Babyshower organiseren
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:23
Hoi allemaal, een vriendin van mij is 6 maanden zwanger en ik zou graag voor haar een babyshower organiseren. Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen die mij een beetje op weg kunnen helpen? Ik ben een totale leek en zou graag willen weten wat een beetje de normale gang van zaken is, zoals;
- wie nodig je uit, haar vriendinnen, (schoon) zussen en (schoon) moeder, buurvrouw, tantes etc.?
- de kosten komen neem ik aan volledig voor mij aangezien ik het organiseer?
- als ik het organiseer is het dan ook gebruikenlijk dat ik daarbij nog een cadeau geef?
- ik wil een hapjes buffet maken, wat is daarin gebruikelijk? Ik kom op internet vooral zoete buffetten tegen. Ik zou eventueel een combi willen
maken, of eerst taart serveren en daarna een hartig buffet?
- ik ben zelf totaal niet van de spelletjes maar er ik begrijp dat het wel gebruikelijk is, wat zijn leuke dingen om te doen?
- bedankjes voor de gasten, is dat gebruikelijk?
Alvast bedankt voor het meedenken!
- wie nodig je uit, haar vriendinnen, (schoon) zussen en (schoon) moeder, buurvrouw, tantes etc.?
- de kosten komen neem ik aan volledig voor mij aangezien ik het organiseer?
- als ik het organiseer is het dan ook gebruikenlijk dat ik daarbij nog een cadeau geef?
- ik wil een hapjes buffet maken, wat is daarin gebruikelijk? Ik kom op internet vooral zoete buffetten tegen. Ik zou eventueel een combi willen
maken, of eerst taart serveren en daarna een hartig buffet?
- ik ben zelf totaal niet van de spelletjes maar er ik begrijp dat het wel gebruikelijk is, wat zijn leuke dingen om te doen?
- bedankjes voor de gasten, is dat gebruikelijk?
Alvast bedankt voor het meedenken!
zondag 14 oktober 2018 om 20:10
Wat een lieve vriendinnen!Envelop schreef: ↑14-10-2018 19:49Grappig hoe dat kan verschillen, ik vond het juist heel fijn dat het thuis was zodat ik niet ergens naartoe moest. Vriendinnen hadden wat extra hapjes gemaakt zodat ik niet meer hoefde te koken avonds en ze hadden met opruimen zelfs de keuken gedweild zodat ik echt niks meer moest doen toen ze weggingen.

zondag 14 oktober 2018 om 20:15
Zo min mogelijk kraamvisite? Die mensen willen jullie kindje toch komen bewonderen, hoe heb je dat opgelost?sleeping_sun schreef: ↑14-10-2018 20:13Ik snap niet dat mensen alleen vrouwen uitnodigen. Wij hebben het voor familie en vrienden gedaan. Dat wou ik perse omdat ik zo min mogelijk kraamvisite wou en geen kraamborrel. Kraamtijd vind ik sowieso al hectisch en had een makkelijke zwangerschap.

zondag 14 oktober 2018 om 20:17
Gewoon gezegd dat ik niemand op visite wil. De baby zagen ze een half jaar later toch wel een keer op een familiedag/verjaardag. En uiteraard gewoon de deur niet open gedaan als mensen onverwachts langskwamen.
zondag 14 oktober 2018 om 20:20
Oh, ik vond een babyshower en kraamvisite/kraamschudden wel van een iets andere orde.. Babyshower was vooral om mij nog even in het zonnetje te zetten, de kraamvisite kwam om ons te feliciteren met een gezonde dochter en om diezelfde dochter te bewonderen en te genieten van een stuk geboorte(krenten)wegge ( die moest toch op..)
Dat laatste, kraamvisite, vond ik een stuk belangrijker dan die babyshower, die vooral voor mij even een welkome afleiding was tijdens een verder behoorlijke rukzwangerschap.
Dat laatste, kraamvisite, vond ik een stuk belangrijker dan die babyshower, die vooral voor mij even een welkome afleiding was tijdens een verder behoorlijke rukzwangerschap.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 20:29
15.32% gewijzigd
zondag 14 oktober 2018 om 20:25
Kwamen mensen onverwachts langs in de kraamtijd?! wow dat vind ik eigenlijk best brutaal. Ik zou dan nog opendoen ook. Knap dat je dat niet hebt gedaan, zeker dan moet je allereerst aan jezelf de baby denken.sleeping_sun schreef: ↑14-10-2018 20:17Gewoon gezegd dat ik niemand op visite wil. De baby zagen ze een half jaar later toch wel een keer op een familiedag/verjaardag. En uiteraard gewoon de deur niet open gedaan als mensen onverwachts langskwamen.

maandag 15 oktober 2018 om 15:27
Oh dat is een peuterverjaardagsfeestje! Je zat op de verkeerde party-jolijn- schreef: ↑14-10-2018 12:13Je hoort het steeds meer, die babyshower.
Ik ben er pas nog bij één geweest en ik hoop dat we met zijn allen kunnen invoeren dat de generatie die níet van de babyshower is, niet verplicht zijn tot het bijwonen van die ellende.
Met een groepje twintigers in een kringetje zitten en iets met een ballon moeten... onder het genot van een soepstengel met blauwe muisjes.

maandag 15 oktober 2018 om 15:41
Ja het is ook niet zo dat je die ook gewoon 9 maanden moet dragen en daarna baren enzo*Labalade* schreef: ↑15-10-2018 15:34![]()
Ik lees net dat alleen de eerste baby zich mag verheugen op zoveel blijdschap rond zijn/haar komst. Dus de overige 19 kunnen rustig komen, dat interesseert niemand meer een *piep*![]()

Ben blij dat ik vriendinnen heb die elk kind even speciaal vinden haha.
Maar ik nodig ook alleen mensen die dichtbij staan uit. Kan me voorstellen dat als je voor de babyshower van een vage kennis moet komen opdraven, je er minder positief over denkt

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
maandag 15 oktober 2018 om 15:50
Wij doen het altijd alleen bij de eerste baby per vriendin.
3 meiden organiseren het, in overleg met partner word een datum geprikt. (Schoon)moeder en (schoon)zus(sen) worden erbij gevraagd, vaak doen we het bij de moeder van de zwangere vriendin thuis.
Ieder legt klein bedrag uit, daar worden de hapjes (wraps, zoetigheid e.d.) + drinken en een fatsoenlijk kado voor gehaald.
Meestal doen we wel iets van een spelletje, quizje met babyvragen ofzo, maximaal een half uur. Verder gewoon wat keuvelen over babydingen enzo.
Aan het einde krijgt zwangere vriendin een herinnering (een kleine wens oid) van alle aanwezigen ergens op gemaakt.
Hele gebeuren duurt meestal maar max. 3 uurtjes, echt lang genoeg!
Succes!
3 meiden organiseren het, in overleg met partner word een datum geprikt. (Schoon)moeder en (schoon)zus(sen) worden erbij gevraagd, vaak doen we het bij de moeder van de zwangere vriendin thuis.
Ieder legt klein bedrag uit, daar worden de hapjes (wraps, zoetigheid e.d.) + drinken en een fatsoenlijk kado voor gehaald.
Meestal doen we wel iets van een spelletje, quizje met babyvragen ofzo, maximaal een half uur. Verder gewoon wat keuvelen over babydingen enzo.
Aan het einde krijgt zwangere vriendin een herinnering (een kleine wens oid) van alle aanwezigen ergens op gemaakt.
Hele gebeuren duurt meestal maar max. 3 uurtjes, echt lang genoeg!
Succes!