Hold ups ook in de winter?
donderdag 12 november 2009 om 19:56
Zijn er dames die hun hold ups de hele winter (ook als het echt koud is) door dragen? Ikzelf ben (na een goed advies in een speciaalzaak) dit jaar defitief over van panty's naar hold ups; wat een verademing! Ik draag ze ivm mijn werk zowat dagelijks.
Andere vraag, gewoon uit nieuwsgierigheid. Ikzelf ben 28 en heb verder geen vriendinnen die ook hold ups dragen, zij dragen meestal gewoon panty's. Zijn er nog meer jonge hold ups draagsters?
Andere vraag, gewoon uit nieuwsgierigheid. Ikzelf ben 28 en heb verder geen vriendinnen die ook hold ups dragen, zij dragen meestal gewoon panty's. Zijn er nog meer jonge hold ups draagsters?
vrijdag 18 december 2009 om 10:33
Hold ups gingen bij mij altijd snel down, volgens mij omdat mijn benen te dun waren... Dus ik droeg kousen met jarretel. Daar was ik mee begonnen toen ik 16 was, ik vond het op en top vrouwelijk, voelde me er sexy mee en vond het ook handig. Op koude winterdagen droeg ik ze ook, wel met een lange jas. Nu (bijna 20 jaar later dus ben ook al stokoud) draag ik ze niet meer. Reden: veel te koud! Ik kan elk jaar dat ik ouder word minder en minder kou verdragen. Ik snap nu echt niet meer hoe ik vroeger met mijn kousen, rokjes, jurkjes etc over straat kon gaan terwijl het vroor! Elk jaar heb ik het sneller koud. Als ik op deze voet doorga loop ik over een paar jaar met broeken gemaakt van fleece-dekentjes rond...
Ik heb wel nog een tip voor de kousen-dragers. Ik kon ze vaak niet vinden, al helemaal niet in hogere deniers en verknipte daarom vaak gewone panty's. Dat ging altijd harstikke goed.
Ik heb wel nog een tip voor de kousen-dragers. Ik kon ze vaak niet vinden, al helemaal niet in hogere deniers en verknipte daarom vaak gewone panty's. Dat ging altijd harstikke goed.
vrijdag 18 december 2009 om 11:50
Dat jarretels daar geen oplossing voor zouden zijnben ik niet met je eens. Als je een fatsoenlijke gordel neemt (dus met een groter voorpand) dan zie je dat niet omdat het dan hetzelfde aftekent als je slip. Ik draag ze gewoon onder een jurkje en ziet er werkelijk niets van. Wat je wel kunt zien met een dun jurkje zijn de clips maar als je een onderjurkje draagt is dat ook weer opgelost, en ook nog lekker warm.quote:qwertu schreef op 18 december 2009 @ 10:17:
Ik draag alles, hangt maar net van de gelegenheid af. Hangend kruis is ook heel goed op te lossen door een goede panty te kopen in de juiste maat. Ook hier last van de siliconenrand trouwens, bij kousen. Voor een dagje kan het wel, maar dagen achtereen gaat 'm niet worden. Rubber zou daar geen oplossing voor zijn, dat irriteert bij mij alleen maar méér.
Wat ik met name fijn vind aan kousen, is dat je geen rand in je buik krijgt, die door je jurkje heen altijd zichtbaar blijft. Wat dat betreft zouden jarretels ook geen oplossing zijn, omdat je die natuurlijk ook gewoon om je buik draagt. Maar een nadeel vind ik de zichtbaarheid onder een kort rokje en de koude kont.
Ik draag Oroblu trouwens. Hemakousen vind ik ontzettend afzak-kousen.
Ik draag alles, hangt maar net van de gelegenheid af. Hangend kruis is ook heel goed op te lossen door een goede panty te kopen in de juiste maat. Ook hier last van de siliconenrand trouwens, bij kousen. Voor een dagje kan het wel, maar dagen achtereen gaat 'm niet worden. Rubber zou daar geen oplossing voor zijn, dat irriteert bij mij alleen maar méér.
Wat ik met name fijn vind aan kousen, is dat je geen rand in je buik krijgt, die door je jurkje heen altijd zichtbaar blijft. Wat dat betreft zouden jarretels ook geen oplossing zijn, omdat je die natuurlijk ook gewoon om je buik draagt. Maar een nadeel vind ik de zichtbaarheid onder een kort rokje en de koude kont.
Ik draag Oroblu trouwens. Hemakousen vind ik ontzettend afzak-kousen.
vrijdag 18 december 2009 om 12:09
Misschien is het hier al geschreven, ik heb niet alles gelezen, maar ik heb gisteren in Hema gezien dat ze nu ook hold-ups verkopen in felle kleurtjes en dikker dan de 'normale' stay-ups. Zagen er erg leuk uit! Ik ben zelf niet zo van de hippe, felle kleuren en ga altijd voor zwart, maar er waren hier toch enkele vragen naar 'hippe' stay-ups. Op naar de Hema dus
zaterdag 19 december 2009 om 17:19
Hmm, ik baal dat kousen met een plakrand soms zomaar kunnen afzakken!!! Ik had ze nieuw uit het pakje, waarvan er 1 goed bleef zitten en de andere de plakrand er praktisch ervan af was
Iemand een idee hoe ik de plakrand goed kan behouden (uiteraard geen bodylotion op plek van plakrand) en hoe ik de plakrand eventueel terug kan krijgen??
Iemand een idee hoe ik de plakrand goed kan behouden (uiteraard geen bodylotion op plek van plakrand) en hoe ik de plakrand eventueel terug kan krijgen??
zaterdag 19 december 2009 om 18:07
Ik draag ook graag kousen. Al vele jaren! Ik vind ze gewoon erg mooi.
Kousen die ik erg mooi vind zijn kousen van Falke. Ze hebben hele mooie brede kanten randen en zijn ook geschikt voor langere benen! Ondanks de 15 denier ladderen ze niet snel. Gewoon echt supergoede kwaliteit.
Die van de HEMA zitten bij mij niet goed. Ze komen niet hoog genoeg, glijden steeds af en ladderen snel. Ik vind ze goedkoop en slecht.
V&D huismerk is ook niet al te duur en heeft ook best goede kousen. Die vind ik al veel beter dan die van de HEMA. V&D heeft ook dikkere kousen en mooie kousen met werkjes, patroontjes en glittertjes. Die kan ik dan ook best waarderen!
Jarretelgordels met plastic clipjes laten helaas vaak los. Een gordeltje met metalen clips zit echt heel stevig en laat niet zomaar los. Of als je een mooi gordeltje bij je lingerie hebt met plastic clipjes dan kun je de plastic clipjes er af halen en vervangen door metalen clips. (markt of handwerkwinkel). Als je gordeltje afzakt moet je misschien een smallere gordel nemen of een met meer stof. Kousen met jarretelgordel zijn wellicht een goed alternatief voor stay-ups als je last hebt van allergie door de siliconen rand.
En met heeeel koud weer???? Wat dacht je van gewoon een lange broek?
Kousen die ik erg mooi vind zijn kousen van Falke. Ze hebben hele mooie brede kanten randen en zijn ook geschikt voor langere benen! Ondanks de 15 denier ladderen ze niet snel. Gewoon echt supergoede kwaliteit.
Die van de HEMA zitten bij mij niet goed. Ze komen niet hoog genoeg, glijden steeds af en ladderen snel. Ik vind ze goedkoop en slecht.
V&D huismerk is ook niet al te duur en heeft ook best goede kousen. Die vind ik al veel beter dan die van de HEMA. V&D heeft ook dikkere kousen en mooie kousen met werkjes, patroontjes en glittertjes. Die kan ik dan ook best waarderen!
Jarretelgordels met plastic clipjes laten helaas vaak los. Een gordeltje met metalen clips zit echt heel stevig en laat niet zomaar los. Of als je een mooi gordeltje bij je lingerie hebt met plastic clipjes dan kun je de plastic clipjes er af halen en vervangen door metalen clips. (markt of handwerkwinkel). Als je gordeltje afzakt moet je misschien een smallere gordel nemen of een met meer stof. Kousen met jarretelgordel zijn wellicht een goed alternatief voor stay-ups als je last hebt van allergie door de siliconen rand.
En met heeeel koud weer???? Wat dacht je van gewoon een lange broek?
zaterdag 19 december 2009 om 19:32
quote:katrien910 schreef op 18 december 2009 @ 19:34:
@Lotje456, wat bedoel je precies met straps? Waar haal jij de gordels met metalen pins vandaan?
Straps, oftwel de 'bandjes' met de clips. Ik heb een paar retro-achtige jarretelgordels (google maar eens), die hebben allemaal metalen clips en minimaal 6 straps. Ikzelf vind ze niet altijd even sexy, maar wel erg praktisch en uiterst comfortabel!
Uiteraard heb ik ook wat meer modieuze en sexy gordels. Meestal zaten daar plastic clips aan, die ik soms heb vervangen door metalen. Was ook een tip van een andere forumster trouwens.
Een gordel met de plastic clips doe ik meestal aan als ik toch weet dat ik 'm maar kort aan heb...
@Lotje456, wat bedoel je precies met straps? Waar haal jij de gordels met metalen pins vandaan?
Straps, oftwel de 'bandjes' met de clips. Ik heb een paar retro-achtige jarretelgordels (google maar eens), die hebben allemaal metalen clips en minimaal 6 straps. Ikzelf vind ze niet altijd even sexy, maar wel erg praktisch en uiterst comfortabel!
Uiteraard heb ik ook wat meer modieuze en sexy gordels. Meestal zaten daar plastic clips aan, die ik soms heb vervangen door metalen. Was ook een tip van een andere forumster trouwens.
Een gordel met de plastic clips doe ik meestal aan als ik toch weet dat ik 'm maar kort aan heb...
zaterdag 19 december 2009 om 20:21
Ik heb ooit een tip gekregen van een pantydame van de v&d. De hold up eerst uitspoelen in water voordat je ze aan doet, dan blijft de plakrand langer en beter werken. Werkt echt!
Paar jaar geleden droeg ik alleen holp-ups. Nu er zoveel soorten panty's zijn tegenwoordig slaag ik ook aardig met panty's. Panty's hebben ze ook met leuke opdruk.
Paar jaar geleden droeg ik alleen holp-ups. Nu er zoveel soorten panty's zijn tegenwoordig slaag ik ook aardig met panty's. Panty's hebben ze ook met leuke opdruk.
zaterdag 19 december 2009 om 20:21
zondag 20 december 2009 om 20:32
Ik heb een heel domme vraag, die ik in de winkel niet heb gesteld, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Heb vandaag 2 paar kousen gekocht, allebei van Oroblu, 15 en 50 denier. Bij Hunkemoller en livera ook 2 jarretelgordels gekocht. Maar nu zit ik er thuis naar te kijken en vraag ik me af hoe ik ze aan elkaar vastmaak? De dame van de kousenwinkel was ook de eigenaresse van de Livera en verwees me daarheen voor zo'n gordeltje. Dus ik denk wel dat ze dan aan elkaar kúnnen, toch? Of ben ik het helemaal verkeerd aan het doen?
Hulp!
Hulp!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
zondag 20 december 2009 om 21:21
Huh?? Hold-ups niet voor 'jongeren'?
Draag ze zelf al vanaf mijn 19e, maar gezien mijn rokjes vaak te kort zijn draag ik toch vaker panty's...
Als ik panty's draag trek ik er vaak bijv een sexy of gewoon leuk bijpassend broekje/slipje (mits je kleding het toelaat) extra bij aan.. Zodoende geen last van 'hangend kruis'.. Als kind zijnde van mijn ouders meegekregen..
Niet altijd de oplossing natuurlijk, maar in redelijk wat gevallen prima te doen!!
Draag ze zelf al vanaf mijn 19e, maar gezien mijn rokjes vaak te kort zijn draag ik toch vaker panty's...
Als ik panty's draag trek ik er vaak bijv een sexy of gewoon leuk bijpassend broekje/slipje (mits je kleding het toelaat) extra bij aan.. Zodoende geen last van 'hangend kruis'.. Als kind zijnde van mijn ouders meegekregen..
Niet altijd de oplossing natuurlijk, maar in redelijk wat gevallen prima te doen!!
dinsdag 22 december 2009 om 19:49
woensdag 23 december 2009 om 17:51
Ik ben zelf van hold ups naar echte stockings met jarretels gegaan, vind ik vaak toch dunner en mooier, en de plakrand vind ik eigenlijk lelijk van hold ups. Vaak klemmen die toch op het bovenbeen wat je het echte kousen niet hebt.
Ik draag als ik een jurk of rok aan heb kousen, tenzij het een zeer kort rokje is, dan draag ik vaak een netpantie zonder banden (want ook met een panty krijg je dat je vaak de broek/been inzet ziet)
Ik draag in de winter een broek of een jurk/rok maar dan wel met kousen.
Er werden wat tips gevraagt over mogelijke dikke hold ups, kousen en jarretels met metalen clips,
Deze online winkel zat eerst in Amersfoort maar is verhuisd naar tenerife. Een zeer betrouwbaar adres met goede servise. Je vind er echt alle soorten kousen (waaronder de echte full fashion echte naadkousen), hold ups en panty's maar ook jarretel gordels.
Zondag besteld had ik ze donderdag in huis (vaak nog als kado verpakt ook)
http://www.classic-charm.com/dutch/nl.ccc.php
Wat hold ups in nederland betreft, ik ben geen fan van de hema, die zakte bij mij af, vind ze ook veel te dik en niet sexy.
Die van orblu vind ik mooier, langer en beter (ik heb zelf lange benen)
Ik draag als ik een jurk of rok aan heb kousen, tenzij het een zeer kort rokje is, dan draag ik vaak een netpantie zonder banden (want ook met een panty krijg je dat je vaak de broek/been inzet ziet)
Ik draag in de winter een broek of een jurk/rok maar dan wel met kousen.
Er werden wat tips gevraagt over mogelijke dikke hold ups, kousen en jarretels met metalen clips,
Deze online winkel zat eerst in Amersfoort maar is verhuisd naar tenerife. Een zeer betrouwbaar adres met goede servise. Je vind er echt alle soorten kousen (waaronder de echte full fashion echte naadkousen), hold ups en panty's maar ook jarretel gordels.
Zondag besteld had ik ze donderdag in huis (vaak nog als kado verpakt ook)
http://www.classic-charm.com/dutch/nl.ccc.php
Wat hold ups in nederland betreft, ik ben geen fan van de hema, die zakte bij mij af, vind ze ook veel te dik en niet sexy.
Die van orblu vind ik mooier, langer en beter (ik heb zelf lange benen)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
woensdag 23 december 2009 om 21:28
Ik draag altijd (mits mijn rokje niet te kort is) hold ups. Ik vind het gewoon veel leuker staan en ik vind een hele panty vaak zo'n vervelend afzak-gevoel geven. Aangezien ik een mens ben van altijd-even-vlug trek ik een panty ook best wel vaak kapot na het toiletbezoek. Ook in de winter draag ik die hold ups maar net als 1 van mijn voorgangers meestal wel als ik met de auto op pad ga. Ik heb ook de holdups van de Hema maar ook van andere merken. Die van de Hema gaan ook bij mij op een bepaald moment, vaak ineens heel onverwacht, zakken. Het komt dan ook meestal niet meer goed, probeer je nog kampachtig met je benen zo stil mogelijk op het toilet te komen voordat je kous in je laars is verdwenen....hahahahaha..... Meestal heb ik zo wie zo een reserve in mijn tas... Als ik er sportiever uit wil zien doe ik een legging aan of hoge kniekousen in mijn laarzen over de dunne holdup.. Ben nieuw hier, vind het nu al leuk.....