3000+ deel 72
maandag 25 oktober 2010 om 20:49
Welkom bij alweer een nieuw deel van 3000+!
Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!
Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje
Nog even een paar regels:
* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
* Toon respect naar elkaar in elke situatie.
* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!
Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje
Nog even een paar regels:
* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
* Toon respect naar elkaar in elke situatie.
* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
woensdag 27 oktober 2010 om 18:30
quote:chocolover schreef op 27 oktober 2010 @ 10:57:
De spagaat tussen ziek zijn en gezond willen zijn. En tussen ziek zijn, maar niet ziek willen zijn. En tussen ziek zijn en het niet willen weten, niet voor jezelf en niet voor je omgeving. En dat geldt voor mijn omgeving natuurlijk net zo hard. Dit is geschreven door spuuk. Daar gaat dit volgende stukje ook over.
Hier kan ik mij ook in vinden Spuuk. Maar ik dacht steeds als ik jou las 'stel je niet zo aan, wat zij heeft is erger, komop niet gaan klagen nu hoor'. Maar dat moet ik niet denken en daar ben ik mee bezig. Ik ben ook ziek. Ik heb er niet voor gekozen. Mijn acceptatie begint te komen.
Jij daarintegen, ik kan me voorstellen dat jij het niet wil accepteren. Hmm maar nu ik het zo schrijf twijfel ik. Je moet dingen accepteren om verder te komen toch?
Enniehoe, ik weet dat het voor een omgeving niet makkelijk is. Maar schreeuw het uit spuuk! Als ze vragen hoe het gaat en het gaat niet dan is het fijn als je even aandacht krijgt! Dan moet je niet denken 'ze vragen het om het gebaar en willen het niet horen'. Want als dat wel het geval is dan vragen ze het de 2e keer al niet meer.
Ik heb steeds een masker opgezet waardoor de mensen in mijn omgeving het niet snappen. nu ik een stukje acceptatie heb gevonden vertel ik hoe het gaat. En de goede mensen in je leven vragen ook hoe het met je gaat. Want die weten dat er ook weer een tijd komt dat ze even met je kunnen lachen!
En mocht je er wat steun of herkenning uit kunnen halen: dit is dus niet zeggen dat mijn ziekte groter is dan die van jou, dit is vertellen dat ik me kan inleven in jou want ik ben dan niet dood maar dankzij mijn depressies kan ik wel doodgaan omdat ik enorm suicidaal ben tijdens mijn depressies ik ben doodsbang voor mijn toekomst. Want daar zit je dan, een jonge vrouw van 24 die al 3 x zwaar depressief is geweest. en die dus helaas een stofje in haar hersens mist dus niet een luxe depressie heeft
Mijn gevoel zegt vaak geef het maar op, het is te zwaar. Maar mijn verstand weet dat er momenten zijn waarop ik kan lachen dus moet ik door. Jij gaat dood maar je gaat er hartstikke goed mee om (of is dat een masker?). Laat ons in je leven toe. Vertel hoe het gaat, huil, jank, zie het even niet zitten dan knuffelen of schoppen wij. Maar blijf doorgaan met lachen want ik vind je een topwijf! *en dit schrijf ik dus omdat ik ook niet weet hoe ik op je moet reageren en gelukkig ben ik niet de enige dus kan ik die onzekerheid van mezelf af gaan leren zetten*
En ik twijfel ook of ik niet iets verkeerds heb geschreven maar als dat zo is hoor ik het graag
Ik zal mezelf ff quoten om mezelf duidelijker te maken. Want mijn intentie is niet slecht geweest. En volgens mij heb ik hier nu al 3 x gevraagd dat als ik iets verkeerds schrijf, of ik daar op gewezen kan worden. En ergens op gewezen worden is iets anders dan stront over me heen gooien. En ja zo zie ik dat.
En nu ben ik er klaar mee.
Ik heb een huis gekocht!
De spagaat tussen ziek zijn en gezond willen zijn. En tussen ziek zijn, maar niet ziek willen zijn. En tussen ziek zijn en het niet willen weten, niet voor jezelf en niet voor je omgeving. En dat geldt voor mijn omgeving natuurlijk net zo hard. Dit is geschreven door spuuk. Daar gaat dit volgende stukje ook over.
Hier kan ik mij ook in vinden Spuuk. Maar ik dacht steeds als ik jou las 'stel je niet zo aan, wat zij heeft is erger, komop niet gaan klagen nu hoor'. Maar dat moet ik niet denken en daar ben ik mee bezig. Ik ben ook ziek. Ik heb er niet voor gekozen. Mijn acceptatie begint te komen.
Jij daarintegen, ik kan me voorstellen dat jij het niet wil accepteren. Hmm maar nu ik het zo schrijf twijfel ik. Je moet dingen accepteren om verder te komen toch?
Enniehoe, ik weet dat het voor een omgeving niet makkelijk is. Maar schreeuw het uit spuuk! Als ze vragen hoe het gaat en het gaat niet dan is het fijn als je even aandacht krijgt! Dan moet je niet denken 'ze vragen het om het gebaar en willen het niet horen'. Want als dat wel het geval is dan vragen ze het de 2e keer al niet meer.
Ik heb steeds een masker opgezet waardoor de mensen in mijn omgeving het niet snappen. nu ik een stukje acceptatie heb gevonden vertel ik hoe het gaat. En de goede mensen in je leven vragen ook hoe het met je gaat. Want die weten dat er ook weer een tijd komt dat ze even met je kunnen lachen!
En mocht je er wat steun of herkenning uit kunnen halen: dit is dus niet zeggen dat mijn ziekte groter is dan die van jou, dit is vertellen dat ik me kan inleven in jou want ik ben dan niet dood maar dankzij mijn depressies kan ik wel doodgaan omdat ik enorm suicidaal ben tijdens mijn depressies ik ben doodsbang voor mijn toekomst. Want daar zit je dan, een jonge vrouw van 24 die al 3 x zwaar depressief is geweest. en die dus helaas een stofje in haar hersens mist dus niet een luxe depressie heeft
Mijn gevoel zegt vaak geef het maar op, het is te zwaar. Maar mijn verstand weet dat er momenten zijn waarop ik kan lachen dus moet ik door. Jij gaat dood maar je gaat er hartstikke goed mee om (of is dat een masker?). Laat ons in je leven toe. Vertel hoe het gaat, huil, jank, zie het even niet zitten dan knuffelen of schoppen wij. Maar blijf doorgaan met lachen want ik vind je een topwijf! *en dit schrijf ik dus omdat ik ook niet weet hoe ik op je moet reageren en gelukkig ben ik niet de enige dus kan ik die onzekerheid van mezelf af gaan leren zetten*
En ik twijfel ook of ik niet iets verkeerds heb geschreven maar als dat zo is hoor ik het graag
Ik zal mezelf ff quoten om mezelf duidelijker te maken. Want mijn intentie is niet slecht geweest. En volgens mij heb ik hier nu al 3 x gevraagd dat als ik iets verkeerds schrijf, of ik daar op gewezen kan worden. En ergens op gewezen worden is iets anders dan stront over me heen gooien. En ja zo zie ik dat.
En nu ben ik er klaar mee.
Ik heb een huis gekocht!
woensdag 27 oktober 2010 om 18:37
Spuka, ik zou het ontzettend jammer vinden als je weggaat!
Geef het even de tijd, zeker na vandaag, er zijn vandaag veel dingen gezegd, meningen gedeeld en harten gelucht, misschien gaan er wel dingen veranderen nu we allemaal weer even wakker geschud zijn.
Mocht dit betoog je niet tegenhouden.....
Dan maar grof geschut
Geef het even de tijd, zeker na vandaag, er zijn vandaag veel dingen gezegd, meningen gedeeld en harten gelucht, misschien gaan er wel dingen veranderen nu we allemaal weer even wakker geschud zijn.
Mocht dit betoog je niet tegenhouden.....
Dan maar grof geschut
woensdag 27 oktober 2010 om 18:38
woensdag 27 oktober 2010 om 18:50
Ik hoop dat Spuka hier blijft, ik hoop dat MissTake hier blijft, ik hoop dat Egel blijft, ik hoop dat Sgaaaapie blijft.
Ik hoop echt dat degene met plannen om te stoppen hier dat niet zal doen. Uiteraard is het geen verplichting en als je hier niet meer met regelmaat wilt zijn, prima. Maar geef dan toch zo nu en dan een teken van leven. Dan is het niet zo definitief.
Juist al deze verschillende mensen, meningen en de regelmaat van het posten maakt 3000+ zo bijzonder. Het zou jammer zijn als dat verloren gaat.
Which reminds me, Floor, ik mis je!!!!
Ik hoop echt dat degene met plannen om te stoppen hier dat niet zal doen. Uiteraard is het geen verplichting en als je hier niet meer met regelmaat wilt zijn, prima. Maar geef dan toch zo nu en dan een teken van leven. Dan is het niet zo definitief.
Juist al deze verschillende mensen, meningen en de regelmaat van het posten maakt 3000+ zo bijzonder. Het zou jammer zijn als dat verloren gaat.
Which reminds me, Floor, ik mis je!!!!