Dingen die je echt niet snapt
dinsdag 14 april 2026 om 17:51
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
dinsdag 14 april 2026 om 20:53
Nou, ben ik het niet zondermeer mee eens. Ik heb vooral negatieve ervaringen wat drugs betreft, het brengt in mijn ogen zoveel ellende. Begrijp niet waarom mensen daaraan willen beginnen. Zelfde als met roken: waarom zou je zoiets smerigs willen?
dinsdag 14 april 2026 om 20:55
Amarens schreef: ↑14-04-2026 17:51Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden?![]()
Omdat het dan verser is en ook echt verser smaakt met meer smaak
dinsdag 14 april 2026 om 20:55
Ik denk dat jij de ervaring tweedehands hebt en niet eerstehands. Dan snap je dat het heeeeel leuk kan zijn om drugs te nemen.
Niet dat ik hier verder een verkooppraatje wil houden voor drugs
dinsdag 14 april 2026 om 20:59
Ik ben er een van. Maar ik kijk alleen maar thrillers waarin volwassenen vermoord worden, zonder misbruik/vrouwenmishandeling/kinderslachtoffers. Want dat gaat me dan blijkbaar wél te ver.
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 14 april 2026 om 21:01
Heel veel mensen gebruiken recreatief drugs zonder dat je als verslaafde junk in een steegje staat met allerlei problemen.
Ongeveer 100% van mijn vrienden en collega’s staan een paar keer per jaar te raven met een recreatief randje
dinsdag 14 april 2026 om 21:02
Ja, enorm eens!
Aanhaker: mensen die willen laten zien hoe goed zij zijn, door te strooien met details van de kwetsbare mensen voor wie ze zorgen. Ooit eens naar een cursusmeneer moeten luisteren die een ernstig getraumatiseerd kind op zijn zorgboerderij had en eerst tien minuten het gruwelijke verleden van dat meisje met ons ging delen om te laten zien hoe goed hij wel niet was dat hij voor dat kind zorgde. Arm kind, werd ze gewoon nog een keer gebruikt, maar nu door iemand met linkedinposts van klatergoud.
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 14 april 2026 om 21:04
Ha ha heel grappig, hier is het precies zo! En ik zeg ook altijd: hier valt niet zoveel te halen.Lady*Voldemort schreef: ↑14-04-2026 19:01Misschien zijn ze wel niet thuis. Mijn man heeft er ook een handje van, die is bang dat ze anders zien dat er niemand thuis is en dan roven ze de boel leeg of zo. Terwijl ik juist zou denken dat die dichte gordijnen een teken zijn voor de inbrekers dat ze gerust de boel leeg kunnen komen kruien. Maar goed, zo veel valt er niet te halen hier dus ik laat mijn man maar.
tsja.....
dinsdag 14 april 2026 om 21:05
dinsdag 14 april 2026 om 21:05
Ik (inmiddels bijna hoogbejaard) heb dit vorig jaar geleerd. Let op: In het voorjaar zet je de klok vooruit. In het najaar zet je het naar achteren. Tada.framboise-t schreef: ↑14-04-2026 19:30Ik snap het concept zomer-en wintertijd en ook wanneer je wat doet met een klok, maar de uitspraak 'dan zet je de klok een uur terug' of 'dan zet je een klok een uur vooruit' vind ik zo onduidelijk en vaag. Daar krijg ik een soort error van. Ik snap niet dat andere mensen dat wel duidelijk vinden.
dinsdag 14 april 2026 om 21:06
Rabarbara schreef: ↑14-04-2026 21:02Ja, enorm eens!
Aanhaker: mensen die willen laten zien hoe goed zij zijn, door te strooien met details van de kwetsbare mensen voor wie ze zorgen. Ooit eens naar een cursusmeneer moeten luisteren die een ernstig getraumatiseerd kind op zijn zorgboerderij had en eerst tien minuten het gruwelijke verleden van dat meisje met ons ging delen om te laten zien hoe goed hij wel niet was dat hij voor dat kind zorgde. Arm kind, werd ze gewoon nog een keer gebruikt, maar nu door iemand met linkedinposts van klatergoud.
Mensen die gefilmd worden terwijl ze in coma liggen. Terwijl ze dementerend zijn en in bed liggen met een pop in hun hand, mond wijd open, mompelend en kwijlend. Mensen die in een luier rondlopen.
Ik zag een docu van Louis Theroux, ik vind dat hij goede docuumentaires maakt, maar eentje ging over mensen die in coma lagen. Die mensen werden gewoon gefilmd terwijl ze in bed lagen.
Ik begrijp niet dat dat mag. Dat je die mensen kennelijk gewoon mag filmen.
Verder helemaal eens met jouw onbegrip over jouw aanvulling.
dinsdag 14 april 2026 om 21:07
dinsdag 14 april 2026 om 21:08
Van een vriendin begrijp ik dat juist die irritatie de lol van dat soort programma's is.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 14 april 2026 om 21:12
dinsdag 14 april 2026 om 21:17
Waar ik niks van snap is hoe je kunt horen wanneer je moet inzetten met zingen bij een liedje. Ik hoor het echt niet. Snap ook niet hoe je door hebt dat je precies op dat ene moment de eerste letter moet zingen en niet een seconde eerder of later. Heb zangles gehad, heb meerdere instrumenten bespeeld (geprobeerd in ieder geval, zelfs jarenlang les maakte me niet muzikaal) maar ik krijg er niet meer gevoel voor.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in