Mode & Beauty alle pijlers

Niche parfum topic!

01-04-2021 21:20 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Sinds een poosje ben ik helemaal geïnteresseerd geraakt in de bijzondere wereld van de parfums. Nu pas merk ik wat een kunstwerken er worden geproduceerd, waar ik geen weet van had. Niche parfum is om deze reden een wonderlijke nieuwe ervaring en ook inmiddels een lichtelijke obsessie geworden :)

Ik zag alleen nog geen niche parfum topic, dus bij deze maak ik 'm zelf aan. Welke niche geuren/huizen vind je geweldig en welke zou je nog wel eens willen proberen?

TO trapt af zoals gebruikelijk:

Ik ben zelf erg fan van Amouage (Sunshine, Memoir) en Parfums de Marly (Delina Exclusif). Beach hut woman van Amouage vind ik ook top, hoewel ik daar echt voor in de stemming moet zijn.

Hoog op mijn lijstje om te proberen staan escentric molecule 01 en Portrait of a Lady.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek van Hermes, Jardin sur le toit.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebruikt van mijn samples van Replica van Maison Martin Margiela: Jazz club. Fijne geur, bijzonder. Beetje rokerig en zwoel, beetje zoet maar niet te, niet mannelijk en niet typisch vrouwelijk. Lekker. Helaas is er nu al niets meer van te bespeuren, ik heb het vanochtend rond 9.00 uur gebruikt. Nou is het ook een eau de toilette, dus dat was een beetje te verwachten, maar toch jammer. Wel een heerlijke geur, niet zwaar of overheersend, maar wel iets speciaals.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, niet super super niche maar ik heb vandaag Sparkling Blush van Michael Kors binnengekregen. Ik vind hem zo lekker! En uitgezocht aan de hand van de geurnoten op fragantica.com (die site heb ik door dit topic ontdekt!) In dit geval meteen 100ml besteld maar ik ga voor de duurdere merken toch eerst maar eens met samples beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk van de Replica serie van Maison Martin Margiela. Ik heb nog meer geprobeerd: at the barbers (zoals de naam al suggereert is dit een vrij scherpe geur, mannelijke after have, ouderwetse eau de cologne.). Heel erg mannelijk, tikje ouderwets en scherp. Misschien vindt mijn man hem lekker, maar ik niet. Ik gebruik ook best wel eens een geur voor mannen, maar dit is niet mijn ding.
Verder nog Whispers in the Library. Ook een tamelijk mannelijke geur, maar deze vind ik wel lekker. Blijft ook vrij lang hangen. Maar voor mij meer een 'niet slecht' dan een 'heerlijk'.
De enige die tot nu toe echt mijn smaak was, is Jazzclub, en die blijft nou net het minst lang hangen.
Wat jammer Jufjoke. Dat heb ik met Gypsy Water. Erg lekker maar blijft niet hangen.
Heb je by The fireplace al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
07-05-2021 15:36
Wat jammer Jufjoke. Dat heb ik met Gypsy Water. Erg lekker maar blijft niet hangen.
Heb je by The fireplace al geprobeerd?
Nee, nog niet. Morgen misschien. Ik heb er nog een paar niet geprobeerd, maar inmiddels betwijfel ik of er iets bij zit dat me gaat verleiden tot het kopen van een fullsize. Maar beter ook, ik kom bepaald niet tekort op dat gebied!
Alle reacties Link kopieren
En bovendien heb ik per ongeluk een zeer slecht verstopt cadeautje gevonden in de kamer van mijn zoon. Ingepakt natuurlijk, dus ik weet niet wat het is, maar het komt in ieder geval van Douglas af. Ik kan dus waarschijnlijk sowieso beter voorlopig geen geurtjes kopen.
Ah wat leuk! Moederdag zeker?

Ik koop voorlopig geen full size, nog zoveel liggen. La Belle le parfum bevalt me nu het meest totdat het een keer wat warmer wordt.
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
07-05-2021 15:56
Ah wat leuk! Moederdag zeker?

Ik koop voorlopig geen full size, nog zoveel liggen. La Belle le parfum bevalt me nu het meest totdat het een keer wat warmer wordt.
Ja, moederdag. Ik koop sowieso liever 30 ml flacons, en als het kan zelfs kleiner. Ik heb in het verleden wel vaker 50 of zelfs 100 ml gekocht, maar ik heb vrij veel geurtjes, dat gaat gewoon echt nooit op. Dan gebeurt het wel eens dat ik de geur eigenlijk al lang beu ben, terwijl er nog zo veel in zit. En dan stapelt het zich zo op. Ik ben niet erg trouw, ik hou van afwisseling en nieuwe geuren proberen. Daar passen grotere flacons eigenlijk niet bij.
Nu By The Fireplace aan het testen. Het ruikt naar een open haard sauna met menthol en tabak. Ik geloof niet dat ik dit zou dragen. Meer een soort luxe Rituals geur. Ik mis wat zoets erin.

Edit: the drydown, zoals dat heet, vind ik wel aangenaam. Kruidiger. Bij een man zou ik deze geur weer lustopwekkend vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mad madame en not a perfume : allebei van Juliette has a gun.
.....
Alle reacties Link kopieren
Mmaartje schreef:
12-05-2021 07:12
Mad madame en not a perfume : allebei van Juliette has a gun.
Lekker! Heel verschillende geuren, maar wel allebei heel bijzonder.

Ik had vandaag by the fireplace willen gebruiken, maar ik ben het vergeten. Ben nu onderweg, dus maar een sample gebruikt die ik in mijn tas had. Byredo slow dance. Daar begin ik toch wel echt warm voor te lopen, ik was in het begin niet super enthousiast, maar het begint te groeien. Ik lijk wel iets drop achtigs te ruiken. Heerlijke geur.
Naar drop, dat klinkt interessant.

Not a perfume van JHAG vind ik lekker fris. Daar had ik een grote sample van die ik vooral gebruikte op vakantie in ZO Azië. In Japan vind men het bijvoorbeeld vrij aanstootgevend als je te zware zoete geuren draagt. Dan is deze ideaal.

By The Fireplace vind ik uiteindelijk toch erg lekker. Niet het eerste half uur maar erna en zeker na een aantal uren, dan wordt de geur steeds zoeter.
Ik heb vandaag Chloe op. Ik heb al een paar complimenten gehad maar ik heb teveel gesprayed. Geen idee waarom want ik weet uit ervaring dat dit een powerhouse is. :-?
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
11-05-2021 17:14
Nu By The Fireplace aan het testen. Het ruikt naar een open haard sauna met menthol en tabak. Ik geloof niet dat ik dit zou dragen. Meer een soort luxe Rituals geur. Ik mis wat zoets erin.

Edit: the drydown, zoals dat heet, vind ik wel aangenaam. Kruidiger. Bij een man zou ik deze geur weer lustopwekkend vinden.
Ik heb gisteren by the fireplace geprobeerd. Ik herken het open haard gevoel, het ruikt echt naar smeulend kruidig hout. Menthol ruik ik niet. Ik had hetzelfde als jij, ik dacht ook: oh, dit weet ik ook niet of ik dit lekker vind. Maar de geur ontwikkelt zich vrij snel, het hele rokerige gaat er af en er komt een soort sensuele kruidige en licht zoetige geur voor terug. Ik vind hem geweldig! Dit is voor mij de topper van de hele reeks. Jazzclub blijft ook een erg fijne geur, maar die is veel sneller weg dan deze. Ik vind hem top!
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 10:18
Ik heb vandaag Chloe op. Ik heb al een paar complimenten gehad maar ik heb teveel gesprayed. Geen idee waarom want ik weet uit ervaring dat dit een powerhouse is. :-?
Ik heb ook best lang geuren van Chloe gedragen. Met uitzondering van Nomade vond ik ze allemaal wel fijn.
Jufjoke schreef:
14-05-2021 09:07
Ik heb ook best lang geuren van Chloe gedragen. Met uitzondering van Nomade vond ik ze allemaal wel fijn.
Nomade is 1 van mijn favorieten. :love:
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
14-05-2021 09:09
Nomade is 1 van mijn favorieten. :love:
Ik heb er een haat/liefde verhouding mee. Een keer een sample gehad. Toen dacht ik: bah, dit is echt niet voor mij. Toen lange tijd later weer een keer een sample gekregen, en toen dacht ik: of toch...?
Toen heb ik er weer een tijd niet aan gedacht, en toen sprayde ik het maanden later in een winkel op en dacht ik: ja! Ik heb het toen ook gekocht. Na nog wat winkels bezocht te hebben, zat ik op de terugweg in de auto, ik rook de geur en dacht: vind ik dit eigenlijk wel lekker? Hij ging me steeds meer tegenstaan hoe langer ik hem droeg. Uiteindelijk heb ik de geur teruggebracht, nog ongeopend.
Het is een vreemde geur, die ik blijkbaar soms heerlijk vind en soms juist helemaal niet. Raar, dat heb ik eigenlijk nooit eerder gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond op het punt om Le Labo 22 te kopen, maar nu heb ik de 33, Santal, gesampled en nu weet ik het niet meer wat die is ook zo lekker! En alle 2 kopen kan écht niet.
Santal is nog meer woody en wat zwaarder/mannelijker. Hele goede sillage, ik ruik ‘m nog van gisteren en ben gewoon verliefd. Misschien bewaar ik deze voor het najaar en ga ik eerst voor de 22. Eerst maar eens vakantiegeld afwachten, dure hobby weer ;)
Jufjoke schreef:
14-05-2021 09:15
Ik heb er een haat/liefde verhouding mee. Een keer een sample gehad. Toen dacht ik: bah, dit is echt niet voor mij. Toen lange tijd later weer een keer een sample gekregen, en toen dacht ik: of toch...?
Toen heb ik er weer een tijd niet aan gedacht, en toen sprayde ik het maanden later in een winkel op en dacht ik: ja! Ik heb het toen ook gekocht. Na nog wat winkels bezocht te hebben, zat ik op de terugweg in de auto, ik rook de geur en dacht: vind ik dit eigenlijk wel lekker? Hij ging me steeds meer tegenstaan hoe langer ik hem droeg. Uiteindelijk heb ik de geur teruggebracht, nog ongeopend.
Het is een vreemde geur, die ik blijkbaar soms heerlijk vind en soms juist helemaal niet. Raar, dat heb ik eigenlijk nooit eerder gehad.
Dit heb ik bij sommige geuren als ik ze in koud of warm weer op heb.
Izia van sisley kan ik alleen in de lente gebruiken. In de zomer vind ik hem te scherp en in de koudere maanden heb ik het idee dat die niet past en ook sneller vervliegt. Nomade past bij mij het beste in de lente of herfst. Zoete en poeder geuren vermijd ik als de pest in de wat warmere maanden. Ik word er altijd misselijk van. Bonbon en sensuous nude bijvoorbeeld.
Lorelai schreef:
14-05-2021 09:15
Ik stond op het punt om Le Labo 22 te kopen, maar nu heb ik de 33, Santal, gesampled en nu weet ik het niet meer wat die is ook zo lekker! En alle 2 kopen kan écht niet.
Santal is nog meer woody en wat zwaarder/mannelijker. Hele goede sillage, ik ruik ‘m nog van gisteren en ben gewoon verliefd. Misschien bewaar ik deze voor het najaar en ga ik eerst voor de 22. Eerst maar eens vakantiegeld afwachten, dure hobby weer ;)
een collega van mij heeft santal 33. ik ruik altijd de bekende een urine noot (of is het pickles) en het heeft inderdaad een monster sillage.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
14-05-2021 09:15
Ik stond op het punt om Le Labo 22 te kopen, maar nu heb ik de 33, Santal, gesampled en nu weet ik het niet meer wat die is ook zo lekker! En alle 2 kopen kan écht niet.
Santal is nog meer woody en wat zwaarder/mannelijker. Hele goede sillage, ik ruik ‘m nog van gisteren en ben gewoon verliefd. Misschien bewaar ik deze voor het najaar en ga ik eerst voor de 22. Eerst maar eens vakantiegeld afwachten, dure hobby weer ;)
Ik kan je helaas niet helpen. Behalve dat het heel persoonlijk is, heb ik bij deze geuren hetzelfde. Allebei heerlijk, allebei al eens een sample van gehad. Maar zo dúúr....ik heb ze uiteindelijk allebei niet gekocht, maar ik snap je dilemma.
Ik heb dat nu met Baccarat rouge versus Angels share. Ik denk dat ze het uiteindelijk allebei niet gaan worden, hoewel allebei verrukkelijk. Allebei ook obsceen duur.
Typisch, je weet het vaak meteen, als je écht verliefd wordt op een geur. Probleem is inderdaad dat je ook op meerdere geuren verliefd kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Chloe ruikt bij mij als een toiletverfrisser, geen succes dus. Nomade ruikt wel lekker op mij maar vriend klaagt steeds dat hij het 'proeft' als ik hem op heb en hij me een kus geeft dus ik gebruik hem niet vaak.
De geuren van le labo ken ik niet.
Ik draag de laatste tijd vaak Tom ford noir pour femme, heerlijk! Daarvoor was het black opium en ik heb nog een sample van Michael kors Georgios waar ik ook opvallend vaak naar grijp. :-)
Verder lees ik over drop in een parfum, ik had er vroeger ook 1, diesel loverdose. Die vond ik ook erg prettig.
Jufjoke schreef:
14-05-2021 09:07
Ik heb gisteren by the fireplace geprobeerd. Ik herken het open haard gevoel, het ruikt echt naar smeulend kruidig hout. Menthol ruik ik niet. Ik had hetzelfde als jij, ik dacht ook: oh, dit weet ik ook niet of ik dit lekker vind. Maar de geur ontwikkelt zich vrij snel, het hele rokerige gaat er af en er komt een soort sensuele kruidige en licht zoetige geur voor terug. Ik vind hem geweldig! Dit is voor mij de topper van de hele reeks. Jazzclub blijft ook een erg fijne geur, maar die is veel sneller weg dan deze. Ik vind hem top!
Ja echt hè? Het is een geur die steeds zaliger wordt. Erg integrerend dus die ga ik nog een paar keer goed testen.

Beachwalk uitgeprobeerd. Het begon als een nietszeggend kokos achting zonnebrand geurtje maar ook hier dat het steeds lekkerder wordt maar blijft helaas niet lang hangen.
Under the lemon tree was het voor mij gewoon niet.

Jazzclub vind ik lekker, stuk ‘mannelijker’ en is inderdaad sneller weg.
lizenlotte schreef:
14-05-2021 10:02
Chloe ruikt bij mij als een toiletverfrisser, geen succes dus. Nomade ruikt wel lekker op mij maar vriend klaagt steeds dat hij het 'proeft' als ik hem op heb en hij me een kus geeft dus ik gebruik hem niet vaak.
De geuren van le labo ken ik niet.
Ik draag de laatste tijd vaak Tom ford noir pour femme, heerlijk! Daarvoor was het black opium en ik heb nog een sample van Michael kors Georgios waar ik ook opvallend vaak naar grijp. :-)
Verder lees ik over drop in een parfum, ik had er vroeger ook 1, diesel loverdose. Die vond ik ook erg prettig.
Ik heb black Opium en ik twijfel of die origineel is. Het is een flesje van 30ml.
Ik ruik hem bijna niet en naar mijn idee vervliegt ie heel snel. Ik had altijd het idee dat dit een sterke geur moest zijn? Maar misschien klopt dat niet.

Ik vind Bronze Goddess EDP er heel veel op lijken trouwens.
Mijn nieuwe favoriet voor de zomer is Bronze Goddess Eau Fraiche Skinscent. HEERLIJK :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven