Mode & Beauty alle pijlers

Wélke Primark heeft de grootste kinderafdeling?

23-02-2020 10:48 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zoals de titel al zegt, vraag ik me af bij welke Primark je de meeste keuze in kinderkleding hebt. Nederland of België maakt niet uit.
makreel schreef:
23-02-2020 11:13
Nou?
https://rankabrand.nl/modeketens/Primark

Wel wat mis mee, maar daar kies je voor.
Als je keuze hebt om ergens anders te shoppen, zou je dat kunnen doen.
Maar ik begrijp dat dat er voor sommige mensen niet inzit en dat het sommige mensen ook niet interesseert.
Maar om te zeggen: niets mis mee...
Mooi dan ga jij ergens anders shoppen.
Nee ik vind er niets mis mee.
Doorenvogels55 schreef:
23-02-2020 12:51
Mooi dan ga jij ergens anders shoppen.
Nee ik vind er niets mis mee.
Niks mis met kinderarbeid?

Ik kan me best voorstellen, en dat schrijf ik ook, dat je soms niet zoveel te besteden hebt en dan denkt: vooruit dan maar. Of geen zin hebt om erover na te denken. Want als je overal bij stil zou moeten staan, kun je beter binnen blijven. Maar om nou zo te stellen dat er niks mis is met kinderarbeid, dat gaat toch wel ver hoor...
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
23-02-2020 13:34

Ik kan me best voorstellen, en dat schrijf ik ook, dat je soms niet zoveel te besteden hebt en dan denkt: vooruit dan maar. Of geen zin hebt om erover na te denken. Want als je overal bij stil zou moeten staan, kun je beter binnen blijven. Maar om nou zo te stellen dat er niks mis is met kinderarbeid, dat gaat toch wel ver hoor...
Mens hou toch op te zeiken. Er is niemand die zegt dat ze voor kinderarbeid zijn.
Maar voor je zo staat te roeptoeteren moet je eens beter inlezen. Primark heeft niks met kinderarbeid te maken.
Zat merken waar wat op aan te merken is aan hoe het gemaakt wordt.
Duur of goedkoop. Ga je in alle kleding topics zo doen?

Welke kleding draag jij? Wedden dat daar wat mee is?
Want als je 100% zekerheid wil dat er met je kleding niks is moet je in je blote reet gaan lopen.

Wil je perse deze discussie gaan voeren open dan lekkere een topic op actueel.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
RavenclawLady schreef:
23-02-2020 13:40
Mens hou toch op te zeiken. Er is niemand die zegt dat ze voor kinderarbeid zijn.
Maar voor je zo staat te roeptoeteren moet je eens beter inlezen. Primark heeft niks met kinderarbeid te maken.

Want als je 100% zekerheid wil dat er met je kleding niks is moet je in je blote reet gaan lopen.

Ikzelf draag alleen maar tweedehands, m.u.v. ondergoed en sokken. Maar daarvan kan ik me dan ook meer duurzame varianten veroorloven omdat ik bespaar op de bovenkleding.
Even los van de kinderarbeid (hoewel ik ervan overtuigd ben dat Primark daar indirect zeker wel schuldig aan is)
Linksom of rechtsom, die kleding bij de Primark is zó goedkoop, dat kan gewoon echt niet op een eerlijke manier gemaakt zijn. Ergens in de lijn is iemand de dupe van het feit dat wij die kleding haast voor niets kunnen kopen. En of dat nou een kind is, of een katoenplukker, of een naaister in een ongezond hok ergens in Bangladesh...het zou eigenlijk niet uit moeten maken, je zou die sowieso niet moeten willen dragen denk ik.

Daarnaast, het feit dat de productie van 1 spijkerbroek zo'n 7000 liter water kost, op een plek waar schoon water niet zo vanzelfsprekend is als hier,is ook reden genoeg voor wat bewustwording in topics als deze.
makreel schreef:
23-02-2020 13:34

Open een eigen topic.
Veel plezier met je dochter Als je een dagje Amsterdam doet.
En kijk rustig rond inde Primark...die meiden horen dat van elkaar en willen gewoon daar kijken.
RavenclawLady schreef:
23-02-2020 13:40

Ik zeg: ik kan me voorstellen dat je ervoor kiest. Jij gaat zo uit je panty. De groeten.

En TO: veel plezier in Amsterdam!
Wat eten we vanavond?
minnimouse schreef:
23-02-2020 11:24
Ik snap best dat je daar shopt als je het niet breed hebt.
Ik snap niet dat je daar shopt.als.je het niet breed hwbt.

Die zooi is zo kapot en moet je nieuwe kooen èn je kinderen troosten....
jouw leven is een keuze
De grootste? Ik denk Bangladesh...... maar da's een productie-afdeling......
jouw leven is een keuze
2east schreef:
23-02-2020 21:26

Dat is dus echt niet zo. Ik heb kleding van de primark al jaren dagelijks aan en heb letterlijk nog nooit iets gehad wat kapot is gegaan.
Jezus wat kan iedereen weer zeiken hier! Ze vraagt alleen maar waar de grootste Primark is.. Tuurlijk mag iedereen zn mening geven maar de manier waarop gaat weer nergens over. Ja de ene winkel is duurzamer dan de ander, maar dat is aan TO of ze dat belangrijk vindt of niet. En de kwaliteit is echt niet van alle items zo slecht, overdrijven is ook een vak :-?
2east schreef:

Open je eigen topic.
2east schreef:
Is dat je eigen ervaring of is dat je vooroordeel?
Eindhoven heeft ook een behoorlijk groot filiaal, mocht je geen zin hebben in Amsterdam.
ShaunTheSheep schreef:
24-02-2020 19:51
Is dat je eigen ervaring of is dat je vooroordeel?
tja,

dat wil ik je wel uitleggen maar van mInnimouse moet ik dan maar mijn eigen topic beginnen, en daar heb ik geen zin aan.....
jouw leven is een keuze
Welnee, Minni zit al in een volgend topic.

Dus... wel eens iets gekocht bij Primark wat snel stuk ging en toen had je huilende kinderen omdat hun favoriete Frozen onesie stuk was en kon je een nieuwe bij een andere winkel gaat kopen? Of was het toch een vooroordeel?
ShaunTheSheep schreef:
25-02-2020 21:05
Welnee, Minni zit al in een volgend topic.

Dus... wel eens iets gekocht bij Primark wat snel stuk ging en toen had je huilende kinderen omdat hun favoriete Frozen onesie stuk was en kon je een nieuwe bij een andere winkel gaat kopen? Of was het toch een vooroordeel?
Nee. Geen vooroordeel.

1x trui (idd Frozen) naar z'n mallemoer, na 1x wassen

Spijkerbroek die tijdens het passen al stuk.

En zelf (ja dom,.maar zag er leuk uit) BHsetje gekocht cupmaar véél te klein string véél te groot. En lingerie mag je niet passen èn niet ruilen.....
jouw leven is een keuze
Wat jammer; dat is ook wel veel pech en slechte ervaringen!

Ik haal er regelmatig T-shirts (lange en korte mouw), joggingbroeken en vesten voor de kinderen. Kleding die ze in principe lekker mogen afraggen in de tuin en zo, maar ik moet zeggen dat die kleding het juist wonderlijk lang volhoudt. Na het seizoen of als de kinderen er uit gegroeid zijn, zijn die kledingstukken eigenlijk gewoon nog wel goed.

Andere kleding geen ervaring mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven