Niche parfum topic!
donderdag 1 april 2021 om 21:20
Hi,
Sinds een poosje ben ik helemaal geïnteresseerd geraakt in de bijzondere wereld van de parfums. Nu pas merk ik wat een kunstwerken er worden geproduceerd, waar ik geen weet van had. Niche parfum is om deze reden een wonderlijke nieuwe ervaring en ook inmiddels een lichtelijke obsessie geworden
Ik zag alleen nog geen niche parfum topic, dus bij deze maak ik 'm zelf aan. Welke niche geuren/huizen vind je geweldig en welke zou je nog wel eens willen proberen?
TO trapt af zoals gebruikelijk:
Ik ben zelf erg fan van Amouage (Sunshine, Memoir) en Parfums de Marly (Delina Exclusif). Beach hut woman van Amouage vind ik ook top, hoewel ik daar echt voor in de stemming moet zijn.
Hoog op mijn lijstje om te proberen staan escentric molecule 01 en Portrait of a Lady.
Sinds een poosje ben ik helemaal geïnteresseerd geraakt in de bijzondere wereld van de parfums. Nu pas merk ik wat een kunstwerken er worden geproduceerd, waar ik geen weet van had. Niche parfum is om deze reden een wonderlijke nieuwe ervaring en ook inmiddels een lichtelijke obsessie geworden

Ik zag alleen nog geen niche parfum topic, dus bij deze maak ik 'm zelf aan. Welke niche geuren/huizen vind je geweldig en welke zou je nog wel eens willen proberen?
TO trapt af zoals gebruikelijk:
Ik ben zelf erg fan van Amouage (Sunshine, Memoir) en Parfums de Marly (Delina Exclusif). Beach hut woman van Amouage vind ik ook top, hoewel ik daar echt voor in de stemming moet zijn.
Hoog op mijn lijstje om te proberen staan escentric molecule 01 en Portrait of a Lady.

vrijdag 2 april 2021 om 10:27

vrijdag 2 april 2021 om 10:30
Ik draag vandaag Angels share van Killian. Tot nu toe heerlijk! Subtieler dan ik gewend ben, zoet, maar ook een tikje kruidig/rokerig. Wel een heel vrouwelijke geur; ik vind veel niche geuren tamelijk unisex, maar deze is echt vrouwelijk. Maar ik heb het pas een uurtje op, dus ik wacht nog even af.
Cultbeauty heeft ook een mooi aanbod van niche geuren.

vrijdag 2 april 2021 om 10:43

vrijdag 2 april 2021 om 11:35
Fracas van Piguet of Carnal Flower van Frederic Malle.Mikmakmadame schreef: ↑02-04-2021 10:43Leuk, een parfum topic!
Ik was altijd gek op tubereuse van Annick Goutal. Helaas is deze niet meer verkrijgbaar (vzv ik weet dan). Weet iemand die nog ergens te bestellen of weet iemand een alternatief? Ik zoek echt een geur waar de tuberoos erg nadrukkelijk aanwezig is.

vrijdag 2 april 2021 om 20:33
Atelier rebul en dan 1895 heeft bergamotte zo lekker heb er ook een bodylotion van en ook het parfum Istanbul. Gipsy water van Byredo ook heerlijk!

vrijdag 2 april 2021 om 21:18
Ik heb naar aanleiding van dit topic net een sample set besteld bij Skins. Ik heb gekozen voor:
- Byredo slow dance
- Baccarat rouge 540 (ken ik al en vind ik heerlijk, maar ik wil nog even nadenken omdat het zo duur is)
- Frederic Malle portrait of a lady
- fugazzi nr 1
- le Labo 22
Kost €20,-, maar dan krijg je wel een voucher voor €10,- voor je volgende aankoop.
- Byredo slow dance
- Baccarat rouge 540 (ken ik al en vind ik heerlijk, maar ik wil nog even nadenken omdat het zo duur is)
- fugazzi nr 1
- le Labo 22
Kost €20,-, maar dan krijg je wel een voucher voor €10,- voor je volgende aankoop.
vrijdag 2 april 2021 om 21:46
Inderdaad

vrijdag 2 april 2021 om 22:35
Toevallig gisteren ook een sample set bij Skins besteld:Jufjoke schreef: ↑02-04-2021 21:18Ik heb naar aanleiding van dit topic net een sample set besteld bij Skins. Ik heb gekozen voor:
- Byredo slow dance
- fugazzi nr 1
- le Labo 22
- MFK - Baccarat rouge 540
- MFK - Grand Soir
- Byrode - Gypsy water
- Byrode - Bal d’Afrique
- Juliette has a gun - vanilla vibes, die ken ik nog niet want heb ook nog een sample set van 7 geuren van JHAG.

vrijdag 2 april 2021 om 22:36
Een sample? Deze zie ik namelijk niet als sample bij Skins. Heel benieuwd naar deze.Jufjoke schreef: ↑02-04-2021 10:30Ik draag vandaag Angels share van Killian. Tot nu toe heerlijk! Subtieler dan ik gewend ben, zoet, maar ook een tikje kruidig/rokerig. Wel een heel vrouwelijke geur; ik vind veel niche geuren tamelijk unisex, maar deze is echt vrouwelijk. Maar ik heb het pas een uurtje op, dus ik wacht nog even af.

vrijdag 2 april 2021 om 22:43
Hier heb ik een sample van besteld bij een andere bestelling bij een Engelse site, ik geloof Fragrance UK of Fragrance sample UK, ik weet het niet meer precies. Was wel een duur grapje, dus voortaan liever via Nederlandse webshops, maar deze specifieke kon ik niet vinden, en de nieuwsgierigheid was te groot.StardustZiggy schreef: ↑02-04-2021 22:36Een sample? Deze zie ik namelijk niet als sample bij Skins. Heel benieuwd naar deze.
Nu, aan het einde van de dag, kan ik zeggen dat ik de geur verrukkelijk vind, hij verandert ook gedurende de dag, hij is subtiel, niet opvallend maar toch bijzonder, en helaas niet zo lang te ruiken als ik gehoopt had. Halverwege de dag was een extra spraytje nodig. Maar desondanks een zalige geur.

zaterdag 3 april 2021 om 09:51
Zelfde als lizenlotte. Geurnoten + fragrantica.com
Sommige mensen kijken dagelijks op Funda leeftijd om huizen te kijken, mijn variant is om elke dag even de nieuwe parfum reviews te lezen.
Als ik hier namen voorbij zie komen, tik ik dat bij Fragrantica in en kijk ik of het iets voor mij zou kunnen zijn.
Sommige mensen kijken dagelijks op Funda leeftijd om huizen te kijken, mijn variant is om elke dag even de nieuwe parfum reviews te lezen.
Als ik hier namen voorbij zie komen, tik ik dat bij Fragrantica in en kijk ik of het iets voor mij zou kunnen zijn.