Dingen die je echt niet snapt

14-04-2026 17:51 656 berichten
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden? :-)

Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fatbikes
Ik snap niet wat er leuk is aan dronken of beschonken zijn.
Rationeel misschien, maar ik taal er dus zelf echt nooit naar.
Ik wil dan zo snel mogelijk weer normaal zijn.
Hebbedingetjes. Van die dingen die je bijvoorbeeld bij de Xenos koopt.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Mensen
Everything is possible for the one who believes.
Familievloggen.
Drugs
Calamitycat schreef:
14-04-2026 19:07
Mijn vaatwasser staat hooguit twee keer per week aan dus ik wil niet dat het allemaal staat aan te koeken. Ik vind dat vies. Spoelen doe ik dus, maar wel met koud water.
Mijn vaatwasser staat ook hooguit twee keer per week aan.
Er zit een kort, koud spoelprogramma op.
Ik zet alles zo in de vaatwasser. Als ie vol is draai ik voordat ik naar bed ga dat koude spoelprogramma en de volgende ochtend draai ik dan het gewone vaatwasprogramma. Heeft de vaat de hele nacht kunnen weken.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Amarens schreef:
14-04-2026 17:51
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden? :-)
De geur zit in vluchtige oliën en die verdampen als je het als poeder bewaart. Je raakt dus smaak kwijt. Bovendien kun je vaak de grofheid bepalen.
mano28 schreef:
14-04-2026 18:17
Mensen die hun hond elke dag een uur buiten laten blaffen
Is dat niet lang genoeg?
s1981 schreef:
14-04-2026 18:36
Wat ik echt niet snap is waarom mensen zo boos worden van vega/vegan eten.
Het is toch fijn als je niet bijdraagt aan die vreselijke veeindustrie.
Omdat het gewoon echt niet lekker is als je alle ingrediënten vervangt door soya. Als je om de andere hap moet roepen 'zo wat lekker' en 'je proeft er niks van' dan is het dus niet goed.
Calamitycat schreef:
14-04-2026 19:48
Ik, als fietser zonder rijbewijs, snap rotondes niet. Ik denk wel eens dat die dingen verzonnen zijn om zoveel mogelijk fietsers aan te kunnen rijden.
Dat is inderdaad de hoofdreden, maar als er geen fietsers zijn regelen ze ook nog het samenvoegen van het verkeer, tegen lagere kosten, met meer doorstroming, en minder ongelukken dan verkeerslichten.

calvijn1 schreef:
14-04-2026 18:27
Waarom mensen dag in dag uit de woonkamergordijnen dicht hebben.
Dat is toch hartstikke donker?
Die zitten op de bank met een keukenrol en een pot handcrème.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Een lichtplan maken voor je woonkamer
Mensen die zeggen dat je meer eiwitten moet eten (ik zie dan een bord vol gekookte halve eieren voor me en dat je dat dan naar binnen moet schuiven. dat is mijn gebrek)
Mensen die graag in hun tuin zijn, maar tuinen met kunstgras of grint of alleen maar tegels hebben
Als je kunt kiezen uit alle candybars, dat je dan voor een Mars kiest
Si abra la puerta hay lobos.
Dat mensen iets drinken op een terras(je) zo leuk vinden.
KooktMetKnoflook schreef:
14-04-2026 20:29
Dat is inderdaad de hoofdreden, maar als er geen fietsers zijn regelen ze ook nog het samenvoegen van het verkeer, tegen lagere kosten, met meer doorstroming, en minder ongelukken dan verkeerslichten.
Voor automobilisten ja. Voor fietsers is het risico op een (ernstig) ongeluk op een rotonde juist veel groter geworden.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Dingen aan je binnenspiegel hangen.
Voetbal.
Dat mensen, als ze aan het praten zijn en ze moeten gapen, ze doorpraten zodat het heel raar klinkt.
Wacht gewoon even 10 seconden, iemand ziet toch wel dat je gaapt en niet kan praten.

Ik snap echt niet dat iemand dat doet.
Stickers
Calamitycat schreef:
14-04-2026 20:34
Voor automobilisten ja. Voor fietsers is het risico op een (ernstig) ongeluk op een rotonde juist veel groter geworden.
Dat houdt ze alert.

Sorry ik zie altijd het positieve in alles.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Elk weekend volplannen.
14-04-2026 20:36
Dat houdt ze alert.

Ja sorry, ik niet. Zeker niet nadat ik vandaag alweer 2 keer bijna voor mijn sokken ben gereden op zo'n kutrotonde, terwijl ik keurig mijn hand uitsteek en laat weten welke kant ik op wil, vaart minder etc. etc. :@
14-04-2026 20:29

Hier worden in het kader van vergroening een aantal wegen versmald en een aantal kruispunten vervangen door rotondes.
Maar de busbaan voor de snelbus blijft liggen en gaat dwars over die rotondes.
In een andere gemeente leiden gelijksoortige rotondes tot heel veel ongelukken, dus er is vanuit de bewoners geprobeerd om deze rotondes tegen te houden.
Niet gelukt.
Maar...... *tromgeroffel*
De gemeente heeft wel een oplossing om de veiligheid te verhogen: er worden verkeerslichten geplaatst op de rotondes.
:facepalm:
14-04-2026 20:36
Dat houdt ze alert.

Dat geloof ik echt niet. Zie je ook het positieve van geweld, honger, oorlog?
Geertruidas schreef:
14-04-2026 17:59
Mensen die in het verkeer echt extreem tekeer gaan, de road rage. Vandaag ging een vrouw volledig tekeer tegen een taxi die wachtte omdat zij er net niet langs paste. Hij maakte al aanstalten om te verplaatsen maar ze ging helemaal schreeuwend los.

Ik snap er niks van.
Nou niet alleen in het verkeer helaas. De maatschappij is tegenwoordig echt verhufterd. Wanneer men tegenwoordig enige weerstand krijgt is het vloeken, bedreigen en agressie.

Agressie in de zorg, in het OV, bij financiële instellingen.

Op mijn werk hebben we tegenwoordig bijna dagelijks te maken met agressie aan de telefoon. Het dreigement dat ze dan wel langs komen bij ons op kantoor is niet meer op 1 hand te tellen helaas. Het is kanker dit, kanker dat, ik hoop dat je dood gaat etc.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Electriciteit. Zo abstract. Met golven en windsels en herz en volt. Ik kan dat niet vatten. Het is voor mij net alsof iemand spontaan een buitenlandse taal spreekt als hij het probeert uit te leggen.
apiejapie schreef:
14-04-2026 20:26
Drugs
Oh nouja die snap ik wel, aangezien je je er beter van gaat voelen.
Solomio schreef:
14-04-2026 20:40
Hier worden in het kader van vergroening een aantal wegen versmald en een aantal kruispunten vervangen door rotondes.
Maar de busbaan voor de snelbus blijft liggen en gaat dwars over die rotondes.
In een andere gemeente leiden gelijksoortige rotondes tot heel veel ongelukken, dus er is vanuit de bewoners geprobeerd om deze rotondes tegen te houden.
Niet gelukt.
Maar...... *tromgeroffel*
De gemeente heeft wel een oplossing om de veiligheid te verhogen: er worden verkeerslichten geplaatst op de rotondes.
:facepalm:
Gelukkig is het ziekenhuis wel lekker dichtbij.
Calamitycat schreef:
14-04-2026 20:50
Gelukkig is het ziekenhuis wel lekker dichtbij.
Ja, dat hebben ze slim bedacht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven