Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding.... Waarom?

21-12-2007 10:31 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik verbaas me steeds weer over de prijs van veel merkkleding. Maar nog meer verbaas ik me over de kopers daarvan. Volgens mij zijn dat namelijk niet alleen rijken, maar ook truus modaal en consorten.

Ik begrijp werkelijk niet wat er zo bijzonder is aan een truitje van ¤ 400, terwijl je bij zara of H&M een soortgelijk truitje kunt kopen voor ¤ 30!

Ik ben daarom ook zeer benieuwd wie hier uitsluitend merkkleding koopt en dan vooral naar de reden daarachter.



Is het omdat merkkleding een betere kwaliteit heeft? (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo)

Doe je het vooral voor de buitenwereld?



of... nou ja, vul zelf maar in!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Madiken schreef op 23 december 2007 @ 17:33:

Bij H&M kun je met een beetje een geoefend oog de betere spullen er zo uithalen. Veel is bagger, maar niet alles. Voor kinderkleding daar geldt dat die het hier het beste uithoudt van allemaal. Is 1000 keer te wassen en dan nog mooi. Dat van de Hema is veel sneller aan zijn eind, zara ook.



Bij Zara vind ik vaak wel leuke spullen. Gisteren nog een prachtige jas gescoord waar ik al eeuwen naar zocht. Ik kijk het wel helemaal na en let op de stofkwaliteit.



Dat doe ik zelf ook altijd: goed naar de stof kijken en dan zie ik meestal wel of het tien keer niets is qua kwaliteit.

De jassen van Zara vind ik het enige wat nog een beetje mooi is daar, en heek af en toe sommige tops...Zara heeft trouwens altijd sale de dag NA kerst, dus Madiken: heb je het bonnetje nog en zit het kaartje er nog aan? Misschien kun je het verschil wel terugkrijgen als je het heel lief vraagt ;)
Alle reacties Link kopieren
En Justmoi (?): wat is dan het verschil tussen Ralph Lauren en Bv Vanilia? Waarom is het een overdreven en het ander niet?[/quote]



Toch net de prijsklasse. Boven een bepaald bedrag heb ik toch altijd zoiets van: is dit voor de naam of voor de kwaliteit? Maar bij Vanilia loop ik ook niet dagelijks binnen hoor, noemde t maar als voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Nou zo aardig zijn ze bij Zara echt niet hoor. Kaartje zit er nog aan en bon heb ik nog maar ik ga dat niet eens proberen. Ze doen al moeilijk om minder en zijn bepaald niet vriendelijk hier. En het is toch ook gewoon de consequentie van iets kopen vlak voor de sale? Dan heb je gewoon pech. Het was de laatste jas van die maat en dat soort dus ik kon hem niet laten hangen. Dat weten zij ook wel.

Ik heb dit weleens gedaan bij H&M en de Hema. Gewoon retour gebracht en opnieuw gekocht, maar dat gaat alleen als er meerdere stukken van iets hangen en dan nog in de goede maat....
Alle reacties Link kopieren
Madiken schreef op 24 december 2007 @ 22:44:

Nou zo aardig zijn ze bij Zara echt niet hoor. Kaartje zit er nog aan en bon heb ik nog maar ik ga dat niet eens proberen. Ze doen al moeilijk om minder en zijn bepaald niet vriendelijk hier. En het is toch ook gewoon de consequentie van iets kopen vlak voor de sale? Dan heb je gewoon pech. Het was de laatste jas van die maat en dat soort dus ik kon hem niet laten hangen. Dat weten zij ook wel.

Ik heb dit weleens gedaan bij H&M en de Hema. Gewoon retour gebracht en opnieuw gekocht, maar dat gaat alleen als er meerdere stukken van iets hangen en dan nog in de goede maat....




Nou nee hoor....je moet het natuurlijk lekker zelf weten, ik bespaar er geen geld mee maar jij: het was maar een suggestie....en niet geschoten is natuurlijk altijd mis!

Ik heb het afgelopen zomer in ieder geval geprobeerd bij de Zara hier en gewoon netjes het verschil terug gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lala 23, sorry. Ik bedoelde het niet verkeerd. Maar ik heb hier bij Zara geen goede ervaringen met het personeel. Ze zijn echt onvriendelijk en arrogant. Ik durf het wel te proberen maar ben toch bang dat ze het niet doen.

Donderdag ga ik winkelen en dan zal ik de jas eens meenemen met de bon. Nee heb ik inderdaad....
Alle reacties Link kopieren
Als ik kleding koop kijk ik wel degelijk naar het merk, omdat ik in de loop der jaren wel ervaring heb gekregen met de kwaliteit van sommige merken.

De echt goedkope keten-kleding koop ik eigenlijk nooit omdat dat me in het verleden altijd tegen is gevallen (een uitzondering daargelaten).

Merken die hun logo heel prominent op bijna ieder kledingstuk zetten draag ik ook absoluut niet, dat stoot me zo af. Als ik iets mooi vind en er zit een duidelijk merkje op/aan, dan haal ik dat er thuis meteen af.



Ik koop graag dingen van Margriet Nannings (shirts), King Louie, TurnOver, Nomansland, Bohemian e.d. Vaak ook tweedehands want ik heb weinig geld, en bovendien vind ik het niet nodig om het milieu zwaar te belasten met mijn behoefte aan kleding.
Alle reacties Link kopieren
Pluizebol schreef op 21 december 2007 @ 15:22:

Tis zo "lekker" Hollands hé om je te "moeten" verdedigen als je dure kleding koopt omdat natuurlijk de "doe maar gewoon" mentaliteit er helemaal ingebakken zit...



Ik heb zoiets van; als je de centen ervoor hebt en je vindt het mooi... prima dan toch? Ieder recht op zijn en haar eigen keuzes hoor.




Helemaal mee eens. Dit geldt trouwens niet alleen voor dit topic, ik herinner me soortgelijke topics over bv. dure versus goedkope cosmetica en dure merkkindervoeding versus alles zelfgemaakt. En onderliggend "proef" ik soms de neerbuigendheid van sommige TO-ers die het zich maar niet kunnen voorstellen dat verschillende mensen verschillende prioriteiten hebben, dat sommige mensen het geen schande vinden om ergens geld aan uit te geven.



Ik ga voor aparte kleding van goede kwaliteit, en daar hangt vaak een prijskaartje aan, ben eigenlijk niet eens zo merkbewust. Ik draag altijd mooie lingerie, en met een F-cup ben ik toch aangewezen op de wat duurdere zaken . Ik ben ook gek op de schoenen van Jan Jansen. Sinds ik een kind heb, en minder budget, heb ik wel een stapje terug gedaan. Wat nu luxe is, was vroeger gewoon, maar geen probleem hoor. Ik kan ook blij zijn met een jurkje uit een discountzaak of van de markt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Devima, inderdaad erg Nederlands.



Ik las trouwens iemand het hebben over Indian Rose, dat dat merk zo'n goeie pasvorm zo hebben. Daar ben ik het niet mee eens. Het is kwaliteit van lik mijn vestje. De broeken rekken minimaal 1 maat uit na 4 x dragen!!! En dat terwijl ze best prijzig zijn. Daar verwacht je meer van.
Ik koop meestal bij Didi, Mexx, Diesel en shirts bij de Hema. Ik hou niet zo van kleren kopen namelijk, en ik heb ontdekt dat er bij die winkels meestal wel iets tussen zit wat ik mooi vind, ben ik sneller klaar.

Bij H&M en Zara koop ik liever niet, want ik heb soms echt advies nodig van een verkoper en dat krijg ik daar niet. Bovendien zijn de rijen voor de paskamers daar zo lang, en ik hou al niet van kleren kopen, dusss... Ik betaal dus niet extra voor het merkje op mijn kleding, maar voor de rust in de winkel en de aardige verkoper.

Bij de outdoorkleding koop ik merken omdat die echt langer meegaan, en die zijn ook niet zo aan mode onderhevig. Mijn Sprayway jas heb ik al 10 jaar en die Fjallraven broeken zijn ook niet kapot te krijgen, al draag je ze elke dag.



Ik sta wel voor de etalage te kwijlen bij Jan Jansen schoenen. Maar ik ben bang dat ik ze toch niet aandoe, als ik ze koop, omdat het zo afsteekt bij de rest van mijn kleding. Hoewel... ik heb ook nog een paar dingen van Armani, Margriet Nannings en Chine (uitverkoop). Die ik ook niet zo vaak aan heb trouwens, eigenlijk 'te mooi' voor mij.

* neemt zich nu voor Jan Jansen schoenen te gaan kopen, en de rest van garderobe daarbij aan te passen. *
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 26 december 2007 @ 09:48:

Eens met Devima, inderdaad erg Nederlands.



Ik las trouwens iemand het hebben over Indian Rose, dat dat merk zo'n goeie pasvorm zo hebben. Daar ben ik het niet mee eens. Het is kwaliteit van lik mijn vestje. De broeken rekken minimaal 1 maat uit na 4 x dragen!!! En dat terwijl ze best prijzig zijn. Daar verwacht je meer van.




Dat was ik! Ik heb dr 3 en geen enkele van de 3 vertoont die verschijnselen. Voluit tevreden dus.

Misschien heb jij een maandagochtendproduct

:-P
Alle reacties Link kopieren
Ik koop geen merkkleding omdat het merkkleding is, maar omdat ik dat (meestal) mooi(er) vind!! Het kan ook wel zijn dat ik iets koop wat niet (minder) bekend is qua merk.
Mijn kind had met de kerst voor het eerst haar über-truttige,verschrikkelijk kitscherige Tommy Hilfiger kerstjurk aan. Moest eerst de knoopjes opnieuw aannaaien, dus kwaliteit...
Alle reacties Link kopieren
Ach merk is niet altijd garantie voor een betere kwaliteit, maar mijn man heeft een broek van Armani Jeans, die is al tig keer gewassen al 2 jaar oud en zit nog perfect is niet eens verschoten van kleur.

Ik koop wat ik mooi vind, niet om het merk, maar meestal komen wij wel uit bij merken als hugo Boss, Armani, maar ook wel Esprit, Mexx enz enz en ja lingerie koop ik ook alleen van de leukere merken zoals Marie Jo en Chantelle, Aubade en Lejaby. Het is mooier en zit beter. Ik ben echt hollands maar niet wat betreft hollandse zuinigheid :-$
Alle reacties Link kopieren
"Ik vind het niet zo leuk als ik in de klas zie dat iedereen hetzelfde aan heeft"



Als je kind er geen drol om geeft wat het aan heeft, wat kan jou dat dan schelen. Echt merkkleding voor kinderen vind ik zo BIZAR!! Ik krijg daar een:" Heyyyy kijk eens wat ik voor mijn kind kan kopen, stoer hè dat hij/zij niet in zo'n goedkoop hema truitje loopt als jouw kind! gniffel gniffel"

Kinderen zijn nog zo puur, die geven daar niet om. Tenzij de ouders er om geven, dan zullen er vast kleuters zijn die alleen de dure merken blieven...



Maar goed dat is mijn persoonlijke beleving er omheen en zegt verder natuurlijk niets over waarom men merkkleding voor kinderen koopt.



Daarbij, wat zou ik ziek zijn wanneer mijn kleuter uit school komt in zijn dure merk modder broek (juf vind zandbak erg belangrijk ook wanneer het zand vochtig is...) of weer een gat in zijn broek. Dat is namelijk aan de orde van de dag. En je kan praten als brugman, maar geen merkkleding is zo goed van kwaliteit dat wanneer je valt er geen gat in komt.



Daarbij schaar ik (helaas uit kostbare ervaring) de kwaliteit van merkkleding onder de werkzaamheid van dure cremmetjes. Beide teleurstellend aanwezig!
Dat een merkbroek vies wordt of stuk gaat, is wel het laatste wat me boeit, eerlijk gezegd. Kleren zijn om in te spelen, of het nou een broek van Zeeman of van Hilfiger is, klaar.



En ja, ik vind van sommige merken de kwaliteit beter dan die van de Hema. Een merk als Oilily of Petit Bateau blijft langer mooi dan Hema en ja, dat vind ik belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets met merkkleding, geef mij maar gewoon M&S mode/bristol/zeeman/wibra en hemakleding. Kleding moet voor mij functioneel zijn. Laatst wel een duurdere jas gekocht omdat ik een financieele meevaller had, je kunt de kwaliteit wel zien. Het nep-bont is al zovaak nat geworden maar het blijft mooi.

Voor schoenen geef ik wel meer geld uit, vooral laarzen (die heb ik maar twee) omdat ik brede kuiten heb. En gymschoenen van Asics.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet rijk bent, is Hema best okay. Veel beter tenminste dan Bristol, Zeeman, etc. Hema is kwalitatief gezien helemaal niet slecht.



Ik koop vaak de merken in de uitverkoop. Ik heb ook een Armani jeans, die was 100 euro in de uitverkoop, en inderdaad, die blijft er perfect uitzien en zit nog steeds fantastisch.
Ik vind dat de Hema fantastische kleren heeft, kan er erg gelukkig van worden. Maar ik hou er wel rekening mee dat dochter het niet maandelang aanheeft.
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 29 december 2007 @ 09:38:

Dat een merkbroek vies wordt of stuk gaat, is wel het laatste wat me boeit, eerlijk gezegd. Kleren zijn om in te spelen, of het nou een broek van Zeeman of van Hilfiger is, klaar.





Niet aanvallend bedoeld, maar ik heb begrepen dat jouw dochter nog erg jong is. Ik ben benieuwd of je nog dezelfde mening hebt wanneer ze naar de kleuterschool gaat. Kan natuurlijk, maar geloof me dat het in de centen gaat lopen, zelfs wanneer je tweedehands merkkleding koopt.



Echt, ik schrok me rot het tempo waar mijn kleuter zijn kleding verslijt. Ik deel je mening dat kleding is om te spelen, maar als hij een peper dure Hilfiger broek aanheeft die hij binnen de kortste keren om zeep helpt, maakt de prijs voor mij toch echt wel uit.



Ik was laatst in Scheveningen en naast de toiletten zit een Oilily winkel. Ik moest toch op de mannen wachten en ging is rond kijken. Mijn mond viel op de grond toen ik de prijzen zag en dan waren dat nog de afgeprijsde prijzen. Een broek van 100 zoveel voor 89! Een shirtje van 80 voor 40 euro. Poeh hé 8-P
Op het moment dat ze echt echt buiten gaan spelen, of ontzettend hard groeien, dan zal het ook zeker anders worden. Maar wat ik al eerder schreef: dochter is nu 15 maanden en heeft al bijna een jaar dezelfde maat, vandaar dat ik op een gegeven moment wat verder ging kijken dan de Hema.

Die prijzen die jij nu noemt van Oilily, dat is ook belachelijk. Ik geloof dat ik nog nooit iets in zo'n winkel heb gekocht. Meeste van dat spul koop ik op internet (tweedehands of nieuw via Ebay of Marktplaats, maar ook nieuw in internetwinkeltjes. In dat laatste geval betaal je in de uitverkoop dezelfde prijs als bij de Hema).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Oilily erg lelijk spul.
Alle reacties Link kopieren
Hema heeft soms wel leuke kleertjes voor de kinderen (voor mijzelf kan ik er nooit wat vinden). Maar te vaak vind ik de kleuren afschuwelijk schreeuwerig. Mijn favoriet voor de kinderen is ZARA. Helemaal mijn stijl meestal. Bij H&M koop ik veel basics als shirtjes en truitjes die lang mooi blijven.

Ik heb toen mijn kids klein waren rompertjes gehad van Petit Bateau. En het is waar, die krijg je niet versleten. Gingen zeker drie kinderen mee en toen heb ik ze wegggegeven. Ik betreur het dat je vanuit Nederland nog niet online kunt bestellen daar. Als ik in Frankrijk ben moet ik er altijd langs, want ook voor volwassenen hebben ze er superleuke vestjes, hemdjes en shirtjes.
Zamirah schreef op 29 december 2007 @ 20:38:

Ik vind Oilily erg lelijk spul.
Ook de gewone effen kleding? Persoonlijk vind ik al die bonte meuk nl verschrikkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ja, die bonte meuk ( haha..) vind ik ook walgelijk. En die effen zooi is qua model vaak lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 29 december 2007 @ 20:38:

Ik vind Oilily erg lelijk spul.
Dat was ook onderdeel van mijn verbazing, ik vind het sowieso loei duur, maar ook oer lelijk. O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven