Mode & Beauty alle pijlers

Niche parfum topic!

01-04-2021 21:20 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Sinds een poosje ben ik helemaal geïnteresseerd geraakt in de bijzondere wereld van de parfums. Nu pas merk ik wat een kunstwerken er worden geproduceerd, waar ik geen weet van had. Niche parfum is om deze reden een wonderlijke nieuwe ervaring en ook inmiddels een lichtelijke obsessie geworden :)

Ik zag alleen nog geen niche parfum topic, dus bij deze maak ik 'm zelf aan. Welke niche geuren/huizen vind je geweldig en welke zou je nog wel eens willen proberen?

TO trapt af zoals gebruikelijk:

Ik ben zelf erg fan van Amouage (Sunshine, Memoir) en Parfums de Marly (Delina Exclusif). Beach hut woman van Amouage vind ik ook top, hoewel ik daar echt voor in de stemming moet zijn.

Hoog op mijn lijstje om te proberen staan escentric molecule 01 en Portrait of a Lady.
Alle reacties Link kopieren
Lady Caron van Caron (gekocht in een Caron boutique in Parijs)
Sao Paulo van Carven (als Carven ook onder niche parfum valt)
;)
Alle reacties Link kopieren
Precies dat doe ik dus ook dagelijks stardustziggy, elke dag even bijlezen op fragrantica en genoemde geuren opzoeken :lol:
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrillie schreef:
03-04-2021 11:42
Lady Caron van Caron (gekocht in een Caron boutique in Parijs)
Sao Paulo van Carven (als Carven ook onder niche parfum valt)
;)

Oh ja Caron heeft ook goede geuren :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gedragen: Initio side effects. Een sample. Heerlijk! Een beetje houtachtig, maar niet scherp, licht zoetig maar niet standaard. Bijzondere geur, erg lekker. Ik had hem best een tikje opvallender gewild, want hij is weliswaar bijzonder, maar toch subtiel.
Hebben jullie ervaring met Parfumado? Ik ben erg tevreden over het algemeen maar heb vandaag een parfum binnen gekregen die 'oud' ruikt, met zo'n scherpe ondertoon. Kan me ook helemaal niet vinden in de beschrijving van het parfum. Heb dit nog niet eerder gehad dus twijfel of het misschien aan mij ligt.
Jufjoke schreef:
06-04-2021 20:41
Vandaag gedragen: Initio side effects. Een sample. Heerlijk! Een beetje houtachtig, maar niet scherp, licht zoetig maar niet standaard. Bijzondere geur, erg lekker. Ik had hem best een tikje opvallender gewild, want hij is weliswaar bijzonder, maar toch subtiel.
Oe ja die is fijn! Had daar een tijd geleden ook een sample van. Heerlijk! Staat bij mij wel op het verlanglijstje.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ervaring met parfumado. Altijd tevreden over geweest. Soms valt een geur tegen, dat kan. Ik heb nog nooit gedacht dat ik een oud product gekregen heb. Dat maakt het nog niet onmogelijk natuurlijk.
Ik zou even contact opnemen met de klantenservice, daar heb ik ook erg goede ervaringen mee.
Dat ga ik dan even doen. Ben ook altijd tevreden dus twijfel wel een beetje. Kan ook zijn dat het raar bij mij ruikt. Zal het zo even op mijn kind testen :-D
Proefje Intense café van Montale op. Eerst rook ik voornamelijk iets kokosachting. Beeld van een Bounty strand. Later koffie achting met bloemen. Niet mijn geur. Blijft goed hangen.

@discobar, na je beschrijving over Putain des Palaces had ik een proefje besteld. In ieder geval een stuk lekkerder dan Intense café. In het begin ruikt het naar zoete liqueur, daarna is het voor mij iets te poederig en vervliegt snel.
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
07-04-2021 22:05
Proefje Intense café van Montale op. Eerst rook ik voornamelijk iets kokosachting. Beeld van een Bounty strand. Later koffie achting met bloemen. Niet mijn geur. Blijft goed hangen.
Daar heb ik ook een keer een proefje van gehad, ik was gefascineerd door het idee van een parfum dat naar koffie ruikt. Het viel mij ook een klein beetje tegen. Wel een aardige geur, maar ik rook geen koffie, maar wel roos. Dat stond ook in de beschrijving, roos zit er ook in, maar ik had de roos subtiel op de achtergrond verwacht, aangezien de geur intense café heet. Ik hou eigenlijk niet echt van rozengeur.

Heeft iemand ervaring met de geuren van Martin Margiela?
Ik heb Bubble Bath van Martin Margiela. Vind hem lekker, ruikt naar zeep, is bloemig. Bij mij ruik je de basisnoot van kokosnoot goed, daar moet je wel echt van houden. Wil wel meer uit die lijn proberen, flesjes zien er ook prachtig uit.
Ziggy bedankt voor je review van Putain des Palaces. Ik ben ook bezig met 5 samples bij Parfumaria te bestellen maar heb daar ongeveer een dagtaak aan. Kan eigenlijk niet kiezen, maar Putain des Palaces zal er zeker bij zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou best van een vleugje kokosnoot in een geur, maar dat zeep staat me minder aan. Maar het merk heeft veel geuren.
Ik ben vooral benieuwd naar Jazzclub, by the fireplace en walk on the beach (als ik alle namen goed heb)
Ik hou ook niet zo van rozengeur of heel bloemig. Kokos kan ik wel waarderen.

Martin Margiela heeft een matcha geur waar ik heel nieuwsgierig naar ben. De andere trouwens ook.

Parfumaria heeft zoveel keuze ja.
Morgen Ristretto intens café proberen die wel naar koffie zou moeten ruiken.

Wacht nog op de samples of Skins.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal into samples tegenwoordig. Inmiddels heb ik ook Portrait of a lady van Frederic Malle geprobeerd. Niet mijn ding. Te scherp, te citrus achtig.
Slow dance van Byredo vond ik wel lekker. Bijzondere geur. Maar niet iets waar ik zó weg van was dat ik het direct wil kopen.
Ook Fugazzi nr 1 vond ik niet heel indrukwekkend.
Wat wel op mijn verlanglijstje blijft staan is Baccarat rouge 540. Maar zo duur....
Ik heb ook de sample collectie van de Replica serie van Maison Martin Margiela besteld. Bevat een sample van alle tien replica geuren. Ik heb het vandaag pas binnen gekregen, dus alleen nog maar Springtime in a park geprobeerd. Ruikt precies zoals de naam suggereert. Fris, bloemig, groen, maar niet scherp. Blijft ook vrij lang ruiken. Maar deze geur is, hoewel lekker, voor mij niet bijzonder genoeg om een grote flacon van te kopen. Ik maak het monstertje met plezier op, dat wel. Maar eerst morgen weer een nieuwe proberen.
Waar heb je de replica samples besteld? Ik ben benieuwd naar Jazzclub en By The fireplace.

Baccarat Rouge 540 vind ik erg lekker maar ik ruik het nu voortdurend in mijn buurt. Blijkbaar populair.
Ik ruik de overeenkomsten met Cloud, zeker op een afstand maar Baccarat ruikt op de huid vele malen interessanter en minder zoet.

De geuren van Montale kunnen mij niet bekoren, teveel roos zit erin. Ook de vanille geuren vind ik mwah. Ristretto begon goed. Die rook in tegenstelling tot café intens echt naar koffie, heerlijk, dus ik was enthousiast. Helaas komt na een uur die rozengeur weer op.

Van Byredo heb ik Bal ‘Afrique en Gypsy Water geprobeerd. Gypsy Water is top ware het niet dat de geur zo snel vervliegt.

Hoe vond je uiteindelijk Angels Share? Blijft die lekker?
Alle reacties Link kopieren
Stardustziggy, bij Cultbeauty. Engelse site, maar je betaalt niets extra's dan de prijzen op de site. Het is lang uitverkocht geweest, maar nu zag ik toevallig dat ze het weer hadden. Geen idee of je er dan snel bij moet zijn.

Vandaag draag ik dus uiteraard replica Lazy sundaymorning. Ook dit is een prettige geur, ik zal met plezier de sample opmaken, maar het is niet echt mijn smaak. Ruikt naar frisse bloemen en schone was. Vers gesteven beddengoed van luxe katoen, dat gevoel krijg ik erbij. Lekker, maar voor mij is dat ook wel klaar als de sample op is.
Alle reacties Link kopieren
Angels share vind ik heerlijk. Bijzondere geur, die me echt wel kan bekoren. Ik zou een fullsize willen, maar het is vreselijk duur. Wat me dan nog net doet twijfelen, is dat de geur niet zo heel erg lang blijft hangen. Is al vrij snel erg subtiel. Dat doet me twijfelen. Ik zou dan een keer bijspuiten (sorry, vies woord eigenlijk) maar met bijna €200,- voor 50 ml vind ik dat eigenlijk wel een beetje een probleem.
Ik heb net de sample set van Maison Martin Margiela besteld op die site. Ik wilde die al een tijdje bestellen bij de Bijenkorf maar die is steeds niet in stock. Bedankt voor de tip, ben heel benieuwd!
Bij Parfumado heb ik nu Pink Iris van Abel besteld, heb ik hoge verwachtingen van.
Alle reacties Link kopieren
Discobar schreef:
02-05-2021 10:21
Ik heb net de sample set van Maison Martin Margiela besteld op die site. Ik wilde die al een tijdje bestellen bij de Bijenkorf maar die is steeds niet in stock. Bedankt voor de tip, ben heel benieuwd!
Ja, ik aasde er ook al langer op, maar het is lang overal uitverkocht geweest, dus ik nam eigenlijk al aan dat het niet meer verkrijgbaar zou zijn. Was een leuke verrassing dat ik het toch weer zag! Leuk, ben benieuwd wat je er van vindt.
En besteld, dank je. Heel benieuwd. Bij een wat luxere drogisterij bij mij in de stad verkopen ze de Replica geuren met 30% dus dat kan interessant zijn als er echt een blijver tussen zit.

Angels Share is idd duur, dan mag een geur wat langer blijven hangen. Het flesje is prachtig trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag best vaak Tobacco Vanille terwijl het eigenlijk een mannengeur is.
Heerlijk, pijptabak en warme geurnoten.

Van Montale is Sweet Oriental Dream heerlijk.

En van Serge Lutens Chergui en Louve.
Louve ruikt o.a. amandelen.

Kruidige, een beetje zware geuren vind ik heerlijk.

Bloemetjegeuren en groene geuren ruik je bij mij na een half uur niet meer.

Als je meer over een geur wilt weten, is fragrantica.com leuk.
Ik kan er uren doorbrengen.
Ik heb een vintage Nina Ricci parfum (Nina 30ml) en Poison Dior ook vintage fles van 50ml ongeveer 3/4 over.

Wat is een redelijke prijs voor die parfums?
Alle reacties Link kopieren
Oei, geen idee. Misschien zitten er hier experts op dat gebied mee te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven