Merkkleding.... Waarom?
vrijdag 21 december 2007 om 10:31
Hallo,
Ik verbaas me steeds weer over de prijs van veel merkkleding. Maar nog meer verbaas ik me over de kopers daarvan. Volgens mij zijn dat namelijk niet alleen rijken, maar ook truus modaal en consorten.
Ik begrijp werkelijk niet wat er zo bijzonder is aan een truitje van ¤ 400, terwijl je bij zara of H&M een soortgelijk truitje kunt kopen voor ¤ 30!
Ik ben daarom ook zeer benieuwd wie hier uitsluitend merkkleding koopt en dan vooral naar de reden daarachter.
Is het omdat merkkleding een betere kwaliteit heeft? (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo)
Doe je het vooral voor de buitenwereld?
of... nou ja, vul zelf maar in!
Ik verbaas me steeds weer over de prijs van veel merkkleding. Maar nog meer verbaas ik me over de kopers daarvan. Volgens mij zijn dat namelijk niet alleen rijken, maar ook truus modaal en consorten.
Ik begrijp werkelijk niet wat er zo bijzonder is aan een truitje van ¤ 400, terwijl je bij zara of H&M een soortgelijk truitje kunt kopen voor ¤ 30!
Ik ben daarom ook zeer benieuwd wie hier uitsluitend merkkleding koopt en dan vooral naar de reden daarachter.
Is het omdat merkkleding een betere kwaliteit heeft? (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo)
Doe je het vooral voor de buitenwereld?
of... nou ja, vul zelf maar in!
zaterdag 5 januari 2008 om 22:45
Het ligt er altijd net aan hoe een merknaam op een kledingstuk staat.Is het in form van een mooie schilderij of is de merknaam mooi met kralen versierd?Of staat het dik als een stempel erop...dat is wel een verschil.Bij sommigen van mijn kledingstukken staat het erop en bij sommige niet.Bij mijn broeken en schoenen staat het er niet op,aan de zijkant,maar dat valt niet op.Ik heb op dit moment een donkerroze shirt van Tommy Hilfiger aan waarop de naam in kleine silver-glitterletters opstaat.Maar heb er ook zat waar het niet opstaat.Belangrijk is dat het mooi is en dat je het ook kunt combineren.Maar puur iets om een merk kopen,dat doe ik niet.Ik koop ook graag bij Vero Moda en Only...mijn kast plofft zowat uit elkaar whahaha!!!
zondag 6 januari 2008 om 16:44
Als ik dit allemaal zo lees is dit de samenvatting van dit topic:
h&m en dergelijke winkels gaat over het algemeen minder lang mee maar er kunnen ook goede kledingsstukken tussen zitten, die wel lang meegaan..
Over het algemeen hebben de wat duurdere merken een betere kwaliteit, omdat de stof die gebruikt wordt van goede kwaliteit is en omdat het over het algemeen goed in elkaar gezet wordt. dit verschilt natuurlijk per merk.
hele dure merkkleding bv een shirtje van katoen voor 400 e van Chanel oid is heeeel hoogstwaarschijnlijk niet veel beter van kwaliteit dan eenzelfde shirtje van een merk als bijvoorbeeld Replay oid. hier gaat het dus wel om de naam.
-----------------------
mijn eigen kledingkast bestaat voor 70% uit H&M. Schoenen, jassen en spijkerbroeken mogen wel duurder zijn ik vindt het dan ook niet erg om een indian rose van 120 euro te kopen, doe je ontzettend lang mee en erg mooie pasvorm.
(Ze lopen inderdaad wel uit maar daarom moet je altijd 1 maat kleiner kopen)
h&m en dergelijke winkels gaat over het algemeen minder lang mee maar er kunnen ook goede kledingsstukken tussen zitten, die wel lang meegaan..
Over het algemeen hebben de wat duurdere merken een betere kwaliteit, omdat de stof die gebruikt wordt van goede kwaliteit is en omdat het over het algemeen goed in elkaar gezet wordt. dit verschilt natuurlijk per merk.
hele dure merkkleding bv een shirtje van katoen voor 400 e van Chanel oid is heeeel hoogstwaarschijnlijk niet veel beter van kwaliteit dan eenzelfde shirtje van een merk als bijvoorbeeld Replay oid. hier gaat het dus wel om de naam.
-----------------------
mijn eigen kledingkast bestaat voor 70% uit H&M. Schoenen, jassen en spijkerbroeken mogen wel duurder zijn ik vindt het dan ook niet erg om een indian rose van 120 euro te kopen, doe je ontzettend lang mee en erg mooie pasvorm.
(Ze lopen inderdaad wel uit maar daarom moet je altijd 1 maat kleiner kopen)
maandag 7 januari 2008 om 08:57
quote:katelin schreef op 03 januari 2008 @ 18:37:
O ja, DE vrouw achter de ontwerpen van Mac&Maggie was Cora Kemperman.Check www.corakemperman.nl eens voor haar ontwerpen en winkels. Ik draag nog steeds 1 jurkje van 20 jaar oud van M&M, en in opdracht van mijn 7 jarige dochter moet ik die bewaren voor haar!
O ja, DE vrouw achter de ontwerpen van Mac&Maggie was Cora Kemperman.Check www.corakemperman.nl eens voor haar ontwerpen en winkels. Ik draag nog steeds 1 jurkje van 20 jaar oud van M&M, en in opdracht van mijn 7 jarige dochter moet ik die bewaren voor haar!
maandag 7 januari 2008 om 09:17
Mac en Maggie... Dat was een geweldige winkel! Dat is ook eignelijk het enige merk waarvan ik me echt nog een aantal hele leuke kledingstukken nog heel goed uit mijn herinnering op kan halen! Jammer dat die winkel niet meer bestaat, ik weet zeker dat ik er nu nog graag zou komen!
Cora Kemperman vind ik dan weer niets... Het zijn vaak van die hobbezakken of kleding die totaal niet flateert!
Cora Kemperman vind ik dan weer niets... Het zijn vaak van die hobbezakken of kleding die totaal niet flateert!
maandag 7 januari 2008 om 09:26
Ik koop weinig merkkleding, het gaat gewoon niet, ik studeer nog en zoveel heb ik niet uit te geven. Ik ga wel vaak naar de H&M, Vero moda, dat soort winkels. Mijn moeder heeft me altijd geleerd goed op de kwaliteit van kleding te letten dus dat doe ik ook. Ik heb een goed gevulde kledingkast voor niet al te veel geld. Misschien dat als ik meer te besteden heb ik ook wat merkkleding zal kopen maar niet omdat het merk is, gewoon omdat het me leuk lijkt om een keer iets bijzonders te kopen waar je jaren mee doet. Mijn moeder heeft een prachtige jurk van cora kemperman en nog wat andere kleding. Dat heeft ze echt al zo lang maar het ziet er nog steeds hartstikke mooi uit.
woensdag 9 januari 2008 om 20:55
Ik koop graag vintage designer stukken van Cavalli Versace (graag voor zijn dood!) en Gabbana, dit doe ik bijna altijd via ebay, en koop over de hele wereld mijn spullen,
Dat zijn tijdloze prachtig gemaakte dingen waar je vaak een prik voor betaald in vergelijking met de nieuwwaarde,
Geen hond ziet dat ik die merken draag, want deze duurdere lijnen hebben geen logo's aan de buitenkant, en zijn ook meestal niet heel erg "hot" ofzo,
Omdat het items zijn van meerdere (soms vele) seizoenen terug, zie je er nooit geen anders mens in rondlopen, ik voel me altijd origineel... en doe het puur voor mezelf, het is echt een hobby cq sport...
Uiteindelijk geef ik best veel geld uit aan kleding, maar zou de nieuwwaarde van mijn juweeltjes nooit kunnen betalen,
Soms past er iets niet, of valt het tegen, dan zet ik het met plezier terug op marktplaats, en maak er een ander blij mee,
Het gevolg hiervan is, dat ik nauwelijks meer winkels van binnen zie, het is me allemaal te duur en eenheidsworst
Mac en Maggie is/was zuppah! ik heb er nog steeds een geweldige pvc jas in bruine snakeprint van hangen..... valt bijna uit elkaar, maar wil hem niet wegdoen, soms draag ik hem over een andere rariteit,
Groetjes Mys
Dat zijn tijdloze prachtig gemaakte dingen waar je vaak een prik voor betaald in vergelijking met de nieuwwaarde,
Geen hond ziet dat ik die merken draag, want deze duurdere lijnen hebben geen logo's aan de buitenkant, en zijn ook meestal niet heel erg "hot" ofzo,
Omdat het items zijn van meerdere (soms vele) seizoenen terug, zie je er nooit geen anders mens in rondlopen, ik voel me altijd origineel... en doe het puur voor mezelf, het is echt een hobby cq sport...
Uiteindelijk geef ik best veel geld uit aan kleding, maar zou de nieuwwaarde van mijn juweeltjes nooit kunnen betalen,
Soms past er iets niet, of valt het tegen, dan zet ik het met plezier terug op marktplaats, en maak er een ander blij mee,
Het gevolg hiervan is, dat ik nauwelijks meer winkels van binnen zie, het is me allemaal te duur en eenheidsworst
Mac en Maggie is/was zuppah! ik heb er nog steeds een geweldige pvc jas in bruine snakeprint van hangen..... valt bijna uit elkaar, maar wil hem niet wegdoen, soms draag ik hem over een andere rariteit,
Groetjes Mys
zaterdag 12 januari 2008 om 18:01
Dat merkkleding gedeeltelijk wel betere kwaliteit is, is voor mij voor een groot gedeelte wel waar. Ik ben groot fan van de H&M, maar de kleren die ik daar koop zijn vrij snel uitgewassen. Dat geeft voor mij niet, ik koop daar geen kleding die 10 jaar mee hoeft te gaan. Je wil een beetje meedoen in de trends zonder daar honderden euro's aan uit te geven, en het is voor mij dan ook niet erg dat ik een shirtje wat ik een paar keer gedragen heb, niet meer zo heel mooi is.
Voor de basics kijk ik wel meer naar kwaliteit. Ik koop daarvoor regelmatig bij Esprit, waar de kleuren met goed wassen echt een stuk langer mooi blijven. Daarvoor geef ik dan ook wat meer geld uit.
Maar daar houdt het voor mij wel een beetje op. Ik betaal voor een goede kwaliteit best een keer 40 euro voor een shirtje, maar geloof niet dat een duurdere trui dan nog veeeeel meer kwaliteit oplevert. Dat is dus voor mij de grens, hoe leuk ik die kleding dan ook vind.
Voor de basics kijk ik wel meer naar kwaliteit. Ik koop daarvoor regelmatig bij Esprit, waar de kleuren met goed wassen echt een stuk langer mooi blijven. Daarvoor geef ik dan ook wat meer geld uit.
Maar daar houdt het voor mij wel een beetje op. Ik betaal voor een goede kwaliteit best een keer 40 euro voor een shirtje, maar geloof niet dat een duurdere trui dan nog veeeeel meer kwaliteit oplevert. Dat is dus voor mij de grens, hoe leuk ik die kleding dan ook vind.
maandag 14 januari 2008 om 19:58
Ik kreeg pas op vakantie nog een compliment over een paars katoenen truitje dat ik 5 jaar geleden bij de H&M heb gekocht, en hij ziet er nog steeds goed uit
Ik merk dat ik steeds minder om merken en kleding geef. Ik koop nu veel tweede hands, omdat ik het zo zonde vind om over te comsumeren (zeg maar het 'reuse gedeelte van reduce, reuse, reccyle) en ten tweede omdat ik met mijn kleine budget anders alleen maar goedkope massa dingen kan kopen, waarvan ik niet weet of ik het wel verantwoord geproduceerd vind. Ik houd er ook niet van om dingen te kopen waarvan ik weet dat ze volgend jaar weer passe zijn. Hetzelfde geldt voor kleuren. Ik weet nu gewoon welke vormen en kleuren er goed bij mijn figuur passen en waarin ik me fijn voel. Dan kan bijvoorbeeld de modekleur wel oranje zijn, maar dat staat echt niet bij mijn huid en haar. Ookk skinny jeans staan me enorm onflatteus, dus waarom zou ik er in gaan lopen? Ook flodderige dingen zijn niet mijn stijl. dan koop ik liever iets wat meer tijdloos is, zodat ik het over twee jaar nog aan kan.
Voor schoenen en jassen, daar wil ik dan weer wel meer aan besteden, want dat moet gewoon goed zijn. Dus dan leg ik weer wel zo 200 euro neer voor een stel laarzen.
Leuk ook om te lezen over Mac en Maggie. Ik was altijd jaloers op mijn zus d'r kleedgeld, want ze kocht daar zulke leuke dingen. Toen ik er eindelijk de leeftijd voor had gingen ze failliet...aaaaahhhhh
Ik merk dat ik steeds minder om merken en kleding geef. Ik koop nu veel tweede hands, omdat ik het zo zonde vind om over te comsumeren (zeg maar het 'reuse gedeelte van reduce, reuse, reccyle) en ten tweede omdat ik met mijn kleine budget anders alleen maar goedkope massa dingen kan kopen, waarvan ik niet weet of ik het wel verantwoord geproduceerd vind. Ik houd er ook niet van om dingen te kopen waarvan ik weet dat ze volgend jaar weer passe zijn. Hetzelfde geldt voor kleuren. Ik weet nu gewoon welke vormen en kleuren er goed bij mijn figuur passen en waarin ik me fijn voel. Dan kan bijvoorbeeld de modekleur wel oranje zijn, maar dat staat echt niet bij mijn huid en haar. Ookk skinny jeans staan me enorm onflatteus, dus waarom zou ik er in gaan lopen? Ook flodderige dingen zijn niet mijn stijl. dan koop ik liever iets wat meer tijdloos is, zodat ik het over twee jaar nog aan kan.
Voor schoenen en jassen, daar wil ik dan weer wel meer aan besteden, want dat moet gewoon goed zijn. Dus dan leg ik weer wel zo 200 euro neer voor een stel laarzen.
Leuk ook om te lezen over Mac en Maggie. Ik was altijd jaloers op mijn zus d'r kleedgeld, want ze kocht daar zulke leuke dingen. Toen ik er eindelijk de leeftijd voor had gingen ze failliet...aaaaahhhhh
zaterdag 19 januari 2008 om 19:17
Ik geef totaal niet om merken en vind't heerlijk om goedkoop leuke kleding te vinden. Vooral The New Yorker en H&M zijn favoriet. Hou ook erg van alternatieve kleding, gothic enzo, maar dat is gewoon hartstikke duur, dus alleen heel af en toe. Heb maar twee echt dure (voor mij dan) dingen. Mijn docs van 140 euro, maar na 3 jaar nog steeds mooi. En een lange zwarte stoffe jas van ART van 170 Euro. Dat laatste was best duur, maar wilde perse zo'n jas en gezien het feit dat ze niet in waren alleen maar duur in een gothic winkel te krijgen.
Prijzen zeggen trouwens lang niet alles over kwaliteit. Heb een broek van sissy-boy was halfe prijze, maar origineel 80 euro. Die broek gaat dus gigantisch lubberen, terwijl ik ook een spijkerbroek van de bershka heb van 20 euro die fantastisch zit.
Prijzen zeggen trouwens lang niet alles over kwaliteit. Heb een broek van sissy-boy was halfe prijze, maar origineel 80 euro. Die broek gaat dus gigantisch lubberen, terwijl ik ook een spijkerbroek van de bershka heb van 20 euro die fantastisch zit.
zaterdag 19 januari 2008 om 21:21
Ik ben wel kritisch wat de kwaliteit betrefft maar heb tot nu toe weinig meegemaakt dat iets gelijk stuk is.Bepaalde shirts was ik alleen per hand en die gaan niet de wasmachine in.Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die ik nooit zal kopen.Ondergoed koop ik trouwens altijd bij Hunkemuller en nooit van een heel duur merk.
zaterdag 19 januari 2008 om 21:26
Ik heb enkel merkschoenen en assecoires. En lingerie, dat ook. Ik loop gerust in kleding van bij elkaar 30 euro met een paar laarzen van 700 euro eronder. Ik vind wel dat die dure schoenen langer meegaan (bij mij iig wel) en dat de service in die winkels goed is (dat mag ook wel). Binnen een maand was er een stukje suede af van de hak van een paar Sergio Rossi's, en dat is dan wel meteen gemaakt. Bij de schoenenreus doen ze dat dan weer niet, maar ok, daar kun je voor die prijs 50 paar schoenen kopen
maandag 21 januari 2008 om 12:52
maandag 21 januari 2008 om 17:57
quote:tubbetje schreef op 21 januari 2008 @ 14:56:
Ik kan me niet voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil zit tussen schoenen van 200 euro en van 700 euro. Leer is leer en stiksel is stiksel.
Dan ben ik bang dat je geen verstand hebt van schoeisel...
Wat overigens geen bal uitmaakt hoor! Maar de schoenenfreaks (de echte!), zien, ruiken, voelen (ook in hun portomonnee) wel degelijk verschil.
Ik kan me niet voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil zit tussen schoenen van 200 euro en van 700 euro. Leer is leer en stiksel is stiksel.
Dan ben ik bang dat je geen verstand hebt van schoeisel...
Wat overigens geen bal uitmaakt hoor! Maar de schoenenfreaks (de echte!), zien, ruiken, voelen (ook in hun portomonnee) wel degelijk verschil.
woensdag 23 januari 2008 om 14:56
Hi dames!
Ik verkoop op mijn site onder andere tweedehands merkkleding. De ene keer heb ik meer dan de andere keer natuurlijk. Allemaal tegen reeele prijzen. Maar ik verkoop ook een heleboel niet-merkkleding en accessoires.
Neem een kijkje zou ik zeggen [bewerkt door moderator ivm reclame]
riemen schoenen shirts tops etc etc noem maar op!
Xx Trendy!
Ik verkoop op mijn site onder andere tweedehands merkkleding. De ene keer heb ik meer dan de andere keer natuurlijk. Allemaal tegen reeele prijzen. Maar ik verkoop ook een heleboel niet-merkkleding en accessoires.
Neem een kijkje zou ik zeggen [bewerkt door moderator ivm reclame]
riemen schoenen shirts tops etc etc noem maar op!
Xx Trendy!
woensdag 23 januari 2008 om 15:17
Hmm. Het verschil tussen nepleer en echt leer kan ik merken, en het verschil tussen heel dun flutleer van 80 euro versus een paar schoenen van 150 euro ook nog wel, maar daarboven?
Zo loop ik echt zalig op een paar leren laarzen van 125 euro (afgeprijsd) van het merk davos gomma, met hak, van binnen en buiten met leer gevoerd. Is er nog meer kwaliteitsverschil dan?
Een koe is toch een koe? Het leer komt toch van hetzelfde beest?
Zo loop ik echt zalig op een paar leren laarzen van 125 euro (afgeprijsd) van het merk davos gomma, met hak, van binnen en buiten met leer gevoerd. Is er nog meer kwaliteitsverschil dan?
Een koe is toch een koe? Het leer komt toch van hetzelfde beest?
woensdag 23 januari 2008 om 15:22
Tubbetje, dat was kennelijk een fabrieksfoutje ofzo, want nu heb ik nergens last meer van. En met de andere dure paren al twee jaar niet (en ik doe er normaal niet zo lang mee, ofwel omdat ik ze niet meer bij mijn outfits vind passen, ofwel omdat ze helemaal versleten zijn). Met laarzen waarop ik echt verliefd ben, die tijdloos zijn en lang meegaan...sja, dan voel ik me altijd prachtig gekleed, en daar doe ik het voor.