Wat vind je van jezelf?
donderdag 14 september 2017 om 18:53
Over dit onderwerp had ik het pas met vriendinnen. Mij valt het op dat vrouwen niet vaak over zichzelf durven te zeggen dat ze een mooie vrouw zijn. Dat toch vaak vrouwen hun onzekerheden hebben. Wat ook ter spraken kwam zal je het zelf zien als je minder mooi bent? Vaak denken mensen dat je dat zegt om aandacht.
Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
donderdag 14 september 2017 om 20:06
Ik vind mezelf niet echt mooi, gewoon middelmatig maar ik ben 'gezegend' dat ik op mijn 53ste -word weldra 54 jaar- nog geen enkel grijs haar heb, ook nog geen enkele rimpel.
Onlangs was ik met mijn kleinzoon van 12 in een pannenkoekenhuis en er werd mij gevraagd: 'Mevrouw, wat wenst uw zoon te drinken'? Hihi.....ik word echt altijd veel jonger geschat.
Minpunt vind ik mijn heel dikke buik, ik lijk wel 5 maanden zwanger alhoewel mijn gewicht ok is en mijn BMI 24.
Ook heb ik spijtig genoeg hele dunne haren. Wat zou ik graag zo'n volle bos dikke haren hebben!
Voor de rest vind ik mezelf wel OK
Onlangs was ik met mijn kleinzoon van 12 in een pannenkoekenhuis en er werd mij gevraagd: 'Mevrouw, wat wenst uw zoon te drinken'? Hihi.....ik word echt altijd veel jonger geschat.
Minpunt vind ik mijn heel dikke buik, ik lijk wel 5 maanden zwanger alhoewel mijn gewicht ok is en mijn BMI 24.
Ook heb ik spijtig genoeg hele dunne haren. Wat zou ik graag zo'n volle bos dikke haren hebben!
Voor de rest vind ik mezelf wel OK
donderdag 14 september 2017 om 20:06
Echt? Zeggen mensen dat echt gewoon? Kan je voorbeelden noemen? Ik vind dat zo bizar. Buitengewoon onaardig om zoiets te benoemen. Snap dat niet goed.Tornacense schreef: ↑14-09-2017 20:04Ik ben lelijk.
Zegt iedereen en vind ik zelf ook.
De enige trots die ik heb, zijn mijn lange recht naar beneden groeiende haren.
donderdag 14 september 2017 om 20:08
Meen je dat nou? Wat erg! Wie maken die gemene opmerkingenTornacense schreef: ↑14-09-2017 20:04Ik ben lelijk.
donderdag 14 september 2017 om 20:09
Ik ben best blij met mezelf, maar daar werk ik ook hard voor door te sporten en gezond te eten. Het komt me niet aanwaaien.
Vroeger was ik een magere lange lat, jongens op school vonden me te mager, de rondingen kwamen later pas.
Ik moet zeggen dat ik met het ouder worden ook meer zelfvertrouwen heb. Ja, ik heb wat cellulitis en een buikje en nee daar maak ik me tegenwoordig geen zorgen meer om.
Vroeger was ik een magere lange lat, jongens op school vonden me te mager, de rondingen kwamen later pas.
Ik moet zeggen dat ik met het ouder worden ook meer zelfvertrouwen heb. Ja, ik heb wat cellulitis en een buikje en nee daar maak ik me tegenwoordig geen zorgen meer om.
donderdag 14 september 2017 om 20:09
Als ik in de spiegelkijk vind ik mezelf mooi. Maar volgens de maatstaven aan schoonheid die aan vrouwen wordt gesteld ben ik dat zeker niet en dat boeit me geen flikker.
Ik ben dik (104 kg) en het is zo vervelend dat woord taboe is. Nu is het minder, maar een aantal jaar geleden als ik dat zei over mezelf dan sprongen mensen direct in de verdediging... "Jij, jij bent toch niet dik.. Bladiebla dat is pas dit"
Er zijn ook dingen aan mezelf die ik niet mooi vindt. Maar dat zijn geen onzekerheden. Die dingen zijn gewoon niet mooi. Onzeker is dat je niet weet of het mooi is of niet en dat je dan aan jezelf gaat twijfelen. Ik vind dat je best dingen aan jezelf oprecht lelijk mag vinden.
Maar als ik een ding zou veranderen. Dan zou het de overhangende huidflap zijn die ik aan de keizersnede heb overgehouden.
Ik ben dik (104 kg) en het is zo vervelend dat woord taboe is. Nu is het minder, maar een aantal jaar geleden als ik dat zei over mezelf dan sprongen mensen direct in de verdediging... "Jij, jij bent toch niet dik.. Bladiebla dat is pas dit"
Er zijn ook dingen aan mezelf die ik niet mooi vindt. Maar dat zijn geen onzekerheden. Die dingen zijn gewoon niet mooi. Onzeker is dat je niet weet of het mooi is of niet en dat je dan aan jezelf gaat twijfelen. Ik vind dat je best dingen aan jezelf oprecht lelijk mag vinden.
Maar als ik een ding zou veranderen. Dan zou het de overhangende huidflap zijn die ik aan de keizersnede heb overgehouden.
donderdag 14 september 2017 om 20:10
Dat herken ik, soms heb ik van die dagen dat ik denk je ziet er goed uit. Een dag later kan het opeens heel anders zijn en ga ik op kleine dingen letten.Sereia schreef: ↑14-09-2017 19:08Ik weet dat mensen mij mooi vinden. Ik ben vaak voor modellenwerk gevraagd en voor missverkiezingen, ik krijg altijd complimentjes en heb zo'n beetje de hele dag door sjans. Soms vind ik zelf wel dat ik er mooi uit zien, met bijv nieuwe kleding of als mijn haar mooi zit. Maar ik kan mij ook echt onzeker voelen over wat niet mooi is aan mezelf en helaas heb ik de neiging mij daar vooral op te focussen. Ik sta kritisch voor de spiegel. Maar als ik trouwens wel zou zeggen dat ik mezelf mooi vind denk ik dat mensen dat erg arrogant zouden vinden, over het algemeen lijkt dat not done om te zeggen.
Heus? Ben je zeker dat 'iedereen' dat zegt? Of denk je dat anderen dat denken? Ik kan mij dat niet voorstellen. OwwwTornacense schreef: ↑14-09-2017 20:04Ik ben lelijk.
Ik ben ervan overtuigd dat ieder mens wel iets mooi heeft. Mss heb jij prachtige, volle haren (ikzelf een bosje stro) of heb jij mooie ogen. Of een mooi slank figuur.
Zit je op de trein, hoor je ze 3 banken verder roddelen over jou.
"Wat een lelijk wijf daar zit". Of "moest ik zo lelijk zijn, ik liet gelijk een plastisch chirurg erop los".
Of soms recht in mijn gezicht "lelijke doos".
Zelfs mijn moeder moet af en toe zo'n steek geven.
A la "tot je neus gaat het en kan het er een beetje mee door, maar alles wat eronder komt ben je gewoon lelijk".
Ik heb dik recht naar beneden groeiend haar dat alleen maar goed geborsteld moet worden.
Da's dan ook het enige positieve wat ik in de spiegel zie.
donderdag 14 september 2017 om 20:13
Je kan ook wel onzeker zijn over een oprecht lelijk 'deel' aan je uiterlijk. Onzeker zijn is meer dan de vraag of iets wel of niet lelijk is. Het zijn de zorgen en de schaamte rondom dat deel wat typerend is. Echt lelijk of niet.such_preggers schreef: ↑14-09-2017 20:09Als ik in de spiegelkijk vind ik mezelf mooi. Maar volgens de maatstaven aan schoonheid die aan vrouwen wordt gesteld ben ik dat zeker niet en dat boeit me geen flikker.
donderdag 14 september 2017 om 20:14
Dat bestaat niet!Tornacense schreef: ↑14-09-2017 20:04Ik ben lelijk.
Geloof ik écht niet.
Misschien moet je je gaan omringen met een ander slag volk? Kom nou.. Ben je ziek? Een afwijking aan je gezicht?
donderdag 14 september 2017 om 20:15
Dat raakt mij serieus best wel. Nare wereld. In hoeverre beïnvloed dit jou?Tornacense schreef: ↑14-09-2017 20:10Zit je op de trein, hoor je ze 3 banken verder roddelen over jou.
"Wat een lelijk wijf daar zit". Of "moest ik zo lelijk zijn, ik liet gelijk een plastisch chirurg erop los".
A la "tot je neus gaat het en kan het er een beetje mee door, maar alles wat eronder komt ben je gewoon lelijk".
Ik heb dik recht naar beneden groeiend haar dat alleen maar goed geborsteld moet worden.
donderdag 14 september 2017 om 20:18
Verschrikkelijk, wat een gedrochten die zoiets durven te beweren over een ander!Tornacense schreef: ↑14-09-2017 20:10Zit je op de trein, hoor je ze 3 banken verder roddelen over jou.
Mensen zeggen zulke dingen. Toen ik een kind/ puber was werd dat ook tegen of over mij gezegd. "Francien is klein en onooglijk", "Jee, wat een lelijkerd!" Ook volwassenen hoor. Of: "Nou, die gaat geen mannenvlees krijgen!"
Dat trok ik me toen heel erg aan en nu voel ik me nog steeds zo.
Er wordt nu nooit meer gezegd dat ik lelijk ben, maar ik blijf me wel lelijk voelen. Dysmorfofobie heet dat. Is dat bij jou ook niet zo?
donderdag 14 september 2017 om 20:18
Haha ja, kleine dingen.. poriën, sproetjes. Het is mij wel opgevallen dat ik als ik ongesteld moet worden ik mij altijd lelijker voel. En dikker.
anoniem_348682 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 20:19
Reden: Sproetjes, geen sprietjes!
Reden: Sproetjes, geen sprietjes!
0.26% gewijzigd
donderdag 14 september 2017 om 20:19
Hier sta ik PAF van. Van die onbeschofte mensen in de trein......ik kan niks anders zeggen dan bah-bah!! Deze mensen zijn pas de lelijken. Zowel vanbinnen als vanbuiten.Tornacense schreef: ↑14-09-2017 20:10Zit je op de trein, hoor je ze 3 banken verder roddelen over jou.
Wie zijn zij om te oordelen? Ik zou ze echt lik op stuk geven hoor.
donderdag 14 september 2017 om 20:20
Tornacense schreef: ↑14-09-2017 20:10Zit je op de trein, hoor je ze 3 banken verder roddelen over jou.
Tot je neus?
Ben je dik..?
Daar is écht wat aan te doen. Ook geheel op jouw tempo, die tijd komt vanzelf wel.
Of heb je een vreselijke mond? Lelijke kin? Uitgezakte houding? Geen uitstraling? Verzorg je je niet? Behaarde wenkbrouwen? Make-up loos in de zin van :én een onbewerkt onverzorgd gezicht? Lelijke kleding? Doe je de moeite niet?
Kan me op alles wel een aantal (leuke!!) oplossingen bedenken.
Jij hebt een lieve vriendin nodig maar vooral geloof in jezelf!
Stel je had een afwijking in je gezicht maar je zit daar in de trein tegenover mij lekker fris, zelfverzekerd met een verzorgd (niet persee opgetut) uiterlijk, denk ik bij de lelijksten van de lelijksten hooguit ''apart" maar wat een mooie.. ogen? Haren? Kleding? Lekker luchtje?
Kop op lieverd. Zoveel moois om naar uit te kijken
anoniem_353706 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 20:21
0.35% gewijzigd
donderdag 14 september 2017 om 20:21
Tja ik ben niet meer mooi, was dat wel. En daar heb ik het moeilijk mee. Jammer dan als iemand dat dom of oppervlakkig vindt. Voor mij was het de manier ook om met mensen in contact te komen, want ik ben erg introvert. Nu moet ik daar moeite voor doen en dat trek ik niet. Ook ben ik wat cynisch en heb ik geen enkel medelijden met die Elliot Rodger type mannen. Dat zijn de zelfde kerels die mij een paar jaar geleden nog kwijlend achter na liepen en mij nu geen blik meer waardig gunnen.
dus, ehm tl;dr: ik ben niet zo positief over mij zelf
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 20:22
0.09% gewijzigd
donderdag 14 september 2017 om 20:21
Wat verschrikkelijk, die mensen die zo'n opmerkingen maken zijn zelf waarschijnlijk erg onzeker! Maar dat je moeder zo'n opmerking maakt dat vind ik ook heel erg. Ben je nog jong?Tornacense schreef: ↑14-09-2017 20:10Zit je op de trein, hoor je ze 3 banken verder roddelen over jou.
donderdag 14 september 2017 om 20:23
Hoe komt het dat je nu zo'n laagzelfbeeld hebt?strikjemetstippels schreef: ↑14-09-2017 20:21Tja ik ben niet meer mooi, was dat wel. En daar heb ik het moeilijk mee. Jammer dan als iemand dat dom of oppervlakkig vindt. Voor mij was het de manier ook om met mensen in contact te komen, want ik ben erg introvert. Nu moet ik daar moeite voor doen en dat trek ik niet. Ook ben ik wat cynisch en heb ik geen enkel medelijden met die Elliot Rodger type mannen. Dat zijn de zelfde kerels die mij een paar jaar geleden nog kwijlend achter na liepen en mij nu geen blik meer waardig gunnen.
donderdag 14 september 2017 om 20:24
Ik ben een kabouter op mini-poten met een veel te grote buik.
Ben 1m56, heb korte benen en gewicht komt door levenslange medicatie.
Heb dan ook nog es een gezicht vol met oude acné-littekentjes en een paar huidvlekjes (waar ik laatst nog de opmerking van mijn vader "god, wat is je gezicht vlekkerig en lelijk" voor mocht ontvangen).
Ik vraag mij vooral af of mensen denken dat ik zelf geen spiegel heb.
Ik zie mezelf elke dag in dat rotding en ik vervloek dat beeld toch echt elke dag.
Maar so be it.
Straal negeren en doorgaan.
donderdag 14 september 2017 om 20:25
Lol, wat een vreemde vraag. Want waar om zou het een laag zelfbeeld zijn als je gewoon de waarheid waar neemt? Ik ben wel onzeker over mijn uiterlijk geworden, maar ik zie het vrij helder hoor helaas.
Die ene hier boven die schreef over dat anderen haar meteen begonnen te corrigeren als ze zelf zei dat ze dik was, daar doet me dat beetje aan denken. Er zijn gewoon mensen objectief lelijk, dik of minder mooi. Waar om dat ontkennen?
donderdag 14 september 2017 om 20:27
Ik blijf erbij dat iedereen wel iets 'moois' heeft. Echt iedereen.
Ik heb een nichtje met een gezichtsafwijking en ja, iedereen staart haar aan op straat.
Maar wat heeft ze prachtige blauwe ogen, en een hele gave mooie huid en een figuurtje om jaloers op te zijn.
De eerste die ik commentaar hoor geven op mijn nichtje die krijgt het met mij aan de stok, zeker weten.
Ik heb een nichtje met een gezichtsafwijking en ja, iedereen staart haar aan op straat.
Maar wat heeft ze prachtige blauwe ogen, en een hele gave mooie huid en een figuurtje om jaloers op te zijn.
De eerste die ik commentaar hoor geven op mijn nichtje die krijgt het met mij aan de stok, zeker weten.
donderdag 14 september 2017 om 20:30
Waarom zou ze? En beetje makkelijk gezegd vind ik dat altijd. Natuurlijk is daar wat aan te doen, maar niet iedereen kán dat. Lijkt me eerder dat onbeschofte mensen leren hun negatieve meningen over volslagen vreemden voor zich te houden.
Ik vind mezelf mooier dan dat de buitenwereld dat vindt, denk ik. Krijg eerder ook te horen dat ik lelijk / dik ben. Maar dat is gelukkig ook wel heel lang geleden (toen ik vreemd genoeg eigenlijk helemaal niet dik was). In het buitenland hoor ik het wel vaak nog
Ik vind het nog wel leuk om op de foto te gaan, maar niet onverwachts en zonder waarschuwing. Hou graag de regie in handen.
Als m'n haar goed zit (gelukkig vaak) en ik heb leuke kleren aan en er is net een goeie foto geweest, voel ik me goed en best knap.
Als m'n haar suckt en ik heb net zes dingen gepast die allemaal te klein zijn of ik zie een slechte foto van mezelf dan voel ik me best lelijk.
Wisselt dus nogal. Lijkt me heerlijk om te 'weten' dat je een mooie vrouw bent. De aandacht die je dan krijgt lijkt me wel weer afgrijselijk.
donderdag 14 september 2017 om 20:34
Ik bedoel het niet stom hoor maar gewoon wat de reden is dat je nu zo naar jezelf kijkt. Maar helpt het je wel als je je haar in de plooi hebt en makeup op hebt?strikjemetstippels schreef: ↑14-09-2017 20:25Lol, wat een vreemde vraag. Want waar om zou het een laag zelfbeeld zijn als je gewoon de waarheid waar neemt? Ik ben wel onzeker over mijn uiterlijk geworden, maar ik zie het vrij helder hoor helaas.
Die ene hier boven die schreef over dat anderen haar meteen begonnen te corrigeren als ze zelf zei dat ze dik was, daar doet me dat beetje aan denken. Er zijn gewoon mensen objectief lelijk, dik of minder mooi. Waar om dat ontkennen?