Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Het zou helemaal netjes zijn als de forummer in kwestie zich nu dan wél zo snel mogelijk meldt bij Livre. Nogmaals, dat is wel het minste wat je kunt doen voor iemand die jou eigenlijk niet goed kent maar dit wel voor je doet, lijkt me.
quote:Pinksterbloempje schreef op 19 november 2008 @ 14:55:

En als die forumster in kwestie niet van plan is om Livre haar geld terug te geven? Ik vind het hartstikke beroerd voor Livre, ook gezien het feit dat ze het zelf goed kan gebruiken nu. Joost mag weten dat Livre al genoeg aan haar hoofd heeft.

Hoeveel mensen zitten er op Viva? Vast enkele duizenden. Als er 1500 mensen een euro overmaken, heeft Livre haar 1500 euro ook weer.Een heel lief idee Pinksterbloempje. Ik doe mee. Maar dat betekent niet dat ik vind dat de betreffende forummer niet over de brug hoeftt te komen. En ik hoop nog steeds dat ze contact met Livre opneemt. Iemand negeren is zo ontzettend lullig.
anoniem_61627 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 15:02
Reden: beetje onduidelijk
% gewijzigd
Mooi plan, maar feit blijft dat iemand hier helemaal fout bezig is, en er zo mee weg komt.
quote:Pinksterbloempje schreef op 19 november 2008 @ 14:55:

En als die forumster in kwestie niet van plan is om Livre haar geld terug te geven? Ik vind het hartstikke beroerd voor Livre, ook gezien het feit dat ze het zelf goed kan gebruiken nu. Joost mag weten dat Livre al genoeg aan haar hoofd heeft.

Hoeveel mensen zitten er op Viva? Vast enkele duizenden. Als er 1500 mensen een euro overmaken, heeft Livre haar 1500 euro ook weer.Wanneer start de actie? Dan doe ik mee!
Livre, je weet drommels goed dat er achter de schermen heel hard aan gewerkt is om jullie met elkaar in kontakt te brengen.

En volgens de info die ik gekregen heb kun je desbetreffende forummer gewoon bereiken. Ik kon haar ook bereiken dus dat moet jou dan ook lukken zou je denken toch?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Wat ontzettend lief van je Livre, dat je destijds een relatief onbekende belangeloos hebt geholpen. En wat ontzettend jammer dat je goedhartigheid op deze manier is misbruikt! (f)
The time is now
Zo, ik ben er weer.

Blommetje, gekkie, zo maak je het jouw probleem en dat is het niet. Je bent wel heel erg lief.

Korenwolf, als het goed is heb je mail.

Destijds waren we, naar mijn idee, 'vriendinnen' en het was gewoon nodig, vond ik toen.

Jullie reacties zijn hartverwarmend. Ik worstel er nu een paar jaar mee en sla mezelf geregeld voor mijn kop hoe stom ik ben geweest, dan zijn zulke begripvolle reacties gewoon heel fijn. Dank je wel!
Een gironummer openen via Viva forum?

Hoe doe je dat?
Jasmine, ze reageert totaal niet.
quote:jasmine schreef op 19 november 2008 @ 15:05:

Livre, je weet drommels goed dat er achter de schermen heel hard aan gewerkt is om jullie met elkaar in kontakt te brengen.

En volgens de info die ik gekregen heb kun je desbetreffende forummer gewoon bereiken. Ik kon haar ook bereiken dus dat moet jou dan ook lukken zou je denken toch?Zo, dat klinkt als een virtuele tik op de vingers!

En volgens de info die ik gekregen heb kun je desbetreffende forummer gewoon bereiken. Ik kon haar ook bereiken dus dat moet jou dan ook lukken zou je denken toch?Waarom zou Livre achter haar geld aan moeten lopen terwijl mevrouw X degene is die het geleend heeft? Eerlijkheid noemt men zoiets. Die troela moet gewoon dat geld teruggeven, end of story.

En volgens de info die ik gekregen heb kun je desbetreffende forummer gewoon bereiken. Ik kon haar ook bereiken dus dat moet jou dan ook lukken zou je denken toch?Degene die het betreft kan toch ook zelf contact met Livre opnemen? Of beter nog, het geleende bedrag met rente overmaken naar het rekeningnummer waar het vandaan komt? Lijkt me wel zo netjes.
quote:qwertu schreef op 19 november 2008 @ 14:39:

[...]

Desnóóds willekeurig!
Didi, je motto is geweldig!!
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 15:09:

Didi, je motto is geweldig!! Als we dat nu allemaal aanpassen, dan komt de boodschap wel over, toch!?

En volgens de info die ik gekregen heb kun je desbetreffende forummer gewoon bereiken. Ik kon haar ook bereiken dus dat moet jou dan ook lukken zou je denken toch?Oei, dit klinkt vilein zeg!
E.e.a is pas afgelopen zondagavond naar elkaar toe gecommuniceerd en ik vermoed dat betreffende forummer het door de weeks ontzettend druk heeft en dat Livre anders komend weekend echt wel wat gehoord zou hebben.

Maar goed, ik wil me er verder niet mee bemoeien.

Ik denk alleen dat de les kan zijn mocht je ooit geld uitlenen aan familie, vrienden, zet e.e.a. goed op papier met duidelijke afspraken.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:Bloesie schreef op 19 november 2008 @ 15:06:

Een gironummer openen via Viva forum?

Hoe doe je dat?

Ik weet dat er wel eens eerder acties zijn geweest via het forum, o.a. voor Iris, het dochtertje van Zoyla. Toen heeft iemand een bestaand nummer die ze niet gebruikte gebruikt om de donaties op binnen te krijgen en deze vervolgens aan Zoyla gegeven. Iris heeft er een aantal mooie Tuumpins (soort pruiken in een mutsje) van kunnen krijgen.

Ik doe dus ook graag mee. Natuurlijk zou de forummer in kwestie het fatsoen moeten hebben om het geleende geld terug te betalen. Maar als dat niet gebeurt, blijft Livre met de gebakken peren zitten. En dat zou ik ook erg beroerd vinden.
Wat ontzettend lief om iemand in nood te helpen en wat ontzettend naar dat diegene je dan mooi laat zitten.

Is er bewijs dat je het geld hebt uitgeleend? Bankafschrift met omschrijving o.i.d?

Zou een deurwaarder je niet kunnen helpen dan?

Mocht er een actie op touw worden gezet om jou te helpen, laat maar weten, uiteraard doe ik dan graag een bijdrage.
quote:jasmine schreef op 19 november 2008 @ 15:12:

E.e.a is pas afgelopen zondagavond naar elkaar toe gecommuniceerd en ik vermoed dat betreffende forummer het door de weeks ontzettend druk heeft en dat Livre anders komend weekend echt wel wat gehoord zou hebben.

Ik denk alleen dat de les kan zijn mocht je ooit geld uitlenen aan familie, vrienden, zet e.e.a. goed op papier met duidelijke afspraken.Neemt toch niet weg Jasmine dat het erg raar is en niet van goede wil getuigd als deze forumster een paar jaar na dato eraan herinnerd moet worden dat ze nog 1500 euro open heeft staan bij Livre.
quote:qwertu schreef op 19 november 2008 @ 14:53:

[...]

Misschien moeten we het even allemaal komen melden als we het niet waren. Degene die overblijft, was het wel.

(Ik was het niet. )Ik ook niet
Jasmine, begrijp ik het goed dat jij betreffende forummer al bereikt hebt en meent dat het nu onderling opgelost gaat worden? Dat zou natuurlijk het mooist zijn.
quote:jasmine schreef op 19 november 2008 @ 15:12:

Ik denk alleen dat de les kan zijn mocht je ooit geld uitlenen aan familie, vrienden, zet e.e.a. goed op papier met duidelijke afspraken.

Lijkt mij ook dat het raar is dat iemand na al die jaren niet zelf op het idee kan komen om Livre terug te betalen. Waarom moet zij er aan herinnert worden? Het lijkt alsof je haar nu in bescherming neemt dat ze vanaf zondag nog niet heeft gereageerd, terwijl ze jaaaaren niet reageerde op aangetekende brieven enzo.

Beetje omgekeerde wereld zo zeg! Ookal heeft ze het ontzettend druk, dit lijkt me wel prioriteit hebben!
Ja dat zou het zeker zijn. Maar ik snap niet wat Jasmine ermee te maken heeft en waarom Livre een ander verhaal verteld.

Raadsels dus...
Je moet vooral niet vertrouwen zij die schrijven dat zij het niet zijn. Vooral die eerste lijkt me verdacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven