Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Een aantal nieuwe geuren, eerste deel.

- Van Prada: L'Eau Ambrée. Met oa. lemon, rose en amber.

Najaar 2009.

- Van L'Occitane: Lavender Harvest. Met oa. green leaves, peach, freesia, lavender, marigold, sensual wood en musk.

Juli 2009.

- Van Christina Aguilera een variant op de geur Christina Aguilera: By Night. Met oa. mandarin, rhubarb, pineapple, freesia, peach blossom, heliotrope, moss, sandalwood en vanilla.

- Van Escada: Desire Me.

- Van Mariah Carey: Forever.

- Van Grès: Cabotine Aquarelle. Een fruity-floral met oa. grapefruit, rhubarb, pineapple, peach blossom, lotus, lily, ylang ylang, jasmine, sea water, cedar, amber en musk.

- Van Dolce & Gabbana een variant op The One: Rose The One. Een fresh-fruity-floral met oa. pink grapefruit, blackcurrant, mandarin, lily of the valley, litchi, rose, peony, Madonna lily, ambrette seed, sandalwood, vanilla en musk.

- Van Trussardi de herengeur Inside Iced. Een fresh-spicy-woody met oa. bergamot, green leaves, violet leaves, cardamom, frozen coffee, cedar, oakmoss en musk.

- Van Montale zeven nieuwe geuren:

* Amber & Spices, met oa. rose, nutmeg, cumin, ebony, sandalwood, oud en amber.

* Aoud Leather, met oa. bergamot, pepper, cardamom, saffron, oud, leather en ambergris.

* Boisé Fruité, met oa. bergamot, violet leaves, vetiver, lime, mandarin tree leaves en sandalwood.

* Louban, met oa. rose, violet leaves, oud, olibanum, patchouli, sandalwood en musk.

* Pure Gold, met oa. orange blossom, neroli, jasmine, apricot, mandarin, patchouli, vanilla en white musk.

* Sandal Sliver, met oa. citrus, bergamot, neroli, orange blossom, jasmine, sandalwood en vanilla.

* Wild Aoud, met oa. bergamot, geranium, artemisia, oud, teakwood, tobacco, patchouli en amber.

Tweede deel.

- Van Tom Ford een nieuwe geur in de Private Blend Collection: Arabian Wood. Een woody-chypre met oa. lavender, Bulgarian rose, freesia, orange blossom, bergamot, rose de mai, rose absolute, galbanum, ylang ylang, gardenia, jasmine, orris, honey, cedar, patchouli, oakmoss, sandalwood, Tonka bean en amber.

- Voor het eerst sinds jaren weer eens een geur van Helena Rubinstein: (All you've ever) Wanted. Een bloemige geur met oa. ylang ylang, iris en magnolia.

Sept. 2009.

- Van Viktor & Rolf: Eau Mega. Een green-fresh-floral met oa. basil, lemon, pear, violet leaf, jasmine, peony en musk.

Sept. 2009.

- Van Jennifer Lopez een nieuwe variant op Glow: My Glow. Met oa. lavender, freesia, white rose, peony, lily, heliotrope, sandalwood en musk.

Okt. 2009.

- Een eerste geur van actrice Reese Witherspoon (in samenwerking met Avon): In Bloom. Deze bloemige geur bevat oa. peach, tea leaves, crisp greens, gardenia, magnolia, jasmine, cashmere woods en amber.

- Van Slava Zaitsev: Lumia. Een chypre-floral met oa. cherry, floral notes en patchouli.

- Van The Body Shop: White Gardenia. Een floral-musky met oa. lotus flower, gardenia, bergamot en soft musk notes.

- Al eerder genoemd maar hierbij ook de ingrediënten. Siren van Paris Hilton, een tropical-floral met oa. mandarin, apricot nectar, honeysuckle, frangipani, coconut orchid, sandalwood, vanilla beans en creamy musk.

Deel drie.

- Van Dsquared2: She Wood Velvet Forest Wood. Een green-floral-woody met oa. green leaves, violet leaves, galbanum, pine needles, vetiver, ambergris, patchouli en musk.

- Van Acqua di Parma: Magnolia Nobile. Een bloemige geur met oa. citrus, bergamot, magnolia, Bulgarian rose, jasmine, patchouli, vetiver, cedar, sandalwood en vanilla.

- Van Avon: Brazil Beat. Een fruity-floral met sparkling fruits, floral notes en woody notes.

Heb Purple van Hugo Boss aangeschaft...

Zijn er liefhebbers van hier?
Dat is de beste geur van Hugo vind ik Enigme.

De rest vind ik zo zo..heb wel de Deep Red maar eigenlijk nooit op..geuren blijven wél weer heel lang hangen!!

Dalida: leuke updates, super!!
Hallo! Weet iemand toevallig of Blue Seduction for Women van Antonio Banderas ergens in Nederland te koop is?

B.v.d.
Enigme, Bedoel je Pure Purple? Die heb ik ook, erg lekker met dit weer.

Biebmiep70, als je niks tegen online winkelen hebt kun je hem hier bestellen:

http://www.topparfumerie. ... EDUCTION-c-8-b-40186.html
Dank!! Nee ik heb niks tegen online kopen, maar ik zie nu dat ik 'em op Curaçao had moeten kopen...daar was 'tie VEEL goedkoper..8-(
Nieuwe geuren!

- Van Annick Goutal een variant op Mandragore: Mandragore Pourpre. Een spicy-aromatic-chypre met oa. bergamot, black pepper, mint, star anise, rosemary, geranium, myrtle, heliotrope, incense, patchouli leaf en amber.

- Van Clean: Summer. Een fruity-floral met oa. bergamot, Italian limoncello, Mirabelle plum, rose, lily of the valley en musk.

- Van Kate Moss: Vintage. Een fruity-floral-oriental.

Sept. 2009.

- Van L'Artisan Parfumeur: Havana Vanille. Een spicy-oriental met oa. rum, mandarin orange, clove, dried fruits, rose, narcissus absolute, tabacco leaf, tonka bean, benzoin, vetiver, Tolu balsam, immortelle, vanilla en musk.

- Van Gianfranco Ferré: In The Mood For Love. Een fruity-floral met oa. bitter orange, white rose, magnolia, amber en woodsy notes.

Aug. 2009.

- Van Carthusia: Caprissimo. Een fruity-floral met oa. lemon, green accents, blue jasmine, osmanthus, frangipani, myrrh en wood.

Juli 2009.

- Van The Different Company: Oriental Lounge. Een oriëntaalse geur met oa. bergamot, curry leaf, pepper, rose, labdanum, tonka bean, satinwood en amber.

- Van Bvlgari: Bvl Eau de Parfum II. Een floral-oriental met oa. violet, licorice, star anise, mandarin, iris absolute, vetiver, benzoin, patchouli, ambergris, cistus flower en musk.

Juli 2009.

- Van Givenchy een variant op Ange ou Démon: Ange ou Démon Le Secret. Een fruity-floral met oa. lemon, cranberry, green tea, Sambac jasmine, white peony, blond woods, patchouli en white musk.

Sept. 2009.

- Van YSL een variant op Paris: Parisienne. Een bloemige geur met oa. cranberry, violet, Damascus rose, peony, patchouli, vetiver, sandalwood en musk.

Sept. 2009.

- Van Yves Rocher: So Elixir. Een floral-woody met oa. bergamot, Sambac jasmine absolute, Damascus rose, incense, tonka absolute, patchouli en cedar.

- Van Nina Ricci: Ricci Ricci. Een fruity-floral met oa. bergamot, zesty rhubarb, Centifolia rose, Indian tuberose, patchouli en sandalwood.

- Van Lalique: Encre Noire Pour Elle. Een bloemige geur met oa. Sicilian bergamot, freesia, Turkish rose, osmanthus, kephali, vetiver, cedar, amber en musk.

Sept. 2009.

- Er komt een damesgeur van Castelbajac. Najaar 2009.

- Er komt een unisexgeur van Costume National. Najaar 2009.

- Van Elizabeth Arden: 5th Avenue Style. Een fruity-floral-gourmand met oa. bergamot, pink pepper, raspberry, peach, plum, oakmoss, apple blossom, peony, white chocolate, vanilla en musk.

- Van Tom Ford een herengeur: Grey Vetiver. Een fougère-oriental met oa. violet leaf, angelica en vetiver.

Najaar 2009.

- Van Frédéric Malle komt er een nieuwe geur met magnolia.

- Van Mona di Orio: Jabu. Een floral-oriental met oa. petitgrain, orange flower, sweet pea, Damascus rose, ylang-ylang, plum, sandalwood, benzoin en myrrh.

- Van Parfum d'Empire twee nieuwe geuren: Wazamba en 3 Fleurs.

Wazamba is een aromatic-woody met oa. aldehydes, apple, cypress, fir, sandalwood, opoponax, incense en myrrh.

3 Fleurs is een bloemige geur met oa. rose, jasmine en tuberose.

- Al eerder genoemd maar nu zijn de ingrediënten ook bekend: Boisé Torride van Guerlain (dus toch niet Bois Torride).

Een houtige, tikje gourmand-achtige geur met oa. bergamot, tangerine, pink berries, orange blossom, marshmallow, jasmine, patchouli, white musk en cedar.

Hij hoort waarschijnlijk in de Elixirs Charnels serie (Chypre Fatal, Gourmand Coquin, Oriental Brûlant).

Boisé Torride is coming October 15, 2009, unless the launch date changes as has happened with some.

And Boisé Torride is how the Guerlain paperwork spells it.

Words associated with this fragrance are: woody, rebellious, provocative, triumphant, bold and beautiful.
Nog enkele nieuwe geuren.

- Van Robert Piguet een re-launch van de geur Futur. Futur is een green-floral-woody met oa. bergamot, neroli, violet, jasmine, ylang-ylang, vetiver, patchouli en cedar.

- Van Carven een vernieuwde versie van de herengeur Le Vétiver. Een chypre-woody met oa. mandarin, mint, lavender, geranium, absinth, gin, spices, vetiver, patchouli, labdanum en musk.

Le Vétiver werd eerder uitgebracht in 1957 en 1997.

Sept. 2009.

- Van Acqua di Parma: Blu Mediterraneo Italian Resort. Een hesperidic-aromatic met oa. citrus, myrtle en licorice.

Verkrijgbaar als Eau tonifiante, 100 ml.

- Van Bath & Body Works: P.S. I Love You. Een rozengeur.

Juli/aug. 2009.

- Van Salvatore Ferragamo een variant op F for Fascinating: F for Fascinating Night.

Sept. 2009.

- Al eerder genoemd maar hierbij iets meer info: Forever van Mariah Carey. Het is een bloemige geur waarin gardenia en tuberose centraal staan.

Ik vond Muse van Joop! altijd zo lekker maar die is uit de collectie en nergens meer te krijgen

Weet iemand hier een lekkere geur die daar een beetje op lijkt?
Saszzje, ik ben even gaan speuren op internet en ik zie dat Muse inderdaad niet meer te krijgen is. Jammer! Hij stond op mijn lijst van nog te kopen geuren.

Ik heb eigenlijk geen idee welke geur er op lijkt.
O, Saszzje, op Ebay wordt hij nog aangeboden.
Nogmaals hulp gevraagd!

Ik vroeg een paar dagen geleden hier om hulp bij het zoeken naar een 'zachte' geur. Iemand raadde Trussardi aan maar die kan ik hier dus nergens meer vinden! Heb nog een poging gedaan om bij de parfumerie een andere zachte geur te vinden maar die dame daar keek me wazig aan. Bij de Bijenkorf had de mevrouw er wel verstand van maar na 3 geuren zat mijn neus vol. Kortom: zijn er nog andere, beter verkrijgbare, suggesties? Heel erg welkom!!! dank alvast,

groetjes Mimi
Nogmaals hulp gevraagd!

Ik vroeg een paar dagen geleden hier om hulp bij het zoeken naar een 'zachte' geur. Iemand raadde Trussardi aan maar die kan ik hier dus nergens meer vinden! Heb nog een poging gedaan om bij de parfumerie een andere zachte geur te vinden maar die dame daar keek me wazig aan. Bij de Bijenkorf had de mevrouw er wel verstand van maar na 3 geuren zat mijn neus vol. Kortom: zijn er nog andere, beter verkrijgbare, suggesties? Heel erg welkom!!! dank alvast,

groetjes Mimi
Hoi Mimi,

Dat was op het andere topic waar je om hulp vroeg (er zijn meerdere topics over geuren/parfums).

Skin van Trussardi is nog te krijgen bij sommige Ici Paris filialen.

Inside van Trussardi is in principe bij elk Ici Paris en Douglas filiaal verkrijgbaar.

Welke drie geuren heb je bij de Bijenkorf getest?

Ik zal nog even verder gaan denken voor je!
Nog een paar nieuwe geuren!

- Al eerder genoemd maar hierbij ook de ingrediënten. F for Fascinating Night van Salvatore Ferragamo is een chypre-floral met oa. mandarin sorbet, pink pepper, jasmine, rose, patchouli, amber en white musk.

- Van Penhaligon's: Amaranthine. Een floral-oriental met oa. green tea, banana tree leaf, white freesia, rose, jasmine, carnation, cardamom, clove, sandalwood, condensed milk, vanilla, tonka bean en musk.

- Van Estée Lauder de herengeur Brasil Dream for Him. Een sultry-woody met oa. kumquat, bergamot, neroli, cardamom, coriander, white pepper, nutmeg, cinnamon, oregano, jalapeno pepper, pimento, patchouli, labdanum en leather.

- Van The Body Shop een nieuwe variant op White Musk: White Musk Midnight Iris (Iris de Minuit). Met oa. bergamot, lily of the valley, sage, iris, sandalwood, tonka bean en musk.

Sept. 2009, limited edition.

- Al eerder genoemd maar hierbij de ingrediënten. Desire Me van Escada is een fruity-floral-gourmand met oa. green notes, mandarin, peony, honeysuckle, coffee, tiramisu, mascarpone, cookies, cheese-cake en dark chocolate.

- Van Divine: Eau Divine. Een hesperidic-spicy met oa. green mandarin, star anise, rose hip, ginger, cardamom, nutmeg, violet, orange blossom, labdanum, white amber en musk.

- Van Kate Moss: Vintage. Een fruity-floral-oriental met oa. mandarin, pink pepper, jasmine, freesia, almond blossom, heliotrope, tonka bean, vanilla en musk.

Sept. 2009.

- Van Parfums de Nicolaï de herengeur Patchouli Homme.

Sept. 2009.

- Van Guerlain een variant op de herengeur Homme: Homme Intense. Deze variant is intenser en sensueler dan het origineel. Met oa. mint, rhubarb leaf, rum, geranium, patchouli, vetiver en cedar.

Sept. 2009.

- De Aqua Allegoria's van Guerlain voor volgend jaar zijn Aqua Allegoria Flora Nymphea en Aqua Allegoria Bouquet Numéro 1.

Juni 2010.

Zoefie, lees je hier nog mee? Hoe gaat het nu met je?
Gisteren weer 2 nieuwe geuren gekocht =)

Incredible me van Escada en Energizing Fragrance van Shiseido. Van die laatste had ik nog nooit gehoord maar ik rook 'em en vond 'em zo lekker =) Ik hoorde dat deze beide geuren eruit gaan? Wel erg jammer...
Hoi Witch, leuk, twee nieuwe geuren! :-)

Over Incredible Me heb ik niets gehoord, maar de Energizing Fragrance gaat er inderdaad uit. Jammer, want de Relaxing Fragrance is er ook al uit.
Nog een aantal nieuwe geuren!

- Van Blumarine: Bellissima. Een fruity-floral-musky met oa. grapefruit, orange, ginger, passion flower, peony, cashmere, sandalwood, vanilla en musk.

- Van Thierry Mugler: Alien Liqueur de Parfum en Angel Liqueur de Parfum.

* In Alien Liqueur zit rum, jasmine, amber en oakwood.

* In Angel Liqueur zit cognac, patchouli, vanilla en cherry wood.

- Van Frapin de herengeur L'Humaniste. Een fresh-spicy met oa. lemon, bergamot, juniper, bayberry, thyme, gin, cardamom, black pepper, nutmeg, peony, oakmoss en tonka bean.

- Al eerder genoemd maar hierbij ook de ingrediënten. P.S. I Love You van Bath & Body Works. Een moderne rozengeur met oa. citrus, lychee, yellow rose accord, scarlet velvet rose, peony, orchid, lily, jasmine, sandalwood, incense, patchouli, amber en musk.

- Van Donna Karan: Cashmere Mist Luxe Edition. Een floral-woody met oa. bergamot, lily of the valley, ylang-ylang, jasmine, orris, amber, vanilla, patchouli, sandalwood, cedar, suede notes en musk.

- Van La Prairie het trio Life Threads.

* Silver is een floral-woody met oa. bergamot, green leaves, jasmine, tuberose, ylang-ylang, orange blossom, pimento, vetiver, sandalwood, solar musk en moss.

* Gold is een spicy-oriental met oa. tangerine, plum, pepper, clove, cinnamon, coriander, rose, lily of the valley, ylang-ylang, cedar, patchouli, myrrh, incense en vanilla.

* Platinum is een floral-chypre met oa. plum, violet leaf, iris, jasmine, rose, cardamom, vetiver, patchouli, oakmoss, galbanum, labdanum, leather en amber.

- Van By Kilian: Pure Oud. Een woody-oriental met oa. saffron, oud, Copahu balm, labdanum, cypriol, myrrh en animalic notes.

- Al eerder genoemd maar hierbij ook de ingrediënten. L'Eau Ambrée van Prada is een oriëntaalse geur met oa. Sicilian lemon, May rose, wild rose, patchouli, opoponax, amber en vanilla.

- Van Ted Lapidus de herengeur Black Soul. Een woody-oriental met oa. lemon tree blossom, crushed leaves, bergamot, spearmint, neroli, cardamom, cinnamon, saffron, raisin, cedar, tolu balm, gaiac wood, amber en musk.

- Van Jacques Fath: Irissime. Deze bloemige geur is een variant op de geur Iris Gris uit 1946. Met oa. bergamot, pink pepper, wisteria, rose, jasmine, iris, cedar, amber en musk.

- Van Britney Spears een variant op Fantasy: Circus Fantasy. Een fruity-floral-musky met oa. sugar-coated raspberry, apricot blossom, blue peony, water lily, orchid, violet candy, sweet vanilla wood en creamy musk.

- Van L'Artisan Parfumeur: Al Oudh. Een spicy-oriental met oa. pink pepper, neroli, cumin, cardamom, rose, castoreum, civet, leather, oud, sandalwood, Atlas cedar, patchouli, myrrh, incense, tonka bean, musk en vanilla.

- Van Oilily: Lucky Girl. Een fresh-fruity-floral met oa. mango, apple, melon, berries, orange, white rose, lilac, musk en amber.

- Van Keiko Mecheri vier nieuwe geuren: Cuir Cordoba, Datura Blanche, Iris Pourpre and Iris d’Argent.

* Cuir Cordoba: suede accord, iris, black violet, patchouli, sandalwood en benzoin.

* Datura Blanche: datura, tuberose, jasmine, bitter almond, heliotrope, tonka bean, vanilla en amber.

* Iris Pourpre: iris pallida, black iris, chypre accord en narcissus.

* Iris d’Argent: iris pallida, black iris, citrus, chypre accord en amber.

- Van The Body Shop: Love ETC. Een fris-bloemige geur met oa. bergamot, neroli, pear, jasmine, lily of the valley, heliotrope, sandalwood, vanilla en musk.

- Van Oscar de la Renta: Oscar Sheer Freesia. Een fruity-floral met oa. rhubarb, grape, apple, pepper, lotus, freesia en musk.

- Van Dolce & Gabbana een zesde geur in de Anthology collection: 11 La Force. Een oriental-spicy-gourmand met oa. cinnamon, allspice en Bourbon vanilla.

- Van Profumi di Pantelleria: Approdo. Een salty-woody met oa. basil, tangerine, violet, mineral notes, black pepper, white pepper, magnolia, Maté, vetiver, cedar en patchouli.

- Van Loewe een variant op de geur Aire: Aire Loco. Een fresh-floral met oa. bergamot, red pepper, magnolia, yellow freesia, passion fruit, orange blossom, jasmine, rose, cardamom, patchouli, cedar en vanilla.

- Van Ayala Moriel: The Purple Dress. Een floral-oriental met oa. star anise, black tea, white magnolia, nutmeg, red champaca, golden champaca, angelica, gaiac wood en sandalwood.

Limited edition.

- Van Bath & Body Works: Twilight Woods. Een woody-oriental met oa. mandarin, berry, apricot, coconut, frangipani, mimosa, honeysuckle, oud wood, musk, orris, vanilla milk en warm woods.

- Van Anna Sui: Rock Me! Een fruity-floral met oa. peach, pear, green orange, jasmine, honeysuckle, water lily, cedar, vanilla en amber.

- Van Aquolina een variant op Pink Sugar: Pink Sugar Sensual. Een fruity-oriental-gourmand met oa. bergamot, tangerine, blackcurrant, orange blossom, pink jasmine petals, tiare flower, black sugar, sandalwood en vanilla.

- En nog vier nieuwe geuren van Aquolina: Pop, Animal, Lolita en Rock.

- Van Sergio Tacchini: Precious Pink. Een green-floral met oa. lemon, green apple, green tea, peach zest, lily of the valley, jasmine, cedar, musk en amber.

- Van Profumum twee nieuwe geuren: Oxiana en Acquae Nobilis.

Oxiana is een oriëntaalse geur met oa. patchouli, myrrh, opoponax en musk.

Acquae Nobilis is een groene geur met oa. absinth, geranium, vetiver en musk.

quote:dalida schreef op 12 augustus 2009 @ 22:26:

Zoefie, lees je hier nog mee? Hoe gaat het nu met je? Ha Dalida, lief dat je aan me denkt ! Ja, ik lees nog wel mee hoor (ben gelukkig nog steeds geinteresseerd triviale zaken :-) ) Hoe het gaat ?.... soms best goed, soms helemaal niet. Ik werk wel weer en probeer zoveel mogelijk de draad op te pakken en het ook voor de kinderen zo goed en leuk mogelijk te maken. Over het algemeen lukt dat wel, maar het verdriet is véél groter dan ik me ooit voor kon stellen. Het is echt wel zwaar. Gelukkig heb ik heel veel lieve mensen om me heen, dat helpt echt !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven