Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Mauwtje schreef op 19 november 2008 @ 14:03:

Ik vind trouwens klerenkasten langsturen (IKEA? ) van hetzelfde niveau als een lening niet terugbetalen, we hebben nog wel een rechtsysteem in Nederland hoor. Ik zie de Telegraaf kop alweer ' afrekening in het Viva milieu vanwege geldlening'

Peter R de Vries verstopt zich in kledingkast bij wanbetaler

ok ik draaf weer door

Ow maar ik bedoelde niet om nare dingen te doen hoor. Maar gewoon even langs gaan en vragen. Aangezien Livre niet zelf zo makkelijk die kant op kan schreef ze.

Kunnen ook forumers zijn hoor. Maar ik zou man lief met wat vrienden van de sportschool vragen of ze even wilde vragen waar het bleef.
Ik vind 1500 euro best een hoop geld. En ik vind het geen enkel punt om me daar wat minder chique voor te gedragen. In de zin van: als die persoon hier nog post, en niet binnen een week contact heeft opgenomen met Livre, dan wil ik hier best een naam plaatsen.

Verder ken ik geen Joego's om er even langs te sturen, daarvoor moet je bij Fleurtje wezen.
quote:korenwolf schreef op 19 november 2008 @ 14:37:

Ik vind 1500 euro best een hoop geld. En ik vind het geen enkel punt om me daar wat minder chique voor te gedragen. In de zin van: als die persoon hier nog post, en niet binnen een week contact heeft opgenomen met Livre, dan wil ik hier best een naam plaatsen.Desnóóds willekeurig!
Dat ben ik met jullie eens, het is ook niet netjes om namen te noemen hier. Maar dat neemt niet weg dat ik wel nieuwsgierig ben , sorry.

Ik hoop echt dat je het geld terug krijgt Livre.
Jeetje, wat een bak met geld!

Ik zou dat bedrag niet eens aan een familielid of vriendin lenen.

Paar tientjes, dat wel..heb het na een slechte ervaring wel afgeleerd.

Hoop voor je dat je hier iets meer bereikt, maar als ze het niet heeft, heeft ze het niet en daar kan een topic hier niks aan veranderen, ben ik bang.
Wat ontzettend asociaal. En dan nog gewoon hier posten.

Mijn ex was ook zo'n oelewapper. Heb 'm geholpen aan een baan, hem opgevangen in mijn kleine kutkamertje en hem 1000 euro geleend. Na een jaar had ik iets meer dan de helft terug (zou na een maand zijn) maar naar de rest kan ik wel fluiten. Dat zou ik ook nooit meer doen. Bah, nare mensen.

Euhmm..hoelang is het geleden sinds ze heeft gepost? Heeft ze een snor?

Een baard?

Blond haar?

Bruin haar?

Ik vind 1500 euro best een hoop geld. En ik vind het geen enkel punt om me daar wat minder chique voor te gedragen. .

Mee eens....chique is het al lang niet meer. Maar of je daarmee je geld terug krijgt?

Ik hoop ook dat hij/zij zich meld bij livre......

Dan kunnen ze overleggen hoe het terug betaald gaat worden, ik ga er van uit dat die forummer nu geen geld heeft.

Dus forummer....meld je bij livre...en rap een beetje!
Tuurlijk is het niet sjiek om namen te noemen, maar mischien dat het als laatste redmiddel wel zou mogen?!

Ook zijn er mischien andere forummers die in hetzelfde schuitje zitten, you never know!
Potverdikkie Livre, dat is geen kattenpis. Heel begrijpelijk dat je hier een topic over opent nu die troela nergens op reageert.

Het blijkt dus wel dat diegene geen moraal heeft. Hopelijk neemt deze forumster toch nog contact met je op zodat de zaak geregeld kan worden. Met een betalingsregeling dus. Kan jij weer goed slapen en deze forumster ook. Kan me niet voorstellen dat dit niet aan haar zou knagen.
ps Evidenza-check ff je mail
quote:summerbreeze21 schreef op 19 november 2008 @ 14:45:

[afbeelding]

Euhmm..hoelang is het geleden sinds ze heeft gepost? Heeft ze een snor?

Een baard?

Blond haar?

Bruin haar?
Op dit moment zit er iemand zich - hopelijk - de ogen uit de kop te schamen. Als dat niet zo is..geen moraal inderdaad.
Livre, waar ben je??

Om nu even niet mee te huilen met de wolven in het bos: je schrijft dat je niks hebt vastgelegd. Daarom mijn vraag: kun je uberhaupt bewijzen dat je dat geld hebt uitgeleend?

Als je dat niet kunt, heb je toch wel een heel groot probleem om het terug te krijgen.

Als de betreffende persoon zegt dat helemaal niet geleend te hebben, is het haar / zijn "nee" tegen jouw "ja".

Uiteraard hoop ik dat je je geld snel terug krijgt!
Ach, als we een forummer vanaf vandaag niet meer zien, weten we genoeg.

Verder ken ik geen Joego's om er even langs te sturen, daarvoor moet je bij Fleurtje wezen.
quote:Julus schreef op 19 november 2008 @ 14:49:

Ach, als we een forummer vanaf vandaag niet meer zien, weten we genoeg.Gaat een afvinklijstje maken
Livre is een boekje van school halen, schreef ze...

She'll be back...
ik zou wel de naam melden. Als diegene zo stoer is om geld te lenen en vervolgens te doen alsof haar neus bloedt moet ze ook maar stoer genoeg zijn om de consequenties te aanvaarden.

Tsssss, wat een trut zeg.

Livre, heel veel succes!

Ach, als we een forummer vanaf vandaag niet meer zien, weten we genoeg.Weet jij veel... Misschien heeft ze een hele goede 'negeerstand.'

Ach, als we een forummer vanaf vandaag niet meer zien, weten we genoeg.

Misschien moeten we het even allemaal komen melden als we het niet waren. Degene die overblijft, was het wel.

(Ik was het niet. )
En als die forumster in kwestie niet van plan is om Livre haar geld terug te geven? Ik vind het hartstikke beroerd voor Livre, ook gezien het feit dat ze het zelf goed kan gebruiken nu. Joost mag weten dat Livre al genoeg aan haar hoofd heeft.

Hoeveel mensen zitten er op Viva? Vast enkele duizenden. Als er 1500 mensen een euro overmaken, heeft Livre haar 1500 euro ook weer.
Ik was het niet.
It wasn't me
Mooi plan, bloempje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven