Mode & Beauty alle pijlers

Een jaar geen kleding kopen 2020

09-01-2020 12:48 1131 berichten
Een nieuw jaar, een nieuwe start!

Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.

Veel succes!
spuit-elf schreef:
24-01-2020 19:14
Lastig. Als je die andere schoenen inderdaad weg doet, en je had echt nieuwe nodig, is het niet zo erg, toch?

Wat mij helpt is uitstellen. Niet denken: nu mag ik een heel jaar geen nieuwe schoenen, maar denken: ik kom de komende maand nog wel door met mijn oude laarzen, en dan wordt het al weer bijna lente.

Een kleding appje kan ook helpen. Als je ziet dat je nog voor een maand outfits hebt, wordt de drang misschien minder om wat te kopen.
Goede tip, die ga ik onthouden!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed. De doos kleding die ik laatst in een opwelling kocht, volledig geretourneerd.
Helaas is er wel iets misgegaan bij de afhandeling. Er is 1 kledingstuk niet verwerkt waardoor er wel nog een rekening openstaat. Inmiddels is er op mijn verzoek een onderzoek gestart. Ik hoop dat het goed komt: ik kan immers nooit bewijzen dat ik dat item niet gehouden heb....
Zojuist bericht gehad vd webshop dat het ontbrekende item verwerkt is :hyper:
Fijn! En goed bezig!

Eerste maand is na vandaag voorbij dames :D Hoe ging het? Voor mij ging het goed, maar dit is sowieso geen maand waarin ik iets koop, normaal gesproken. Wat dat betreft zie ik ook niet op tegen februari, dat lukt me ook nog makkelijk denk ik.
Hier is het prima gelukt! Wel een paar winkels in geweest maar niks gekocht!
oranjetulpen schreef:
31-01-2020 10:55
Zojuist bericht gehad vd webshop dat het ontbrekende item verwerkt is :hyper:
Top!

Ik heb hetzelfde gehad. Zalando was de laatste tijd echt waardeloos bezig betreft retourneren. Verwerken ging slecht en duurde lang, klantenservice was helemaal waardeloos, de vraag niet lezen en ik kreeg zelfs een keer een mail vol emoticons. Ook een goede reden om minder te shoppen. Reviews online zeggen hetzelfde.

Niets gekocht, wel een paar schoenen gehad, niet om gevraagd, dus nog leuker :hyper:
LevadeII schreef:
31-01-2020 14:57
Top!

Ik heb hetzelfde gehad. Zalando was de laatste tijd echt waardeloos bezig betreft retourneren. Verwerken ging slecht en duurde lang, klantenservice was helemaal waardeloos, de vraag niet lezen en ik kreeg zelfs een keer een mail vol emoticons. Ook een goede reden om minder te shoppen. Reviews online zeggen hetzelfde.

Niets gekocht, wel een paar schoenen gehad, niet om gevraagd, dus nog leuker :hyper:
Zo, vertel mij wat. Ik heb zelfs een rechtsformulier in moeten vullen van twee artikelen die ze zogenaamd niet retour hebben ontvangen.
En een artikel wat ontbrak uit een andere bestelling werd wel prompt direct terug op mijn rekening geboekt.
Heel raar.
anoniem_647b41c7d0fd8 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 20:40
0.47% gewijzigd
3 dubbel, sorry
anoniem_647b41c7d0fd8 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 20:21
93.68% gewijzigd
mezelf gequote
Merk de laatste week dat het al iets gemakkelijker gaat om niet overal in de kledingrekken van winkels te kijken. Valt mij tot nu toe mee. Heb een kledingbon ter waarde van €12,50 aan een vriendin gegeven. Is geldig tot eind februari en voor dit bedrag kan ik toch niets kopen.

Ben bezig mijn kledingkasten op te ruimen, heb al aardig wat kleding weggegeven en ook nieuwe combinaties ontdekt!

Wat ik wel lastig vind is dat ik best vaak ga winkelen met vriendinnen. Om dit nu niet meer te doen vind ik wel lastig maar hierdoor maak ik het mezelf natuurlijk wel erg moeilijk.
Reigie3 schreef:
31-01-2020 20:44
Merk de laatste week dat het al iets gemakkelijker gaat om niet overal in de kledingrekken van winkels te kijken. Valt mij tot nu toe mee. Heb een kledingbon ter waarde van €12,50 aan een vriendin gegeven. Is geldig tot eind februari en voor dit bedrag kan ik toch niets kopen.

Ben bezig mijn kledingkasten op te ruimen, heb al aardig wat kleding weggegeven en ook nieuwe combinaties ontdekt!

Wat ik wel lastig vind is dat ik best vaak ga winkelen met vriendinnen. Om dit nu niet meer te doen vind ik wel lastig maar hierdoor maak ik het mezelf natuurlijk wel erg moeilijk.
Leuk is dat, he, om nieuwe combinaties te vinden waar je je top in voelt! Heerlijk!
Kun je niet samen met je vriendinnen iets anders bedenken om te doen? Het hoeft toch niet altijd winkelen te zijn? Misschien vinden ze dat wel heel leuk, een keer iets anders doen.
Jufjoke schreef:
31-01-2020 20:48

Kun je niet samen met je vriendinnen iets anders bedenken om te doen? Het hoeft toch niet altijd winkelen te zijn? Misschien vinden ze dat wel heel leuk, een keer iets anders doen.
Ja, ik heb ook tegen vriendinnen gezegd dat ik minder wil winkelen en dat ik meer anderen dingen wil gaan doen. Bij de meeste is dit ook geen probleem. Eind maart ga ik echter naar een musical in Utrecht, dan was al de afspraak dat we van te voren shoppen. Gelukkig nog ver weg, ik hoop dat mijn verslaving tegen die tijd over is...
In januari geen echte kleding gekocht, alleen wat panty's en een basic zwarte bh omdat m'n panty's kapot waren en m'n bh kwijt. Ik moet zeggen dat ik ook niet taal naar nieuwe kleren, vind het eigenlijk wel lekker rustig zo.
Ik vind het ook wel lekker rustig zo eigenlijk. Nou moet ik zeggen dat dit ook niet de moeilijkste periode van het jaar voor mij is. Ik houd van herfst/winterkleding en zo eind zomer zie ik altijd van alles. Ik koop nooit dingen als zomerjurken of sandalen.
Gekopbloemen schreef:
31-01-2020 20:19
Zo, vertel mij wat. Ik heb zelfs een rechtsformulier in moeten vullen van twee artikelen die ze zogenaamd niet retour hebben ontvangen.
En een artikel wat ontbrak uit een andere bestelling werd wel prompt direct terug op mijn rekening geboekt.
Heel raar.
Ik moet zeggen dat de communicatie heel netjes is verlopen en dat ik goed geïnformeerd ben over de afhandeling. Het was de expresso webshop en ik heb daar ook nog nooit zoiets aan de hand gehad.
Ik heb nieuwe wandelschoenen gekocht. Ik ga dit jaar proberen weer mee te doen met de Vierdaagse, en mijn oude wandelschoenen waren hard aan vervanging toe. Ook heb ik twee nieuwe sportbh's gekocht, met korting. Omdat ik zoveel ben afgevallen gaf de vorige niet genoeg steun meer. En omdat ik minstens twee keer per week sport kan ik echt niet zonder.

Wel wat gekocht dus, maar puur functioneel en ter vervanging van iets ouds (en ook toegestaan volgens mijn eigen voorwaarden). Verder kom ik niet in kledingwinkels en word ik dus ook niet in de verleiding gebracht om iets te kopen.
Maand een voor mij zit erop. Ik heb niks gekocht, ondanks dat ik in mijn lievelingswinkel ben geweest. Op naar februari :yes:
Ik kan eindelijk weer een beetje lopen sinds een week en kom nu weer langs de winkels. Kleding is vooralsnog geen probleem (kost me nog te veel moeite aan en uit kleden, bukken mag niet en te veel tillen ook niet) maar ineens heb ik de neiging om boeken en LPs te kopen al is het 1 per keer ...

Volgens mij uit pure verveling na 5 weken bijna niets doen. Maar dat tikt ook aan en is het ene vervangen met het andere dus ik hou me in en zet vooralsnog bijna alles terug. Ik heb 1 lp gekocht.

Kan nog niet zo heel erg lang lopen en staan dus even naar een museum zit er nog niet in, net zoals een echte activiteit doen. In de avonden afspreken met mensen vind ik ook vermoeiend dus is het momenteel een filmpje pakken overdag, een drankje met iemand of eh.. ja de winkels even in. Hopelijk kan ik snel meer en wordt die drang minder.

Hoe gaan jullie eigenlijk om met cadeaubonnen? Ik heb er een paar gekregen en al zou ik geen cent hoeven uit te geven kan je wel weer 'gratis' kleding halen. Het voelt als cheaten dus ik denk deze in de la te laten liggen totdat er iets aan vervanging toe is.
broodtrommel schreef:
02-02-2020 08:11
Ik kan eindelijk weer een beetje lopen sinds een week en kom nu weer langs de winkels. Kleding is vooralsnog geen probleem (kost me nog te veel moeite aan en uit kleden, bukken mag niet en te veel tillen ook niet) maar ineens heb ik de neiging om boeken en LPs te kopen al is het 1 per keer ...

Volgens mij uit pure verveling na 5 weken bijna niets doen. Maar dat tikt ook aan en is het ene vervangen met het andere dus ik hou me in en zet vooralsnog bijna alles terug. Ik heb 1 lp gekocht.

Kan nog niet zo heel erg lang lopen en staan dus even naar een museum zit er nog niet in, net zoals een echte activiteit doen. In de avonden afspreken met mensen vind ik ook vermoeiend dus is het momenteel een filmpje pakken overdag, een drankje met iemand of eh.. ja de winkels even in. Hopelijk kan ik snel meer en wordt die drang minder.

Hoe gaan jullie eigenlijk om met cadeaubonnen? Ik heb er een paar gekregen en al zou ik geen cent hoeven uit te geven kan je wel weer 'gratis' kleding halen. Het voelt als cheaten dus ik denk deze in de la te laten liggen totdat er iets aan vervanging toe is.
Ach, Broodtrommel, hopelijk gaat het snel beter. Ik snap de drang om dan maar iets anders te kopen. Ik heb twee weken geleden bij de drogist een geurkaars gekocht. Ik was er voor paracetamol en neusspray, want ik probeer de drogist verder te vermijden, maar een geurkaars!! Wth! Die heb ik nog nooit eerder gekocht! Maar goed, ik snap dat ik daar dus toch voorzichtig mee moet zijn.

Ik heb nog een Fashioncheque liggen, en ik zie dat niet als cheaten. Zonde om te laten verlopen, dat is ook niet leuk voor de gever. Ik wacht op dat ene perfecte item, maar ik ga hem zeker wel besteden. Ik heb trouwens ook nog een lingerie bon liggen, daar geldt hetzelfde voor.
Ik moet zeggen dat het me wel aanzet tot heel goed nadenken over wat ik ermee wil doen.
Jufjoke... kijk uit dat je je niet op de slippery slope van de wereld van geurkaarsen gaat bevinden. Ik heb zelf menig euro weten te verkwanselen bij Diptyque.

Ik moet daar zelf ook voor uitkijken - dat ik mijn voormalig kledinguitgavenpatroon ga verschuiven naar een andere categorie.
Haha, de slippery slope van geurkaarsen:
https://www.youtube.com/watch?v=9uHHTwAzCPE
maylina schreef:
02-02-2020 14:40
:rofl:

Wat heb ik hier om gelachen zeg. Dank!
Een geurkaars. :P hoe verzin je het

Ik heb voor de afwisseling een bank gekocht. Het was een 2e hands via MP die ik al een tijdje graag wilde en zgan nu te koop stond en dus had mijn eigen bank erop gezet en die kon ik voor nagenoeg hetzelfde bedrag verkopen en zou 2 dagen later opgehaald worden. Dus ik vond dat het wel mocht. Ook al had ik geen bank nodig. Want dit was een soort ruil met gesloten beurs. Afijn. De nieuwe bank staat er en de oude bank ook nog want koper haakte af. (6)

En de laarzen die ik mezelf had toegestaan te kopen vind ik na 3 dagen dragen toch te klein. Dus nu zit ik alsnog weer met een extra paar laarzen die ik niet draag en weer op marktplaats kunnen. En heb ik dezelfde laarzen maar gelukkig 50% afgeprijsd nog weer besteld maar dan een maat groter. En dit is dus ook precies waarom ik gek word van mezelf en niks meer mocht kopen.

Bonnen zou ik overigens zonder aarzeling besteden. Maar ik zou wel iets uitzoeken wat je echt wil hebben of nodig hebt en niet zomaar wat omdat ie op moet
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 02-02-2020 15:55
0.49% gewijzigd
maylina schreef:
02-02-2020 14:40
:rolling: je kan me opvegen nu
Ik heb mijn kast vandaag uitgezocht, en een hele volle vuilniszak naar de kledingbak gebracht. Ik ben blij met mijn opgeruimde kast, maar ik heb nu juist het idee dat ik wel weer wat nieuws kan gebruiken. Veel kleding die nog wel prima is voor in mijn vrije tijd, maar niet voor naar mijn werk. Ik heb zelfs weer online zitten kijken, maar gelukkig vond ik niks leuks. De mode is ook al jaren echt niet mijn smaak. Wijde vormloze dingen, die mij totaal niet staan. En slechte kwaliteit. Na deze challenge ga ik op zoek naar echt mooie stukken, voor de lange termijn.

Ik heb wel nieuwe bh’s gekocht. Ondergoed mocht wel, toch? Met slecht zittend ondergoed voel je je sowieso nergens goed in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven