Mode & Beauty alle pijlers

Kinderkleding van vroeger

01-11-2011 16:48 137 berichten
Naar aanleiding van het topic over ribbroeken bedacht ik me dat ik wel meer vreselijke kledingstukken had vroeger als klein Leentje.

Dit staat toch wel met stip op nummer 1:

De broekrok... Ik kon geen groter plaatje vinden, kennelijk is het nu eindelijk uit de mode.

Wat zijn jullie lelijkste kledingstukken van vroeger?
Alle reacties Link kopieren
Leuke site trouwens voor de liefhebbers van dit topic

http://yeahflashback.com/
Internagelaktisch
Ik herinner me de hoog opgesneden badpakken niet want ik kom uit een verstokte naturisten-familie Was volgens mij ook trés jaren '90; met de hele familie lekker naakt kamperen

Ik had overigens opengeknipte spijkerbroeken met een bloemetjeslapje er tussen genaaid en bij ons was dat echt wel alto!
Kaki-bloesjes met allerlei emblemen. Eind jaren 70 geloof ik.

En de enorme bloessons van de 80 er jaren.

Mijn moeder dwong me in een trelenka pakje met lichtgroene/lichtblauwe mary-quant bloemen. Van mijn nichtje gekregen want daar kreeg ik altijd kleren van. Ik verafschuwde het ding, wilde het niet aan want het leek op een pyjama (vond ik) op een kwade dag had ze het voor elkaar en raad es wat ze op school zeiden
Wat een leuk topic!! Ik ben van '74. Droeg als kind ook knickerbockers met (door oma) gebreide kniekousen, vreselijk.

Begin jaren '80; die pastel-fase ja.

Later die stonewashed spijkerbroeken met hoge gympen (ik had ze van L.A. Gear, merk bestaat volgens mij niet eens meer)

Zo begin jaren negentig was er ook nog zo'n periode met gekleurde fietsbroekjes met een wijd t-shirt erop. Ik had een perzikkleurige met een zwart shirt met Agassi erop (toen nog met haar) *schaam*

Ik heb ook wel 3x naar die schoolfoto moeten kijken... ik dacht echt dat het een van de mijne was. Ik zou zo een identieke kunnen posten, kledingtechnisch gezien.

Ik was zelf niet kak maar had wel een vriendinnetje met een grote All Stars, Oilily, O'Neill, en later rugbyshirts-fascinatie.

Een andere vriendin had ook een bellbottom spijkerbroek gemaakt met een tussenstuk van een zakdoek.
quote:Maleficent schreef op 01 november 2011 @ 17:30:

dit ben ik:

in een soort van kruising tussen trui en poncho?

[afbeelding]

vast heel hip in 1977 Dit zou ik kunnen zijn, inclusief de eethoek op de achtergrond en de bank op de voorgrond
De schoenen van toen (jaren '80) waren ook erg apart. Als kleuter droeg ik degelijke leren stappers (net de orthopedische schoenen van mijn oma) en sandalen met kniekousen.

Verder herinner ik me neon bootschoenen en van die smalle gympjes.

Oh, en deze:

20 jaar geleden op de havo,droeg ik :

'snowwashed'jeans(grijs met van die lelijke vlekken)

hoge nike basketbal sneakers

neon kleur trainingsjack

haar zoals de foto van starshine

grote zilveren oorringen

een POP swatch(met die elastieken band&grote klok)

aan elke pols stuk of 50 van die dunne zilveren armbanden.
Wat een leuk topic!

Ik droeg vroeger, rond de brugpieperstijd, bergschoenen, beenwarmers, bloemetjes legging, lange effe trui en mijn haar met een kuif!

Bomberjack en LA Gear ook gehad evenals de speentjes ketting
Is het wielrenbroekje al voorbij gekomen? Met groot shirt met neon print? Ik had LA Gears die van kleur veranderde als de zon scheen. Een NafNaf jas. Een rood lakjasje toen ik 10 was ofzo. Een kuif (die niet bleef staan). En dan ook nog altijd nét fout gecombineerd. Best dramatisch dus eigenlijk
Zwarte lakschoentjes toen ik 5 was, een knalpaarse ribbroek met een wit satijnen biesje langs de zijkanten was mijn favoriet, compleet met blauwe glitterriem, dat trok ik het liefst aan naar de kleuterschool....

Toen ik een jaar of 10/11 was kwamen die vreselijke fluor kleuren in de mode. Had je hele truien en jassen van.
quote:Maleficent schreef op 01 november 2011 @ 17:30:

dit ben ik:

in een soort van kruising tussen trui en poncho?

[afbeelding]

vast heel hip in 1977 Oooh, dat gehaakte truitje had ik ook!! Dat was rood.En ongeveer hetzelfde kapsel als 4 jarig kind....grappig.
quote:Starshine schreef op 01 november 2011 @ 17:31:

[...]

lol, dat behang hadden wij ook toen

Mijn oma en opa hadden de hele kamer behangen met dit soort behang en bijpassende gordijnen.

Ik had in de jaren 70 ook veel badstoffen kleding...met van die applicaties erop, was toen ook hip volgens mij.
quote:Maleficent schreef op 01 november 2011 @ 18:14:

Als een maillot stuk was kreeg je geen nieuwe, maar naaide je moeder een appel op de knie.nee, toch niet op je maillot? Deed mijn ma alleen met kapotte broeken. Appeltjes en peren inderdaad. Als wij een kapotte maillot hadden, knipte mijn moeder er een been af, en als de tweede (zelfde) maillot stuk ging, knipte ze daar ook een been af en deed je ze over elkaar aan, had je weer een hele
quote:pinks schreef op 01 november 2011 @ 20:12:

Whaaa die schoolfoto uit '91; dat had zó mijn klassefoto kunnen zijn en ik moest even 3x goed kijken of het er echt niet een van mij was. Heb me nooit eerder beseft dat we er allemaal zo hetzelfde uitzagen

Nog iets vreemds uit de jaren '90: truien met mouwen die expres te lang waren, en dan mouwophouders (een soort metalen elastieken) om het boven je ellebogen 'leuk te laten poffen'.

Wie dát ooit bedacht heeft!Mijn moeder droeg die martelwerktuigen ook, als ze ging afwassen en haar blousemouwen opgehouden moesten worden. Ik deed ze wel eens om mijn armen en dan kwamen er allemaal haartjes tussen, pijn dat het deed.
Sokken werden vroeger nog gewoon gestopt. Knielappen op kapotte broeken. Elastiek in je onderbroek, in het tunneltje bovenin. En als dat dan een keer knapte zakte hij steeds van je kont. Knickerbockers zijn me bespaard gebleven.

Colbertjes van je vader dragen. De veel te hoog opgesneden badpakken, zoals eerder al genoemd. Geen fluor gelukkig.

Zwarte rubberen Madonna armbandjes. John Lennon-zonnebrillen, van die ronde. Met spiegelglazen.

Die dingen (Is er een Nederlands woord voor?) in alle kleuren van de regenboog. Fijn vloekend bij je toch al schreeuwerige outfit.

Die onderste mag weer hoor

Maar oh die dingen voor in je haar idd.

Ik heb mijn moeder nog achter de naaimachine gezet voor zo'n geval...
Oh, die onderste grijze schoen. Brings back memories.

Ik probeer al sinds vanmiddag een plaatje te vinden van mijn allervreemdste schoenen. Ze waren van hetzelfde materiaal, maar dan crèmekleurig, witte zolen en met een goede blokhak.

Herkent iemand dit?
Ooh, die dingen voor in je haar, wij noemden ze altijd wokkels.

Trainingspakken, la gears, super getoupeerde kuif met een bus haarlak erin,

En als klein meisje idd de gebreide truien van oma. In het zwart, bruin, geel, oranje en rood..allemaal door elkaar.
Kindertijd jaren 70-80

De ribbroek/corduroybroek met applicatie op de knie (waar je er een gat in gevallen was)

De overgooier met witte broderiesokjes en lakschoentjes

De kinderbroekrok (ik had er tot mijn grote afschuw 1 die ik af en toe aan moest)

De fluoriscerende truien met bijpassende beenwarmers

Een gemeleerd grijs joggingpak met witte gympen

Hoge nike's met rode of blauwe streep

truien met vleermuismouw

Eind jaren 80/jaren 90

De naf-naf bodywarmer (had m in het knalgroen)

oversized bloemetjes blouse

wielrenbroekje

buik/heuptasje

plateauzolen met blokhakken
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Geweldig topic dit. Ook ik had een kuif met permanentje.

De leggings met tshirts.

Maar ook een periode met de klitteband trui, vooral in knalkleuren. Roze, knalgeel. Kan helaas geen plaatjes plakken maar wie wat ik bedoel? Oversized truien met kabeltjes over de mouwen enzo met af en toe een extra stukje en bij je nek stond het open of kan het dicht met klitteband.
Iemand schreef al over jassen die je als trui aan moest trekken. Welk licht heeft dat toch bedacht en waarom wilden we er allemaal een? En die krengen waren van een hele lichte stof (parachutestof noemden we dat) en in afschuwelijke neonkleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven