Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
quote:Beter.Laat schreef op 15 maart 2017 @ 09:07:

[...]

Ik wil je blijdschap niet dempen, maar van merktassen worden hele goede neppers verkocht....

Leg hem maar naast die van je zus en vergelijk ze nauwkeurig.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo'n tas gekocht heeft hem naar de Kringloop brengt in plaats van hem zelf te verkopen.Dat dacht ik dus ook. Maar ik herkende de serie nr aan de binnenkant, en wist bijna zeker dat het de echte is. Vandaar dat ik vandaag langs een DKNY winkel ben gegaan en zij verzekerden mij dat deze tas echt is. Ook konden ze achterhalen waar die precies is verkocht.
Waar een wil is, is een weg
Mooie vondst, Verginia! Ik heb de laatste tijd eigenlijk niets gevonden, terwijl ik toch regelmatig even bij de kringloop binnenloop.

Komende week ga ik wel nog een dag kringlopen met vrienden (in een dag meerdere kringloopwinkels langs en bij een van de winkels gezellig lunchen) dus hopelijk kan ik daarna weer iets posten hier.

Janena, mag ik vragen in welke regio van Nederland jij winkelt bij de kringloop? Ik ga zo af en toe een dagje uit puur om kringlopen te bezoeken en vind het dan leuk om steeds naar andere winkels/steden te gaan.
quote:verginia84 schreef op 15 maart 2017 @ 19:03:

[...]

Dat dacht ik dus ook. Maar ik herkende de serie nr aan de binnenkant, en wist bijna zeker dat het de echte is. Vandaar dat ik vandaag langs een DKNY winkel ben gegaan en zij verzekerden mij dat deze tas echt is. Ook konden ze achterhalen waar die precies is verkocht.Nou, dat is fantastisch dan, gefeliciteerd!!
Ik kringloop in regio noord oost overijssel en zuid oost drenthe. Favoriet is Hoogeveen, Hardenberg (daar woon ik, erg goedkoop maar je moet geluk hebben want: veel meuk), Emmen, Zwolle, Staphorst (echt, haha), en verder de dorpjes er tussenin....

Vooral de grotere plaatsen hebben meerdere kringlopen. Net over de grens van Duitsland in Uelsen zit ook een leuk kringloopje...

Ik heb de kringloop app geïnstalleerd, echt handig...je ziet altijd wanneer er eentje in de buurt is, alleen de openingstijden kloppen niet altijd.
Live long and prosper
Je kunt ook met iets kleins 'blij' zijn! (Ik wel tenminste!)

Ik wilde graag leuke blikken hebben voor mijn koffiepads, maar dan géén koffiepadblik.

Nu heb ik er 2. Een hoog en smal Japans thee(?)blik, waar alleen Japanse teksten op staan en een houdbaarheidsdatum tot 2003, maar het ziet er nog ongebruikt uit.

En een San Francisco biscuit blik van Verkade, ook als nieuw, dat dateert uit 'de jaren 90', volgens Verkade.
Ik was vorige week in Antwerpen, daar zijn best veel kringloopwinkels. Ik heb een leuke blouse voor € 12 gekocht, ik had nog meer willen shoppen maar we moesten de winkel uit omdat ze gingen sluiten.

Even daarvoor had ik in een andere winkel een niet leren tas gekocht, in de kringloopwinkel zag ik leren tassen die goedkoper waren dan de tas die ik even daarvoor had gekocht.
Niet in de kringloopwinkel maar op een rommelmarkt maar dat mag vast ook wel?

Een hele oude doos bruynzeel potloden. Met kabouters aan de voorkant van het blik en de potloden zijn vrijwel in nieuwstaat.

Heb al lopen zoeken maar meer info erover en zoals het ernaar uit ziet was het blik een collectorenitem.

Ik was wel een beetje gemeen want ze vroeg er 5 euro voor dus ik zei: ach das wel veel voor zulke oude tweedehands potloden en ik heb ze voor 2.50 meegekregen. Maar afdingen is voor mij echt een sport.

Er zijn blijkbaar best wat verzamelaars die het blik wel zouden willen overkopen maar ik hou hem lekker zelf.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
[quote]IBIopviva schreef op 16 maart 2017 @ 11:55:

Een hele oude doos bruynzeel potloden. Met kabouters aan de voorkant van het blik en de potloden zijn vrijwel in nieuwstaat.

Heb al lopen zoeken maar meer info* erover en zoals het ernaar uit ziet was het blik een collectorenitem.

* In zo'n geval stuur ik een mailtje naar de fabrikant met mijn vraag. Dat werkt wel hoor!

https://www.bruynzeel-holland.com/contact/
quote:Beter.Laat schreef op 16 maart 2017 @ 12:36:

[quote]IBIopviva schreef op 16 maart 2017 @ 11:55:

Heb al lopen zoeken maar meer info* erover en zoals het ernaar uit ziet was het blik een collectorenitem.

* In zo'n geval stuur ik een mailtje naar de fabrikant met mijn vraag. Dat werkt wel hoor!

https://www.bruynzeel-holland.com/contact/Ow goed plan idd! Had wel al gekeken of ik via fb een bericht kon sturen maar dat kon ik niet vinden. Djw. ik ga er gewoon een mail aan wagen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:IBIopviva schreef op 16 maart 2017 @ 11:55:

Heb al lopen zoeken maar meer info erover en zoals het ernaar uit ziet was het blik een collectorenitem.

Ik was wel een beetje gemeen want ze vroeg er 5 euro voor dus ik zei: ach das wel veel voor zulke oude tweedehands potloden en ik heb ze voor 2.50 meegekregen. Maar afdingen is voor mij echt een sport.

Er zijn blijkbaar best wat verzamelaars die het blik wel zouden willen overkopen maar ik hou hem lekker zelf.Herinner me dat soort blikken van toen ik kind was. Waren dure dozen zo'n 60 jaar geleden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:IBIopviva schreef op 16 maart 2017 @ 11:55:

Er zijn blijkbaar best wat verzamelaars die het blik wel zouden willen overkopen maar ik hou hem lekker zelf.Rien poortvliet toevallig?
quote:Peacy schreef op 16 maart 2017 @ 13:21:

[...]

Rien poortvliet toevallig?

Ja klopt dat heb ik idd kunnen vinden.

Maar iemand schrijft 60 jaar geleden? Kijk das leuke informatie. Ik ga gewoon een mail sturen met een foto kijken of ze me er meer over kunnen vertellen wel benieuwd naar.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb ook zo'n doos. Maar die van mij zal geen 60 jaar oud zijn. Hooguit 20.

Denk dat je het beste inderdaad even naar Bruynzeel kan mailen.
Tijdens de kringloopdag nog een paar leuke dingen gekocht:

Machiavelli kaartspel, de kaartjes zaten nog nieuw in het plastic voor 1 euro

Leuk boekje waarvan ik vrij zeker weet dat mijn neefjes het geweldig vinden, 50 cent

Ik was al een tijdje op zoek naar een goed vegetarisch kookboek zonder veel vreemde ingrediënten, dus deze gekocht voor 1,50 euro

Ik ben dus heel gelukkig na zo'n gezellige én geslaagde dag
quote:IBIopviva schreef op 16 maart 2017 @ 13:26:

[...]

Ja klopt dat heb ik idd kunnen vinden.

Maar iemand schrijft 60 jaar geleden? Kijk das leuke informatie. Ik ga gewoon een mail sturen met een foto kijken of ze me er meer over kunnen vertellen wel benieuwd naar.O denk niet dat 60 jaar geleden Rien Poortvliet was,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Poortvliet heeft een eigen website.
Puntgaaf beeldje naaktfiguur in zittende houding en voorovergebogen met de armen over de knieen gekocht. Volgens mij van keramiek en gesigneerd met de letters A.S. zou uit de jaren 70 kunnen komen.
Ik heb trouwens ook een leuk stenen tuinbeeldje met bronsverf beschilderd gekocht voor 1,25

Dat was bedoeld voor iets anders, maar tijdelijk buiten gezet en staat wel leuk en dus blijven staan.
Echt leuk die dingetjes die niemand anders heeft.

Hoe is het nou afgelopen met de potloden, weet je al van wanneer ze zijn?

Leuk boek voor € 1,20, over de Duitsche bezetting. In één keer uitgelezen. Nu gaat hij door naar mijn vader. Geschreven in november 1945. De afsluiting luidt: "Moge Groningen op die plaatsen waar nu het puin wordt geruimd, sterker en schooner dan ooit herrijzen". Mwoah, niet echt gelukt. En het te bouwen forum wordt ook weer een gedrocht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 01 april 2017 @ 22:15:

[afbeelding]

Leuk boek voor € 1,20, over de Duitsche bezetting. In één keer uitgelezen. Nu gaat hij door naar mijn vader. Geschreven in november 1945. De afsluiting luidt: "Moge Groningen op die plaatsen waar nu het puin wordt geruimd, sterker en schooner dan ooit herrijzen". Mwoah, niet echt gelukt. En het te bouwen forum wordt ook weer een gedrocht.

Nee, dat is zeker niet gelukt

Maar leuk, dat boekje!
quote:janena schreef op 16 maart 2017 @ 08:03:

Ik kringloop in regio noord oost overijssel en zuid oost drenthe. Favoriet is Hoogeveen, Hardenberg (daar woon ik, erg goedkoop maar je moet geluk hebben want: veel meuk), Emmen, Zwolle, Staphorst (echt, haha), en verder de dorpjes er tussenin....

Vooral de grotere plaatsen hebben meerdere kringlopen. Net over de grens van Duitsland in Uelsen zit ook een leuk kringloopje...

Ik heb de kringloop app geïnstalleerd, echt handig...je ziet altijd wanneer er eentje in de buurt is, alleen de openingstijden kloppen niet altijd.Naar welke kringlopen in Emmen en Zwolle ga je? Ben even benieuwd welke leuk zijn.
quote:Beter.Laat schreef op 24 maart 2017 @ 09:13:

[afbeelding]

Hoe is het nou afgelopen met de potloden, weet je al van wanneer ze zijn?

Ik heb beter in de doos gekeken en daar staat de sterfdatum van Rien van poortvliet (1995) in. Ik weet dus zeker dat de potloden na 1995 in de handel zijn gekomen.

Ik schat ze dus zo'n 20 jaar oud in.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Owww wacht eventjes, dit topic staat op mode en beauty. Excuus dat is me nooit opgevallen!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven