Mode & Beauty alle pijlers

clarins

05-11-2007 20:48 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik les het het topic ovet Clinique en daar werd ook geschreven over Clarins. Wie heeft er nog meer ervaring met Clarins? Ik heb ooit de Eclat du Jour creme gebruikt en die beviel wel. Iemand trouwens ook ervaring met een van hun huidoliën?

Ik heb trouwens een redelijk normaal/ gemengde huid, ben bijna 30.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

groetjes Mimi
hoi Mimi , ik heb bij topic ''clinique'' gereageerd . jaren geleden ook clinique gebruikt , echt hartstikke goed . nu gebruik ik Clarins en dat is ook heel fijn . en goedkoper ook . ik heb nogal een hele vette huid en nu ziet het er super mat uit . groetjes croentje .
Croentje ik zou graag weten welke producten van Clarins je gebruikt! Ik heb zelf ook al jaren een vette huid, zoek nog steeds naar een wonder product....
Haai hoi,

Jaaa ik ben compleet verslingerd aan Clarins.

Gebruik er alles van; douchegel (die met die sauna geur), de shampoo (moet ik altijd in het buitenland kopen want Nederland verkoopt het niet meer).

De dag en nachtcreme natuurlijk, de eyebalm, handcreme, bodyscrub en facescrub en firming cremetje met stimulatie voor doorbloeding.

Ja erruggg staat hier voor een fortuin in de kast maar ik ben echt verslaafd aan Clarins. Mijn moeder gebruikt het ook al zolang ik me herinneren kan en ze heeft met 60jr een prachtige huid!
Leuk trouwens zeg een clarins topic :D
hoi , ik gebruik als reiniger : cel nettoyant purifiant ,lotion tonique en als dagcreme fluide regulateur ultra matifiant .pffff wat een namen . maar wel super goed . ik heb altijd een heel glimmend gezicht , maar nu stukken minder . heb ook een kei goeie foundation gevonden . ( ga even kijken ) het is pureness van shiseido .ik hoop dat je hier iets mee kunt .groetjes Croentje
Hoi allemaal,

dank voor jullie reacties! Hebben jullie ook nog een Clarins product voor het aanstippen van een pukkeltje?

En iemand nog ervaring met producten die niet voor de vettere huid zijn?

@Twompie: welke verzorging (dag/ nacht) gebruik je precies?

thanks!

Mimi
Ik ben ook al sinds jaren een Clarins fan en heb zo mijn favorieten. Ik dacht dat het merk ingedut was, maar is blijkbaar toch nog geliefd.

De huile anti eau is voor vermoeide benen en is ideaal voor een avondje stappen, maakt ze slanker, is goed gehydrateert en voelt minder "zwaar" omdat het vochtafdrijvend werkt. Is alleen een prijzige olie, rond de ¤ 40. De huile tonic om alles wat steviger te maken is ook goed, maar ook prijzig. De gel buste maakt de borsten weer steviger en strak! De creme masvelt die een afslankende werking heeft is heerlijk romig en zacht en al zeggen ze dat afslankende cremes niet werken, hij voelt heerlijk!! Soms hebben ze in de zomer een aanbieding van deze creme met de anti capiton (tegen cellulitus) en die haal ik dan.

Voor het gezicht vind ik de beauty balm flash perfect, als oppepmasker of als creme te gebruiken. Voor de make up is het een ideale makeup basis en trekt de huid mooi strak en na het stappen (volgende dag) is hij ideaal tegen de vermoeidheidstrekken!

Verder is de vochtinbrengende creme multi hydratante een goede moisturizer (lekker romig en ruikt lekker) en voor de nacht: multi active nuit, blauwe fles, ruikt ook heerlijk en als je wel eens door een verkeerd produkt ineens (rode) uitslag of vlekken hebt en je huid niks kan verdragen, dan is er een klein redmiddel: serum multi reparateur die de huid onmiddellijk kalmeert.

Oh en Mimi 7, de stop imperfections locales werkt heel goed tegen de pukkeltjes die je kan aanstippen. Het zat eerst in een tube en ik heb de laatste paar tubes nog snel ingekocht omdat hij eruit ging. Hij is nu vernieuwd maar heet nog hetzelfde en werkt ook heel goed.

Vinden jullie de produkten ook niet lekker ruiken??
Ik ben ook een Clarinsfan:

Voor 's avonds: Renew Night Plus lotion

Voor het vertroetelen: Serum Generation 6 (Heerlijk, maar duur..) Dit doe ik een of twee keer in de week op na het reinigen en ga dan heerlijk in bed liggen met een boekje.

Voor de mindere momenten van mijn huid: Beauty Flash Balm

Douche (luxemomentje en ik krijg er een zijdezacht huidje van) Douchecreme Par Amour

Bodylotion Par Amour

Eau de Parfum Par Amour.

Paar oogschaduwtjes.

Ik loer nog naar:

De One Step Cleanser water comfort met peach.

Een dagcreme.

Voordat je iets gaat kopen, vraag gewoon om een monster. Clarins geeft de verkooppunten een megavoorraad monsters en zo voorkom je (toch wel prijzige) miskopen.
Beste Krullenbol,

wat doet dat serum precies?

Ben erg benieuwd, ben nl ook op zoek naar serum.

Welke reiniging gebruik je momenteel?

Beste Emmelaa,

inderdaad, ik vind niet alles even lekker ruiken. Af en toe een beetje muf, oma-achtig (ik weet niet of je je daar iets bij kan voorstellen...) Jij ook?

Nog andere Clarins fans???

groetjes

Mimi
Ik gebruik ook Clarins, misschien wel wat duur maar ik heb het gevoel dat het in de VS toch goedkoper is. Die stift voor pukkeltjes en dergelijke werkt ook prima. Wat betalen jullie in NL voor de dagcreme?
ik betaalde voor mijn dagcreme ong. 26.50 . lekker spul , alleen het pompflesje is niet echt je van het . als ik er op druk , spuit het helemaal over m,n vingers .nou ja , kleinigheidje hou je toch . groetjes ,croentje
Ik gebruik de dagcreme Multi-active jour 50 ml en betaald daar 63.50 dollar voor..
Hoi Mimi, dat serum vertroetelt mijn huid zo ontzettend lekker. Het voedt en kalmeert en ik vind het erg lekker en luxe ruiken. Ik had een cleansing foam van LaVie (niet in NL verkrijgbaar) maar heb inmiddels de one step cleanser van Clarins gekocht, met Peach. Let goed op als je hiernaar op zoek gaat want er is ook een one step cleanser met een olie-achtig goedje. Dat vind ik niet fijn maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Bloemetje: Amerika is goedkoper, ik heb mijn Generation 6 serum dan ook over laten komen en dat was inclusief porto nog minder dan de ¤ 76,- die het hier kost.
Ik kan er niets aan doen om toch even op te merken dat Clarins niet proefdiervrij is. (Clinique overigens ook niet) Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij/zij gebruikt, maar er zijn zoveel andere merken waarvoor niet op dieren getest wordt. (www.cosmeticagids.nl)

Ik merk dit op omdat ik (persoonlijk) vind dat testen op dieren niet hoort voor luxe zaken zoals cosmetica. Alle beetjes helpen.
quote:Aster schreef op 10 november 2007 @ 22:15:

Clarins niet proefdiervrij is. (Clinique overigens ook niet) .....(www.cosmeticagids.nl) .....

heb deze site altijd al bijzonder incompleet gevonden.

richt zich te veel op de Nederlandse markt, en vergeet daarbij voor het gemak dat er in het buitenland ook nog eea aan producten wordt geproduceerd (en in Nederland verkocht)

ik citeer van de clinique website

quote:

Test uw bedrijf de producten op dieren?

Clinique zet zich in voor het elimineren van tests met dieren. Wij zetten ons ook in voor de gezondheid en veiligheid van de consument en het op de markt brengen van producten die voldoen aan de toepasselijke voorschriften in elk land waar onze producten worden verkocht.

Wij voeren geen tests met dieren uit voor onze producten of ingrediënten, noch vragen wij anderen om dit namens ons te doen, behalve wanneer dit bij wet is vereist. Wij evalueren onze afgewerkte producten in klinische onderzoeken met vrijwilligers.

Clinique ondersteunt volledig de ontwikkeling en mondiale aanvaarding van testalternatieven zonder dieren. Hiertoe werkt het bedrijf uitvoerig met de hele sector en de internationale wetenschappelijke gemeenschap om deze alternatieven te onderzoeken en financieren.

zoek anders eens op de PETA lijst, daar staan zowel clarins als clinique op de companies that dont test lijst...

dussssss.....
gelukkig d j momo , was al bang dat ik weer een ander merk moest gaan zoeken .
Link naar de peta lijst:

http://www.caringconsumer.com/pdfs/comp ... ntTest.pdf

Link naar info over testen:

http://www.proefdiervrij....=1067&pagetitle=Cosmetica

Dj Momo, misschien heb je helemaal gelijk hoor, maar wellicht dat de Peta lijst voornamelijk kijkt naar het testen van eindproducten. Op de site van proefdiervrij wordt dit duidelijk uitgelegd: proefdiervrij kijkt ernaar dat er voor het gehele product niet getest wordt: geen grondstoffen en eindproducten.

Dus wellicht worden grondstoffen wel getest.

Ik weet het in elk geval niet zeker, maar goed ieder moet het voor zich weten uiteraard.
Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties! Verder niemand die ervaring heeft met de oliën die voor je gezicht zijn bedoeld?

groetjes Mimi
Hoi!

Mijn verzamelingetje Clarins is:

Multi Active Jour

Multi Active Nuit

Gentle Foaming Cleanser

Eau Dynamisante (ruikt zooooo lekker!!!!!!!)

Heerlijk spul, wel een beetje prijzig, maar bij de Bijenkorf heb ik tijdens DDD de Eau Dynamisante 50ml voor 15 eurootjes gekocht. Leuke aanbieding dus..
Clarins is een heerlijk merk. Helaas wel duur.

In de zomer gebruik ik eau dynamisante ook altijd. En dna in combinatie met de bodylotion. Heerlijk. En niet iedereen loopt ermee.

Ik ontdekte dit jaar in Frankrijk een voor mij nieuw merk dat heel erg fijn is, namelijk Caudalie. Ik heb nu de eau micellaire en wil nooit meer iets anders. Dit is een water om je gezicht te reinigen, ook oogmake-up. Het vervangt dus melk en tonic. Ik vind het zo fris en makkelijk. Je bent in 1 beweging klaar! Kostte 12 euro dus dat valt ook wel mee.

Van Clarins had ik altijd de Iris reinigingsmelk en de tonic met gentiaan. Rook super. De creme eclat was ook heerlijk. Nou ja, wat NIET eigenlijk!?

De fransen zijn toppers waar het cosmetica betreft.
Van Clarins gebruik ik al jaren de handcrème 'Jeunesse des Mains', maar voor de rest kunnen de gezichtscrèmes mij niet zo bekoren. Ik ga altijd enorm transpireren van de dagcrèmes en zonnebrandcrèmes van Clarins.

De reinigingslijnen zijn wel erg lekker. Alles ruikt heerlijk.
@ Krullenbol,

ik las dat je inmiddels de One Step Cleanser water comfort met peach hebt aangeschaft. Ik kan m'niet vinden op de website van Clarins! Heb je het in Nederland gekocht? En, ook niet onbelangrijk: hoe bevalt ie?

groetjes Mimi
He Mimi, klopt ik kon me niet beheersen.. Ik heb hem gewoon bij de drogist (da) gekocht. Kostte ¤ 18,- en dat was zelfs goedkoper dan via internet. Ik vind het heerlijk verfrissend spul, gebruik het nu een week. Lekker makkelijk, 's avonds reinigen zonder washandje, water en schuimende cleanser. Vreemd dat hij niet op de site staat.. Zal straks ook nog eens kijken. Ik vermijd normaal gesproken alles met perzik (thee etc.) maar dit is echt een heerlijk zachte geur.

Let goed op want er is een look a like, met olie en sinaasappel. Ook een one step cleanser en ook oranje-achtig. Deze heb ik geprobeerd in de winkel en ik wilde meteen mijn gezicht gaan wassen. Voor mij momenteel veel te vettig.

Ben benieuwd of je hem vindt!

edit: Hierrrrrr staat ie! http://int.clarins.com/main.cfm?prodID=653

Hoi Krullenbol,

dank je! Ik heb zeker niet goed gekeken! Valt mee 18,-!

In de winkel is mij meerdere malen geadviseerd niet een one-step cleanser te gebruiken, althans niet langer achter elkaar omdat het niet goed schoon zou maken. Is dat jou ook verteld? Of gebruik je 'm alleen s' ochtends of zo?

Nogmaals bedankt voor de link!

groetjes

Mimi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven