Grote verschil in kerken.

06-04-2013 11:27 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ik heb het gemerkt.

Ikzelf ben een bekeerde christen en dat lag echt aan de 'type' kerk.

Ik wil niet echt een discussie beginnen, maar wie (die geloven en wel eens naar de kerk gaan/gingen) heeft er ook een verschil in gemerkt?

Toen ik jonger was vond ik er helemaal niks aan, vond het saai en het God leek zo ver weg. Ik kende Hem alleen uit de 'verhalen'.

Nu is dat anders. Ik weet nu dat Hij leeft en er is voelbaar contact. En het maakt mij heel blij.

In de ene kerk werd er heel anders gesproken over God dan in de andere.

De kerk waar ik nu heen ga, houden ze bijvoorbeeld genezingsdiensten en de 1e keer dat ik mensen spontaan beter zag worden, verkeerde ik in shock. Nu vind ik het normaal.

Wie heeft dit ook?

Het leek mij leuk om ervaringen te delen en om te kijken hoe andere gelovigen God en Jezus in hun leven ervaren?

Ik weet dat voor sommigen dit onderwerp wellicht wat gevoelig kan zijn, en het is niet mijn bedoeling om mensen te 'overtuigen' en zeker niet om te kwetsen (bij voorbaat al).
Waarvan acte.
Heb ook ooit iemand uit een rolstoel zien opstaan. Was ook genezen verklaard. Wat er niet bijverteld werd was dat deze dame achteraf met veel ergere dingen in het ziekenhuis lag omwille van die stunt.
Mag ik vragen wat je (waarvan acte) daarmee bedoelt Yasmijn?
Dit is de kerk die mij het meeste aanspreekt:

Dit soort topics werken hier niet, vrouwtje.
Flutzel: dat zal de bedoeling niet geweest zijn inderdaad, wat erg. Ik heb het ook eens gehoord, maar diegene is blijvend uit de rolstoel gebleven en komt regelmatig naar de diensten.
Dat zal de bedoeling niet geweest zijn, maar het is wel zo gegaan. En je hebt het gehoord, maar heb je het ook gezien? En aangezien je diensten zegt, veronderstel ik dat je soort evangelische christen bent?

edit: soort is niet kwaad bedoeld, maar zijn zoveel onderverdelingen tegenwoordig.
Bootje, ik was gewoon benieuwd en nieuwsgierig naar ervaringen, ik wil niemand dingen opdringen, nogmaals.
Waarvan akte betekent : ik stel vast, ik noteer. Meestal zonder enige toezegging in positieve of negatieve zin.
Mensen die spontaan genezen, dat is niet zo heel erg waarschijnlijk, in geen enkele kerk/gemeente/geloof.

Weet je zeker dat die persoon voor de spontane genezing ook echt iets mankeerde?
Klopt flutzel, ik ken diegene niet persoonlijk maar de pastoor had het erover en diegene beaamde dat, alleen kon ik diegene niet zien. Het was te druk.
Hoi Naara, ja zeker weten. Van de schrik zeggen ze even niks meer of ze huilen omdat het echt gebeurd is. Dat vertellen ze dan ook.
quote:vrouwtje010 schreef op 06 april 2013 @ 11:36:

Klopt flutzel, ik ken diegene niet persoonlijk maar de pastoor had het erover en diegene beaamde dat, alleen kon ik diegene niet zien. Het was te druk.In zo een geval geld bij mij echt: eerst zien dan geloven. Zoals een voorgaande poster al zei: genezen plotsklaps is niet heel erg waarschijnlijk. En verhalen doen altijd de ronde, maar zoals ik ook al vermelde: halve verhalen doen ook dikwijls de ronde. En het was er te druk? Ik zou de pieren uit de neus vragen van de persoon in kwestie, druk of niet druk.
Ik ben van de moskee, niet van de kerk.
Ik geloof wel in wonderen, maar niet in massale genezingsdiensten. Ik geloof wel in genezingen in de tijd van Jezus door hen die die gave hadden, maar niet in de zogenaamde Jan Zijlstra's van deze tijd.

@vrouwtje: als je wil weten waarom, Google maar eens op Handelingen 28:28 en/of Gods plan der eeuwen.
Waar zit de any-key?
Dubbel.
Waar zit de any-key?
quote:vrouwtje010 schreef op 06 april 2013 @ 11:38:

Hoi Naara, ja zeker weten. Van de schrik zeggen ze even niks meer of ze huilen omdat het echt gebeurd is. Dat vertellen ze dan ook.Dus je kende die persoon voor het wonder? Of ga je alleen af op wat mensen je vertellen....
quote:Kuzu schreef op 06 april 2013 @ 11:43:

Ik ben van de moskee, niet van de kerk.

Like I said..

Verder heb ik de meest gangbare dingen in zo een dienst wel gehad denk ik, als je ervaringen wilt weten. Tongentaal, demonen of kwade geesten uitdrijven, gebedsnachten waarbij gevast werd (ook door kinderen van vijf bv die evengoed hele nacht wakker moesten blijven zonder eten of drinken), mensen tegen de vlakte zien gaan onder gods kracht.

Een voorganger die de teksten van de bijbel in zijn preken heel subtiel aanpaste en als je hem ermee confronteerde dat het niet klopte met de bijbelteksten, mocht je op het podium publiekelijk je excuses aanbieden omdat je hem in twijfel trok. Ongewenste intimiteiten. Mindgames. Mensen die jaren twee handen op een buik waren, om dan jaren later te merken dat ze elkaar blijkbaar van kop noch kont kennen. Terwijl ze echt (zelf gezien en ervaren) als broer en zuster omgingen. En dat ze beweren die persoon nooit gekend te hebben.

Verder zijn er vast nog wel een paar dingen die ik vergeet, maar dingen genoeg waar het voor mij te ver ging.

Maar dat is mijn mening. Als jij je prima gelukkig voelt in je gemeente en met je geloof is het des te beter natuurlijk En ook is niet elke gemeente hetzelfde gelukkig
quote:Naara schreef op 06 april 2013 @ 11:31:

[img]http://lieveburen.ymprov.nl/images/yoot ... moskee.jpg[/img]Vandaar die reactie op de varkenshaas, had ik al gedacht.
Een discussie over type Christelijke kerken? Daar heb je toch geen discussie voor nodig?

Oud gereformeerde gemeente in Nederland zitten mannen en vrouwen gescheiden, bedekken vrouwen hun haar en lichaam en trouwen niet in het wit.

Gereformeerd Vrijgemaakt is de enige ware kerk, naar eigen zeggen. Bestaat sinds de scheuring van 1944 en scheurt nu weer.

Dan heb je nog Christelijk Gereformeerd, Nederlands gereformeerd, Gereformeerd, PKN gereformeerd, Voortgezet gereformeerd, Gereformeerde gemeente Buitenverband.

Onder de hervormden heb je Nederlands hervormd, PKN hervormd, hersteld hervormt, en vast nog wel meer.

Dan heb je remonstranten, baptisten, evangelisch, Lutheranen, Vrije Evangelische Kerk, zionisch, methodisten, pikstergemeente... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Elke kerk verschilt in meer of mindere mate met elkaar, en als je alles op 1 hoop legt word je gek van alle verschillen.

Wil je van dit topic een wiki-pagina maken? Want discusieëren of iets 'het ware geloof is', dan beland je in een Gereformeerd-Vrijgemaakte discussie, en die groep houd het niet zo heel lang met elkaar uit.
It is me. Viola.
Wéér de verkeerde nick . Sorry.
It is me. Viola.
quote:malu3 schreef op 06 april 2013 @ 11:47:

[...]

Vandaar die reactie op de varkenshaas, had ik al gedacht.Dat is volgens mij algemeen bekend, ik maak er in ieder geval geen geheim van?
quote:vrouwtje010 schreef op 06 april 2013 @ 11:36:

Klopt flutzel, ik ken diegene niet persoonlijk maar de pastoor had het erover en diegene beaamde dat, alleen kon ik diegene niet zien. Het was te druk.Daar heb je je antwoord.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven