Mode & Beauty alle pijlers

Kringloopkleding. Ja of nee?

16-09-2012 11:42 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden =)

Mij maakt het niets uit. Je wast het 1 of 2 keer en klaar om aangetrokken te worden. Plus dat er leuke kleding bij hangt =)

Wat is jullie mening hierover?
quote:Supersoulfighter schreef op 16 september 2012 @ 12:01:

Ik vind nooit iets leuks dat past bij de kringloop, helaas (heb verschillende in A'dam geprobeerd). Hoor inderdaad goede dingen over die in t Gooi, maar weet niet welke daarmee bedoeld word..?

Naarden Vesting (mijn favoriet, je kunt er zelf lunchen!)

Bussum

Eemnes

Baarn

Soest

Amersfoort

Ik kom er minstens 1x per week. Zoon heeft de meest mooie en leuke setjes, ik koop er kleding, meubels, vazen en bloempotten, speelgoed, keukenspullen, tassen, stoelen, tv's, boeken, cadeautjes etc etc.

Laatst een bijna nieuwe leren tas voor 1,85. Een leuke ladekast voor 7,50, het meeste speelgoed zit nog in cellofaan en de kinderkleertjes zijn maar 3x gedragen.

Het enige 'nadeel' is dat ik artikelen in de gewone winkels zo prijzig vind.
Ik ga zo weer shoppen! Om 1 uur zijn ze van open en Ven ik van de partij! Ik kan er echt naar uitkijken!
Heeft iemand tips voor leuke winkels in de omgeving van Groningen?? Bij ons in het dorp kom ik niks tegen.
Ik heb er geen moeite mee. Goed wassen en luchten.

Ik koop ook regelmatig in duurdere vintagewinkels, waar je voor een fractie van de prijs (maar wel vaak duurder dan 'gewone' kleding) prachtige designkleding kunt aanschaffen.
Ja! Merendeel van mijn kleding is vintage of nieuw-tweedehands. Ook schoenen, riempjes, sieraden en tassen. Dol op kringloopwinkels. De zoektocht is de halve lol. En inderdaad: gewoon wassen en eventueel een nieuwe knoop aannaaien of een naadje vastzetten en het is prima te dragen.

Ik voel me beter in tweedehands: goedkoper, beter voor het milieu en vaak uniek. Ik heb bij kringloopswinkels bijvoorbeeld een print blouse van DelMod uit de jaren '70 en een echt zwart gabardine feestjurkje uit de jaren '40 gescoord. Ook een zwart colbertje uit de jaren '50 en een slangenleren clutch.

....Krijgt zin weer eens te gaan shoppen...
Life is too short not to be chique!
Kleding in winkels wordt vaak ontelbare keren gepast, en soms zelfs door verkoopsters gedragen. Ook niet echt fris!
Ik zie nooit fatsoenlijke kleding in mijn maat maar vind het wel leuk om bij de "rommel" te snuffelen.
quote:Edina schreef op 17 september 2012 @ 12:41:

Ja! Merendeel van mijn kleding is vintage of nieuw-tweedehands. Ook schoenen, riempjes, sieraden en tassen. Dol op kringloopwinkels. De zoektocht is de halve lol. En inderdaad: gewoon wassen en eventueel een nieuwe knoop aannaaien of een naadje vastzetten en het is prima te dragen.

Ik voel me beter in tweedehands: goedkoper, beter voor het milieu en vaak uniek. Ik heb bij kringloopswinkels bijvoorbeeld een print blouse van DelMod uit de jaren '70 en een echt zwart gabardine feestjurkje uit de jaren '40 gescoord. Ook een zwart colbertje uit de jaren '50 en een slangenleren clutch.

....Krijgt zin weer eens te gaan shoppen...Ik ook...
Vaak vind ik dat het kleding bij kledingzaak er rommelig bijligt/hangt. Er is ontelbaar keer ingewroet en dat is ook wel te zien. Terwijl bij de kringloop (meestal) alles netjes hangt. Kleur bij kleur, kledingstuk bij kledingstuk. Gestreken en wel.
Ik vind het heerlijk om in kringloopwinkels rond te struinen.

De ene keer vind ik iets de andere keer niet maar ik heb er toch al heel wat anders dure jeans voor weinig gekocht.

Het verschilt hier de ene keer ook bij de andere.

De ene keer hangt er rommel waar ik de wc nog niet mee wil soppen en de andere keer heel leuk prima (merk) spul.
Ondergoed,badkleding,handdoeken,washandjes en dekbedovertrekken koop ik er trouwens niet daar gruwel ik van.

Kleding voor de kinderen ook niet.
Ik vind het leuk, al hangt er de laatste tijd niet zo veel meer in 'mijn' kringloopwinkel. Maar heb er veel vandaan gesleept. Leukste vond ik designerstukken en King Louie jurkjes :-). Schoenen zou ik er nooit kopen, net als ondergoed, sokken, badkleding e.d.
quote:sjetterboks schreef op 17 september 2012 @ 10:05:

Heeft iemand tips voor leuke winkels in de omgeving van Groningen?? Bij ons in het dorp kom ik niks tegen.

Goudgoed Damsterdiep Groningen daar kijk ik graag even rond.

Kleding hangt daar netjes gesorteerd kleur bij kleur.

En Mamamini Helperoostsingel Groningen maar daar moet je het echt treffen.

Ik woon er vlakbij maar het is de ene keer 1 grote troep en de andere keer vind ik er erg leuke dingen.
Ik ben ook fan!

Ik vind het belachelijk dat mensen veel geld uitgeven voor een kledingstuk. Het is een hobby om goedkope kleding te scoren, 70% korting, sample sales en de kringloop.

Wel let ik op merk en prijs. Laatst nieuwe jurk van Steps, 6 euro, pumps van Van Dalen nieuw sticker zat er nog op, 5 euro.

Verwassen, verpilde kleding kijk ik niet naar. Zonde van mijn geld.
Koop ook wel eens bij kringloopwinkel. men doet of het vies is maar in een winkel kan het ook vies zijn zoals iemand al aangaf. Ondergoed en pyama's gaan koop ik niet. maar bijvoorbeeld leren rokjes ofzo weer wel. Trouwens een tip als je wast in denneolie kun je leren rokjes of hesjes gewoon wassen.

Water en dan denneolie erbij (geen wasmiddel gebruiken)

Denneolie heeft oa jacob hooy en ook vaak toko's verkopen denneolie.

Kende iemand die het op de allerlaagste temperatuur 20 graden geloof ik zonder centifugeren haar leren rok gewoon waste in de wasmachine. Ik zou het dan toch liever op de hand doen.
je moet het echt wel goed wassen hoor, ben eens backstage bij een kringloop geweest daar werd alle kleding gewoon op een grote hoop gestort en zat af en toe ook wel viezigheid in de zakken zoals fruit of zo dat dan ging rotten bah... belandde dus allemaal op die hoop. Maar ik ben nog steeds dol op de kringloop! Ik kom zelf heel vaak bij Het Goed in regio Rijnmond. Ik denk dat 60% van mijn kleding daarvandaan komt, en ga ook regelmatig in Den Haag naar de ambassadebuurt waar je tweedehands winkels hebt met echt mooie kwaliteit kleding, wel iets duurder dan natuurlijk.
Ik ga vooral naar de kringloop voor dingen als rokjes en jasjes. Ik heb 6 jaar geleden eens voor 4 euro een rokje gekocht waar het H&M kaartje nog aan zat, en ik draag hem nu nog steeds!
quote:tringtring schreef op 17 september 2012 @ 20:41:

Ik vind het belachelijk dat mensen veel geld uitgeven voor een kledingstuk.Tja, de producenten moeten hun geld toch ergens verdienen. Zonder mensen die de volle mep betalen, kom jij niet aan je koopjes hoor.
Ik heb er niks van, maar als je er iets leuks ziet, waarom niet?

Overigens zijn er hier in de stad ook heel dure tweedehandswinkels, duurder dan veel winkels waar ik mijn spullen nieuw koop. Het is niet dat tweedehands altijd maar goedkoop is, het kunnen ook heel exclusieve spullen zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@ivlav, dat kan je ook met nieuwe kleding gebeuren. Ik heb ooit een jasje bij de C&A ofzo gekocht en thuis bleek dat er een aangevreten liga in een van de zakken zat.
Het principe van hergebruik draag ik een warm hart toe. Ik heb een hekel aan verspilling en ik geef niks om mode. Daarom heb ik ook diverse tweedehands kledingstukken, meubels, etc. Vooral met de leren jassen die ik tig jaar geleden heb gekocht voor maar een paar tientjes (in guldens), ben ik nog steeds erg blij.

Wel vind ik het gebrek aan meer maten in een kringloop wel eens frustrerend. Als ik iets leuks zie en ik heb net een maatje groter of kleiner nodig, dan is het pech hebben.
Ik heb eens een rokje "gekocht" in een tweedehands zaak waar ze met kiloprijzen werkten. Het rokje was te licht om gewogen te kunnen worden en kreeg ik daarom gratis mee.
Ja, hoor, als het mijn smaak was en er netjes uit zag. Al kocht ik er vooral voor mijn kinderen broeken toen ze de leeftijd hadden dat ze bij wijze van spreken elke week met een scheur in hun broek thuis kwamen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Heeft iemand trouwens een idee of en hoe je tweedehands schoenen zou kunnen reinigen (aan de binnenkant bedoel ik).

Ik blijf dat toch vies vinden. Maar ik zag laatst wel hele gave retro pumps staan bij onze kringloopwinkel....
Met dat ''vies' valt het volgens mij wel mee.

Iedere deurklink die je tegenkomt en vastpakt is viezer dan kleding vd kringloop.

Ik ben om die reden niet vies van tweedehands kleding. Wat kan er nou daadwerkelijk vies aan zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven