Kringloop koopjes
dinsdag 10 januari 2012 om 12:31
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
vrijdag 10 februari 2012 om 21:07
Las een keer artikel in krant NRC. In kringloopwinkels in 't Gooi zijn dure spullen goedkoop; De kringloper te Naarden, De kringloper te Weesp, Kringloopcentr. Eemnes, Kringloopwinkel Laren, Kringloopcentr.Baarn, Kringloopcentr.Bunschoten, Kringloop Spullenhulp Soest. Ik heb ff het artikel erbij gepakt.

zaterdag 11 februari 2012 om 12:01
Vorige week hebben wij weer even de kringloop bezocht, ze hadden een leuk vogelhuisje voor op ons balkon, splinternieuw, nog in de verpakking, kosten 25 eurocent.
Al gaat ie maar één winter mee, dan is het die 25 eurocent wel waard.
Afin, wij komen bij de plaatselijke Deen, staat precies hetzelfde vogelhuisje verpakt net zoals in de kringloop voor 3 hele euro!
En tussen beide winkels zit nog geen km verschil tussen.
Al gaat ie maar één winter mee, dan is het die 25 eurocent wel waard.
Afin, wij komen bij de plaatselijke Deen, staat precies hetzelfde vogelhuisje verpakt net zoals in de kringloop voor 3 hele euro!
En tussen beide winkels zit nog geen km verschil tussen.
zaterdag 11 februari 2012 om 20:07
zondag 12 februari 2012 om 10:28
In België zijn de beelden van Jezus, Maria, etc erg goedkoop. Hier betaal je de hoofdprijs. Een medewerkster vertelde dat bij overleden bejaarden waar het huis wordt leeggehaald, zulke dingen daar meteen in de container verdwijnen.
Heb veel kleding en meubels en frutsels van de kringloop.
In IJsselmuiden hebben ze veel kleding.
Maar hier in Zwolle en ook wel in IJsselmuiden, wordt het steeds duurder.
Heb veel kleding en meubels en frutsels van de kringloop.
In IJsselmuiden hebben ze veel kleding.
Maar hier in Zwolle en ook wel in IJsselmuiden, wordt het steeds duurder.
zondag 12 februari 2012 om 14:53
Ik heb deze week in Tilburg weer leuke aankopen kunnen doen.
- Een jasje van Oilily, een zomerjasje van een katoen/linnen mix
- herfstjasje: colbert model met ruitjes, met een ingewerkt vest, van Vila
- Leuke, lange roze geruitte zomerblouse van H&M.
In totaal was ik 9,50 kwijt.
Deze kringloop heeft bij vlagen ook een hoog Miss Etam/ H&M niveau, maar je moet het treffen. Is bij jullie ook aan het eind van de week al het leuks eruit gevist?
- Een jasje van Oilily, een zomerjasje van een katoen/linnen mix
- herfstjasje: colbert model met ruitjes, met een ingewerkt vest, van Vila
- Leuke, lange roze geruitte zomerblouse van H&M.
In totaal was ik 9,50 kwijt.
Deze kringloop heeft bij vlagen ook een hoog Miss Etam/ H&M niveau, maar je moet het treffen. Is bij jullie ook aan het eind van de week al het leuks eruit gevist?
zondag 12 februari 2012 om 14:56
http://www.poubelle.nl/
Al heel mijn leven kom ik daar, haha. Er is verbouwd, het is wel netter geworden en het zoekt makkelijker.
Al heel mijn leven kom ik daar, haha. Er is verbouwd, het is wel netter geworden en het zoekt makkelijker.
zondag 12 februari 2012 om 15:17
We hebben hier een klein kringloopwinkeltje. Maar af en toe kan je er leuke dingen vinden.
Stapel knippies (naaiblad met kinderpatroontjes) 10 voor 2 euro
2 hobbyboekjes voor 0,75 euro (nieuw 8,95 ofzo)
Spijkerrokje voor dochter, 1,20 euro
In Emmeloord zit een grotere, daar ga ik binnenkort ook weer ff neuzen. Daar heb ik vorig jaar leuke spijkerbroek en rokje voor dochter gekocht. Geloof samen voor 3,50 ofzo.
Stapel knippies (naaiblad met kinderpatroontjes) 10 voor 2 euro
2 hobbyboekjes voor 0,75 euro (nieuw 8,95 ofzo)
Spijkerrokje voor dochter, 1,20 euro
In Emmeloord zit een grotere, daar ga ik binnenkort ook weer ff neuzen. Daar heb ik vorig jaar leuke spijkerbroek en rokje voor dochter gekocht. Geloof samen voor 3,50 ofzo.
zaterdag 18 februari 2012 om 14:16
O heerlijk een topic naar mijn hart! Ik lees normaal gesproken alleen mee op Viva, maar in dit topic moet ik gewoon reageren!
Ik ben dol op kringloopwinkels, zelfs wanneer we op vakantie zijn in eigen land, zoeken we uit waar een kringloopwinkel zit!
De inrichting van ons huis is bijna geheel afkomstig van de kringloopwinkel en Marktplaats. We hebben een retro seventies huis, dus voor de leukste spullen zijn we echt afhankelijk van de kringloop en MP.
Ik koop ook kleding tweedehands, vorige week heb ik nog rode lakleren pumps gescoord voor 2 euro en twee basic shirtjes voor onder een leuk vest of jasje.
Vandaag een jaren 70 spotje gevonden bij een kringloopwinkel voor 1 euro, en een Murano glazen schaal voor 5 euro.
Ik ben dol op kringloopwinkels, zelfs wanneer we op vakantie zijn in eigen land, zoeken we uit waar een kringloopwinkel zit!
De inrichting van ons huis is bijna geheel afkomstig van de kringloopwinkel en Marktplaats. We hebben een retro seventies huis, dus voor de leukste spullen zijn we echt afhankelijk van de kringloop en MP.
Ik koop ook kleding tweedehands, vorige week heb ik nog rode lakleren pumps gescoord voor 2 euro en twee basic shirtjes voor onder een leuk vest of jasje.
Vandaag een jaren 70 spotje gevonden bij een kringloopwinkel voor 1 euro, en een Murano glazen schaal voor 5 euro.

zaterdag 18 februari 2012 om 18:13
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 16:22:
leuk joh!
Ik ga als ik in het buitenland ben ook altijd op zoek naar een kringloop. Heb bijvoorbeeld in Noorwegen leuke dingen gescoord!
We gaan al jaren alleen binnen NL op vakantie, vandaar
We wonen een half uur van de Duitse grens, misschien is het een idee om eens te kijken naar een Duitse kringloop, we hebben de kringloopwinkels hier in de buurt allemaal wel gehad eigenlijk
Zijn de buitenlandse kringloopwinkels te vergelijken met de Nederlandse?
leuk joh!
Ik ga als ik in het buitenland ben ook altijd op zoek naar een kringloop. Heb bijvoorbeeld in Noorwegen leuke dingen gescoord!
We gaan al jaren alleen binnen NL op vakantie, vandaar
We wonen een half uur van de Duitse grens, misschien is het een idee om eens te kijken naar een Duitse kringloop, we hebben de kringloopwinkels hier in de buurt allemaal wel gehad eigenlijk
Zijn de buitenlandse kringloopwinkels te vergelijken met de Nederlandse?
zaterdag 18 februari 2012 om 20:20
Ik ben ook dol op de charity shops in Ierland en de U.K. die zijn altijd klein, schattig en heel overzichtelijk. Het geld gaat naar een goed doel. In Edinburgh zit een straat vol charity shops.
In Nederland shop ik me suf bij de kringloop. Maar per stad/dorp verschillen de prijzen enorm. Utrecht is relatief duur. Maarssen was heel leuk en betaalbaar. Een aanrader.
In Nederland shop ik me suf bij de kringloop. Maar per stad/dorp verschillen de prijzen enorm. Utrecht is relatief duur. Maarssen was heel leuk en betaalbaar. Een aanrader.
Life is too short not to be chique!