Mode & Beauty alle pijlers

“Normale” bh

17-03-2019 10:42 83 berichten
Waar in de winkelstraat kun je bh’s krijgen zonder opvulling/tepelverhulling en zonder beugel? Geen sport-bh, maar gewoon een bh met twee cups.
Standaardmaat.

Hunkemöller, Hema, Hudson Bay, Bijenkorf en zelfs H&M al geprobeerd :|
Coerage schreef:
17-03-2019 11:52
Hoezo niet?
Ik zie er in 70E 35 staan: https://www.bonprix.nl/categorie/dames- ... cup-e__70/
Zonder beugel en padding?
kopjechino schreef:
17-03-2019 11:50
https://www.hema.nl/dames/lingerie-nach ... 11720.html

Dit of is dat niet wat je bedoelt?

https://www.hema.nl/dames/lingerie-nach ... 11849.html

En dit?

Geen haat naar jou hoor to maar ik heb bij de HEMA gewerkt en dan kregen we ook altijd dit soort vragen.
''Ik zoek een normale beha.'' *pakt een in mijn ogen normale beha* Nee niet die.
''Ik zoek standaardmaat kleding/beha.'' *ik kom met maat M/cup B* Nee niet die.
Door dit topic komen trauma's terug haha.
Dat snap ik hoor!
Daarom heb ik “normaal” ook tussen aanhalingstekens gezet. Sterker nog, volgens mij zijn padded bh’s momenteel normaal.

Ook die links van jou zijn padded. Ik wil eigenlijk een bh die niet padded is.
moonlight schreef:
17-03-2019 12:11
De meeste bh’s zijn voorgevormd omdat anders je tepels erdoorheen komen en straks in de zomer is dat niet zo chic.

Of je wilt perse een wet t-shirt contest effect?
Nee, niet per se. Maar ik ben in de 40. De kleding die ik draag is zo solide dat mijn tepels niet door een bh + bovenkleding heen komen.
Poppy_del_Rio schreef:
17-03-2019 12:28
Dat snap ik hoor!
Daarom heb ik “normaal” ook tussen aanhalingstekens gezet. Sterker nog, volgens mij zijn padded bh’s momenteel normaal.

Ook die links van jou zijn padded. Ik wil eigenlijk een bh die niet padded is.
Mijn dochter heeft een Triumph sportbh (Zalando) die er niet echt uitziet als sportbh en comfortabel zit. Geen beugel of padding, gewoon wit met een klein roze randje.
moonlight schreef:
De meeste bh’s zijn voorgevormd omdat anders je tepels erdoorheen komen en straks in de zomer is dat niet zo chic.

Onzin. Ik ben ook weer helemaal op zonder padding overgestapt, het sluit zoveel beter aan. Ik loop echt niet de hele tijd door allemaal t-shirts heen te priemen. En dan nog? Vroeger droegen we ook gewone bh’s, dus toen was het ook geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-03-2019 12:20
Zonder beugel en padding?

Ah. Ik begreep niet uit je bericht dat jij ook zonder padding en beugel zocht.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Nitflex schreef:
17-03-2019 12:41
Onzin. Ik ben ook weer helemaal op zonder padding overgestapt, het sluit zoveel beter aan. Ik loop echt niet de hele tijd door allemaal t-shirts heen te priemen. En dan nog? Vroeger droegen we ook gewone bh’s, dus toen was het ook geen probleem.

Ik ook niet hoor. En nog nooit padding gehad. Priemt niks doorheen bij mij of ik moet het wel heel erg koud hebben.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
17-03-2019 12:42
Ah. Ik begreep niet uit je bericht dat jij ook zonder padding en beugel zocht.
Ik niet, mijn dochter wel. Zonder padding kan ik echt niet fatsoenlijk over straat.
moonlight schreef:

Ik zal wel hele rare borsten hebben maar liever nipple gate dan die rare vorm die je borsten in een padded bh krijgen. Met padded zijn er maar 2 smaken bij mij: quad boob of zo’n rare rand. Heb heeeeeel veel bh’s uitgeprobeerd (ook in dure lingeriewinkels met opmeten enz.) maar kan nooit een padded bh vinden die echt naadloos aansluit. En als ik zo op straat kijk hebben vele vrouwen daar last van.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
17-03-2019 13:10
Ik zal wel hele rare borsten hebben maar liever nipple gate dan die rare vorm die je borsten in een padded bh krijgen. Met padded zijn er maar 2 smaken bij mij: quad boob of zo’n rare rand. Heb heeeeeel veel bh’s uitgeprobeerd (ook in dure lingeriewinkels met opmeten enz.) maar kan nooit een padded bh vinden die echt naadloos aansluit. En als ik zo op straat kijk hebben vele vrouwen daar last van.
Precies de hoofdreden waarom ik ze niet draag. Bij anderen let ik er niet zo op maar dat zal ik eens gaan doen. Dacht dat het aan mij lag of zo.
lux- schreef:
17-03-2019 13:10
Ik heb ze nu in ‘plunge’ model. Die sluiten wel aan zodat je niet van die ‘bakjes’ hebt waar je borsten in hangen.
Coerage schreef:
17-03-2019 11:46
Wat bedoel je met 2 cups?
Ik ken de terminologie niet, maar de bh die Saartje plaatste heeft weliswaar cups, maar lijkt qua vorm meer op een topje. Terwijl ik qua vorm op zoek ben naar een bh met een klassieke vorm, zoals in de link van o.a. Nitflex.
Ja, sinds ik weer op de bh’s zonder padding ben overgestapt zit alles zo mooi aangesloten. Ik heb heus nog wel Maidenform en andere bh’s met vulling van mooiere merken, vooral Marie Jo en Simone Perele, maar ik vind het zoveel mooier staan zonder ik ben langzaam alles aan het vervangen.

Ik draag wel altijd met beugel, dus dan is er veel meer keus zonder padding.
Poppy_del_Rio schreef:
17-03-2019 13:23
Ik ken de terminologie niet, maar de bh die Saartje plaatste heeft weliswaar cups, maar lijkt qua vorm meer op een topje. Terwijl ik qua vorm op zoek ben naar een bh met een klassieke vorm, zoals in de link van o.a. Nitflex.
Je wil gewoon geen uni-boob.
MinkeDeWit schreef:
17-03-2019 13:18
Ik heb ze nu in ‘plunge’ model. Die sluiten wel aan zodat je niet van die ‘bakjes’ hebt waar je borsten in hangen.
Heb ik ook geprobeerd maar haalt het echt niet bij een beugelbh zonder padding vind ik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Poppy_del_Rio schreef:
17-03-2019 13:14
Precies de hoofdreden waarom ik ze niet draag. Bij anderen let ik er niet zo op maar dat zal ik eens gaan doen. Dacht dat het aan mij lag of zo.
Volgens de AD is het omdat we laag hangende kegeltietjes hebben :cry:

“5. Alleen mikken op voorgevormde beha's
Alleen vrouwen die gezegend zijn met stevige, hoogzittende borsten kunnen in principe altijd wegkomen met voorgevormde cups. Omdat borsten van nature niet rond zijn, maar eerder kegelvormig, blijven heel veel vrouwen in voorgevormde beha's achter met te veel ruimte aan de bovenkant van de cup. De naden van een gewone beugelbeha zullen daarentegen veel natuurlijker omgaan met de vorm van je borst, in plaats van ze in een mal te proppen die niet helemaal opgevuld wordt.“

https://www.ad.nl/wonen/bh-blunders-die ... ~ab253fff/
lux- schreef:
17-03-2019 13:34
Volgens de AD is het omdat we laag hangende kegeltietjes hebben :cry:
:rofl:

Ik vind mijn borsten echt heel normaal maar ze zien er inderdaad niet meer zo uit als toen ik 20 was en nog geen kinderen had. Klinkt als een logische verklaring dit. Maar dan ook graag meer aanbod in de andere regionen!
Poppy_del_Rio schreef:
17-03-2019 13:42
:rofl:

Ik vind mijn borsten echt heel normaal maar ze zien er inderdaad niet meer zo uit als toen ik 20 was en nog geen kinderen had. Klinkt als een logische verklaring dit. Maar dan ook graag meer aanbod in de andere regionen!
Nee kinderen doen je borsten geen goed :sigh:

Mijn ervaring: merk zoeken dat je prettig vindt en goed past in de winkel en dan online scoren. Vaak veel meer keuze. En goedkoper ook nog.
https://www.lingadore.nl/ga-eens-katoen ... er-beugel/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oké, padding sluit niet mooi aan? Ik heb altijd push up bh’s en dat sluit wel mooi aan. Eigenlijk vind ik push up bh’s vaak de borsten mooier maken. Een voorgevormde als je geen push up effect wil staat ook mooi. Die bralette bh’s schijnen trouwens heel weinig ondersteuning te geven, waar geloof zowel grote als kleine borsten niet bij gebaad zijn.

Is een voorgevormde bh met beugels echt zo oncomfortabel voor jou? Een een sportbh voor meer steun en comfort?
Dank je! Maar die vind ik te harnasachtig voor mijn B/C-cup.

Wel bizar dat bh’s zonder beugel nu echt iets heel zeldzaams lijken te zijn en zelfs een introductietekstje behoeven :@@:

Ik heb wel beugel-bh’s. Liever een beugel dan padding/voorgevormd. Maar bij voorkeur geen van tweeën.
moonlight schreef:
17-03-2019 14:08
Oké, padding sluit niet mooi aan? Ik heb altijd push up bh’s en dat sluit wel mooi aan. Eigenlijk vind ik push up bh’s vaak de borsten mooier maken. Een voorgevormde als je geen push up effect wil staat ook mooi. Die bralette bh’s schijnen trouwens heel weinig ondersteuning te geven, waar geloof zowel grote als kleine borsten niet bij gebaad zijn.

Is een voorgevormde bh met beugels echt zo oncomfortabel voor jou? Een een sportbh voor meer steun en comfort?
Ja, ik vind beugels en voorgevormde cups niet heel erg lekker zitten. Ik vind het allemaal extra ballast. Bij de cups speelt dus ook nog mee dat ik die rand echt niet mooi vind staan.

Sport-bh’s draag ik regelmatig ja. En dus ook wel beugel-bh’s. Maar ik wilde gewoon weer eens een bh die echt helemaal naar mijn smaak is...
https://www.hunkemoller.nl/niet-voorgev ... 97817.html

En deze? Heb hem in roze en zwart, zit erg lekker en sluit mooi aan
Tarya83 schreef:
17-03-2019 14:17
https://www.hunkemoller.nl/niet-voorgev ... 97817.html

En deze? Heb hem in roze en zwart, zit erg lekker en sluit mooi aan
TO wil geen beugel.
Poppy_del_Rio schreef:
17-03-2019 14:11
Dank je! Maar die vind ik te harnasachtig voor mijn B/C-cup.

Wel bizar dat bh’s zonder beugel nu echt iets heel zeldzaams lijken te zijn en zelfs een introductietekstje behoeven :@@:

Ik heb wel beugel-bh’s. Liever een beugel dan padding/voorgevormd. Maar bij voorkeur geen van tweeën.
Ze zijn er wel, maar vaak niet van katoen.

Welke maat zoek je precies?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven