Forummer betaalt lening niet terug
woensdag 19 november 2008 om 13:39
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.
Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.
Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.
Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 19 november 2008 om 13:55
quote:korenwolf schreef op 19 november 2008 @ 13:51:
[...]
Zo lang je de naam van de forummer niet noemt en alleen de plaats... Trouwens, in het uiterste geval wil ik hier de naam van de forummer wel voor je posten (als je hem mij mailt). Permaban of geen permaban. Heb het toch te druk om fatsoenlijk te forummen.
Ik heb geen adres van je, mail mij anders even.
Ik haal een kind uit school, ben zo terug.
[...]
Zo lang je de naam van de forummer niet noemt en alleen de plaats... Trouwens, in het uiterste geval wil ik hier de naam van de forummer wel voor je posten (als je hem mij mailt). Permaban of geen permaban. Heb het toch te druk om fatsoenlijk te forummen.
Ik heb geen adres van je, mail mij anders even.
Ik haal een kind uit school, ben zo terug.

woensdag 19 november 2008 om 13:55

woensdag 19 november 2008 om 13:58
Waarom spreek je haar er hier op het forum niet op aan? Even in een discussie waar ze post een reminder posten. Het kan natuurlijk zijn dat ze verhuisd is, een ander nummer heeft, een nieuw emailadres en je berichten gewoon niet krijgt. Of misschien via Viva, want die heeft een werkbaar emailadres van diegene, een berichtje sturen. Maar misschien heb je dat al allemaal gedaan.
anoniem_15648 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 14:01
Reden: Never mind.
Reden: Never mind.
% gewijzigd

woensdag 19 november 2008 om 14:01
Jeetje wat een arrogantie om het geld niet terug te geven zeg! Maar wat je er in vredesnaam mee moet? Dat is een lastige. Ik hoop dat de desbetreffende forummer zich nu zo klote voelt door jouw topic dat ze het alsnog terug gaat geven. (Het is maar goed dat wij niet weten wie ze is, anders krijg je nog een hetze...)
(Ik zou nooit geld uitlenen aan een relatief onbekende. Maar dat is achteraf gepraat, daar heb je niks aan nu.)
Ik hoop dat je eruit komt.
(Ik zou nooit geld uitlenen aan een relatief onbekende. Maar dat is achteraf gepraat, daar heb je niks aan nu.)
Ik hoop dat je eruit komt.
woensdag 19 november 2008 om 14:03
ze had toen geen geld, ze heeft nu geen geld (denk ik)
wel heel lief van je dat je dat gedaan had en ik weet zeker dat ze zich doodschaamt.
Ook zonder dat je het opschrijft is zij gewoon verplicht om het terug te betalen (mondelinge overeenkomst) en is makkelijk aan te tonen dat ze het ontvangen heeft (afschriften of dingen die ze gekocht heeft toen ze opeens geld had)
t is wel weer een juridische procedure en een rotsituatie, heb je rechtsbijstandsverzekering? Ik denk wel dat je goede kans maakt het terug te vorderen maar of je dat wilt is aan jou hoop wel dat je je geloof in medemens niet kwijt bent
vaak wil het hart wel maar beslist het eigen belang
en jij deed dat nou eens niet!
Ik vind trouwens klerenkasten langsturen (IKEA? ) van hetzelfde niveau als een lening niet terugbetalen, we hebben nog wel een rechtsysteem in Nederland hoor. Ik zie de Telegraaf kop alweer ' afrekening in het Viva milieu vanwege geldlening'
Peter R de Vries verstopt zich in kledingkast bij wanbetaler
ok ik draaf weer door
wel heel lief van je dat je dat gedaan had en ik weet zeker dat ze zich doodschaamt.
Ook zonder dat je het opschrijft is zij gewoon verplicht om het terug te betalen (mondelinge overeenkomst) en is makkelijk aan te tonen dat ze het ontvangen heeft (afschriften of dingen die ze gekocht heeft toen ze opeens geld had)
t is wel weer een juridische procedure en een rotsituatie, heb je rechtsbijstandsverzekering? Ik denk wel dat je goede kans maakt het terug te vorderen maar of je dat wilt is aan jou hoop wel dat je je geloof in medemens niet kwijt bent
vaak wil het hart wel maar beslist het eigen belang
en jij deed dat nou eens niet!
Ik vind trouwens klerenkasten langsturen (IKEA? ) van hetzelfde niveau als een lening niet terugbetalen, we hebben nog wel een rechtsysteem in Nederland hoor. Ik zie de Telegraaf kop alweer ' afrekening in het Viva milieu vanwege geldlening'
Peter R de Vries verstopt zich in kledingkast bij wanbetaler
ok ik draaf weer door
woensdag 19 november 2008 om 14:11
quote:qwertu schreef op 19 november 2008 @ 13:51:
Ik hoop dat jij gewoon je geld terugkrijgt, maar zo niet, dan hoop ik op wroeging. Knagend, ondermijnend schuldgevoel. Ik geloof zelf in karma: what goes around, comes around. En in sommige gevallen hoop ik net wat harder dat dat ècht zo werkt.
Mijn ex heeft ook opvallend veel problemen met zijn nieuwe auto. Toegewenst door mij.
Enne Miss, ik hoor geen lama schijten, wel een ezel balken.
Ik hoop dat jij gewoon je geld terugkrijgt, maar zo niet, dan hoop ik op wroeging. Knagend, ondermijnend schuldgevoel. Ik geloof zelf in karma: what goes around, comes around. En in sommige gevallen hoop ik net wat harder dat dat ècht zo werkt.
Mijn ex heeft ook opvallend veel problemen met zijn nieuwe auto. Toegewenst door mij.
Enne Miss, ik hoor geen lama schijten, wel een ezel balken.
woensdag 19 november 2008 om 14:15
woensdag 19 november 2008 om 14:24
Ik vind het niet sjiek om dat op het forum te posten eerlijk gezegd. Ik vind het al niet sjiek om er een topic over te openen, al kan ik me daar wel wat bij voorstellen als je niet meer weet wat je nu nog moet doen om tot deze persoon door te dringen. Maar naming and shaming heeft verder in mijn ogen geen enkele toegevoegde waarde. Ik denk dat de forummer in kwestie prima snapt dat zij (hij?) bedoeld wordt.
Je moet ook iemand de kans geven om zoiets recht te zetten zonder dat 'ie meteen door het hele forum veroordeeld wordt.
Je moet ook iemand de kans geven om zoiets recht te zetten zonder dat 'ie meteen door het hele forum veroordeeld wordt.
woensdag 19 november 2008 om 14:27
Eens... dat vind ik ook niet kunnen (naam noemen dan he, niet het topic an sich hoor, dat vind ik wel kunnen!).
Wel hoop ik inderdaad dat zij naar Livre toe zal reageren en het bedrag terugbetaalt, of een regeling treft met Livre.
Ik denk dat Livre, zoals ik haar ken, de beroerdste niet zal zijn als het gaat om coulance hierin, en de persoon in kwestie ook niet negatief of vervelend zal bejegenen. Ik denk dat ze al lang blij zal zijn als de persoon contact opneemt met haar!
Wel hoop ik inderdaad dat zij naar Livre toe zal reageren en het bedrag terugbetaalt, of een regeling treft met Livre.
Ik denk dat Livre, zoals ik haar ken, de beroerdste niet zal zijn als het gaat om coulance hierin, en de persoon in kwestie ook niet negatief of vervelend zal bejegenen. Ik denk dat ze al lang blij zal zijn als de persoon contact opneemt met haar!