Mode & Beauty alle pijlers

Kinderkleding van vroeger

01-11-2011 16:48 137 berichten
Naar aanleiding van het topic over ribbroeken bedacht ik me dat ik wel meer vreselijke kledingstukken had vroeger als klein Leentje.

Dit staat toch wel met stip op nummer 1:

De broekrok... Ik kon geen groter plaatje vinden, kennelijk is het nu eindelijk uit de mode.

Wat zijn jullie lelijkste kledingstukken van vroeger?
Oh, die vind ik juist heel erg schattig voor een klein meisje! Denk kleuterleeftijd. Voor een puber misschien minder geslaagd
Alle reacties Link kopieren
De overgooier. Ik kreeg altijd zo'n spuuglelijk ding aan op hoogtijdagen.
Ik had vaak van die bloesjes met zo'n enorm grote kanten kraag. Vreselijk! (jaren 80)
Een witte nepbonten muts met lange flappen.

Kan er geen plaatje van vinden.
quote:Isabelle41 schreef op 01 november 2011 @ 16:51:

De overgooier. Ik kreeg altijd zo'n spuuglelijk ding aan op hoogtijdagen.Ah, ik was dol op overgooiers!
Pasteltinten, vreselijk.

In mijn puberjaren met stip op nummer 1 de trainingspakken (aussie, vila etc) en de nike air max. Ook niet te vergeten de veuls te korte naveltruitjes!

Van Petit Bateau. Hierin kon je me uittekenen als baby/dreumes. Vond mijn moeder schattig (we hebben het hier over de early 80's)

En deze waren helemaal 'in' toen ik een jaar of 10 was:

Van die zwarte kleding met neon-accenten had je in mijn jeugd,

mocht ik van mijn moeder niet hebben.....

(volgens haar was de kwaliteit te slecht, jaja, ik snap het nu beter)
ik kan me eigenlijk geen vreselijke kledingstukken van vroeger herinneren.

Tenminste, toen vond ik ze geweldig.

Begin jaren 90 was het in om een wijde gebreide trui te dragen. Vreselijke dingen van polyester of acryl met hele enge kleurtjes (ik had een suikerspinroze).

Verder herinner ik me de Oililybroeken....broeken met een heel druk en kleurrijk patroon.

Vreselijk!
Ik weet niet precies hoe de broeken heten die ik bedoel. Waren helemaal je van het in begin jaren 90. Er zaten van die elastieken onder. Skibroeken ofzo?

Vreselijk :D
Was ook heel hip toen:

Een knickerbocker met kniekousen eronder. Ik vond het zelf toen prachtig. Sja...

zo'n patroon in deze kleur en dan als broek...kun je het je voorstellen? Er zijn op google niet eens plaatjes van te vinden, ze rollen gewoon van het scherm af van lelijkheid.

Van die trui is ook niks te vinden, maar stel je voor: een oversized trui met strakke boorden aan de mouwen en onderkant zodat je een soort pof-effect krijgt.
quote:Jynta1981 schreef op 01 november 2011 @ 17:02:

Was ook heel hip toen:

[afbeelding]

housebroeken, iiieeeuuwww.

Die zonde heb ik godzijdank nooit begaan.
Pubertijd:

quote:Schabolleke schreef op 01 november 2011 @ 17:03:

Een knickerbocker met kniekousen eronder. Ik vond het zelf toen prachtig. Sja...

Die wilde ik ook net toevoegen.

En de zelfgebreide angora 'anita meijer' trui.

Een spencer met een bloesje er onder.

Holly hobbie jurkjes met lakschoenen en witte enkelsokjes.
@starshine,

dat soort broeken is nog gewoon te krijgen hoor

(ik had ze als kind ook en dochter heeft ze hier soms ook, vind ze gewoon nog steeds leuk )
Haha ik was eerst van de spice girls (denk aan plateau schoenen) en daarna de trainingspakken (aussie).

Ik schaam de dood dat ik zo'n jeugd gehad heb, laat staan hoe mijn ouders zich schaamden
Ik had dus van die ribbroeken in paars en roze en groen etc. van bijv. Barbara Farber. Kan me ook herinneren dat er in Zoetermeer een winkeltje van Lapagayo was. Daar kocht de halve klas, ook van die 'fleurige' kleding.

Verder hadden we van die felgekleurde jassen van Nafnaf of Salty Dog. Oilily etc.

Ja, het kijken naar oude klassenfoto's (begin/midden jaren 90) is echt een feest!
quote:germanwings schreef op 01 november 2011 @ 17:09:

@starshine,

dat soort broeken is nog gewoon te krijgen hoor

[afbeelding]

(ik had ze als kind ook en dochter heeft ze hier soms ook, vind ze gewoon nog steeds leuk )ja maar toen waren ze ook voor grotere kinderen (groep 8 met uitloop naar het voortgezet onderwijs). Ik vond ze haske mooi, maar kreeg er niet een omdat ze ook loeiduur waren (gelukkig achteraf)
quote:Jynta1981 schreef op 01 november 2011 @ 17:07:

Pubertijd:

[afbeelding]Jaaaaa! Inderdaad een bomberjack. Ik vind ze vreselijk nu maar in mijn pubertijd wel gedragen.
en vergeet de kuif niet, die veel meisjes toen hadden, met een permanentje

Een afschuwelijke jas van oilily. En mijn moeder had precies dezelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven