Kinderkleding van vroeger
dinsdag 1 november 2011 om 16:48
Naar aanleiding van het topic over ribbroeken bedacht ik me dat ik wel meer vreselijke kledingstukken had vroeger als klein Leentje.
Dit staat toch wel met stip op nummer 1:
De broekrok... Ik kon geen groter plaatje vinden, kennelijk is het nu eindelijk uit de mode.
Wat zijn jullie lelijkste kledingstukken van vroeger?
Dit staat toch wel met stip op nummer 1:
De broekrok... Ik kon geen groter plaatje vinden, kennelijk is het nu eindelijk uit de mode.
Wat zijn jullie lelijkste kledingstukken van vroeger?
dinsdag 1 november 2011 om 17:00
ik kan me eigenlijk geen vreselijke kledingstukken van vroeger herinneren.
Tenminste, toen vond ik ze geweldig.
Begin jaren 90 was het in om een wijde gebreide trui te dragen. Vreselijke dingen van polyester of acryl met hele enge kleurtjes (ik had een suikerspinroze).
Verder herinner ik me de Oililybroeken....broeken met een heel druk en kleurrijk patroon.
Tenminste, toen vond ik ze geweldig.
Begin jaren 90 was het in om een wijde gebreide trui te dragen. Vreselijke dingen van polyester of acryl met hele enge kleurtjes (ik had een suikerspinroze).
Verder herinner ik me de Oililybroeken....broeken met een heel druk en kleurrijk patroon.
dinsdag 1 november 2011 om 17:05
zo'n patroon in deze kleur en dan als broek...kun je het je voorstellen? Er zijn op google niet eens plaatjes van te vinden, ze rollen gewoon van het scherm af van lelijkheid.
Van die trui is ook niks te vinden, maar stel je voor: een oversized trui met strakke boorden aan de mouwen en onderkant zodat je een soort pof-effect krijgt.
dinsdag 1 november 2011 om 17:08
quote:Schabolleke schreef op 01 november 2011 @ 17:03:
Een knickerbocker met kniekousen eronder. Ik vond het zelf toen prachtig. Sja...
Die wilde ik ook net toevoegen.
En de zelfgebreide angora 'anita meijer' trui.
Een spencer met een bloesje er onder.
Holly hobbie jurkjes met lakschoenen en witte enkelsokjes.
Een knickerbocker met kniekousen eronder. Ik vond het zelf toen prachtig. Sja...
Die wilde ik ook net toevoegen.
En de zelfgebreide angora 'anita meijer' trui.
Een spencer met een bloesje er onder.
Holly hobbie jurkjes met lakschoenen en witte enkelsokjes.
dinsdag 1 november 2011 om 17:10
Ik had dus van die ribbroeken in paars en roze en groen etc. van bijv. Barbara Farber. Kan me ook herinneren dat er in Zoetermeer een winkeltje van Lapagayo was. Daar kocht de halve klas, ook van die 'fleurige' kleding.
Verder hadden we van die felgekleurde jassen van Nafnaf of Salty Dog. Oilily etc.
Ja, het kijken naar oude klassenfoto's (begin/midden jaren 90) is echt een feest!
Verder hadden we van die felgekleurde jassen van Nafnaf of Salty Dog. Oilily etc.
Ja, het kijken naar oude klassenfoto's (begin/midden jaren 90) is echt een feest!
dinsdag 1 november 2011 om 17:12
quote:germanwings schreef op 01 november 2011 @ 17:09:
@starshine,
dat soort broeken is nog gewoon te krijgen hoor
[afbeelding]
(ik had ze als kind ook en dochter heeft ze hier soms ook, vind ze gewoon nog steeds leuk )ja maar toen waren ze ook voor grotere kinderen (groep 8 met uitloop naar het voortgezet onderwijs). Ik vond ze haske mooi, maar kreeg er niet een omdat ze ook loeiduur waren (gelukkig achteraf)
@starshine,
dat soort broeken is nog gewoon te krijgen hoor
[afbeelding]
(ik had ze als kind ook en dochter heeft ze hier soms ook, vind ze gewoon nog steeds leuk )ja maar toen waren ze ook voor grotere kinderen (groep 8 met uitloop naar het voortgezet onderwijs). Ik vond ze haske mooi, maar kreeg er niet een omdat ze ook loeiduur waren (gelukkig achteraf)