Mode & Beauty alle pijlers

botox en fillers

08-05-2021 00:16 102 berichten
Hoi

Ik zit er over na te denken om een botoz behandeling of fillers te nemen. Ik heb helemaal geen ervaring hierin. Zelf ben ik 29 jaar en heb geen last van rimpels, wel als ik frons dat ik dan even een lijn boven mijn voorhoofd heb. Ik denk zelf dat ik niet vroeg last van rimpels zal hebben omdat mijn hele familie zelfs met 50 a 60 jaar nauwelijks rimpels heeft (als ik geluk heb). Mensen denken vaak dat ik begin 20 en soms zelfs jonger ben en dat wil ik een beetje houden.

Ik denk dat het wel goed is om te voorkomen dan genezen omdat je huid sowieso wat slapper wordt met de jaren. Wie is ook jong en aan de botox/fillers, wat precies en waarom?

Je mag het natuurlijk onzin of raar vinden, maar ik ben meer geïnteresseerd in mensen die het hebben gedaan of overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
08-05-2021 00:47

Ik ga er niet aan beginnen. Eerstens, fillers combineren niet zo goed met de corona enting!!!!!!!!!!!

Dit dus. Ik heb hier ook pas sinds kort over gehoord, maar al bij de trials met Moderna waren er gevallen van en nu er meer mensen ingeënt zijn blijkt het vaker voor te komen.
Er kunnen dus rode zwellingen ontstaan in je gezicht als je fillers hebt en je laat inenten met Moderna of Pfizer.
(Ik moet eerlijk zeggen dat dit nieuws enig leedvermaak bij mij opwekte)
.
Wonderwoman1 schreef:
08-05-2021 10:06
Nu ga ik iets vertellen wat wel een beetje persoonlijk is. Al vanaf mijn kinderjaren ben ik het gewend om heel veel complimenten te krijgen over mijn uiterlijk, waar ik ook ben en nog steeds eigenlijk. Ik denk dat het mentaal ook niet gezond is voor iedereen om altijd complimenten te krijgen voor het uiterlijk, alsof dat het belangrijkste is. Nou zou ik het jammer vinden (het is onvermijdelijk) dat mijn uiterlijk als het ware zal vergaan, ik hoop gewoon voor een lange tijd er een beetje hetzelfde uit te zien.

Nogmaals niet arrogant bedoeld, het is juist helemaal niet fijn dat het er bij mij zo ingeprent is dat mijn uiterlijk het meest opvallende is aan mij. Ik ben het gewoon gewend.

Ik herken wel wat je schrijft en het gevoel dat je hebt over die soort machteloosheid van ‘het verval’ om het even dramatisch te omschrijven.
Toen ik midden 20 een jong strak velletje had leek het me vreselijk om fijne lijntjes en rimpels te krijgen, echt, hoe ga je daarmee om dacht ik toen. Nu ben ik 42 en de eerste fijne lijntjes zijn een feit. De diepere fronsrimpel ook. Ook al gebruik ik daar nu botox voor, toch voel ik me stukken mooier en zelfzekerder dan 20 jaar terug. Je evolueert mee.
Ik probeer er nu gewoon goed uit te zien voor mijn leeftijd, geen krampachtig vasthouden aan wat voorbij is.
Juist díe vrouwen vind ik er ouwelijk uitzien, zelfs de jonge vrouwen met gebeeldhouwde gezichten.
Als je nu een knappe vrouw bent ben je dat ook nog over 20 jaar met de bijhorende lachrimpels.
Je kan zeker de natuur een handje helpen door dagelijks een spf te smeren en je huid te verzorgen, veel water te drinken en voldoende te slapen en indien gewenst wat botox of fillers. Maar je gezicht helemaal laten opspuiten daar is nog niemand 20 jaar jonger van gaan uitzien. Alleen wat vreemder, vind ik dan.
Hoi To ik ben 42 en denk nu 1 jaartje aan de Botox voor frons en voorhoofd. Had ineens best wel veel rimpels op voorhoofd en zag er ineens voor m’n gevoel moe en oud uit. Ben erg blij met het resultaat. Zie er voor mijn gevoel weer frisser en jonger uit. En het oogt heel
Natuurlijk. Is wel iets wat je om de 3-4 maanden moet herhalen. Zou er echt nog niet aan beginnen als ik jou was pas als je echt rimpels krijgt. En ga alsjeblieft naar een goede kliniek en niet bij van die vage zaken. Ik ben per x voor 2 zones, frons en voorhoofd ongeveer 200 euro kwijt.
Mannen worden doorgaans serieus interessanter wanneer ze ouder worden....mijn mening.

Bij hen ligt de druk niet op dat uiterlijk. Denk dat we het ons zelf aandoen cq dat het ons zelf aangedaan wordt, oa door opvoeding.
impala schreef:
08-05-2021 10:30
(Ik moet eerlijk zeggen dat dit nieuws enig leedvermaak bij mij opwekte)

Waarom? Omdat het hoort bij ijdelheid?
Er zijn ook mensen die fillers gebruiken na een ongeval met letsels in hun gezicht. Beetje sneu dan.
@wonderwoman. Vrouwen die van nature mooi zijn, gaan er juist helemaal niet op vooruit door cosmetische behandelingen. Dan ga je lijken op alle andere vrouwen en verlies je juist je voordeel. Tenzij het heel erg subtiel gedaan wordt, maar in veel gevallen lukt dat niet en wil je zelf ook steeds meer laten doen, met averechts effect.
.
FarFarAway schreef:
08-05-2021 10:35
Waarom? Omdat het hoort bij ijdelheid?
Er zijn ook mensen die fillers gebruiken na een ongeval met letsels in hun gezicht. Beetje sneu dan.
Dat is waar. Maar daar doelde ik niet op natuurlijk. En had ik eerlijk gezegd ook niet aan gedacht.
.
Wonderwoman1 schreef:
08-05-2021 10:06
Nu ga ik iets vertellen wat wel een beetje persoonlijk is. Al vanaf mijn kinderjaren ben ik het gewend om heel veel complimenten te krijgen over mijn uiterlijk, waar ik ook ben en nog steeds eigenlijk. Ik denk dat het mentaal ook niet gezond is voor iedereen om altijd complimenten te krijgen voor het uiterlijk, alsof dat het belangrijkste is. Nou zou ik het jammer vinden (het is onvermijdelijk) dat mijn uiterlijk als het ware zal vergaan, ik hoop gewoon voor een lange tijd er een beetje hetzelfde uit te zien.

Nogmaals niet arrogant bedoeld, het is juist helemaal niet fijn dat het er bij mij zo ingeprent is dat mijn uiterlijk het meest opvallende is aan mij. Ik ben het gewoon gewend.
Ik snap dat denk ik wel, maar uiteindelijk gaat het om wat jij belangrijk vindt aan jezelf.
Ik herken de angst voor rimpels en er minder jeugdig uitzien, en draag elke dag zonnebrand, maar ik denk ook bij mezelf: 'Er zijn zoveel dingen die mij leuk maken en uitjes waar ik geld aan wil geven, wat maakt het eigenlijk uit'.
Als je goede genen hebt dan zou ik me al helemaal niet zoveel zorgen maken.
Je uiterlijk is echt niet alles.
Ik zat gisteren door oude foto's te scrollen en zag een foto van een jaar of 6 geleden. En serieus, ik zie er nu (ben 53) beter uit dan toen. Zonder botox en fillers.
Had toen een absoluut kutjaar achter de rug en dan zie je.
Heb weinig rimpels en een mooie huid. En goede genen.
Wonderwoman1 schreef:
08-05-2021 09:43
Omdat ik wil voorkomen dat ik überhaupt rimpels krijg stel dat ik ze krijgt. Dat is dus wat ik heb gelezen erover maar ik ben dus niet zo zeker hiervan. Het heeft geen zin om te injecteren als het niet preventief is.
Je zegt net dat dat in jouw familie nauwelijks nodig lijkt.
Ik zou niet nu al preventief botox gaan gebruiken. Je kan altijd de keuze maken om het te proberen op het moment dat je rimpels krijgt en je daar echt aan gaat storen.

Ik ben nu 36 en ben denk ik 4 jaar geleden begonnen met botox. Eerst voor mijn fronsrimpel. Eerlijk gezegd ben ik daar te laat mee begonnen omdat de frons vrij aanwezig is en het niet helemaal glad wordt met botox. Ik neem ook mijn voorhoofd nu mee maar daar vallen de rimpels mee dus dat is meer omdat ik het mooier vind.

Ik heb wel eerst goed onderzoek gedaan en ook goed gekeken bij welke kliniek ik het wilde doen. Je kan soms ook via Groupon een bon kopen maar dat zou ik persoonlijk nooit doen.

Ik heb ook fillers in mijn lippen, dat vond ik spannender dat botox maar ben wel blij ermee. Ik vind het belangrijk dat het subtiel gedaan wordt. Gelukkig krijg ik ook vaak te horen dat het mooi gedaan is en niet overdreven.

Lees je goed in en onderzoek het echt eerst voordat je er aan begint. Je kan ook altijd een consult aanvragen en daarna de keuze maken.
Tadderak30 schreef:
08-05-2021 00:42
Volgens mij kun je niks preventief vullen dus je zult altijd moeten wachten tot er überhaupt een rimpel is.
Preventief rimpels behandelen bedoelt to. Als je een beginnende rimpel met botox behandeld, kan de rimpel volgens mij niet verergeren omdat je de rimpel niet meer kan 'gebruiken' als er botox in zit.
@lilly1234 je gaat toch niet zeggen tegen iemand die met fillers in de lippen loopt. God wat zie jij eruit?

Persoonlijk vind ik 29 heel jong...en juist de vrouwen die natuurlijk ouder worden vind ik het mooist. Maar je kunt het proberen en als het niet bevalt doe je het niet nog een keer.
Snoesje83 schreef:
08-05-2021 12:49
Preventief rimpels behandelen bedoelt to. Als je een beginnende rimpel met botox behandeld, kan de rimpel volgens mij niet verergeren omdat je de rimpel niet meer kan 'gebruiken' als er botox in zit.
Dat is het idee in theorie. In de praktijk ben je tientallen jaren bezig een spier constant in staat van verlamming te houden. Benieuwd wat dat met de spier en de spieren daar omheen gaat doen. Waarom zou je jezelf dat aandoen als je de rimpel óók kan aanpakken op het moment dat hij ook daadwerkelijk verschenen is?
Polsjef schreef:
08-05-2021 14:01
Maar je kunt het proberen en als het niet bevalt doe je het niet nog een keer.
Dat is nou net het probleem met preventief botox gebruiken: dat heeft geen zin, om het één keer te doen en kijken hoe het bevalt. Ik neem aan dat het verschil niet waarneembaar is, dus hoe moet je kijken of het bevalt?
En bovendien is het ter preventie alleen nuttig als je het tot in lengte van dagen blijft doen. Preventief spuiten op je 29e en dat op je 35e beu zijn en ermee stoppen betekent dat het voor niets is geweest.
Ben je daar echt toe bereid, to? Ik vind het zo extreem.....
Polsjef schreef:
08-05-2021 14:01
@lilly1234 je gaat toch niet zeggen tegen iemand die met fillers in de lippen loopt. God wat zie jij eruit?

Persoonlijk vind ik 29 heel jong...en juist de vrouwen die natuurlijk ouder worden vind ik het mooist. Maar je kunt het proberen en als het niet bevalt doe je het niet nog een keer.
Ik denk dat mensen die dicht bij je staan daar wel eerlijk over zijn.

Mensen denken vaak dat je met fillers er uitziet als een opgeblazen barbiepop maar het is ook mogelijk om het er subtiel uit te laten zien.
Lilly1234 schreef:
08-05-2021 14:38

Nah, ook die zeggen meestal niks negatiefs. Ik heb die ervaring met kapsels. Laat je haar kort knippen en iedereen zegt: leuk zeg, staat je goed. En dan groeit het weer aan en zeggen diezelfde mensen: het is weer lekker lang geworden he, mooi!
Slechts een enkeling zegt wat hij écht denkt. Ik zou het wel op prijs stellen als meer mensen dat zouden doen. Ik doe het zelf wel. Maar dat is waarschijnlijk een autistisch trekje :)
.
Lilly1234 schreef:
08-05-2021 14:38

Mensen denken vaak dat je met fillers er uitziet als een opgeblazen barbiepop maar het is ook mogelijk om het er subtiel uit te laten zien.
Ik denk dat je je vergist 😅. De eerlijkheid valt tegen. Ik zeg ook niet tegen iemand...tjemig wat zit je haar lelijk. Want wat ik vind doet er niet toe. Als degene maar blij is met kapsel of fillers.

Ik denk niet dat er een subtiele filler bestaat. Laatst op tv een prachtige vrouw. Jaja...pulp tv say yes to the dress..consultant met fillers. Niet eens barbiepop en waarschijnlijk subtiel bedoeld maar toch niet mooi.

Maar als jij het wel mooi vindt dan is het doel bereikt. Je moet tenslotte blij zijn met jezelf. Maar voor het ontvangen van complimenten zou ik het niet doen...niet alles wat je ontvangt is oprecht to.
impala schreef:
08-05-2021 15:18
Nah, ook die zeggen meestal niks negatiefs. Ik heb die ervaring met kapsels. Laat je haar kort knippen en iedereen zegt: leuk zeg, staat je goed. En dan groeit het weer aan en zeggen diezelfde mensen: het is weer lekker lang geworden he, mooi!
Slechts een enkeling zegt wat hij écht denkt. Ik zou het wel op prijs stellen als meer mensen dat zouden doen. Ik doe het zelf wel. Maar dat is waarschijnlijk een autistisch trekje :)
Oh ja, dat is meestal wat er gebeurt. Eerder dan dat mensen gewoon meteen zeggen wat ze vinden.
'leuk zo je haar, veel leuker dan dat vorige'
'deze blouse staat je heel leuk. Veel mooier dan die van gisteren'

En ik ben zelf ook alleen maar 100% eerlijk als ik weet dat dat ook echt gewaardeerd wordt. Er zijn genoeg mensen die wel zéggen dat ze graag willen dat je eerlijk bent, maar daar vervolgens toch niet tegen kunnen.
Of soms heeft het ook geen zin. Voorbeeld: mijn moeder is een beetje onzeker type. Als zij een nieuwe trui heeft waar ze duidelijk heel blij mee is, wat is dan de meerwaarde van een opmerking als 'ik vind hem niet zo mooi'? Gevolg is, haar kennende, dat ze zich nooit meer echt prettig voelt in de trui. En ze heeft hem toch al gekocht, is er bovendien blij mee, waarom dat verpesten? Ik vind het anders als ze zou zeggen: ik heb deze trui gekocht, maar ik twijfel of ik hem niet beter terug kan brengen, wat vind jij? In dat geval zal ik wel eerlijk zijn. Het is toch altijd aftasten wat het toevoegt.
Als iemand met naar mijn smaak iets te opgevulde lippen komt jubelen over hoe blij ze ermee is, wie ben ik dan om te zeggen 'nou, Sara van Soelen is er niks bij, tandje minder kan ook wel'.
Polsjef schreef:
08-05-2021 15:36

Ik denk niet dat er een subtiele filler bestaat. Laatst op tv een prachtige vrouw. Jaja...pulp tv say yes to the dress..consultant met fillers. Niet eens barbiepop en waarschijnlijk subtiel bedoeld maar toch niet mooi.
Jazeker bestaat subtiele filler. Die herken jij alleen niet omdat je het niet ziet.
Ik heb zelf filler onder mijn ogen, om mijn te diepe traangootjes op te vullen. Niemand in mijn omgeving ziet het, niemand heeft gevraagd of er iets gedaan is, of wat dan ook. Geen enkele reactie. Het enige wat zichtbaar is, is dat er geen schaduwen meer onder mijn ogen vallen, die eruit zien als kringen. Daardoor hoef ik die niet meer zo te camoufleren. Je ziet echt niet dat er filler in zit. Ik denk dat je een vertekend beeld hebt door de Gaby Blaasers van deze tijd. Het kan écht ook gewoon subtiel.
Investeer in je huidverzorging en lees je eens in over peelings. Hoeft niet gelijk een chemische te zijn (want die zijn erg heftig), maar iets als microdermabrasie of MicroSkinPolish zijn veilig voor je huid en kunnen ook al het gewenste resultaat geven.

Zelf heb ik een erg droge huid en daarom weleens microdermabrasie gehad (verwijdering van de dode huidcellen). Ik had een rimpel bij mijn wenkbrauw en die is nu minder.
wij slapen nooit.
Ah ok.....dat is mooi om te weten. Ik denk inderdaad al snel aan de sarah's, connies en Gaby's.
alongwiththesunshine schreef:
08-05-2021 15:56
Investeer in je huidverzorging en lees je eens in over peelings. Hoeft niet gelijk een chemische te zijn (want die zijn erg heftig), maar iets als microdermabrasie of MicroSkinPolish zijn veilig voor je huid en kunnen ook al het gewenste resultaat geven.

Zelf heb ik een erg droge huid en daarom weleens microdermabrasie gehad (verwijdering van de dode huidcellen). Ik had een rimpel bij mijn wenkbrauw en die is nu minder.
Wat ook helpt. en een ingreep is die ik wel zou aanraden, is een ooglidcorrectie. Als je oogleden hangen, moet je ze steeds optrekken om goed te blijven zien en daardoor krijg je ook een rimpel in je voorhoofd. Toen het teveel aan huid was weggehaald, verdween de rimpel ook :-)
Maar dat is nu alweer een jaar of 8 geleden en het effect is alweer minder geworden. Helaas blijft een ooglidcorrectie ook niet eeuwig goed. Als het erger word laat ik het nog een keer doen. Niet vanwege die rimpel, maar omdat hangende oogleden gewoon heel vermoeiend kijken.
Het viel trouwens niemand op, dat ik mijn ogen had laten doen. Maar ik merkte het verschil zelf wel heel erg.
impala wijzigde dit bericht op 08-05-2021 16:11
4.91% gewijzigd
.
Je bent eigenlijk bang dat je rimpels krijgt, er oud uitziet, en daarom lelijk zult zijn?
Ik vind het wel heftig om te lezen dat je zo gefixeerd bent op je uiterlijk, dat is toch niet het enige wat telt?
Ik zou eerst beginnen met goede huidverzorging zoals hier al geschreven is, SPF50, retinol s'avonds en overdag vitamine C en ook bha/ha exfoliant gebruiken. Als je dit twee jaar doet zal je waarschijnlijk nog steeds zo'n goede huid hebben
Daarbij is het ook echt wat je uitstraalt, uitstraling is alles. Verder natuurlijk ook goed slapen, bewegen en gezond eten.
Persoonlijk kijk ik altijd eerst naar iemands ogen voordat ik voorhoofdrimpels überhaupt zie, ik zou vooral mijn ogen goed verzorgen om er niet oud uit te zien.

En natuurlijk je haar, maar met Libanese genen zal dat wel geen probleem zijn, haha.
impala schreef:
08-05-2021 16:07
Wat ook helpt. en een ingreep is die ik wel zou aanraden, is een ooglidcorrectie. Als je oogleden hangen, moet je ze steeds optrekken om goed te blijven zien en daardoor krijg je ook een rimpel in je voorhoofd. Toen het teveel aan huid was weggehaald, verdween de rimpel ook :-)
Maar dat is nu alweer een jaar of 8 geleden en het effect is alweer minder geworden. Helaas blijft een ooglidcorrectie ook niet eeuwig goed. Als het erger word laat ik het nog een keer doen. Niet vanwege die rimpel, maar omdat hangende oogleden gewoon heel vermoeiend kijken.
Daar gebruik ik stickertjes voor. Werkt ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven