Mode & Beauty alle pijlers

Wollen hemdjes

19-10-2021 14:01 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de verwarming nog even uit te laten maar heb het vandaag behoorlijk koud. Dus ik dacht laat ik het nuttige met het aangename verenigen en shoppen voor een wollen hemdje, alleen ik zie veel te veel opties. Wol, Marinowol, wol met zijde.. ik wil iets warms, niet zweterigs en het móet in de wasmachine kunnen. En het liefst onder de 40 euro. Iemand tips?
Google eens op Dilling of Joha. Ik draag graag merino. Kan gewoon in de wasmachine, wel met speciaal wasmiddel en op wolprogramma uiteraard.
Lady_Day schreef:
19-10-2021 14:02
Google eens op Dilling of Joha. Ik draag graag merino. Kan gewoon in de wasmachine, wel met speciaal wasmiddel en op wolprogramma uiteraard.
Ja, die zijn fijn.
Merinowol is het warmst volgens mij. En blijft ook mooi.
Ik heb heel veel merinowol van Icebreaker en vind het geweldig. Goedkoopste is volgens mij iets van 50 euro, maar je kunt ze wel heel vaak achter elkaar aan zonder dat ze gaan stinken. Decathlon had vorig jaar ook merinowollen basisshirtjes en leggings.
25 oktober heeft Dilling weer korting! Ik draag elke dag Dilling, is superwash dus kan prima in de wasmachine. En bij hun weet je dat het geode wol is (itt bv H en m enzo.)
Wolzijde blijft vaak minder mooi in de was dan 100 procent wol is mijn ervaring.
Ik zou ook grag een wollen hemd willen aanschaffen maar ben heel bang voor kriebelende hemdjes.
Heb je daar last van?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Lady_Day schreef:
19-10-2021 14:02

Moet je dan je wolletjes opsparen zodat je een beetje volle trommel hebt? Of kan er ook iets anders bij meegewassen worden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb naar aanleiding van goede verhalen op dit forum ook eens een shirtje van Dilling besteld. @Lady_Day nog bedankt voor de tip!

Ik kon bijna nooit tegen wol wegens enorme jeuk en irritaties. Maar dat shirtje van Dilling heb ik de hele dag gedragen zonder problemen. Hij is gewoon heel lekker zacht en jeukt helemaal niet! Een wonder! Maar hij was wel heerlijk warm.

Ik heb hem met wolwas in de wasbak gewassen. Het water kleurde wel zwart af en na afloop zaten er vele mini wollen haartjes in de wasbak dus apart wassen is in het begin aan te raden. Hij hangt nu aan een kledinghanger te drogen.

Ik hoop dat hij goed blijft na mijn wasbeurt en dat ik hem nog vele keren kan dragen.

@Ronja heel erg bedankt voor deze tip! Ik zou nl meer bij Dilling willen bestellen en ik zat al te vlassen op een kortingsaktie. :biggrin:
Oee goeie tips, dank Ladyday en Ronja!
Denk dat ik maar een hemdje vooruit bestel. Weten jullie ook hoe ze vallen bij Dilling?
Beertje321 schreef:
19-10-2021 15:03

Ik heb hem met wolwas in de wasbak gewassen. Het water kleurde wel zwart af en na afloop zaten er vele mini wollen haartjes in de wasbak dus apart wassen is in het begin aan te raden. Hij hangt nu aan een kledinghanger te drogen.

Ik hoop dat hij goed blijft na mijn wasbeurt en dat ik hem nog vele keren kan dragen.

@Ronja heel erg bedankt voor deze tip! Ik zou nl meer bij Dilling willen bestellen en ik zat al te vlassen op een kortingsaktie. :biggrin:
Kan ie niet beter liggend drogen? o_o
himalaya schreef:
19-10-2021 14:48
Moet je dan je wolletjes opsparen zodat je een beetje volle trommel hebt? Of kan er ook iets anders bij meegewassen worden?
Ik draag heel veel wol en heb ook veel wol. Een volle trommel heb ik nooit (in mijn eentje). Ik gebruik Eucalan wasmiddel (zit lanoline in) speciaal voor wol. Dat zou ik niet voor mijn fijnwas gebruiken. Ik lucht mijn kleding tussendoor altijd. Mijn truien/truitjes draag ik meerdere malen voordat ze de wasmachine in gaan.

Als je maar 1 of 2 dingetjes hebt kun je het ook even op de hand doen.
Ik heb een kasjmier vestje gekocht bij C&A. Lekker warm en zacht, en niet zweterig. Het pilt wel vrij snel, maar thuis op de bank ben ik verkocht. C&A heeft ook hemdjes met kasjmier. Kunnen op 30 graden in de machine
Dilling ziet er top uit! Wat een fantastische tip!
Decatlon heeft simpele zwarte van 20 euro, ik doe ze op 30 graden in de wasmachine.
Gatti schreef:
Ik zou ook grag een wollen hemd willen aanschaffen maar ben heel bang voor kriebelende hemdjes.
Heb je daar last van?
Ik niet. Mijn zoon wel. Die voelt het echt meteen als ik hem (stiekem) iets aan of om doe met Wol erin.

Bij Dilling mag je ALTIJD gratis terug sturen als het kriebelt.
montblanc schreef:
19-10-2021 15:16
Oee goeie tips, dank Ladyday en Ronja!
Denk dat ik maar een hemdje vooruit bestel. Weten jullie ook hoe ze vallen bij Dilling?
Dilling heeft maattabellen bij alle kledingstukken. Het is liggend gemeten, bij wol zit natuurlijk behoorlijk wat rek. Ze hebben verschillende modellen hemdjes. Mocht een hemd bevallen; bij drie precies dezelfde krijg je ook altijd 10 procent korting en bij inschrijven nieuwsbrief ook. Ik heb geen aandelen, maar m’n kind en ik lopen beiden altijd in wol 😄
himalaya schreef:
In het wol programma mag veel minder dan op het katoen programma (als je het boekje van je machine volgt). Ik doe het ook nooit vol, ondanks dat dta bij ons best kan. Nadeel van vol is teveel wrijving wat voor vervilting zorgt.
Ik draag deze altijd, behalve in de zomer. Zit heerlijk, kriebelt absoluut niet (en ik vind echt al snel dat iets kriebelt). Heb ze al vaker per ongeluk op 60 graden gewassen en zelfs dat overleefden ze. En, last but not least, ik vind ‘m ook echt mooi.

https://www.trulywoolykids.com/nl/joha- ... zwart.html
Oh dat lijkt me ook heerlijk! Ik ga zo even googelen.
Tip voor kriebelende wol: wassen met cremespoeling. Dat doe ik met alle wollen truien en vesten.( Op een kort programma.)
Dat helpt echt!
Athena1905 schreef:
19-10-2021 16:43
Ik heb een kasjmier vestje gekocht bij C&A. Lekker warm en zacht, en niet zweterig. Het pilt wel vrij snel, maar thuis op de bank ben ik verkocht. C&A heeft ook hemdjes met kasjmier. Kunnen op 30 graden in de machine
Kan in de machine maar wel op wolwasprogramma! Heftig centrifugeren is niet echt iets waar kasjmier blij van wordt.

En ja, kasjmier, net als andere wol, pilt altijd wel wat. Ik heb het bij de ene trui erger dan de andere. Ik heb een hele dure van Repeat en die pilt nauwelijks maar die van de H&M pilt wel.
Had ik nu maar niet naar die Dilling shop gekeken... toch maar even laten bezinken voor ik aan het bestellen ga...
Attraverso schreef:
20-10-2021 10:39
Had ik nu maar niet naar die Dilling shop gekeken... toch maar even laten bezinken voor ik aan het bestellen ga...
Haha ja als je eenmaal wollen hemdjes (en longsleeves en leggings) Kent ;)
En dan nog een wollen onderdeken, en een schapenvachtje, en sloffen, en… :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven