Dingen die je echt niet snapt
dinsdag 14 april 2026 om 17:51
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
dinsdag 14 april 2026 om 21:17
dinsdag 14 april 2026 om 21:18
En wat ik ook niet snap, aanvulling op mijn eerdere bericht, is dat kinderen in probleemgezinnen worden gefilmd. Of kinderen met gedragsproblemen enzovoort.
Die kinderen zijn soms zo jong nog, die weten niet eens wat hun overkomt. Ze geven helemaal geen toestemming voor mensen die bij hun thuis over de vloer komen en gaan filmen dat vader in de gevangenis heeft gezeten, of dat moeder alcoholist is, dakloos is geweest of een ernstige depressie heeft.
Zo'n docu heeft altijd invloed op je later leven lijkt mij. Mensen die je herkennen, of hebben gehoord dat jij uit een probleemgezin komt.
Het zal mij niet verbazen dat over een aantal jaar de makers van documentaires zich moeten verantwoorden tegenover de rechter dat ze de kinderen hebben gefilmd terwijl die daar geen toestemming voor gaven of simpelweg konden geven omdat ze te jong waren.
Die kinderen zijn soms zo jong nog, die weten niet eens wat hun overkomt. Ze geven helemaal geen toestemming voor mensen die bij hun thuis over de vloer komen en gaan filmen dat vader in de gevangenis heeft gezeten, of dat moeder alcoholist is, dakloos is geweest of een ernstige depressie heeft.
Zo'n docu heeft altijd invloed op je later leven lijkt mij. Mensen die je herkennen, of hebben gehoord dat jij uit een probleemgezin komt.
Het zal mij niet verbazen dat over een aantal jaar de makers van documentaires zich moeten verantwoorden tegenover de rechter dat ze de kinderen hebben gefilmd terwijl die daar geen toestemming voor gaven of simpelweg konden geven omdat ze te jong waren.
dinsdag 14 april 2026 om 21:23
Waarom mensen de godganse dag hun leven lopen te filmen en alles op instagram of youtube gooien. Ja, ik snap dat ze er geld mee proberen te verdienen, maar het lijkt mij echt een verschrikkelijk iets als je altijd maar bezig bent met filmen.
En ik begrijp nog minder dat mensen hun kleine kinderen ook filmen en herkenbaar online zetten.
En ik begrijp nog minder dat mensen hun kleine kinderen ook filmen en herkenbaar online zetten.
huismuis
dinsdag 14 april 2026 om 21:25
Ja dit, als ik echt goed verkouden ben loopt het aan 1 stuk door. En van snuiten gaat het eigenlijk alleen nog maar harder.
milestone wijzigde dit bericht op 14-04-2026 21:29
0.55% gewijzigd
huismuis
dinsdag 14 april 2026 om 21:27
dinsdag 14 april 2026 om 21:30
Kinderen op veel verschillende clubjes, zodat jij een taxi bent en zij geen 'niks' tijd hebben. 2x per week sport en wedstrijd in het weekend, maar dan ook nog een 2e sport en nog een instrument of dansles. Zo ken ik meerdere ouders waarbij een vrije middag of een vrije dag in het weekeind uitzonderlijk is.
dinsdag 14 april 2026 om 21:35
Of elke vrije dag of vakantie weg moeten. Blijf gewoon eens thuis.
dinsdag 14 april 2026 om 21:36
Ik verbaas me dagelijks meerdere keren over fietsers en scooters die linksaf slaan en daarbij de binnenbocht nemen, terwijl ze niet van tevoren kunnen zien of er iemand van de andere kant aankomt. Ze komen dan dus uit op de weghelft van de tegenliggers, ik snap niet waarom ze er blijkbaar van uitgaan dat er geen tegenligger zal zijn.
milestone wijzigde dit bericht op 14-04-2026 21:38
0.45% gewijzigd
huismuis
dinsdag 14 april 2026 om 21:39
Ja, hierop aanhakend begrijp ik totaal niet dat xtc en mdma illegaal zijn en alcohol legaal. Wat mij betreft zou het haast eerder andersom mogen zijn.Geertruidas schreef: ↑14-04-2026 21:01Heel veel mensen gebruiken recreatief drugs zonder dat je als verslaafde junk in een steegje staat met allerlei problemen.
Ongeveer 100% van mijn vrienden en collega’s staan een paar keer per jaar te raven met een recreatief randje![]()
dinsdag 14 april 2026 om 21:54
Dat je één of andere zware levensgebeurtenis meemaakt, dat je daardoor (al dan niet betaald) thuis zit en dat je dan op een dag bedenkt ... "Weet je wat, ik maak een mooi logo, druk een kek kaartje en noem me vanaf nu coach".
Zeg dan gewoon dat je eigenlijk huisvrouw / huisman bent.
Maar af en toe wat mensen probeert op te lichten met je zogenaamde halfbakken coach-werk zonder veel diploma waar je meestal hoogstens een habbekrats aan verdient. Net genoeg om de volgende yoga-cursus van te kunnen betalen.
Why? Waarom wil je zo graag de 10.357ste nietszeggende coach zijn?
Zeg dan gewoon dat je eigenlijk huisvrouw / huisman bent.
Maar af en toe wat mensen probeert op te lichten met je zogenaamde halfbakken coach-werk zonder veel diploma waar je meestal hoogstens een habbekrats aan verdient. Net genoeg om de volgende yoga-cursus van te kunnen betalen.
Why? Waarom wil je zo graag de 10.357ste nietszeggende coach zijn?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 14 april 2026 om 22:00
Zo heb ik ooit 'hulp' gehad van een loopbaancoach die zelf bij een loopbaancoach was beland omdat ie niet wist wat ie met z'n leven aanwilde, en toen dacht, weet je wat, dit lijkt me wel wat, ik word ook loopbaancoach
dinsdag 14 april 2026 om 22:04
dinsdag 14 april 2026 om 22:19
Bij mij gebeurt het wel eens dat ik ze vergeet open te doen omdat ik naar werk vertrek terwijl het nog donker is. Dan blijven ze dus inderdaad de hele dag dicht. Of bedoel je echt dat er mensen thuis zijn overdag met dichte gordijnen? Dat zou ik ook wel vreemd vinden.
dinsdag 14 april 2026 om 22:30
Was benieuwd naar het daadwerkelijke gevaar.
Het is nog nooit voorgekomen. Nergens op de wereld. The Mythbusters hebben hier experimenten mee uitgevoerd en kregen het niet voor elkaar om middels een telefoon een tank te laten ontploffen.
Een expert zegt dat het onverstandig is, omdat de theoretische kans is dat het misgaat. 'Misschien is de kans wel 1 op de paar miljard, maar dan moet je alsnog oppassen.' Maar goed, dan kun je de deur dus eigenlijk niet meer uit. Als je theoretische risico's moet gaan incalculeren die 'zeer zeer klein' zijn.
Klinkt als een achterhaald verbod.
Iemand van Shell zei dat je sowieso moet opletten en niet afgeleid moet zijn.
Nee, dan is het vast een goed idee om een scherm te monteren op het tankpistool Met daarop reclame. (Dat moet eigenlijk naar het topic ergernissen, die reclame op tankpistolen.)
dinsdag 14 april 2026 om 22:34
Misschien zijn die gordijnen wel dicht, omdat ze depri zijn.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
dinsdag 14 april 2026 om 22:35
Beneden heb ik geen zin in pottenkijkers die binnenstaren.
Een enkele keer doe ik ze wel open, maar als ik zit te eten - mijn eetkamer is recht naast het voetpad - voel ik me "in de vitrine zitten".
Boven heb ik geen zin in dagelijks geklooi.
En als ik die dingen toch een keer opendoe doet man - die meestal als eerste gaat slapen - ze 's avonds niet dicht, ontdek ik dat véél te laat, kan ik dan niet nog een half uur lopen klooien in de slaapkamer omdat man al slaapt en doe ik nauwelijks een oog dicht omdat het te licht is.
Aan de achterkant is wel alles open, dus licht genoeg.
Maar dat zie jij vanop straat niet
Is dit nu later?
dinsdag 14 april 2026 om 22:37
Dat mensen bewust troep op straat gooien.
Dat mensen anderen pesten.
Je lippen laten vergroten en fillers laten inspuiten en dan vinden dat je ervan opknapt?
Kleding twee maten te klein dragen. Of uitgelubberde bh’s zodat je cup G alsnog ter hoogte van je navel hangt.
Jaren blijven werken in een baan die je haat.
Dat mensen anderen pesten.
Je lippen laten vergroten en fillers laten inspuiten en dan vinden dat je ervan opknapt?
Kleding twee maten te klein dragen. Of uitgelubberde bh’s zodat je cup G alsnog ter hoogte van je navel hangt.
Jaren blijven werken in een baan die je haat.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in