Mode & Beauty alle pijlers

Kinderkleding van vroeger

01-11-2011 16:48 137 berichten
Naar aanleiding van het topic over ribbroeken bedacht ik me dat ik wel meer vreselijke kledingstukken had vroeger als klein Leentje.

Dit staat toch wel met stip op nummer 1:

De broekrok... Ik kon geen groter plaatje vinden, kennelijk is het nu eindelijk uit de mode.

Wat zijn jullie lelijkste kledingstukken van vroeger?
Alle reacties Link kopieren
haha, ik lig in een deuk !

Had als kleutertje (begin jaren 80) ook kanten jurkjes en bloesjes, zelgemaakte kleding door mijn mams, en dikke majotts die als legging functioneerden..

Toen ik een jaar of 9,10 was LA Gears, velgekleurde jassen (ik had roze, rode, oranje.. toen kreeg ik een keer een zwarte jas (ooh classy) vonden alle meisjes uit mijn klas het een "jongens jas"

Ik wilde nooit spijkerbroeken of rokken aan in die periode, maar alleen van die sweat pants (ook in velgekleurde kleuren) die deed ik aan met een bijpassende gebreide trui en "pop schoentjes" (nu heb ik alleen van die broeken aan thuis of in de sportschool) en heel veel "sieraden"

Kuifje wilde ik altijd, maar lukte niet, want had veel te stijl haar..maar ik had er wel altijd velle kleuren in: neon kleurige veters, of van die "speentjes" (ooh, lang leve de 90's)

Op mijn 12ste wilde ik hippy zijn: wijde pijpen broeken, tunieken, sieraden, kleding van mijn moeder's hippy tijd en lang haar met een middenscheiding..

14 was ik geinspireerd door "Dangerous minds" wijde spijkerbroeken, oversized geruite bloezen, donkere lipstick en nagels (what was I thinking??) zilver kleurige "kisten" en goudkleurige dr Martins !

vanaf mijn 16 tot nu (29) ben ik very girly en classy

Veel rokjes. jurkjes, romantische shirts, jackets, tweed jasjes, haarbanden, strikken en bloemen in het haar)

(werd er vaak door geplaagd op school, dat ik te opgetut was enzo.. nu is het gewoon mijn style en iedereen kent het. als ik soms in spijkerbroek kom, krijg ik verbaasde blikken)
quote:helene31 schreef op 01 november 2011 @ 22:54:

[afbeelding]

Die dingen (Is er een Nederlands woord voor?) in alle kleuren van de regenboog. Fijn vloekend bij je toch al schreeuwerige outfit.

[afbeelding]

Het gangbare woord in mijn omgeving was "frutsel"

Verder een feest van herkenning, die posts van jou Helene! Die speentjes, Jaaa!!
Overigens...

Kickers. ( schoenen)

Als schooltas de ouderwets retro pukkel

.
quote:nieuwemaan11 schreef op 02 november 2011 @ 09:54:

Overigens...

[afbeelding]Die had ik ook!
quote:redband schreef op 02 november 2011 @ 09:56:

Kickers. ( schoenen)

Als schooltas de ouderwets retro pukkel

.

in de brugklas had ik een degelijke leren, maar dat was niet cool en een jaar later had ik de alom bekend Eastpak-rugzak.

edit: die kalkte je helemaal vol met teksten en tekeningen en je droeg hem natuurlijk niet op twee schouders maar op een.
Je ziet idd compleet generatie verschil inderdaad met reageren, ik ben nl 50 dus heel lang geleden dat ik op middelbare school zat.

in mijn tijd hadden de jongens nog lange haren, als je rookte was je "hot"en de mode was oude spijkerbroeken, of hotpants.
Ah en weet je wat ook helemaal gaaf was (en ik mocht ze niet!), die sportschoenen met lichtjes ering als je loopt, wat was ik toen jarloers zeg. Maar nu ben ik stiekem wel blij dat ik ze niet mocht.
Kijk, ikbensuus heeft de leeftijd ( bijna ) van mijn zoon
Wat herkenbaar allemaal!!

De kleren die ik als baby/kleuter droeg waren wel echt heel gaaf! Laatst nog een doos uitgeplozen toen ik zwanger was. Maar dat werd een jongetje, dus weinig aan gehad. Ben nu weer zwanger, en als het een meisje is zitten er best dingen in die ik haar weer aan zou doen.

De kleding van de (pre) puberteit is echt verschrikkelijk te noemen. Idd, neonkleuren, gigantische sportschoenen, dikke zolen, lelijke spijkerbroeken, fido-dido shirts, permanent, kuif, om maar niet te spreken van de nike air max, trainingspakken, bomberjacks enz.

Vraag me af of we over 20 jaar ook zo kijken naar de kleding die we nu dragen. Hoewel ik wel duidelijk verschil zie in pasvorm ed. Dat was toen ver te zoeken....
quote:Starshine schreef op 01 november 2011 @ 17:26:

[afbeelding]

1991...die veel te blije kleuren..

Ik dacht echt even serieus dat deze foto ook in mijn boek zat, haha.

Toen ik 12 was:

Laatst werd me er bijna één aangesmeerd in een winkel, ik heb er nog een trauma van. Echt jaren aangehad:

De coltrui, in alle soorten, maten, kleuren. Met daar overheen een trui. Iedere winter weer.

Mijn moeder breide trouwens ook, dus ik was ook vaak de klos. Ik vond het vaak ook wel leuk. Heb zelfs eens dezelfde trui als mijn moeder gehad in een andere kleur.
quote:Tinkeldel schreef op 02 november 2011 @ 10:24:

[...]

Toen ik 12 was:

[afbeelding]Zo'n tuinbroeken heeft m'n zusje heel lang gedragen, en echt, het stond haar wel heel gaaf!!
Witte (sport) sokken in college schoenen.
Haha, die MAG schoenen en NafNafparfum van de vorige pagina. Trip down to memory lane. Bootcut spijkerbroek met omgeslagen pijpen en dan die MAG klompen eronder aan. Huuuu!

Mijn moeder trok mij in mijn basisschooltijd van die afschuwelijke Barbara Farber blousjes aan. En inderdaad van die zondagse jurkjes met verwisselbare kraag. De horror!

Van die gebreide truien met psychedelische motiefjes en daarbij haarelastiekjes met figuurtjes erop. Lachende appeltjes ofzo.

Mijn favoriete trui was vroeger een mintgroene, met een afbeelding van Seabert.
quote:Tinkeldel schreef op 02 november 2011 @ 10:30:

Laatst werd me er bijna één aangesmeerd in een winkel, ik heb er nog een trauma van. Echt jaren aangehad:

[afbeelding]

De coltrui, in alle soorten, maten, kleuren. Met daar overheen een trui. Iedere winter weer.

Mijn moeder breide trouwens ook, dus ik was ook vaak de klos. Ik vond het vaak ook wel leuk. Heb zelfs eens dezelfde trui als mijn moeder gehad in een andere kleur.

omg, die had ik ook, precies die kleurstelling ook.

Vond hem toen best leuk, maar inmiddels staan coltruien mij echt niet meer (lees: flinke voorgevel)

Qua luchtje had ik Miss Sporty en Gloria vanderbilt (laatst weer geroken, iieeuwww) en de deo's van Limara
quote:Tinkeldel schreef op 02 november 2011 @ 10:24:

[...]

Toen ik 12 was:

[afbeelding]

Ja, die had ik in het blauw! Met een witte coltrui eronder en

Ja, Starshine, die deo's. Ik moet een uur in de wind hebben gestonken.

En dan ook nog geurende bodylotion en een goedkoop parfummetje.

Die impulse was helemaal hip toen ze de Spice Girls editie uitbrachten.
quote:liubi schreef op 01 november 2011 @ 17:10:

Ik had dus van die ribbroeken in paars en roze en groen etc. van bijv. Barbara Farber. Kan me ook herinneren dat er in Zoetermeer een winkeltje van Lapagayo was. Daar kocht de halve klas, ook van die 'fleurige' kleding.

Verder hadden we van die felgekleurde jassen van Nafnaf of Salty Dog. Oilily etc.

Ja, het kijken naar oude klassenfoto's (begin/midden jaren 90) is echt een feest!Heel herkenbaar
Fortis et liber
quote:helene31 schreef op 01 november 2011 @ 20:26:

En deze dingen deed ik aan een ketting om mijn nek:

[afbeelding]

Liefst zoveel mogelijk tegelijk.

Die had ik ook!

En nike air max een trainingsbroek en 3 spagettibandjes hemdjes over elkaar heen
quote:helene31 schreef op 01 november 2011 @ 22:54:

[afbeelding]

Die dingen (Is er een Nederlands woord voor?) in alle kleuren van de regenboog. Fijn vloekend bij je toch al schreeuwerige outfit.

[afbeelding]Froezels??
Fortis et liber
Limara! Ik had de romantic touch, en tijdens een kampeervakantie had ik een tentje voor mezelf alleen. Laatst in de etos ofzo die deo nog eens geroken. Levendige beelden van die kampeervakantie kwamen weer boven

(hele nette beelden hoor, ik was 14, maar een echte laatbloeier...)
quote:helene31 schreef op 01 november 2011 @ 23:05:

Oh, die onderste grijze schoen. Brings back memories.

Ik probeer al sinds vanmiddag een plaatje te vinden van mijn allervreemdste schoenen. Ze waren van hetzelfde materiaal, maar dan crèmekleurig, witte zolen en met een goede blokhak.

Herkent iemand dit?Ja, ik had ze ook. Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden.
Fortis et liber
Hmm... kan geen plaatje vinden, maar weet precies wat je bedoelt Helene!

En die paardrijbroeken met daarover laarzen had ik ook. Brr....

En hotpants met panty en dr. martins.
Fortis et liber
quote:thaisweetchili schreef op 02 november 2011 @ 13:25:

[...]

Ja, ik had ze ook. Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden.Gelukkig, ik was niet de enige dus. Ik droeg ze met een maillot of panty, afgeknipte spijkerbroek en floddershirt met 1 mouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven