Dingen die je echt niet snapt

14-04-2026 17:51 739 berichten
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden? :-)

Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Serviezen met vierkante borden
Een bak met tweedehands onderbroeken bij de kringloop.
huismuis
Formules in Excel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Solomio schreef:
14-04-2026 19:07
Ik snap dan weer niet dat je dat niet snapt.
https://www.groene.nl/artikel/de-bedrei ... JulugC8vMQ
Wauw, wat een goed artikel! Dank voor het delen.
:heart:
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Volgens een buurvrouw van een gordijnen-altijd-dicht-huis hier in mijn wijk is dat omdat daar vampiers wonen.
Ikzelf hou `t op een drugslab (tja Brabant).
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Mensen die op een middenbaan blijven rijden en uiteraard nog langzaam ook. Zien ze echt niet dat zij nu de veroorzaker zijn van opstoppingen, omdat er nu maar één baan over is om in te halen?

Agressiviteit naar ambulance/brandweer/eerste-hulpmedewerkers. Nou ga ik ervan uit dat de meeste normale mensen dit niet snappen, maar toch, wat gaat er dan in je hoofd om?
Redhead70* schreef:
14-04-2026 18:49
Mensen die hun vaat helemaal afspoelen voordat ze die in de vaatwasser zetten.
Guilty. Alleen borden met etensresten die op de glazen kunnen blijven plakken.

Mensen die vooruit inparkeren. Sinds ik van mijn ex geleerd heb dat achteruit inparkeren handiger is en je dus altijd vooruit weg kan rijden snap ik mensen die het andersom doen niet meer.
Dat mensen hun muziek in huis zo hard zetten dat ze in de tuin lekker kunnen genieten. Beseffen ze dan niet dat ze de hele buurt dwingen mee te ‘genieten’ van hun muziek???
De eerste dag mooi weer en hoppa, de muziek weer op ‘standje tuin’, grrrrrr. Niks lekker rustig in de tuin zitten met een boek. Dit snap ik dus echt niet!
Jeetjejee schreef:
15-04-2026 10:11
Dat mensen hun muziek in huis zo hard zetten dat ze in de tuin lekker kunnen genieten. Beseffen ze dan niet dat ze de hele buurt dwingen mee te ‘genieten’ van hun muziek???
De eerste dag mooi weer en hoppa, de muziek weer op ‘standje tuin’, grrrrrr. Niks lekker rustig in de tuin zitten met een boek. Dit snap ik dus echt niet!
Volgens mijn buren valt dat onder 'leven en laten leven'.
Dat vinden altijd alleen degenen die overlast veroorzaken.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
15-04-2026 10:14
Volgens mijn buren valt dat onder 'leven en laten leven'.
Dat vinden altijd alleen degenen die overlast veroorzaken.
"Daar komen we samen wel uit" was ooit de slogan van de rooklobby.
Wat bleek, daar kon je samen helemaal niet uitkomen, want bij overlastveroorzakers zijn er altijd mensen die de overlast moeten slikken.
Rokers moesten van mokkend nog maar in één aangewezen hoek van de kantine roken, naar afgesloten rookruimtes, naar rooktelefooncellen, naar roken buiten bij de voordeur naar zo ver mogelijk weg van de voordeur. En het moest altijd onder dwang.
Pioen00 schreef:
15-04-2026 10:22
"Daar komen we samen wel uit" was ooit de slogan van de rooklobby.
Wat bleek, daar kon je samen helemaal niet uitkomen, want bij overlastveroorzakers zijn er altijd mensen die de overlast moeten slikken.
Rokers moesten van mokkend nog maar in één aangewezen hoek van de kantine roken, naar afgesloten rookruimtes, naar rooktelefooncellen, naar roken buiten bij de voordeur naar zo ver mogelijk weg van de voordeur. En het moest altijd onder dwang.
Ja, mijn ervaring met overlastveroorzakers is niet positief.
Ik ben die zeikerd die van elk geluidje last heeft.
Omdat ik klaagde dat mijn buren om 23 uur nog versterkte muziek aan hadden voor mijn slaapkamerraam.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
RainyDays schreef:
14-04-2026 23:05
Oja ik snap dan dus niet dat je dat niét hoort, haha!

Dit ja, en wat ik ook niet snap is dat mensen niet een toon kunnen nazingen op de juiste toonhoogte. Je hoort het, je reproduceert het, toch?
Appletje schreef:
14-04-2026 21:01
Mensen die naar series of reality shows kijken en dan gaan klagen over hoe irritant ze sommige personen vinden. En dan de volgende aflevering(en) weer gaan kijken.
Irritainment
Where is my mind?
Mensen die VVD blijven stemmen.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Kidneybean schreef:
15-04-2026 11:12
VVD kan ik nog een heel klein beetje snappen. Maar PVV en FvD 🤯
Mensen die 'heefd' schrijven. Mensen die 'het gebeurd' schrijven ook niet, maar 'heefd' hoort gewoon helemaal niet in je hoofd te zitten.
Mijniebelle schreef:
15-04-2026 10:49
Dit ja, en wat ik ook niet snap is dat mensen niet een toon kunnen nazingen op de juiste toonhoogte. Je hoort het, je reproduceert het, toch?
In mijn oren hoor ik een toon maar die komt nooit overeen met de toon die uit mijn mond komt. Het komt echt niet samen.
Pioen00 schreef:
15-04-2026 09:47

Mensen die vooruit inparkeren. Sinds ik van mijn ex geleerd heb dat achteruit inparkeren handiger is en je dus altijd vooruit weg kan rijden snap ik mensen die het andersom doen niet meer.
Zo ontzettend dit! Achteruit inpakeren vind ik makkelijker, je kunt je spiegels gebruiken en je hebt minder ruimte nodig om te draaien, en veiliger ook weer met wegrijden. Achteruit inpakeren zou wat mij betreft verplicht mogen worden, aangezien je dan veel meer overzicht hebt wanneer je weer de weg op rijdt.
Mensen die kleding dragen waarop heel groot het merk staat. Waarom zou je betalen om als reclamezuil te fungeren?
De verpakking van Monchou.
Zou de bedenker ook ooit zo'n pakje zelf hebben geopend?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
cowandchicken schreef:
15-04-2026 12:03
De verpakking van Monchou.
Zou de bedenker ook ooit zo'n pakje zelf hebben geopend?
Oh ja, dat is inderdaad onmogelijk als je niet wilt vloeken.
Kidneybean schreef:

Goeie.
Quincy2 schreef:
15-04-2026 11:46
Mensen die 'heefd' schrijven.
:whip:
Mensen die hun bril/montuur verkeerd laten afstellen of uitzoeken waardoor het montuur bóven de wenkbrauwen uit komt. Ik vind dat zo ontzettend lelijk. Zelfde idee als hierboven al geschreven werd; slecht passende kleding of beha's. Of zoals Fred van Leer terecht zegt: het is niet dat als je erin past, dat het ook je maat is.
Kidneybean schreef:
Ja dat

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven