Mode & Beauty alle pijlers

Kringloopkleding. Ja of nee?

16-09-2012 11:42 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden =)

Mij maakt het niets uit. Je wast het 1 of 2 keer en klaar om aangetrokken te worden. Plus dat er leuke kleding bij hangt =)

Wat is jullie mening hierover?
Ik vind nooit iets leuks dat past bij de kringloop, helaas (heb verschillende in A'dam geprobeerd). Hoor inderdaad goede dingen over die in t Gooi, maar weet niet welke daarmee bedoeld word..?
quote:Cateautje schreef op 16 september 2012 @ 11:48:

Ja leuk

Tip voor de kringlopers: Die meur die in die kleding hangt, wordt veroorzaakt door het huidvet dat nog in die kleding zit. Als je het wast met een grote schep soda er bij, dan is het gelijk weer helemaal schoon, zonder gedoe van de vorige eigenaar.

Het lijkt mij dat je het na aankoop toch sowieso wast.

Ben zelf net begonnen met 2e hands kleding te kopen en heb al enkele geslaagde aankopen gedaan.

Ondergoed en nachtkleding hoef ik niet 2e hands, maar ik heb laatst wel een paar prachtige merk schoenen gekocht, die niet van nieuw te onderscheiden zijn.
In tweedehands kledingwinkels snuffelen doe ik trouwens ook graag, het hoeft niet persé de kringloop te zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb gisteren nog 2 leuke blousjes gekocht.

Het ligt er wel aan welke kringloop je hebt. Je hebt er inderdaad waar gepilde en gekrompen kleding hangt maar hier in de buurt is er een waar de kleding er als nieuw bij hangt.

Wat ik niet koop: badkleding, ondergoed en nachtkleding.

Soms hoor je mensen zeggen: bah, 2e handskleding. Ik heb ooit in een kledingwinkel gewerkt en daar droegen wij ook de kleding van de winkel en dat ging zo het rek weer in (is dus ook al gedragen) of kwamen er hele vieze lui die gingen passen. Ooit een man gehad die helemaal onder een soort exceem zat en die verschillende (strakke) jeans paste maar uiteindelijk niets kocht
quote:Jorina schreef op 16 september 2012 @ 11:50:

De kringloop hier is drie keer niks, maar ik heb er op zich geen probleem mee.Hier ook, niks mee, maar ik zie nooit wat leuks
Mijn moeder is dol op kringloop en neemt soms weleens wat voor me mee.

Ik ben er niet zo van.

Heb haar gezegd dat ik voor ons kind écht geen 2ehands kleding wil (doorgevertjes van mijn schoonzus, prima, maar niks van de kringloop winkel, sorry). Hoop dat ze dat onthoud.

(Soms komt ze met allerlei super lelijke meuk thuis die ze dan helemaal geweldig vind, vandaar)
quote:Kuzu schreef op 16 september 2012 @ 12:14:

Mijn moeder is dol op kringloop en neemt soms weleens wat voor me mee.

Ik ben er niet zo van.

Heb haar gezegd dat ik voor ons kind écht geen 2ehands kleding wil (doorgevertjes van mijn schoonzus, prima, maar niks van de kringloop winkel, sorry). Hoop dat ze dat onthoud.

(Soms komt ze met allerlei super lelijke meuk thuis die ze dan helemaal geweldig vind, vandaar)Gelijk heb je, als je het niets vindt vind je het niets.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb laatst wel een leuk jasje gekocht in een winkeltje met tweedehands kleding. Maar dat was van een jonge meid die alleen goede en leuke kleding verzamelde en als hobby verkocht. De kringloopwinkel verkoopt hier echt alleen oude en ouderwetse dingen. Van de kringloopwinkel hier word ik gewoon depressief, dan ga ik liever naar de Action en de Wibra.
ik heb niks met kringloop maar niet omdat het 2e hands is. Ik begreep laatst uit een ander topic dat verkoopsters ook wel kleding uit de winkel dragen en dat weert terugh hangen en hoe vaak wordt kleding niet gepast, op een zweterige zomerdag...brrrrrrrr... Als je daar over na denkt. Ik vind gewoon de winkels van kringloop niet leuk hier. Net wat djuuls zegt.
Ik ben stàpel op kleding van de kringloop.

Bovendien heb ik een vriendin, die '' merkengek'', is , en precies mijn maat en smaak weet.

Dus ik bof altijd dubbelop.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Heb voor de babykamer heel veel op Marktplaats gekocht (bed,box enz). Maar toch voelt dat anders dan kleding.

Ben laatst losgegaan bij Zeeman, shirtjes voor 75 cent. Broekjes voor een euro.

Sorry maar als ik voor een euro nieuwe dingen kan kopen ga ik niet voor 1,50 2ehands winkelen
quote:Cateautje schreef op 16 september 2012 @ 11:48:

Ja leuk

Tip voor de kringlopers: Die meur die in die kleding hangt, wordt veroorzaakt door het huidvet dat nog in die kleding zit. Als je het wast met een grote schep soda er bij, dan is het gelijk weer helemaal schoon, zonder gedoe van de vorige eigenaar.Haha gatverdamme.. Ik vond het al iehll en na het lezen van dit helemaal.. Zou niet eens weten waar de kringloop zit hier in de stad trouwens.
quote:Kuzu schreef op 16 september 2012 @ 12:20:

Sorry maar als ik voor een euro nieuwe dingen kan kopen ga ik niet voor 1,50 2ehands winkelen

Nee eens.

De items die ik heb gescoord bij de kringloop liggen qua nieuwwaarde wel even anders hoor.
Ja kringloop leuk! MP ook trouwens.

Ik koop af en toe spijkerbroeken voor mezelf bij de kringloop, vaa zo goed als nieuw voor maar 5 euro per stuk. Ook wel eens wat leuke blousjes en rokken gekocht, maar je moet net geluk hebben dat er wat leuks bij hangt. Voor kinderen hebben ze hier meestal niet zoveel leuks, maar dat koop ik ook vaak op MP (en ook gewoon in de winkel overigens).
Ik doe het niet omdat ik er vies van ben. Als ik zou weten wie het gedragen heeft (een bekende van mij bijvb) zou ik het niet vies vinden. Verder geloof ik dat energie van de drager aan kleding en sieraden blijft hangen. Tweedehands wordt hem dus niet voor mij.
Van de kringloop hier hoef ik niets. Daar staat een groep Polen de leveringen af te wachten en alleen de rotzooi blijft over.

Ik heb zelf wel eens op rommelmarkten oude kleren gekocht en gekregen van anderen. Die waren prima en mooi. Ik heb die met plezier gedragen.

Misschien dat elders betere dingen liggen, maar hier zijn de prijzen echt vreselijk hoog vergeleken bij de rommel die het is.

Ik heb er wel een keer oude kopjes zien staan die ik kende. Toen ik ze later wilde kopen toen waren ze weg. Dat kan je wel goed reinigen.

Bij de kringloop heb ik tot nu toe alleen oude priestergewaden en uniformen zien hangen. Ja, en die hoef ik niet.
Ohja, voor mij en de kinderen. Graag zelfs, niet om het geld, wel om de leuk. Even wassen en dragen.
Ik geef liever 75 euro uit aan een te gekke garderobe dan aan 1 kledingstuk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik ga altijd naar de kringloopwinkels van piekfijn in Rotterdam. Kleding hangt ernetjes gestreken bij en stinkt niet. En af en toe kan het zeer rendabel zijn. Gister 3 spijkerbroeken gezien van gstar, diesel en levis voor maar 4.50 ps. Zagen er nog perfect uit !
Koop al jaren kringloop en tweedehands. Laats bij de kringloop een prachtige rode wollen jas gekocht. 15 euro maar omdat er een vlek opzat voor 6. Een keer met een doekje erover heen en hij was zo goed als nieuw, nog steeds heel blij mee!
En in de winkel moet je ook maar het geluk hebben da er iets hangt wat je leuk vindt enz..
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hier zijn gewoon weinig 2ehadswinkels.

Ik had er pas vlak bij mijn werk eentje ontdekt, dus na werk even erlangs.

Hangen er blousjes voor 40 euro...

Dan koop ik liever wat nieuws
En hier in de buurt een tweedehands merkkleding winkel, nieuwe broeken met het kaartje er nog aan voor 15 euro. ^^
"Supersoulfighter, 42 minuten geleden

Ik vind nooit iets leuks dat past bij de kringloop, helaas (heb verschillende in A'dam geprobeerd). Hoor inderdaad goede dingen over die in t Gooi, maar weet niet welke daarmee bedoeld word..?"

Naarden zit een grote, in Eemnes een kleine
Jaa leuk hoor, lekker snuffelen. Wel lastig als je maat niet helemaal standaard is, moet je iets harder snuffelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven