Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe garderobe

28-01-2022 01:27 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken begin ik aan een nieuwe baan na 5 jaar thuisblijfmoeder geweest te zijn.

De training zal op locatie plaatsvinden en daarna werk ik vanuit homeoffice.

Ik ben nu op zoek naar mooie, kwalitatieve maar ook betaalbare bovenkleding. Omdat ik voor het werk vaak moet beeldbellen wil ik graag een beetje netjes voor de dag komen.

De afgelopen 5 jaar kon je me uittekenen in zwarte leggings met een lang shirt tot over de billen. Hier wil ik van af.

Doordat ik vaak en veel pijn heb aan mijn nieren en veel littekens en brandwonden op mijn buik heb kan ik geen strakke kleding verdragen.

Mijn figuur is een drama. Door de nierproblemen en het daarbijbehorende vocht vasthouden pas ik op goede dagen in maat 42 en op slechte dagen in maat 46. Met mijn 1,64 ben ik niet bepaald groot en na 3 zwangerschappen hangt er nogal wat overtollige huid aan mijn buik.

De baan is vrij casual maar toch wil ik netjes voor de dag komen. Ik heb nooit veel om mode en uiterlijk gegeven en liep altijd in zo goedkoop mogelijke kleding maar dat wil ik nu veranderen, ik heb alleen totaal geen idee waar te beginnen.

Oh ja, ik heb een tijdje geleden een shirt gekocht met een brede elastische band aan de onderkant waardoor de rest van het shirt als het ware “poft“. Weet iemand wat ik bedoel en hoe dit heet?
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor nette kleding in neutrale kleuren (zwart, beige, wit, donkerblauw, bruintinten) en dan nette kleding zoals blousjes of een net shirt met een blazer, met weinig of geen patronen. En uiteraard iets wat ook lekker zit voor het thuiswerken.

Tenzij je een hele uitgesproken stijl hebt, dan zou je ook pastelkleurige of felle blazers kunnen doen, maar het klinkt alsof je nog aan het ontdekken bent (ik ook steeds, ongoing proces haha).

Zalando, H&M, Zara en Mango hebben veel nette kleding. Je kan ook altijd wat inspiratie op Pinterest zoeken, dat kan helpen om je gewenste stijl te ontdekken en erna specifiek naar dat soort items te zoeken.

Als je normaal moeite hebt om dingen te combineren of je weet nooit wat je aan moet doen, dan zou ik vooral setjes of hele outfits kopen.

Succes met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
In jouw situatie zou ik vooral kijken naar accessoires zoals kettingen en oorbellen (als je dat draagt). En kijken naar een vest met sjaalkraag, een blazer van jersey (stretcht lekker mee). Dan kun je al de shirts die je hebt door dragen (indien geen print of tekst).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als je een heel nieuwe garderobe gaat aanschaffen zou ik overwegen om zo’n kleuren en stijladvies workshop te doen. Zeker aangezien je jaren niet echt goed heb geshopt. Het duurt bij veel mensen best lang met veel miskopen totdat ze weten welke kleding qua vorm en kleur echt goed staat, en kleren maken echt de vrouw. Ik heb ook zo’n workshop gedaan, dat was echt heel erg leuk en verhelderend, en ben nu met elk kledingstuk dat ik heb heel erg blij.

Je zou die styliste ook meteen kunnen vragen wat de opties zijn voor wat betreft de niet strakzittende kleding enzo, die weten daar gewoon veel van.
Alle reacties Link kopieren
Weten welke kleuren je staan is belangrijk en juist hetgene waar jij mee kunt knallen want het heeft niks met comfort te maken.

Mij staan neutrale kleuren het slechtst (behalve crème wit, warm lichtbeige, cognac, warmer blauw en warme bruintinten, die staan wel) terwijl andere mensen juist koele kleuren nodig hebben.

Je hebt geluk, comfortabele kleding 'athleisure' is in. Genoeg mooie warme vesten, stretchy blazers, wat ruimer vallende blouses en truien te koop. Ook broeken die voelen als pyjamabroek maar staan als kantoorkleding bestaan. En een stretchy rok al overwogen op je leggings?
Kijk ook naar je verhoudingen. Als je kleiner bent en lange shirts draagt ogen je benen kleiner. Of kijk naar een jurk.

Een paar mooie tijdloze accessoires ook leuk, zoals gouden of zilverkleurige oorbellen (afhankelijk van welke kleur je staat).
Vriendin twijfelde laatst omdat ze dacht dat een broek die zo comfy als pyjamabroek was, niet netjes genoeg was voor kantoor. Eenmaal op kantoor kreeg ze juist de opmerking dat ze er zo netjes uitzag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets zwarts kopen en dan een collectie sjaaltjes, kettingen en andere versieringen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet te radicaal van stijl veranderen, maar dat in kleine stapjes doen. Daar voelen mensen zich vaak veel meer zichzelf bij.

Je zou bijvoorbeeld ipv het t-shirt ook een nettere tuniek op een legging kunnen dragen. Dat geeft al een hele andere look, terwijl het bijna net zo comfortabel is. Een tuniek verbergt je hangend buikvel ook mooi.

En kijk ook eens naar “travel” kleding. Travelstof is gemaakt van stretch en kreukt niet, waardoor het eigenlijk altijd netjes zit.
Alle reacties Link kopieren
Je boft, het is overal het einde van de sale dus 50-70% korting. Ik zou nu mijn slag slaan bij de 'goede' merken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal van die lange blouse jurken voor op een legging. Voelt iets netter dan een shirt of trui maar ook comfortabel
Alle reacties Link kopieren
Zwart is met beeldbellen vaak te 'hard'. Je ziet maar een klein stukje van je kleding. Je buik is niet in beeld. Ik zou lekker naar de kapper gaan en je mooi opmaken. Je hoofd is wat opvalt.
Ik heb een representatieve functie, maar merk dat zelfs de meest hooggeplaatsten vaak nog in een trui zitten. Zelf heb ik een paar nette jasjes die ik soms met belangrijke calls aantrek. Voor de rest is een decolleté niet zo handig ;-D denk niet te moeilijk! Ga lekker shoppen en koop wat leuks!
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
28-01-2022 03:20
Als je een heel nieuwe garderobe gaat aanschaffen zou ik overwegen om zo’n kleuren en stijladvies workshop te doen. Zeker aangezien je jaren niet echt goed heb geshopt. Het duurt bij veel mensen best lang met veel miskopen totdat ze weten welke kleding qua vorm en kleur echt goed staat, en kleren maken echt de vrouw. Ik heb ook zo’n workshop gedaan, dat was echt heel erg leuk en verhelderend, en ben nu met elk kledingstuk dat ik heb heel erg blij.

Je zou die styliste ook meteen kunnen vragen wat de opties zijn voor wat betreft de niet strakzittende kleding enzo, die weten daar gewoon veel van.
Dit!
Via bijvoorbeeld zo'n "personal shop" event krijg je echt goed advies met kleding in allerlei prijsklasse. Dan weet je voor de toekomst ook welke kleuren, stoffen en vormen je links moet laten liggen en wat niet. Ik kan het heel erg aanraden. Zwart bijv is bij mij echt een no go en antraciet juist een 'go'.

Je hoeft natuurlijk niet gelijk een hele garderobe te kopen. Met 3 goede sets en een paar basics ben je al een heel eind. En dan spaar je later voor aanvullingen obv je advies.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
globetrotter80 wijzigde dit bericht op 28-01-2022 22:12
Reden: Dubbel
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een colbertjasje in een mooie tint en een shirt met waterval hals doet al wonderen.
Ik heb zelf graag als ik wat netter voor de dag wil komen wat 'stoffen' broeken. Na een tip van hier heb ik die van de only ontdekt, een broek met elastische bovenkant maar ik heb er ook een van de HEMA.
Het mooist is toch als het allemaal wat aansluit, niet strak.
Zo heb ik een shirt het lange mouwen van de zeeman, die draag ik dan onder zo'n korter wikkelvest en een jeans, daar krijg ik vreemd genoeg veel complimenten over. Soort paarsig rode tint en zit precies goed.

Verder vind ik schoenen eigenlijk meer bepalen als je naar de cursus gaat. Een leuke laars doet al wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor een ietsje duurder T-shirt en dat eventueel strijken, als je daar niet al te chagrijnig van wordt. Daar overheen een mooi vest of een Jersey blazer, al genoemd. Dan hoef je weinig aan je stijl te doen en ziet het er meteen een stuk beter uit. En ik zou voor beeldbellen eerder investeren in een goede kapper dan in kleding. En goed uitzoeken waar je gaat zitten, goede verlichting doet ook wonderen voor je uitstraling.
Wat er al wordt gezegd; als het haar maar goed zit.

Ik draag met beeldbellen en thuiswerken veel wollen effen of gemêleerde truien. In de zomer basic katoenen effen t-shirts. Als je haar dan getemd is en je een lekker make upje draagt (eventueel een rode lipstick ofzo) en wat mooie sieraden is het al snel verzorgd en representatief.
En kun je aan de onderkant lekker een legging dragen, haha!

In het begin deed ik dat niet maar ik heb een paar leuke flared meerekkende leggings met print op de kop getikt die net pyjama-af zijn maar wel even lekker zitten. Is ook wat waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag op pad geweest en heb veel verschillende dingen gepast. Helaas heb ik qua bovenkleding nog niet dat gevonden waar ik blij van word maar ik heb wel een mooie zwarte blazer gekocht. Verder heb ik geïnvesteerd in een paar goede BH‘s. Ik heb een moeilijke cupmaat dus ik heb vandaag alles laten opmeten.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat felle kleuren en pasteltinten niets voor mij doen. Ik ben van nature al een melkfles maar daarin gaf ik bijna licht.
De komende week ga ik er even rustig voor zitten en kijken wat ik online kan vinden. Door het passen vandaag heb ik al veel kunnen uitsluiten en ik hoop dat het nu wat makkelijker wordt.

Iedereen bedankt voor de tips!
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0996754001.htm

Ik heb een paar van dit soort broeken. Zitten als een soort legging, ook erg stretchy. Privé combineer ik ze wel met een oversized trui (vaak wat korter model) of met een shirt wat ik er dan aan de voorkant instop. Maar op m'n werk doe ik ze vaak aan met een blouse je (niet te strak) of met een topje en een colbertje. Dan staan ze erg netjes, terwijl het super comfy is.
Voordeel is ook, ze kosten niet veel
Alle reacties Link kopieren
Check even het programma 'alles uit de kast' van fred van leer. Af en toe erg leuke ideeen en en positieve insteek. (Vind ik)
Been there, done that, got the T-shirt.
Meyana schreef:
30-01-2022 00:07
Ik ben vandaag op pad geweest en heb veel verschillende dingen gepast. Helaas heb ik qua bovenkleding nog niet dat gevonden waar ik blij van word maar ik heb wel een mooie zwarte blazer gekocht. Verder heb ik geïnvesteerd in een paar goede BH‘s. Ik heb een moeilijke cupmaat dus ik heb vandaag alles laten opmeten.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat felle kleuren en pasteltinten niets voor mij doen. Ik ben van nature al een melkfles maar daarin gaf ik bijna licht.
De komende week ga ik er even rustig voor zitten en kijken wat ik online kan vinden. Door het passen vandaag heb ik al veel kunnen uitsluiten en ik hoop dat het nu wat makkelijker wordt.

Iedereen bedankt voor de tips!
Gun jezelf een kleurenanalyse. Het heeft bij mij erg geholpen. Hoe leuk knalrood of geel ook is: een shirt in die kleur loopt met mij weg. Dus die laat ik sindsdien achterwege, terwijl een rode broek weer prima kan.

Het helpt me ook als ik twijfel tussen een trui in twee kleuren. Mijn hele kast heeft nu hetzelfde palet en alles flatteert qua kleur.

En nog een tip: zakelijk heeft niet maar 1 gezicht. Ik heb heel lang gedacht dat ik bij bepaalde situaties moest dragen wat daar ‘hoort’. Dus een blazer of een blouse naar kantoor en een bepaald soort jurkje op een feestje. Inmiddels weet ik dat als ik op die manier winkel, ik me niet mezelf voel.

Bruiloft? Ik hou niet echt van vrouwelijke jurkjes. Een goede jumpsuit in de juiste kleur doet veel meer voor me en ik voel me er veel prettiger in. En krijg veel complimenten!

Blouses vind ik maar ondingen. Ik heb wel een witte maar in een hele soepele stof. Dus niet zo’n katoenen ding wat gestreken moet worden. Blazers ook zoiets. Ik heb er een paar voor formele dingen maar dan wel in een een wat meer oversized model. En kasjmier/wollen truien kunnen ook heel zakelijk en netjes zijn.

Kies stukken en materialen waarin jij je fijn voelt en die comfortabel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf kleding in travelstof van bijvoorbeeld Studio Anneloes erg comfortable en het ziet er netjes uit. Wellicht is dat wat voor je?
ach.. ik doe ook maar wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven