Mode & Beauty alle pijlers

Wollen hemdjes

19-10-2021 14:01 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de verwarming nog even uit te laten maar heb het vandaag behoorlijk koud. Dus ik dacht laat ik het nuttige met het aangename verenigen en shoppen voor een wollen hemdje, alleen ik zie veel te veel opties. Wol, Marinowol, wol met zijde.. ik wil iets warms, niet zweterigs en het móet in de wasmachine kunnen. En het liefst onder de 40 euro. Iemand tips?
Frizz schreef:
29-10-2021 22:15
Ik ben deze keer niet erg enthousiast. De hemdjes vallen zo wijd aan de bovenkant en de coltrui voelt alsof ik gekeeld word. :|
Ah, wat jammer! Ik heb twee coltruien besteld en ben er blij mee. Ze vallen inderdaad aansluitend rondom de keel maar voor mij niet te.

Ik heb wel een maat groter dan normaal besteld. Althans, ik heb maat 40 genomen omdat dat volgens de tabel overeen komt met M. Normaal bestel ik 38.
Frizz schreef:
30-10-2021 00:20
4 verschillende warmte hemdjes. Die ik nu natuurlijk nooit meer uit elkaar kan houden.
Het is net alsof ik een maat kleiner ervan had moeten hebben (of de bandjes moeten ingekort).
Hm.. de hemdjes verschillen heel erg per welke stof het is zeg maar; ik vind zelf de rib minder fijn dan de gewone zeg maa
Ronja schreef:
30-10-2021 11:25
Hm.. de hemdjes verschillen heel erg per welke stof het is zeg maar; ik vind zelf de rib minder fijn dan de gewone zeg maa
Qua maat of comfort bedoel je?
Ik ga ze straks nog maar eens bekijken, eventueel moet ik ze opnieuw bestellen een maat kleiner. Maar normaal ben ik toch echt een M. De shirts zitten juist flink strak.
Frizz schreef:
30-10-2021 11:56
Qua maat of comfort bedoel je?
Ik ga ze straks nog maar eens bekijken, eventueel moet ik ze opnieuw bestellen een maat kleiner. Maar normaal ben ik toch echt een M. De shirts zitten juist flink strak.
Ik vind het model van de rib hemdjes minder fijn, te wijd boven en ik had een keer extra groot besteld (houd van lang), maar dat werkte dus ook niet. Dus vind de verhouding tussen breedte en lengte niet fijn. Modellen verschillen erg zowel soms qua kleur als qua stof; omdat de verschillende kleuren ook wel verschillende stoffen zijn. Deze hemdjes draag ik graag: https://www.dilling.nl/Dames-ondergoed/ ... zwart.html (elke dag, vaak als onder laagje. Nu in laatste trimester zwangerschap wel te kort helaas).
Ronja schreef:
30-10-2021 12:39
Ik vind het model van de rib hemdjes minder fijn, te wijd boven en ik had een keer extra groot besteld (houd van lang), maar dat werkte dus ook niet. Dus vind de verhouding tussen breedte en lengte niet fijn. Modellen verschillen erg zowel soms qua kleur als qua stof; omdat de verschillende kleuren ook wel verschillende stoffen zijn. Deze hemdjes draag ik graag: https://www.dilling.nl/Dames-ondergoed/ ... zwart.html (elke dag, vaak als onder laagje. Nu in laatste trimester zwangerschap wel te kort helaas).
Deze heb ik ook besteld en past goed vind ik. Ook niet te wijd ofzo. Bij dochter past hij ook goed.
Nou precies die heeft voor mij dus veel te lange bandjes!
Er is er eentje die iets beter is, dat is denk ik de wolzijde.
Ik heb n.a.v. dit topic en de kortingscode vorige week ook e.e.a. besteld. Ik had de maattabel aangehouden om een maat te kiezen en was bang dat het wat te ruim zou zijn, maar het zit allemaal perfect. Het rib-short zit wat strakker maar nog steeds prima, en alles is lekker lang. Dat laatste is heel fijn, want ik ben zelf erg lang en meestal zijn hemden en shirts dan ook te kort voor mij. Deze dus niet! Dus Montblanc - dank voor het openen van dit topic :cheer:

Ik heb dat hemdje dat hierboven genoemd wordt ook besteld, en daarvan hadden van mijn de bandjes ook heel iets korter gemogen. Maar verder zit het allemaal als gegoten en inderdaad heeeerlijk warm!
Frizz schreef:
30-10-2021 13:34
Nou precies die heeft voor mij dus veel te lange bandjes!
Er is er eentje die iets beter is, dat is denk ik de wolzijde.
Ja ik geef ook nog borstvoeding dus trek het hemdje vaak omlaag bedenk ik nu, mss vind ik daarom lange bandjes wel juist fijn.
Eergisteren eindelijk de track en tracé gekregen, gisteren ontvangen en oh wat ben ik er blij mee! Onderjurk en twee hemdjes besteld en ze zitten allebei perfect. :cheer:
Fijn! Hier ook gister binnen gekomen :)
Fijn!
welk wolwasmiddel gebruiken jullie?
Ik gebruik Dilling en sonnet meestal; net welke winkel ik kom of als ik een bestelling moet aanvullen om geen verzendkosten te hebben ;)
Sonnett zie ik ook op de site van Ekoplaza, jammer dat ik geen winkel in de buurt meer heb want dat scheelt weer bezorgkosten en tijd
smulrol schreef:
04-11-2021 10:46
welk wolwasmiddel gebruiken jullie?
Ik kreeg bij mijn eerste bestelling van Dilling een gratis flesje wolwasmiddel van Dilling.
https://www.dilling.nl/Wollen-ondergoed ... 500ml.html

Maar dat kost dus 10 euro! Ik neem aan dat je de wollen kleding ook gewoon kunt wassen met een wolwasmiddel van de Lidl.
Je kan in principe elk wolwasmiddel gebruiken inderdaad, ik gebruik wel liever de goed bekend staande merken. Wat wel goed verkrijgbaar is vaak is ecover. Als je handwas doet zou ik voor Eucelan gaan, dat middel hoef je er niet uit te spoelen.
Ik gebruik altijd Eucalan. Ook voor in de machine. Je hebt echt maar een heel klein beetje nodig. Ik draag heel veel wol en met zo'n grote fles van een halve liter doe ik echt heel erg lang.
montblanc schreef:
21-10-2021 13:12
Als je nog iets maat 68/74 kwijt wil mag je me ook een pb sturen.
Vanaf 80 helaas, wel nog evt wantjes, sjaaltje en een slaapzak 100 cm. Zeg ik even zo uit m’n hoofd.
Irish_Wasser_Woman schreef:
21-10-2021 16:05
Ik heb ook interesse! Vanaf maat 86 hier :) Kun/wil je mij je Vinted/MP naam via pm geven?
Ik stuur je een PM!
Frizz schreef:
07-11-2021 20:12
Ik stuur je een PM!
Thanks, je hebt er eentje terug!
Frizz schreef:
07-11-2021 20:11
Vanaf 80 helaas, wel nog evt wantjes, sjaaltje en een slaapzak 100 cm. Zeg ik even zo uit m’n hoofd.
Dat duurt nog even, dan sla ik over. Maar volgens mij heb je ook geen gebrek aan kopers :)
Volgens Moiren komt dat vanzelf goed. :D
Ik hou van Marinowollen (onder)kleding.
Wel vervelend dat ze zo snel gaan slobberen/uitlubberen waardoor ik ze snel moet wassen terwijl ze eigenlijk nog schoon zijn. Ook blijven alle pluisjes op de kleding hangen.
Hebben jullie hier ook last van of tips voor mij?
Verschilt per merk enorm hoe snel het lubbert is mijn ervaring. Als het wat pillig wordt kan je een speciale tondeuse gebruiken om de pluisjes eraf te halen.
Hier nog geen pluisjes of gelubber. Maar ik heb het net nieuw.
Ik ben er nu wel super blij meer zeg! Ik heb nu elke dag wollen onderkleding en shirtjes aan. Dat scheelt echt in de kou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven