Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft, kleding vriend

27-04-2011 11:05 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni hebben ik en mijn vriend een bruiloft, met kerk. Ik kan natuurlijk gewoon een net, leuk jurkje aan, maar nu mijn vriend nog. Ik vind het zonde om voor hem dan een pak te halen, gezien hij dat niet vaker kan dragen. Dus ik dacht een pantalon, schoenen en een blousje. Hebben jullie suggesties wat we voor hem kunnen kopen? En waar? Dus netjes maar ook gewoon voor een jonge vent dat hij ook vaker kan dragen na de bruiloft. En wat gepast is voor in een kerk.
quote:SeptemberGirl schreef op 27 april 2011 @ 11:11:

Waarom zou hij het pak niet vaker kunnen dragen? Er zijn toch altijd wel bruiloften / begrafenissen / doop / kerst / diplomauitreiking / etc

Wat doet jouw vriend aan naar een begrafenis? Ook een pantalon en een 'blousje'?

Juist. Vroeger of later zal hij toch een pak nodig hebben.

Gewoon simpel, niet al te duur, bijvoorbeeld van de WE oid. Grijs pak, wit overhemd, geen stropdas. Prima.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Combat schreef op 27 april 2011 @ 11:10:

Huur een pak voor een dag.

maar ik zie nog steeds niet in waarom niet elke man van welke leeftijd of religie dan ook niet gwn een pak in zn kast heeft hangen

Die van mij heeft er ook eentje hangen hoor, altijd handig.

Met een beetje tijdloze kleur en model gaat een pak járen mee.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:EvyBlissy schreef op 27 april 2011 @ 12:45:

[...]

Nee dus. Ik kan helemaal niets bedenken waar mijn man een pak voor nodig heeft. Nope... niets. Echt niet. Hooguit een pantalon, overhemd en jasje. Hooguit. En dan moet het ook echt bij hem passen. Hij zal ook echt niet solliciteren in een pak. Als hij daarop afgewezen wordt, hoort hij daar niet.
quote:EvyBlissy schreef op 27 april 2011 @ 12:45:

[...]

Gewoon simpel, niet al te duur, bijvoorbeeld van de WE oid. Grijs pak, wit overhemd, geen stropdas. Prima.Ik zou dan voor een vrolijke kleur overhemd gaan, lekker knalkleurtje. Paars of korenblauw.
quote:Tickel schreef op 27 april 2011 @ 12:50:

[...]

Ik zou dan voor een vrolijke kleur overhemd gaan, lekker knalkleurtje. Paars of korenblauw. Dat trekt mijn man dus echt niet aan, he?
quote:liesse schreef op 27 april 2011 @ 11:42:

[...]

Nee, je past je niet aan.Waarom niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:52:

[...]

Dat trekt mijn man dus echt niet aan, he?Maar die trek ook geen pak aan.
quote:Tickel schreef op 27 april 2011 @ 12:47:

[...]

Die van mij heeft er ook eentje hangen hoor, altijd handig.

Met een beetje tijdloze kleur en model gaat een pak járen mee.Ook het model van een pak is aan mode onderhevig.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:50:

[...]

Nee dus. Ik kan helemaal niets bedenken waar mijn man een pak voor nodig heeft. Nope... niets. Echt niet. Hooguit een pantalon, overhemd en jasje. Hooguit. En dan moet het ook echt bij hem passen. Hij zal ook echt niet solliciteren in een pak. Als hij daarop afgewezen wordt, hoort hij daar niet.Maar een pantalon en jasje (en daarbij een overhemd), dan heb je toch al een pak te pakken?!!
Een beige of grijze redelijk nette broek, los colbertje in andere kleur dan broek (liefst lichter) en overhemd, al dan niet met stropdas. En een beetje nette schoenen uiteraard.

En ik heb eigenlijk ook de mening dat elke man toch een pak in de kast moet hebben. Gaat jaren mee als je een standaard, niet al te modegevoelig model kiest.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:44:

Nou ja, als je je er maar goed in voelt. Je moet ook geen polo aan doen als je je daar niet lekker in voelt, net als dat je om dezelfde reden gewoon geen pak aan moet doen. Is mijn mening. Maar dat is volgens mij inmiddels wel duidelijk

Ik vind mensen vooral kinderachtige pieperds wanneer bij iets standaards als een polo of een pak het "ik voel me er niet lekker in " belangrijker is dan hetgeen waar je het voor aanmoet. Alsof het om jou gaat die dag? Dat selfcentered denken is toch iets voor kinderen?

Ik denk er niet eens over na dat iets als een pak of een polo voor een ander wel eens "niet goed kan voelen", kom op zeg, dan zet je je ego maar eens effe aan de kant.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:44:

[...]

Wel jammer...toch?

Mwah, vind ik niet. Ik vind het altijd wel leuk om me op te doffen voor een bruiloft o.i.d.

Mooi jurkje, schoentjes, bijzonder kapsel.
quote:spectral schreef op 27 april 2011 @ 12:10:

[...]

En die stofjasjes die BGB post zijn best aardig, maar zeker niet voor naar een bruiloft..

Niet voor álle bruiloften, nee.

Maar aangenomen dat alle vrienden daar ook normaal gesproken in " rapperskleding " ( ? ) rondlopen, dan is dat waarschijnlijk in díe kring een poepiesjieke outfit.

Hoe vaak ik niet - hier - zie dat men als daggast een Stepsjurk gaat dragen...... dat zou in " mijn kring " ook zwaar underdressed zijn.Steps is voor mij een winkel waar je niet gaat winkelen als je daggast bent. Maar dat houdt tegelijkertijd niet in dat heel veel mensen die daar heen gaan niet geschikt gekleed gaan voor díe dag, binnen díe groep mensen. Dus kennelijk is een jurkje van Steps voor heel veel mensen dus wel kakkiedeftig.

Ik vind het een beetje hautain en kortzichtig om niet verder te kunnen kijken dan je eigen kringetje.

Ga voor de lol eens een hele dag op een klapstoeltje zitten bij het stadhuis en verbaas je, zou ik zeggen.

En anders maar zoiets!
quote:Vl43inder schreef op 27 april 2011 @ 12:55:

[...]

Ik vind mensen vooral kinderachtige pieperds wanneer bij iets standaards als een polo of een pak het "ik voel me er niet lekker in " belangrijker is dan hetgeen waar je het voor aanmoet. Alsof het om jou gaat die dag? Dat selfcentered denken is toch iets voor kinderen?

Ik denk er niet eens over na dat iets als een pak of een polo voor een ander wel eens "niet goed kan voelen", kom op zeg, dan zet je je ego maar eens effe aan de kant.Als mijn vriend tegen mij zou zeggen, ik wil dat je PER SE pumps aandoet die dag, of dat ik per se een hooggesloten jurkje aanmoet, dan voel ik mij er ook niet lekker in. Dat ligt zo ver weg van mij. Je moet niet vergeten, hij moet er van 15.00 tot 24.00 in lopen en er moeten foto's gemaakt worden..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 13:00:

[...]

Niet voor álle bruiloften, nee.

Maar aangenomen dat alle vrienden daar ook normaal gesproken in " rapperskleding " ( ? ) rondlopen, dan is dat waarschijnlijk in díe kring een poepiesjieke outfit.

Hoe vaak ik niet - hier - zie dat men als daggast een Stepsjurk gaat dragen...... dat zou in " mijn kring " ook zwaar underdressed zijn.Steps is voor mij een winkel waar je niet gaat winkelen als je daggast bent. Maar dat houdt tegelijkertijd niet in dat heel veel mensen die daar heen gaan niet geschikt gekleed gaan voor díe dag, binnen díe groep mensen? Dus kennelijk is een jurkje van Steps voor heel veel mensen dus wel kakkiedeftig.> Wat zij zegt! (ik snap die fascinatie voor steps-jurken ook niet, echt niet)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 12:54:

[...]

Ook het model van een pak is aan mode onderhevig.

Als een pak lange genoeg hangt komt het vanzelf weer in de mode

Smalle pijpen van de pantalon zag je een paar jaar wel, toen weer niet, en nu worden ze weer verkocht.

Zou alleen nooit voor een double breasted kiezen, hangt nl niet mooi als het open hangt.
iets lichter van kleur ivm trouwerij nemen en liever een overhemd ipv trui

Wat nettere schoenen eventueel (volgens mij is dit geen spijkerbroek)

Saai misschien, maar je kunt ook andere kleuren nemen.
quote:koppieket schreef op 27 april 2011 @ 13:01:

[...]

Als mijn vriend tegen mij zou zeggen, ik wil dat je PER SE pumps aandoet die dag, of dat ik per se een hooggesloten jurkje aanmoet, dan voel ik mij er ook niet lekker in..Jouw vriend bepaalt de dresscode toch niet?
quote:_jessie_ schreef op 27 april 2011 @ 13:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

Als jij dat nette schoenen noemt, dan ben ik Maxima.

(holy smack!!)
quote:SeptemberGirl schreef op 27 april 2011 @ 11:12:

[...]

Nouja, daar gaan we weer, maar een spijkerbroek op een bruiloft vind ik over het algemeen een no go....

Ben pas op pagina 1, maar ik sluit mij hier helemaal bij aan.

Een pak is toch gewoon goed om in de kast te hebben?
quote:_jessie_ schreef op 27 april 2011 @ 13:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

Saai misschien, maar je kunt ook andere kleuren nemen.Als ik de bovenste foto zie, dan denk ik, waarom heb je een jasje aan dat niet bij de pantalon past?
quote:SeptemberGirl schreef op 27 april 2011 @ 13:05:

[...]

(holy smack!!)Ik adviseerde toch al nettere schoenen?
quote:SeptemberGirl schreef op 27 april 2011 @ 13:05:

[...]

(holy smack!!)Mijn vader van 72 draagt dat soort schoenen niet eens
quote:_jessie_ schreef op 27 april 2011 @ 13:06:

[...]

Ik adviseerde toch al nettere schoenen? Dit durven ze in Roemenie nog niet naar een bruiloft aan te trekken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven