Mode & Beauty alle pijlers

Nagellak kletstopic Deel 2!!

07-10-2010 00:01 1966 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ging het razend snel! De 3000 post zijn gehaald en we zijn toe aan topic 2.

Veel plezier met verder babbelen over alles wat met nagellak te maken heeft!

Een lijstje met webshops

Engeland

Beverly Beaute

(o.a. Opi, Essie, Orly, China Glaze, Zoya, Seche, Nubar))

Eyeko

(Geen verzendkosten! Eyeko)

Nederland/Belgie

nagelgroothandel.nl

(groothandel nagelproducten, voor 16uur besteld, morgen in huis o.a. Nfu Oh en Konad.)

JS Internationals

(groothandel nagelproducten o.a. China Glaze en Nfu Oh)

Boozy Shop

(o.a. Diamond Cosmetics, China Glaze, Essie, Konad. Lage verzendkosten en altijd redelijk snel in huis)

Alicejohavessentials

(o.a. Barry M, Kinetics, Sleek. Lage verzendkosten en altijd snel in huis)

Beauty Queen

(China Glaze, Essie, Eyeko, Ciaté Paint Pot, Barry M. Eeyko is goedkoper via eyeko.com)

Nail Polish Fashion

(o.a. China Glaze, Konad, Color Club, Nubar, Zoya)

Enchantra

(o.a. Seche, China Glaze, Conad, Orly, Essie)

Verenigde Staten

Trans Design

(groothandel nagelproducten, er passen9 lakjes in een small flatrate box. De verzendkosten zijn dan 18 dollar. Andere verzendopties zijn een stuk duurder. O.a. Opi, China Glaze, Essie, Color Club, Orly, Seche Vite)

Estland

Viis

Shop met goedkopere Nfu Oh lakjes.

Als iemand nog toevoegingen heeft, laat maar weten dan zet ik het ook in de OP.

Hier vind je het oude topic: Nagellak kletstopic
weet niet hoe ik een foto moet plaatsen.. volgens mij gaat het mis.. maar ja..
de nagels eerst weer s helemaal kort knippen en opnieuw laten groeien?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Misschien hebben je nagels even lucht nodig? En vocht? Olie? Even een week geen nagellak en dagelijks insmeren met nagelriem olie. Trind heeft ook nailbalsam, weet niet of je die hebt?

Ik heb net mn pakketje ontvangen!! Helaas was de Yodel out of stock.. Dus die heb ik niet. jammer dat ze dat niet ff melden want dan had ik met gemak een ander kunnen uitzoeken Genoeg lakjes die ik nog wel wil hebben..

Eerste indruk: Zoya Kelly is erg mooi! opi my private jet ook maar heb nog niet door of ik nou de nieuwe of oude formule heb. De rest moet ik nog uitzoeken.
quote:perseph0ne schreef op 06 oktober 2011 @ 05:14:

Ff kort maar krachtig: Flowerbomb.. Ik ben verliefd.. Op jouw collectie.... Wááááuw!

Ben zelf stiekem ook een klein beetje verliefd
Vivameid, ik zou je nagels inderdaad even kort knippen, goed vijlen en dan een tijdje smeren met olie. Nagellak kan je nagels uitdrogen namelijk. Nagelverharder helemaal.

Fijn dat je pakketje is aangekomen Advies! Inderdaad jammer dat ze niet even hebben gezegd dat hij op was. Het schort nogal eens aan de communicatie daar zeg!
Vivameid, 1 laag basis, 2 lagen nagellak, 1 topcoat. Af en toe even niets en dan nagelriemolie over de nagelriem én de nagel masseren en lekker terwijl jij tv kijkt laten intrekken. Zo herstel je de balans water/olie in je nagel. Het inmasseren stimuleert de matrix ook, misschien kan dat je groei weer een beetje op gang helpen. Ook zorgen dat je nagelriemen eens in de zoveel tijd met een bokkepootje terug geduwt worden en de vliesjes verwijderd worden.

Teveel hardener kan je nagels te hard en dus ook weer breekbaar maken, het is niet zo dat alleen dunne nagels breken!

Het blijft toch chemisch allemaal, dus af en toe moet je even 'luchten', niets doen. Zoals iemand anders al schreef, misschien een keertje kort vijlen (niet knippen, van knippen splijten nagels!). Ik begrijp niet wat je bedoelt met naar boven vijlen... Nooit zigzag vijlen, dus heen en weer. 1 kant op en rustig.

Einde les
Ik moet bekennen dat ik wel knip, met een nagelknipper. Ik kan niet tegen het gevoel van het vijlen. Wordt er letterlijk misselijk van
Wat een leuk topic. Ik schrijf in het nagellakproblemen-topic van Zwitsalnijntje, maar wil ook hier meeschrijven / iets vragen.

Ik gebruik (sinds gisteren, maar ben nu al verslaafd) de Orly Bonder Basecoat: super!

Is de Sally Hansen Topcoat meer een nagelversterker dan een topcoat? Zo ja, droogt deze je nagels ook uit zoals nagelverharders doen?

Ik gebruik sinds kort de Tantalizing Toffee lipstick van Maybelline. 'n Prachtige kleur. Ik heb de Revlon Toffee nagellak besteld. Ik hoop dat-ie goed erbij past.

Ik heb ook de Revlon Quick Dry topcoat besteld. Iemand ervaring hiermee?

Als ook deze niet voldoet, dan koop ik een potje Seche Vite, maar op eBay was niet veel keus, vond ik...
quote:flowerbombje schreef op 07 oktober 2011 @ 12:55:

Ik moet bekennen dat ik wel knip, met een nagelknipper. Ik kan niet tegen het gevoel van het vijlen. Wordt er letterlijk misselijk van Dat gevoel ken ik. Ik kan wel n haakje aan mn nagel bijvijlen. Maar als ik mn nagel op de lengte eb die ik wil, kan ik ze niet korter vijlen. Daar wordt ik helemaal kriegel van. Dan knip of bijt ik ze helemaal kort. Vijl dan weer de hoekjes bij en laat ze dan weer opnieuw lang groeoen.
Maar weet iemand wat van dat gel spul voor op de nagels? Zie op internet zoveel potjes staan..

En hoe maken jullie een french manicure? Met een breed kwastje lukt t me nog wel redelijk om datuit de hand te doen (t witte) maar ik heb een potje met zon dun kwastje.. dat lukt niet netjes hoor van links naar rechts. Heb vd week dus van dieplakkertjes van essence gebruikt. Maar als je die van je nagel haalt, blijft er n plaklaagje achter! Of zou dit komen omdat ik ergeen base coat onder heb gedaan?
Ik koop mijn seche op nailpolishfashion Saeva.

Ik krijg zelf ook de kriebels van vijlen, maar kom er langzaam achter hoe ik het het beste kan doen zonder dat het voelt alsof iemand met z'n nagels over een krijtbord gaat. Als je het een paar keer probeert krijg je het wel onder de knie hoe je het het beste kan doen. Heb nu ik niet meer knip ook geen gespleten nagels meer gekregen. Nou had ik dat ook niet super erg, maar toch af en toe wel.

French heb ik nog nooit gedaan, maar ik wil het dit weekend gaan proberen! Ik vond het er vroeger zo ongelooflijk nep uitzien, maar nu vind ik het wel mooi bij anderen.

Gel heb ik op manicureles 1x gedaan, ik weet niet welk merk dat was. Het stonk en was best nog lastig. Het resultaat is wel mooi en je nagels zijn beschermt. Alleen moet je het eraf vijlen zei de docent, dat is dan weer jammer.
Leuk, die site. Bedankt, Veronique. Seche Vite voor 5 Euro.

Ik kan wel tegen vijlen, geen problemen mee, maar ik ben veel te precies. Dan duurt vijlen zo een uur of twee.

Ook heb ik jaren mijn nagels aan de zijkanten bijgevijld. Wist eigenlijk niet dat dat niet 'mag'. Nu laat ik ze groeien (en vijl nooit meer de zijkanten) maar het gaat niet snel.
@advies, die 2 onderste lakjes van china glaze heb ik ook, ik ben er ook achter gekomen dat ik op mijn zoektocht naar de perfecte turkooise lak (nog altijd niet gevonden) teveel dezelfden heb besteld en nu heb ik dus wel wat veel groenachtige lakjes... Zelfs 1 flesje dubbel.
Veronique, heb je de turkooise van Rimmel 60 seconds al? Die vind ik zelf erg mooi. Lijkt in het potje wat blauwer dan hij op je nagels eruit ziet.
Orly Bonder Basecoat (supergoed!), daarna 2 lagen Revlon Toffee (niet zo goed als OPI, maar ik ben er best tevreden mee) en Revlon Quick Dry topcoat (echt snel droog, super).

Het lakken is best goed gelukt, al zeg ik het zelf.
Gisteren mijn nagels gelakt met Essence Let's get Lost, en vanochtend er een half moon manicure van gemaakt met een zwart lakje van essence. Best goed gelukt voor de eerste keer vond ik!

Hoi, ik kom hier weer even neuzen.

Sinds gisteren voor het eerst weer gelakt, mijn nagels waren niet om aan te zien. Nu zijn ze weer mooi allemaal op gelijke lengte.

Heb er Black is back van Catrice opgedaan, mooie kleur wel.

Heb best wel leuke kleurtjes weer gezien.

Maylou wat leuk, hoe heb je dat gedaan?
Zo'n zwarte halve maan zou ik nooit opkomen, maar ik vind het wel mooi.

Saeva, lekker bezig!

Flower, die heb ik niet nee. Als ik weer eens ga shoppen zal ik op Revlon letten, thanks.

Ik heb mijn nagels gepolijst en nagelriemolie ingemasseerd, nu glimmen mijn nagels mooi. Ik moet op zakenreis en durfde geen french uit te proberen of een kleurtje op te doen. Dan maar het polijsten oefenen
Elleinspe, na het goed laten drogen van de basiskleur (en dan ook écht goed, anders trek je het er zo weer af..) van die french manicure stickertjes van essence (30 voor een euro...) 'omgekeerd' onderaan geplakt, goed vastgedrukt en het zwarte maantje aangebracht. Stickertje eraf, randjes bijtrekken met een kwastje met aceton en een topcoat er overheen, et voilà. Echt hartstikke makkelijk. Was maar vijf minuutjes bezig.

Ik was er zelf ook niet zomaar opgekomen hoor, Veronique. Kwam het tegen op een beautyblog. Schijnt een tijdje geleden veel op de catwalk te zien zijn geweest. (Klik)
Sorry dat ik het zeg, maar zo'n moon manicure vind ik echt zo verschrikkelijk! Dat komt niet op mijn nagels
.
quote:Maylou schreef op 09 oktober 2011 @ 16:03:

Gisteren mijn nagels gelakt met Essence Let's get Lost, en vanochtend er een half moon manicure van gemaakt met een zwart lakje van essence. Best goed gelukt voor de eerste keer vond ik!Wauw, dat ziet er lastig uit. Knap hoor. Helemaal voor een eerste keer.
Missrabbit, dan haal je het roze toch ook weer weg? Ik had begrepen dat je eerst een laag roze aanbrengt en daaroverheen het witte randje en dan een topcoat.
.
Gaaf zeg dat blauw zwart!

Ik heb vandaag een turkoois van Rimmel op. Met een topcoat van essence die de boel mat maakt. Heeft een gaaf effect!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven