Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ook dat... en vanaf zondag is nu 3 dagen. Als er nu contact is geweest, wat kost het dan (hoe druk ook) voor een tijd om even een mailtje of belletje te doen dat het geld er aan komt?

2 minuten?
Tja een mailtje in de trant van:

Hoi Livre,

Ik heb nu even geen tijd maar ik ben echt van zins je het geld terug te betalen. Ik neem van het weekend contact met je op.

Groetjes van .....

duurt echt nog niet eens een minuutje. Dus het excuus van geen tijd gaat er bij niet in!
quote:jasmine schreef op 19 november 2008 @ 15:12:

E.e.a is pas afgelopen zondagavond naar elkaar toe gecommuniceerd en ik vermoed dat betreffende forummer het door de weeks ontzettend druk heeft en dat Livre anders komend weekend echt wel wat gehoord zou hebben.

Maar goed, ik wil me er verder niet mee bemoeien.

Ik denk alleen dat de les kan zijn mocht je ooit geld uitlenen aan familie, vrienden, zet e.e.a. goed op papier met duidelijke afspraken.Zondag is al 3 dagen geleden, en het geld is nog veel dagen meer geleend. Was ze ook zo enorm druk toen ze het geld zo hard nodig had? Geen tijd om het aan te nemen?
Same thoughts!
quote:Vinyl schreef op 19 november 2008 @ 15:20:

Ook dat... en vanaf zondag is nu 3 dagen. Als er nu contact is geweest, wat kost het dan (hoe druk ook) voor een tijd om even een mailtje of belletje te doen dat het geld er aan komt?

2 minuten?Juist, dat lijkt mij ook Vinyl. Ik denk dat Livre er gewoon tabak van heeft dat ze nu weer genegeerd wordt. En daarom nu dit topic heeft geopend.
jep qwerti karma rules! vraag me wel eens af of er echt gewetenloze mensen bestaan of dat ze allemaal spijt krijgen zoals de rest van ons
En dan nog graag een p.s.'je:

Sorry dat ik zo'n trut was om jarenlang niks van me te laten horen.
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 15:07:

Jasmine, ze reageert totaal niet.

Van betreffende forummer hoorde ik juist dat jij niet reageerde op haar mail en dat zij wel degelijk jou gemaild heeft.

Forummer heeft mij gevraagd om een werkend mailadres van Livre en na communicatie daarover met Livre heb ik dat doorgegeven.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Waarom heeft forummer niet meteen gewoon gevraagd om het bankrek nr van Livre?
Misschien gaat het niet om tijd maar om durven. Na zo'n lange tijd kan het ontzettend moeilijk zijn om nu wel opeens te reageren. Zeker nu er dit topic is.

Neemt overigens niet weg dat ik het een heel vervelend verhaal vind voor Livre.
quote:jasmine schreef op 19 november 2008 @ 15:24:

[...]

Van betreffende forummer hoorde ik juist dat jij niet reageerde op haar mail en dat zij wel degelijk jou gemaild heeft.

Forummer heeft mij gevraagd om een werkend mailadres van Livre en na communicatie daarover met Livre heb ik dat doorgegeven.

Dat is nog steeds hallohierlievje@hotmail.com

En daar is het oorverdovend stil.
Toch vind ik het raar Jasmine, Livre zit te springen om dat geld. Waarom zou ze dan niet reageren op een mailtje van de persoon in kwestie?

Zeg anders dat ze Livre nu even belt.

Ik zie het probleem niet zo!
ik wou dat er duidelijkheid kwam over het feit of het een forummer dan wel forumster gaat. Livre schrijft "forummer" in de titel maar er wordt van uit gegaan dat het een vrouw is. Zou me een hoop nachtrust schelen...
quote:jasmine schreef op 19 november 2008 @ 15:12:

E.e.a is pas afgelopen zondagavond naar elkaar toe gecommuniceerd en ik vermoed dat betreffende forummer het door de weeks ontzettend druk heeft en dat Livre anders komend weekend echt wel wat gehoord zou hebben.

Wist de betreffende forummer pas zondagavond dat Livre haar een paar jaar geleden geld had geleend?

Kun jij niet bemiddelen, Jasmine?
Ga in therapie!
Jasmine heeft het over 'haar'.
Ga in therapie!
Geve, het is een vrouw.
Het wordt een beetje een soap zo...

[...]

Internetoplichters beloven je ook altijd dat je snel wat van ze hoort. Misschien wil de persoon in kwestie gewoon goede sier maken naar jou toe Jasmine. Het lijkt me uiterst onlogisch dat Livre een mail met daarin de vraag om haar rekeningnummer niet zou beantwoorden.

Sorry, maar het verhaal van Livre is veel aannemelijker dan het verhaal van miss/mrs. X.
Jasmine heeft echt haar best gedaan en hoeft zich ook niet verantwoordelijk te voelen, dat vraagt niemand van haar!

Nee, dit is alleen en al te wijten aan de desbetreffende forummer!

[...]

Forummer heeft mij gevraagd om een werkend mailadres van Livre en na communicatie daarover met Livre heb ik dat doorgegeven.Nou, dan kan het snel geregeld zijn: tekstje + ps-je ergens hierboven knippen en plakken, juiste e-mail adres erboven en klaar. Minder dan 1 minuut.
Dat staat toch al in de OP dat het een vrouw is?

Maar dat terzijde.

Jasmine: als deze vrouw echt met Livre contact op wilde nemen, kan ze Livre toch ook bellen?

Ze hoort niks van Livre zegt ze. Maar Livre zegt niks te hebben gehad. Waarom belt ze Livre dan niet, zou je dat eens kunnen vragen?
Je dacht dat jullie vriendinnen waren..dat is nou precies de reden waarom ik met niemand van het forum een diepgaand contact onderhou. Niet dat er geen forummers zijn die ik graag mag (irl), maar soms is iets niet wat het lijkt. Of wat je hoopte dat het was.

Blijkbaar kent jasmine die forummer erg goed? Als ik jasmine zou zijn, zou ik me hier buiten houden.
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 15:25:

[...]

Dat is nog steeds hallohierlievje@hotmail.com

En daar is het oorverdovend stil.Volgens mij is het zo dat in de tijd dat je haar het geld geleend hebt je een ander mailadres had en misschien is het daar fout gelopen.
quote:Julus schreef op 19 november 2008 @ 15:30:

Je dacht dat jullie vriendinnen waren..dat is nou precies de reden waarom ik met niemand van het forum een diepgaand contact onderhou. Niet dat er geen forummers zijn die ik graag mag (irl), maar soms is iets niet wat het lijkt. Of wat je hoopte dat het was.

Blijkbaar kent jasmine die forummer erg goed? Als ik jasmine zou zijn, zou ik me hier buiten houden.

Ja dat heb ik ook aangegeven, heb alleen voor uitwisseling van mailadressen me beschikbaar gesteld.

En ben nu ook weg van dit topic.
Jasmine; twee mensen op het forum waarbij de wegen steeds weer kruisen.. ze had Livre best een keertje kunnen aanspreken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven