Dingen die je echt niet snapt
dinsdag 14 april 2026 om 17:51
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
donderdag 6 augustus 2026 om 23:56
Maar die open keuken is toch een kwestie van smaak?KamilleT schreef: ↑06-08-2026 23:50Ik snap niet dat mensen levende planten weg gooien, niet zijnde onkruid. Ik heb deze week mijn huis verkocht (overgedragen). Is niet meer mijn huis dus de nieuwe eigenaars mogen eruit slopen wat ze willen, maar vandaag zag ik dat ze hun container midden in de voortuin hebben laten zetten. Op een perkje met heel leuke planten die het al 10 jaar goed deden! Dat is toch wel een beetje cru.
Ik snap ook niet dat mensen liever een open keuken hebben dan een dichte, of huizen van 1 mln plus die worden gebouwd met een open keuken. Heb je zo’n duur huis, zit je alsnog in je keuken te kijken.
Ik moet er niet aan denken om ene gesloten keuken te hebben. En als ik een miljoen voor een huis uitgeef al helemaal niet.
vrijdag 7 augustus 2026 om 00:07
Ik ben voor mijn huidige huis gevallen door de dichte keuken met plek voor een (grote) eettafel. Het is dus alsnog gezellig, maar ik hoef er niet de hele dag tegenaan te kijken.
Mijn oude huis had een dichte keuken van 3,5 x 2,5 m. Nooit meer een open keuken voor mij.
vrijdag 7 augustus 2026 om 00:24
Dat deed ik ook altijd, ik gebruikte alleen polsbeschermers. Met elleboog- en kniebeschermers kan ik niet lekker bewegen. En juist graag een korte broek, dan kun je ook geen gat in je broek vallen
Jij bent niet de norm.
vrijdag 7 augustus 2026 om 07:57
Ik heb ook liever een grote leefkeuken. Lekker de deur zie je de rommel ook nietKamilleT schreef: ↑07-08-2026 00:07Ik ben voor mijn huidige huis gevallen door de dichte keuken met plek voor een (grote) eettafel. Het is dus alsnog gezellig, maar ik hoef er niet de hele dag tegenaan te kijken.
Mijn oude huis had een dichte keuken van 3,5 x 2,5 m. Nooit meer een open keuken voor mij.
Ik heb echt een fijne keuken maar het is wel een open keuken en geen mogelijkheid om dat te veranderen.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
vrijdag 7 augustus 2026 om 08:12
Haha nou ja ik ben wel eens vergeten een theezakje te gebruiken en nam zonder nadenken een slok en eigenlijk vond ik het best prima.
vrijdag 7 augustus 2026 om 09:19
Ik heb dat ook. Als kind al heel sterk. Ik had een wastafel op mijn slaapkamer en maakte dan voor mijzelf heel vaak een beker heet kraanwater. Later las ik dat dat eigenlijk heel slecht is, heet leidingwater drinken. Maar ik vond dat heel fijn.WildeMimosa schreef: ↑03-08-2026 20:29Ik drink weleens heet water. Het gaat niet om de smaak. Het gaat me om dat prettige gevoel in mijn maag .
vrijdag 7 augustus 2026 om 09:19
Dit snap ik niet.KamilleT schreef: ↑07-08-2026 00:07Ik ben voor mijn huidige huis gevallen door de dichte keuken met plek voor een (grote) eettafel. Het is dus alsnog gezellig, maar ik hoef er niet de hele dag tegenaan te kijken.
Waar kijk je tegenaan dan?
Tegen de troep als je aan t koken bent? Of iets anders?
vrijdag 7 augustus 2026 om 09:26
Maar als je een gesloten keuken hebt in een huis van een miljoen (een heel ruim huis ga ik dan vanuit) dan kan zo'n keuken toch gewoon al een halve leefruimte zijn met fijne zitstoelen, een eettafel, misschien zelfs een bankje, waar ook planten zijn en muziek gedraaid kan worden en je gezellig kunt zitten. Alleen heb je er nog een andere zitkamer naast waar je niet de keuken hebt.
Ik heb ook het liefst een gesloten keuken maar wel ter grootte van een woonkamer. Maar er ook nog een zitkamer naast. Ik ben zo opgegroeid en vond dat ideaal. Ik kan alleen geen huis van een miljoen betalen.
vrijdag 7 augustus 2026 om 09:52
Volgens mij was dat vooral slecht toen er nog loden leidingen werden gebruikt.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 7 augustus 2026 om 10:09
Ik groeide op in een jaren vijftig huis. Het zal ongetwijfeld niet goed geweest zijn... of het mijn toch al belabberde gezondheid nog verder verergerd heeft weet ik niet. En of dat te achterhalen valt. En of dat nog ertoe doet.
vrijdag 7 augustus 2026 om 10:23
vrijdag 7 augustus 2026 om 10:24
Ik lees dat Quooker wel veilig is, want roestvrij staal.
vrijdag 7 augustus 2026 om 10:26
Als je het hebt gekookt zitten die metalen er nog steeds in.
Dus, het advies is: gebruik koud kraanwater en warm dat op in een pannetje of waterkoker.
Leerzaam ochtendje.
vrijdag 7 augustus 2026 om 10:27
En van de site van het Voedingscentrum:
Je hoeft het water niet te koken, maar:
Gebruik liever geen warm water uit de kraan. De leidingen kunnen net wat meer metalen afgeven bij het gebruik van warm water. Heb je een keer een flesje gemaakt met warm water uit de kraan? Maak je geen zorgen, het is niet meteen gevaarlijk.
Je hoeft het water niet te koken, maar:
Gebruik liever geen warm water uit de kraan. De leidingen kunnen net wat meer metalen afgeven bij het gebruik van warm water. Heb je een keer een flesje gemaakt met warm water uit de kraan? Maak je geen zorgen, het is niet meteen gevaarlijk.
vrijdag 7 augustus 2026 om 10:38
Ben begonnen in een flat met dichte keuken. Vond ik wel handig, deur dicht als de bel ging, geen rommel te zien.
Nu open keuken, vind ik wel handig, als er bezoek is kan ik toch mee blijven praten als ik koffie ga halen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 7 augustus 2026 om 10:48
Nou zeg dat wel. Wat een geluk dat ik geen hypochonder ben want heb vier kinderen zo grootgebracht.
Mocht toen.
vrijdag 7 augustus 2026 om 11:59
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in