Kinderkleding van vroeger
dinsdag 1 november 2011 om 16:48
Naar aanleiding van het topic over ribbroeken bedacht ik me dat ik wel meer vreselijke kledingstukken had vroeger als klein Leentje.
Dit staat toch wel met stip op nummer 1:
De broekrok... Ik kon geen groter plaatje vinden, kennelijk is het nu eindelijk uit de mode.
Wat zijn jullie lelijkste kledingstukken van vroeger?
Dit staat toch wel met stip op nummer 1:
De broekrok... Ik kon geen groter plaatje vinden, kennelijk is het nu eindelijk uit de mode.
Wat zijn jullie lelijkste kledingstukken van vroeger?
dinsdag 1 november 2011 om 20:31
dinsdag 1 november 2011 om 20:32
dinsdag 1 november 2011 om 20:49
Kaki-bloesjes met allerlei emblemen. Eind jaren 70 geloof ik.
En de enorme bloessons van de 80 er jaren.
Mijn moeder dwong me in een trelenka pakje met lichtgroene/lichtblauwe mary-quant bloemen. Van mijn nichtje gekregen want daar kreeg ik altijd kleren van. Ik verafschuwde het ding, wilde het niet aan want het leek op een pyjama (vond ik) op een kwade dag had ze het voor elkaar en raad es wat ze op school zeiden
En de enorme bloessons van de 80 er jaren.
Mijn moeder dwong me in een trelenka pakje met lichtgroene/lichtblauwe mary-quant bloemen. Van mijn nichtje gekregen want daar kreeg ik altijd kleren van. Ik verafschuwde het ding, wilde het niet aan want het leek op een pyjama (vond ik) op een kwade dag had ze het voor elkaar en raad es wat ze op school zeiden
dinsdag 1 november 2011 om 20:51
Wat een leuk topic!! Ik ben van '74. Droeg als kind ook knickerbockers met (door oma) gebreide kniekousen, vreselijk.
Begin jaren '80; die pastel-fase ja.
Later die stonewashed spijkerbroeken met hoge gympen (ik had ze van L.A. Gear, merk bestaat volgens mij niet eens meer)
Zo begin jaren negentig was er ook nog zo'n periode met gekleurde fietsbroekjes met een wijd t-shirt erop. Ik had een perzikkleurige met een zwart shirt met Agassi erop (toen nog met haar) *schaam*
Ik heb ook wel 3x naar die schoolfoto moeten kijken... ik dacht echt dat het een van de mijne was. Ik zou zo een identieke kunnen posten, kledingtechnisch gezien.
Ik was zelf niet kak maar had wel een vriendinnetje met een grote All Stars, Oilily, O'Neill, en later rugbyshirts-fascinatie.
Een andere vriendin had ook een bellbottom spijkerbroek gemaakt met een tussenstuk van een zakdoek.
Begin jaren '80; die pastel-fase ja.
Later die stonewashed spijkerbroeken met hoge gympen (ik had ze van L.A. Gear, merk bestaat volgens mij niet eens meer)
Zo begin jaren negentig was er ook nog zo'n periode met gekleurde fietsbroekjes met een wijd t-shirt erop. Ik had een perzikkleurige met een zwart shirt met Agassi erop (toen nog met haar) *schaam*
Ik heb ook wel 3x naar die schoolfoto moeten kijken... ik dacht echt dat het een van de mijne was. Ik zou zo een identieke kunnen posten, kledingtechnisch gezien.
Ik was zelf niet kak maar had wel een vriendinnetje met een grote All Stars, Oilily, O'Neill, en later rugbyshirts-fascinatie.
Een andere vriendin had ook een bellbottom spijkerbroek gemaakt met een tussenstuk van een zakdoek.
dinsdag 1 november 2011 om 21:56
20 jaar geleden op de havo,droeg ik :
'snowwashed'jeans(grijs met van die lelijke vlekken)
hoge nike basketbal sneakers
neon kleur trainingsjack
haar zoals de foto van starshine
grote zilveren oorringen
een POP swatch(met die elastieken band&grote klok)
aan elke pols stuk of 50 van die dunne zilveren armbanden.
'snowwashed'jeans(grijs met van die lelijke vlekken)
hoge nike basketbal sneakers
neon kleur trainingsjack
haar zoals de foto van starshine
grote zilveren oorringen
een POP swatch(met die elastieken band&grote klok)
aan elke pols stuk of 50 van die dunne zilveren armbanden.
dinsdag 1 november 2011 om 22:17
dinsdag 1 november 2011 om 22:21
Zwarte lakschoentjes toen ik 5 was, een knalpaarse ribbroek met een wit satijnen biesje langs de zijkanten was mijn favoriet, compleet met blauwe glitterriem, dat trok ik het liefst aan naar de kleuterschool....
Toen ik een jaar of 10/11 was kwamen die vreselijke fluor kleuren in de mode. Had je hele truien en jassen van.
Toen ik een jaar of 10/11 was kwamen die vreselijke fluor kleuren in de mode. Had je hele truien en jassen van.
dinsdag 1 november 2011 om 22:23
dinsdag 1 november 2011 om 22:25
dinsdag 1 november 2011 om 22:28
quote:Maleficent schreef op 01 november 2011 @ 18:14:
Als een maillot stuk was kreeg je geen nieuwe, maar naaide je moeder een appel op de knie.nee, toch niet op je maillot? Deed mijn ma alleen met kapotte broeken. Appeltjes en peren inderdaad. Als wij een kapotte maillot hadden, knipte mijn moeder er een been af, en als de tweede (zelfde) maillot stuk ging, knipte ze daar ook een been af en deed je ze over elkaar aan, had je weer een hele
Als een maillot stuk was kreeg je geen nieuwe, maar naaide je moeder een appel op de knie.nee, toch niet op je maillot? Deed mijn ma alleen met kapotte broeken. Appeltjes en peren inderdaad. Als wij een kapotte maillot hadden, knipte mijn moeder er een been af, en als de tweede (zelfde) maillot stuk ging, knipte ze daar ook een been af en deed je ze over elkaar aan, had je weer een hele
dinsdag 1 november 2011 om 22:32
quote:pinks schreef op 01 november 2011 @ 20:12:
Whaaa die schoolfoto uit '91; dat had zó mijn klassefoto kunnen zijn en ik moest even 3x goed kijken of het er echt niet een van mij was. Heb me nooit eerder beseft dat we er allemaal zo hetzelfde uitzagen
Nog iets vreemds uit de jaren '90: truien met mouwen die expres te lang waren, en dan mouwophouders (een soort metalen elastieken) om het boven je ellebogen 'leuk te laten poffen'.
Wie dát ooit bedacht heeft!Mijn moeder droeg die martelwerktuigen ook, als ze ging afwassen en haar blousemouwen opgehouden moesten worden. Ik deed ze wel eens om mijn armen en dan kwamen er allemaal haartjes tussen, pijn dat het deed.
Whaaa die schoolfoto uit '91; dat had zó mijn klassefoto kunnen zijn en ik moest even 3x goed kijken of het er echt niet een van mij was. Heb me nooit eerder beseft dat we er allemaal zo hetzelfde uitzagen
Nog iets vreemds uit de jaren '90: truien met mouwen die expres te lang waren, en dan mouwophouders (een soort metalen elastieken) om het boven je ellebogen 'leuk te laten poffen'.
Wie dát ooit bedacht heeft!Mijn moeder droeg die martelwerktuigen ook, als ze ging afwassen en haar blousemouwen opgehouden moesten worden. Ik deed ze wel eens om mijn armen en dan kwamen er allemaal haartjes tussen, pijn dat het deed.
dinsdag 1 november 2011 om 22:38
Sokken werden vroeger nog gewoon gestopt. Knielappen op kapotte broeken. Elastiek in je onderbroek, in het tunneltje bovenin. En als dat dan een keer knapte zakte hij steeds van je kont. Knickerbockers zijn me bespaard gebleven.
Colbertjes van je vader dragen. De veel te hoog opgesneden badpakken, zoals eerder al genoemd. Geen fluor gelukkig.
Zwarte rubberen Madonna armbandjes. John Lennon-zonnebrillen, van die ronde. Met spiegelglazen.
Colbertjes van je vader dragen. De veel te hoog opgesneden badpakken, zoals eerder al genoemd. Geen fluor gelukkig.
Zwarte rubberen Madonna armbandjes. John Lennon-zonnebrillen, van die ronde. Met spiegelglazen.
dinsdag 1 november 2011 om 23:09
woensdag 2 november 2011 om 04:56
Kindertijd jaren 70-80
De ribbroek/corduroybroek met applicatie op de knie (waar je er een gat in gevallen was)
De overgooier met witte broderiesokjes en lakschoentjes
De kinderbroekrok (ik had er tot mijn grote afschuw 1 die ik af en toe aan moest)
De fluoriscerende truien met bijpassende beenwarmers
Een gemeleerd grijs joggingpak met witte gympen
Hoge nike's met rode of blauwe streep
truien met vleermuismouw
Eind jaren 80/jaren 90
De naf-naf bodywarmer (had m in het knalgroen)
oversized bloemetjes blouse
wielrenbroekje
buik/heuptasje
plateauzolen met blokhakken
De ribbroek/corduroybroek met applicatie op de knie (waar je er een gat in gevallen was)
De overgooier met witte broderiesokjes en lakschoentjes
De kinderbroekrok (ik had er tot mijn grote afschuw 1 die ik af en toe aan moest)
De fluoriscerende truien met bijpassende beenwarmers
Een gemeleerd grijs joggingpak met witte gympen
Hoge nike's met rode of blauwe streep
truien met vleermuismouw
Eind jaren 80/jaren 90
De naf-naf bodywarmer (had m in het knalgroen)
oversized bloemetjes blouse
wielrenbroekje
buik/heuptasje
plateauzolen met blokhakken
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 2 november 2011 om 08:09
Geweldig topic dit. Ook ik had een kuif met permanentje.
De leggings met tshirts.
Maar ook een periode met de klitteband trui, vooral in knalkleuren. Roze, knalgeel. Kan helaas geen plaatjes plakken maar wie wat ik bedoel? Oversized truien met kabeltjes over de mouwen enzo met af en toe een extra stukje en bij je nek stond het open of kan het dicht met klitteband.
De leggings met tshirts.
Maar ook een periode met de klitteband trui, vooral in knalkleuren. Roze, knalgeel. Kan helaas geen plaatjes plakken maar wie wat ik bedoel? Oversized truien met kabeltjes over de mouwen enzo met af en toe een extra stukje en bij je nek stond het open of kan het dicht met klitteband.