Grote maat = duurder
donderdag 24 september 2015 om 16:32
Was net op zoek naar een leuke, nieuwe winterjas!
Ik schommel nogal tussen maat 40 of 42 betreft kleding. Vaak bestel ik online dubbele maten zodat er altijd wel een maat tussen zit die goed is.
Nu viel het mij bij deze bestelling op dat maat 42 ¤12 duurder is dan maat 40 of lager...
Ik snap best dat er meer stof nodig is om een maatje meer te maken. Maar dat dit ook doorberekend wordt naar de klant heb ik nog nooit eerder gezien. Ik vind het nogal confronterend dat je met een maatje meer dus meer moet betalen.
Ben eigenlijk op zoek naar iemand die mij kan vertellen waarom dit gedaan wordt? Echt door die paar cm meer stof of waar zit hem dat in?
Ik schommel nogal tussen maat 40 of 42 betreft kleding. Vaak bestel ik online dubbele maten zodat er altijd wel een maat tussen zit die goed is.
Nu viel het mij bij deze bestelling op dat maat 42 ¤12 duurder is dan maat 40 of lager...
Ik snap best dat er meer stof nodig is om een maatje meer te maken. Maar dat dit ook doorberekend wordt naar de klant heb ik nog nooit eerder gezien. Ik vind het nogal confronterend dat je met een maatje meer dus meer moet betalen.
Ben eigenlijk op zoek naar iemand die mij kan vertellen waarom dit gedaan wordt? Echt door die paar cm meer stof of waar zit hem dat in?
Think it, say it, do it!
donderdag 24 september 2015 om 18:55
donderdag 24 september 2015 om 20:19
Thanks ladies, er is me een hoop duidelijk geworden. Vooral hoe mensen denken
En nee ik vind het niet uber raar dat dit doorberekend wordt naar de klant en ik snap best beide kanten van het verhaal. Iemand die dun is heeft minder stof nodig inderdaad.
Maar waar het mij vooral omdraait waar ligt de grens alles onder maat 42 is dezelfde prijs en alles erboven is duurder ?!
Wat iemand anders ook al schreef, tussen 34 en 36 zit ook verschil ?!
En nee ik vind het niet uber raar dat dit doorberekend wordt naar de klant en ik snap best beide kanten van het verhaal. Iemand die dun is heeft minder stof nodig inderdaad.
Maar waar het mij vooral omdraait waar ligt de grens alles onder maat 42 is dezelfde prijs en alles erboven is duurder ?!
Wat iemand anders ook al schreef, tussen 34 en 36 zit ook verschil ?!
Think it, say it, do it!
donderdag 24 september 2015 om 20:22
donderdag 24 september 2015 om 22:24
Het kan ook te maken hebben hoe het patroon uit de stof gehaald kan worden. Van een jurk in maat 34 t/m 42 kunnen dan alle patroondelen naast elkaar gelegd worden, zodat je heel weinig stof hoeft weg te gooien. Bij een jurk in maat 44 of groter past dat niet, en moet er een meter stof extra verbruikt worden. Dat wordt dan doorberekend in de prijs.
Een beetje zoals in dit plaatje waar de patroondelen op de stof gelegd zijn voordat ze uitgeknipt worden.
Als de twee linkerdelen allebei 5 cm breder moeten zijn passen ze niet meer naast elkaar en moet er een heel stuk extra stof gebruikt worden.
Een beetje zoals in dit plaatje waar de patroondelen op de stof gelegd zijn voordat ze uitgeknipt worden.
Als de twee linkerdelen allebei 5 cm breder moeten zijn passen ze niet meer naast elkaar en moet er een heel stuk extra stof gebruikt worden.
vrijdag 25 september 2015 om 10:33
Zelfs als het in de transportkosten ligt, past er meer kleine dan grote kleding in een lading. Maar het ligt inderdaad aan hoe kleding uit stoffen gesneden wordt. Het is geen oordeel naar mensen met een grotere maat, het is gewoon duurder. En je kunt ervoor kiezen bij een merk te kopen dat één prijs berekent.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?