Mode & Beauty alle pijlers

Kringloopkleding. Ja of nee?

16-09-2012 11:42 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden =)

Mij maakt het niets uit. Je wast het 1 of 2 keer en klaar om aangetrokken te worden. Plus dat er leuke kleding bij hangt =)

Wat is jullie mening hierover?
geen bezwaar, maar ik kan me niet goed voorstellen dat iets na drie keer wassen en dragen nog een mooie pasvorm kan hebben, tenzij het alleen op de catwalk is gedragen door een supermager model.
it's a big club and you ain't in it
Yes! Maar ik ben dan ook eigenlijk een strandjutter, in het diepst van m'n ziel.
quote:foxytoxy schreef op 16 september 2012 @ 13:33:

Yes! Maar ik ben dan ook eigenlijk een strandjutter, in het diepst van m'n ziel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Jetty1969 schreef op 16 september 2012 @ 12:18:

ik heb niks met kringloop maar niet omdat het 2e hands is. Ik begreep laatst uit een ander topic dat verkoopsters ook wel kleding uit de winkel dragen en dat weert terugh hangen en hoe vaak wordt kleding niet gepast, op een zweterige zomerdag...brrrrrrrr... Als je daar over na denkt. Ik vind gewoon de winkels van kringloop niet leuk hier. Net wat djuuls zegt.Huh? maar dat is in nieuwe-kledingwinkels toch ook zo?
quote:rionyriony schreef op 16 september 2012 @ 13:26:

geen bezwaar, maar ik kan me niet goed voorstellen dat iets na drie keer wassen en dragen nog een mooie pasvorm kan hebben, tenzij het alleen op de catwalk is gedragen door een supermager model.Draag jij je kleding maar max. 3 keer?
quote:Maryssa schreef op zondag 16 september 2012 12:28 Ik doe het niet omdat ik er vies van ben. Als ik zou weten wie het gedragen heeft (een bekende van mij bijvb) zou ik het niet vies vinden. Verder geloof ik dat energie van de drager aan kleding en sieraden blijft hangen. Tweedehands wordt hem dus niet voor mij.Niet alleen de energie van de drager blijf aan kleding hangen. Las net iets over huidvet??
Ik koop overigens wel eens tweedehands. Ik weer vaak prcs wat ik wil/zoek en als ik het vind en het is tweedehands, koop ik het gewoon.

Ik maak er altijd een sport van om alles qua kleding zo goedkoop mogelijk te doen vind ik gewoon leuk. Doe ik door tweedehands te kopen maar ook door goed op te letten in winkels. Laatst bij een Only winkel een lekker warm dik vest gekocht voor 15,-. Ook niet duur!
Ik ben dol op tweedehands. Helaas is de kringloop hier duur en gericht op oude taarten van 80 die zich niet zo modern kleden.

Wel zit er op de hoek een leuke tweedehands zaak waar ik graag rondneus.

Heb nog nooit via mp gekocht, op de een of andere manier vind ik dat toch gek ofzo. Hoe doe je dat dan? Pas je dan de kleding aan bij de mensen thuis? Of doe je alles op de gok of het past? Want maten zeggen niet zoveel meer 2dehands. Ookben ik bang dat ik dan door de bomen het bos niet meer zie.
Ja hoor. Hier hangen bij de kringloop af en toe mooie dingen. Tenminste bij de kringloop in een dorp hier vlakbij. De kringloop in mijn stad vind ik niets. Wel kom ik ook bij 2e hands kledingwinkels.
I choose happy!
Ik ben verzot op de kringloop/rommelmarkt. Kom er wekelijks en haal er prachtige kleding en spullen vandaan. Heet wassen en strijken, voel je niks van. Doe het puur voor de lol, niet omdat het moet want voor mezelf ligt er af en toe iets bij maar koop genoeg nieuw ook.
Bij mij in het dorp hangt alleen meuk en ook nog duur.
Niet alle kledingstukken kunnen heet gewassen worden Rosa

Synthetische stoffen zou ik ook niet proberen te strijken.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik ben helemaal van de tweedehands kleding. 90% van mijn garderobe is van de kringloop / tweedehandswinkel / marktplaats. Eigenlijk koop ik alleen schoenen, ondergoed, sokken/panty's nieuw en heel soms een kledingstuk uit de opruiming.

Mijn kinderen dragen ook bijna uitsluitend tweedehands kleding. Het is echt een hobby en er gaat best wat tijd in zitten (speuren op internet en verschillende winkels), maar we hebben allemaal een hele mooie garderobe met (merk)kleding die ik nieuw nooit zou kunnen betalen.

Ik krijg er echt een kick van als ik voor 50 euro met twee grote tassen kleding thuis kom na een dagje shoppen
The time is now
quote:italie_meisje schreef op 16 september 2012 @ 14:42:

Heb nog nooit via mp gekocht, op de een of andere manier vind ik dat toch gek ofzo. Hoe doe je dat dan? Pas je dan de kleding aan bij de mensen thuis? Of doe je alles op de gok of het past? Want maten zeggen niet zoveel meer 2dehands. Ookben ik bang dat ik dan door de bomen het bos niet meer zie.

Van veel merken die ik leuk vind weet ik wel welke maat ik moet hebben (heb ik dan al meer van). Als ik het niet zeker weet vraag ik de maten (in cm) aan de verkoper en vergelijk die met de maten van een kledingstuk dat ik al heb en dat goed past.

Als je bij bv een shirt de maat van oksel tot oksel, de maat van de mouw (oksel tot boord) en de lengte van het achterpand weet, kan het bijna niet mis gaan.

Het is wel belangrijk dat je weet welke modellen en kleuren je goed staan, want ruilen is natuurlijk geen optie.
The time is now
Ja. Ik heb vorige week nog een goede jeans gescoord bij een kringloopwinkel.
quote:piratorart schreef op 16 september 2012 @ 17:12:

Niet alle kledingstukken kunnen heet gewassen worden Rosa

Synthetische stoffen zou ik ook niet proberen te strijken.Die kleren neem ik dan ook niet mee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik koop regelmatig 2e hands zowel voor de kinderen als voor mezelf. Van MP of in de kringloop winkel. Alleen als ik een leuk dingetje tegen kom, het is geen must, maar het maakt mij echt niet uit dat het al gedragen is, ik was het en klaar.
Ik mag ook heel graag struinen op rommelmarkten en kringloopwinkels. Je vind daar gewoon nieuwe dingen voor heel weinig geld. Op de rommelmarkt vaak kledingstukken voor 1 euro of 50cent. Laatst bij de kringloop een dure merk spijkerrok gescoort voor 3,80 euro. Gewoon nieuw, ik heb em niet eens gewassen.
Absoluut een zeer groot fan van kringloopwinkels. Hier in de buurt zitten een aantal waar je echt leuke en aparte kleding kan kopen. Ondergoed haal ik er niet, maar een keer goed wassen en het is prima wat mij betreft. Laatst nog 9 bloesjes/truitjes er gehaald voor 18 euro. Loop ik van het weekend in de H
Ik koop alleen maar tweedehands kleding. Uitgezonderd natuurlijk ondergoed en sokken, dat wil ik wel nieuw.

Er hangt zo veel moois en aparts, daar koop ik liever iets van dan de massaproductie van H&M. Ik loop vaak in best dure merken, maar daar heb ik dan een paar tientjes voor betaald.
Zeg maar Spijker.
Ik ben gek op rommelmarkten en MP (kringloop is in ons dorp niet zo veel soeps) Eerlijk gezegd vooral voor de kinderen, ik wil zelf toch graag passen voordat ik iets koop.

Gisteren nog op een rommelmarkt enorm gescoord:

1 Protest ski-jack voor zoon

1 Falcon ski jack voor dochter

1 (merkloos) zomerjas voor dochter

2 spijkerbroeken voor zoon (hema en WE)

1 colbertje voor dochter (villa happ) en nog

6 shirtjes voor zoon of dochter

Alles bij elkaar voor 24 euro!

Vooral de jassen zijn super! Zien eruit als nieuw!

Gisteren meteen alles gewassen en buiten laten drogen, ik was helemaal blij toen ik naar mijn volle droogmolen in de tuin keek met alle nieuwe aankopen eraan voor zo weinig geld!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2012 @ 11:48:

Ik zou er niks van willen tenzij ik iets anders niet betalen kon.

idem.

wél ben ik rommelmarkt/krinloopwinkel gek en vind ik het heerlijk leuke dingen te vinden. kleine schatten voor op de vensterbank of een mooi oud stoeltje/kastje etc . alleen kleding koop ik daar nooit.
En doooooor!
Hier in de buurt is een tweedehands winkel met prima kleding. Ze nemen zelfs niet alles meer aan omdat het aanbod zó veel groter is dan de vraag.

Heb voor 15 euro mijn zomerjas daar gekocht. Volgens mij een miskoop van iemand want ik heb niet het idee dat ie echt gedragen is.

Heb ook wel eens een spijkerbroek daar gekocht toen ik krap bij kas zat. Maar dat vind ik toch minder prettig. 'Bovenstukken' vind ik toch prettiger.
Ja, hoor, tweedehands is leuk.

Je kan dingen krijgen die niet iedereen heeft en het is goedkoper.

Kleding was ik sowieso altijd voor ik het ga dragen (ook als het gloednieuw is, want inderdaad verkoopsters dragen het, allerlei klanten passen het en vaak ruikt het nog erg nieuw.

En gelukkig heb ik geen last van het waanidee dat de energie van de vorige eigenaar in kleding blijft zitten. Typisch is dat...mensen vinden tweedehands kleding vies of eng, maar kopen wel massaal gebruikte auto's en tweedehands huizen .
Nee, nooit geweest, trekt me niet. Verbaas me dat het zo te lezen heel normaal is er te shoppen. Misschien heb ik er helemaal een verkeerd beeld van, maar voor mij staat het ongeveer gelijk als naar de voedselbank gaan. Dus alleen als het echt niet anders kan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven