probeer vooral te kijken of iets past en of het bij mijn haar/huidskleur past. De laatste tijd ben ik daarom erg in de herfsttinten omdat dat mijn kleurtype is. Die kleuren zag ik ook in een paar winkels, dus wie weet loop ik toch een beetje mee met de mode.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben modebewust, maar ik draag alleen wat mij staat en wat ik leuk vind. Jurken, jurken en jurken. Dat flatteert mij. Ik heb een slanke taille, vrouwelijke rondingen, mij zult je niet in een oversized of vormeloze jurk zien. Mijn stijl vind ik goed bij mij passen. Jurken die ik draag zijn meestal kokerjurken, skater, overslag jurken (staan iedereen) en mijn lievelingsmerken zijn Karen Millen, Ted Baker, L.K. Bennet, French Connection, Ladress. Ik draag de jurken jarenlang, heb er al heel veel en het verveelt nooit. Ik koop veel minder tegenwoordig, een jurk moet echt bijzonder zijn, wil ik hem hebben. Ik hou veel van zwart/wit combinaties (met rode lippenstift erbij en soms rode hakken) maar ook van felle kleuren en van motieven. (geen Desigual, niet mijn stijl, wel leuk voor kinderen). Ik draag ook veel hoeden(niet alleen in de zomer, maar het hele jaar door), Het feit dat (bijna) niemand anders ze op straat draagt interesseert mij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven