Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2008 @ 17:36:

Kan iemand mij effe snel 1500 euro lenen ?Ik niet meer, dat had je al begrepen.
Ik heb de hele middag mee gelezen, en ik begrijp niet waarom mensen dit op het randje vinden. Tuurlijk, het gaat over een andere forummer, maar er word heel netjes en discreet over gesproken. Wat is er dan op het randje?

Als het over de buurvrouw van Livre zou gaan waar ze nog 1500 euro van zou krijgen zou niemand daar over vallen.

Livre, ik heb helaas geen tips voor je. ik hoop voor je dat je je geld snel terug krijgt
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Dit topic heeft me, naast veel waardevolle reacties hier, ook al adviezen en steun per mail en telefoon opgeleverd.

Het zou zeker fijn zijn als dit een waarschuwing is voor mensen om niet zo dom te doen als ik. Ik heb er zelf in elk geval van geleerd.
Omdat we de buurvrouw van Boek niet kennen, en met een forummer is dat een ander verhaal.
Geen bijzonderheden
Maar die forummer is niet genoemd en er zijn zelfs geen hints gegeven..!
quote:qwertu schreef op 19 november 2008 @ 17:55:

Return of kreng, ik zie dat ook niet, dat mensen elkaar verdenken. Nou ja, behalve dan dat Geve mij verdenkt, maar wie neemt nou Geve ooit serieus. ( )

Ik vind het wél goed dat blijkbaar van dit topic een waarschuwende werking uit gaat.

Ik denk dat het niet verkeerd is om nog eens expliciet op de risico's gewezen te worden van het lenen van geld aan vrienden of van mensen die je als vrienden beschouwt. In mijn geval hadden mijn ouders die les al voor me geleerd, dus ik heb van jongs af aan meegekregen dat je dat dus niet doet, zowel niet aan de gevende kant als aan de ontvangende kant. Toch ben ik er als gever ingestonken, bij iemand van wie ik verwachtte dat hij er zorgvuldiger mee om zou gaan. (Terecht bleek na tien jaar uit zijn wroeging, maar goed... intussen waren we wel al tien jaar verder dus.)

Ik denk dat het niet verkeerd is om er op deze manier van doordrongen te raken dat het echt geen slim plan is om geld uit te lenen zonder iets op papier te zetten. Nog helemaal los van de kwestie van Livre en het pressiemiddel van een topic op het forum.Op zich ben ik dat wel weer met je eens, dat het goed is dat mensen er nog eens van doordrongen raken dat je niet zomaar veel geld moet uitlenen. dat doel was echter ook bereikt als livre had geschreven dat het om de buurvrouw of een vriendin ging. dan was ik er ook niet overgevallen, want met de vriendinnen of de buuffen van livre heb ik niks te maken. met het forum wel, en hoewel er geen verdenkingen worden gepost of hooguit voor de grap, denk ik dat er nu wel degelijk mensen elkaar verdenken. het vervelend is ( zeker bij vrouwen) dat dit soort zaken juist zelden openlijk worden uitgesproken,maar ik denk dat er achter de schermen al flink geroddeld en gespeculeerd wordt. Dat heeft wel zijn weerslag uiteindelijk op de sfeer op het forum. ik vind dat niet prettig, al kan ik ook begrijpen dat je het niet terugkrijgen van een dergelijk bedrag zomaar over je kant laat gaan.
quote:Ring1981 schreef op 19 november 2008 @ 18:17:

Maar die forummer is niet genoemd en er zijn zelfs geen hints gegeven..!Nee, en dus is iedereen "verdachte". Dat is nu precies wat mij tegenstaat.
Nou het is in ieder geval geen man.
quote:return_of_kreng schreef op 19 november 2008 @ 18:19:

[...]

Nee, en dus is iedereen "verdachte". Dat is nu precies wat mij tegenstaat.Staat mij ook tegen dat ik straks als een van de weinigen géén idee heb wie het is ( dat bedoel je toch , Kreng ? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hmm, vervelend verhaal...

Ik vraag me wel af wat ´de andere kant´ is, mede gezien Jasmine´s opmerkingen. Hoe dan ook, als je iemand 1500 euro leent moet die dat ook gewoon terugbetalen.

Als ik iets kan doen qua bemiddeling of zo laat het me dan maar weten. Ik ben niet irl bevriend met Livre en ik dénk ook niet met haar schuldenaar, dus wat dat betreft heb ik geen persoonlijke band met (één van) beiden. Als ik kan helpen door mijn mail open te stellen vind ik het prima, dat geldt overigens ook als de forummer in kwestie op dit topic wil reageren, maar niet durft - mits de tekst netjes is opgesteld wil ik het best voor je posten.

Het is slechts een aanbod, je hoeft er uiteraard zeker geen gebruik van te maken.

Ik denk persoonlijk dat het prettiger zou zijn om dit zoveel mogelijk achter de schermen op te lossen, al snap ik heel goed dat je uiteindelijk dit maar probeert livre...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2008 @ 18:22:

[...]

Staat mij ook tegen dat ik straks als een van de weinigen géén idee heb wie het is ( dat bedoel je toch , Kreng ? )
Geen bijzonderheden
Zo, dat is mooi balen Livre!

Hoop dat dit idd een waarschuwing is voor andere forummers, hoe leuk je ook met iemand forumt, je weet het gewoon niet....
Kreng , als een kennis jou niet terug zou betalen , zou je dan na drie jaar niet denken " krijg de &%$#@%& , ik vertel de hele straat / familie dat ik nog geld van haar krijg ?

a. trapt er dan niemand meer in , b. iets met boon en loon . En als je mazzel hebt c. betaalt kennis ineens terug .
quote:return_of_kreng schreef op 19 november 2008 @ 18:19:

[...]

Nee, en dus is iedereen "verdachte". Dat is nu precies wat mij tegenstaat.Ik voel me in ieder geval totaal niet verdacht. Dus dat is je eigen gevoel erbij.
quote:tangerine schreef op 19 november 2008 @ 18:23:

Als ik iets kan doen qua bemiddeling of zo laat het me dan maar weten....Mij ook ! ( ben toch wel zoooooooooooooooo nieuwsgierig )
BGB, mijn mailadres staat nota bene in de openingspost.
quote:Ring1981 schreef op 19 november 2008 @ 18:26:

[...]

Ik voel me in ieder geval totaal niet verdacht. .Ook gek ; ik zit héél hard aan jou te denken namelijk .
Tangerine, dank je wel, ik zou zo even niet iemand weten.
quote:Ring1981 schreef op 19 november 2008 @ 18:26:

[...]

Ik voel me in ieder geval totaal niet verdacht. Dus dat is je eigen gevoel erbij.

Ik ook niet hoor. Ik denk echt dat het je eigen gevoel is.

Ik heb best wat contacten buiten het forum om, maar er is in mijn kring nog niet eens gespeculeerd!

Denk dat het allemaal reuze meevalt hoor!
Thee schrijft hier ergens dat ze hetzelfde heeft meegemaakt met een forummer.

Ik vraag me af of het om dezelfde persoon gaat.
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 18:29:

BGB, mijn mailadres staat nota bene in de openingspost.

Je gelooft toch niet écht dat ik iemand zou mailen om te vragen " wie is het ? " ?

Ook ik heb grenzen . En trots . En ergens op zolder een glazen bol ....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2008 @ 18:32:

[...]

Je gelooft toch niet écht dat ik iemand zou mailen om te vragen " wie is het ? " ?

Ook ik heb grenzen . En trots . En ergens op zolder een glazen bol ....Denk dat boekje bedoelt dat er geen bemiddeling, zoals Tang oppert, nodig is omdat mrs X haar zelf kan mailen
Klopt Vinyl.
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 18:29:

BGB, mijn mailadres staat nota bene in de openingspost. Ik snap dan ook die viavia van Yasmine ofzo niet . En ook het aanbod van Tangerine eigenlijk niet .
Hee Livre, lastig, en een goede les voor de toekomst. Ik leen persoonlijk pas als ik iemand -zeer- goed ken en dan nog leg ik alles vast. Maargoed, dat is mosterd..

Ik zou je adviseren eens langs het Juridisch Loket te gaan. Inmiddels heb je alles wat je zelf kunt doen wel gedaan namelijk. Bij het Loket krijg je gratis info wat je kunt doen en ze kunnen je ook verder begeleiden. Een van de mogelijkheden is bv mediation. Dan zit een neutrale derde bij een gesprek erbij, die het gesprek begeleidt.

Vaak is de schrik van een juridische brief al genoeg voor mensen om wel degelijk op te komen dagen bij zoiets.

Lastig is dat nergens iets vast ligt, maar heb je wellicht wel bankafschriften oid waarop te zien is dat je het bedrag hebt overgemaakt? Heb je verder wellicht nog mailtjes tussen jullie waarin het hierover gaat, of forumberichten? Zo ja, allemaal opzoeken en meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven