Grote verschil in kerken.

06-04-2013 11:27 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ik heb het gemerkt.

Ikzelf ben een bekeerde christen en dat lag echt aan de 'type' kerk.

Ik wil niet echt een discussie beginnen, maar wie (die geloven en wel eens naar de kerk gaan/gingen) heeft er ook een verschil in gemerkt?

Toen ik jonger was vond ik er helemaal niks aan, vond het saai en het God leek zo ver weg. Ik kende Hem alleen uit de 'verhalen'.

Nu is dat anders. Ik weet nu dat Hij leeft en er is voelbaar contact. En het maakt mij heel blij.

In de ene kerk werd er heel anders gesproken over God dan in de andere.

De kerk waar ik nu heen ga, houden ze bijvoorbeeld genezingsdiensten en de 1e keer dat ik mensen spontaan beter zag worden, verkeerde ik in shock. Nu vind ik het normaal.

Wie heeft dit ook?

Het leek mij leuk om ervaringen te delen en om te kijken hoe andere gelovigen God en Jezus in hun leven ervaren?

Ik weet dat voor sommigen dit onderwerp wellicht wat gevoelig kan zijn, en het is niet mijn bedoeling om mensen te 'overtuigen' en zeker niet om te kwetsen (bij voorbaat al).
quote:rozenstruikje schreef op 07 april 2013 @ 18:59:

[...]

Daarom moet je het ook in de context lezen waarop ze schreef, inclusief de tekst erna. Ze gaf aan dat ze dat in haar omgeving wel hoorde. Niet zozeer op het forum.

Ze geloven niet in God, maar vinden wel dat ze recht hebben op de hemel. Die mensen zijn er ook, maar dat is een kromme gedachte.

Tenzij je weer op andere basis gelooft in hemel etc, maar daar ging het niet over. Haar uitspraak is minder eng dan je denkt. Het zou zonde zijn om haar op iets af te rekenen, geloof fanatici technisch, op iets wat niet zo kwalijk is. Elkaar begrijpen helpt.Een ongelovige gaat naar de hemel volgens de meeste ongelovigen want ze kunnen zich niet voorstellen dat als er een God is Hij mensen naar de hel laat gaan, want God is toch zo liefdevol.

Ondertussen verrekken ze het om Hem te erkennen als God, Redder en Verlosser van al hun zonden, want ze zijn niet zondig, dus dat God voor hen aan het kruis ging was niet nodig en onzin.

Dat is in mijn ogen wel de lusten en niet de lasten willen.

Dit schreef ze en ik vind het niet getuigen van naastenliefde.

Verder heeft ze het toch echt over lusten (hemel) en lasten ( Hem erkennen als God ).

Mooier kan ik het echt niet maken.

Trouwens jammer dat jij al geantwoord hebt want ik kreeg de indruk dat ze niet wist hoe ze moest reageren op mijn vraag.

Ze slaat mijn vraag over en vraagt Malu waarom ze daar zo'n hekel aan heeft.
Het staat haar nog steeds vrij te reageren

Ze verteld het wat fel, maar dat doet iedereen wel eens. Echt iets verkeerds zegt ze niet.

[...]

Daarom moet je het ook in de context lezen waarop ze schreef, inclusief de tekst erna. Ze gaf aan dat ze dat in haar omgeving wel hoorde. Niet zozeer op het forum.

Ze geloven niet in God, maar vinden wel dat ze recht hebben op de hemel. Die mensen zijn er ook, maar dat is een kromme gedachte.

Tenzij je weer op andere basis gelooft in hemel etc, maar daar ging het niet over. Haar uitspraak is minder eng dan je denkt. Het zou zonde zijn om haar op iets af te rekenen, geloof fanatici technisch, op iets wat niet zo kwalijk is. Elkaar begrijpen helpt.Niet mee eens, ze gunt mensen die niet geloven geen plekje in de hemel.

[...]

Tenzij je weer op andere basis gelooft in hemel etc, maar daar ging het niet over. Haar uitspraak is minder eng dan je denkt. Het zou zonde zijn om haar op iets af te rekenen, geloof fanatici technisch, op iets wat niet zo kwalijk is. Elkaar begrijpen helpt.Ik vind het prettig dat je het voor mij wat duidelijker maakt. Ik vind het vanzelfsprekend dat als je niet gelovig bent (zoals ik) je dan natuurlijk ook niet in een hemel of een hel gelooft en dat je daar dus ook nooit in terecht zal komen.
quote:Maylea schreef op 07 april 2013 @ 19:14:

[...]

Niet mee eens, ze gunt mensen die niet geloven geen plekje in de hemel.Ik ben het alweer met Maylea eens. Zij komt verbitterd, star en jaloers over.
quote:rozenstruikje schreef op 07 april 2013 @ 18:52:

[...]

Ik denk dat je haar hier niet snapt. Want ze is helemaal niet jaloers,helemaal niet (denk ik) dat de ongelovigen naar de hemel gaan.

Wat ze aangeeft is dat veel ongelovigen niet willen geloven, maar wel aangeven de hemel in te kunnen, maar er niks voor willen doen (conformeren aan God) Volgens mij had ze het al genuanceerd. Daarnaast stond het in een bepaalde context. Iets op zichzelfstaand eruit halen vervormd de bedoeling.

Het blijft heel simpel in mijn optiek. Christenen geloven in hemel en hel. Ongelovigen geloven daar niet in, daarvoor is het dus een non issue / non discussie. Iedereen blij.Dat klinkt behoorlijk jaloers. ' ik moet er vanalles voor doen en zij denken zomaar even in de hemel te komen zonder er wat voor te doen'.

[...]

Niet mee eens, ze gunt mensen die niet geloven geen plekje in de hemel.

Nee, dat zegt ze niet. Ik probeer een vergelijk te zoeken...

Wel een mening hebben over politiek, maar niet stemmen

Wel een plekje ... willen, maar er niets voor willen doen.

Er zit wel verwijt in, maar geen misgunnen. Het ene gaat rederlijke wijs niet zonder het andere zeg maar.
quote:Maylea schreef op 07 april 2013 @ 19:18:

[...]

Dat klinkt behoorlijk jaloers. ' ik moet er vanalles voor doen en zij denken zomaar even in de hemel te komen zonder er wat voor te doen'.

Het is ook geen jaloezie, wel een verwijt van hoor nou wat je zegt. Je wil het ene en verwacht het andere, dat gaat niet.

Ze gelooft niet dat ongelovigen naar de hemel gaan zonder te geloven, dus er is geen sprake van jaloezie of misgunnen.

Wil je een kaartje naar Justin Bieber, dan moet je hem kopen. Over het hek heen klimmen gaat niet. Beetje dat niveau.
quote:rozenstruikje schreef op 07 april 2013 @ 19:19:

[...]

Nee, dat zegt ze niet. Ik probeer een vergelijk te zoeken...

Wel een mening hebben over politiek, maar niet stemmen

Wel een plekje ... willen, maar er niets voor willen doen.

Er zit wel verwijt in, maar geen misgunnen. Het ene gaat rederlijke wijs niet zonder het andere zeg maar.Maar wat zou je ervoor moeten willen doen dan behalve een goed mens te zijn?
quote:malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:22:

[...]

Maar wat zou je ervoor moeten willen doen dan behalve een goed mens te zijn?Als je niet in God gelooft niets. Want dan geloof je niet in een hemel en is dat ook zinloos. Als je er wel in gelooft dat ook daadwerkelijk aannemen. Meer niet.
quote:rozenstruikje schreef op 07 april 2013 @ 19:27:

[...]

Als je niet in God gelooft niets. Want dan geloof je niet in een hemel en is dat ook zinloos. Als je er wel in gelooft dat ook daadwerkelijk aannemen. Meer niet.Ik denk dat je niet gelovig hoeft te zijn om toch een goed mens te zijn.
quote:Maylea schreef op 07 april 2013 @ 18:45:

Jammer Mamajobsa dat je geen antwoordt geeft.

En jammer dat To niet terugkomt, ik wilde wel mee naar een gebedsgenezingsdienst Euh sorry, ik heb vandaag genoten van het zonnetje, maar ik zal nu antwoord geven
quote:malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:31:

[...]

Ik denk dat je niet gelovig hoeft te zijn om toch een goed mens te zijn.Oh, ik dacht dat je het over de hemel had. Natuurlijk ben je niet ineens heilig als gelovige.
quote:rozenstruikje schreef op 07 april 2013 @ 18:52:

[...]

Ik denk dat je haar hier niet snapt. Want ze is helemaal niet jaloers,helemaal niet (denk ik) dat de ongelovigen naar de hemel gaan.

Wat ze aangeeft is dat veel ongelovigen niet willen geloven, maar wel aangeven de hemel in te kunnen, maar er niks voor willen doen (conformeren aan God) Volgens mij had ze het al genuanceerd. Daarnaast stond het in een bepaalde context. Iets op zichzelfstaand eruit halen vervormd de bedoeling.

Het blijft heel simpel in mijn optiek. Christenen geloven in hemel en hel. Ongelovigen geloven daar niet in, daarvoor is het dus een non issue / non discussie. Iedereen blij.

Dat is idd hoe ik het bedoel.

Vraag mensen waar ze naar toe gaan als ze doodgaan en meestal hoor je de hemel als antwoord.

Dan snap ik niet dat als je niet gelovig bent waarom je dan wel naar de hemel gaat? Want dan geloof je dus wel in een hemel maar niet in een God die daar zou wonen.

En ik ben idd niet jaloers nee.
quote:rozenstruikje schreef op 07 april 2013 @ 19:35:

[...]

Oh, ik dacht dat je het over de hemel had. Natuurlijk ben je niet ineens heilig als gelovige.Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel wat er staat: 'je hoeft niet gelovig te zijn om een goed mens te zijn'.
quote:mamajobsa schreef op 07 april 2013 @ 19:35:

[...]

Dat is idd hoe ik het bedoel.

Vraag mensen waar ze naar toe gaan als ze doodgaan en meestal hoor je de hemel als antwoord.

Dan snap ik niet dat als je niet gelovig bent waarom je dan wel naar de hemel gaat? Want dan geloof je dus wel in een hemel maar niet in een God die daar zou wonen.

En ik ben idd niet jaloers nee.Ik weet niet in welke kringen jij verkeert maar ik heb nog nooit gehoord dat een niet-gelovige verwacht naar de hemel te gaan.
Niet gelovigen kunnen zeker goede mensen zijn. Het is niet zo dat gelovigen daarin 'beter' zijn dan ongelovigen.
quote:Maylea schreef op 07 april 2013 @ 19:10:

[...]

Een ongelovige gaat naar de hemel volgens de meeste ongelovigen want ze kunnen zich niet voorstellen dat als er een God is Hij mensen naar de hel laat gaan, want God is toch zo liefdevol.

Ondertussen verrekken ze het om Hem te erkennen als God, Redder en Verlosser van al hun zonden, want ze zijn niet zondig, dus dat God voor hen aan het kruis ging was niet nodig en onzin.

Dat is in mijn ogen wel de lusten en niet de lasten willen.

Dit schreef ze en ik vind het niet getuigen van naastenliefde.

Verder heeft ze het toch echt over lusten (hemel) en lasten ( Hem erkennen als God ).

Mooier kan ik het echt niet maken.

Trouwens jammer dat jij al geantwoord hebt want ik kreeg de indruk dat ze niet wist hoe ze moest reageren op mijn vraag.

Ze slaat mijn vraag over en vraagt Malu waarom ze daar zo'n hekel aan heeft.

Sorry ik had je vraag idd gemist, niet bewust genegeerd.

Het is idd zo dat als ik met praat die niet geloof ik vaak te horen krijg dat ze wel naar de hemel gaan omdat ze dat verdienen, ze leven toch goed? Hebben goeie normen en waarden etc.

Dat impliceert dat je op eigen kacht naar de hemel kunt en dat Christus voor niks is gestorven.

Een leven met Christus kost je offers en als je vind je dat je wel naar de hemel gaat maar niet in een God gelooft vind ik dat krom, want als er geen God is en je Hem niet nodig hebt waarom zou er dan wel een hemel zijn ewaarom wil je dan wel bij God zijn? Als je hem op aarde toch niet nodig hebt.

Hier op aarde zeg maar niet willen leven met God, maar als je dood bent wel naar de hemel gaan, waar je leeft met God omdat die daar woont.

Dat is iets wat ik niet begrijp, en daarom zeg ik wel de lusten en niet de lasten, ook al is dat mss wat kort door de bocht.

[...]

Niet mee eens, ze gunt mensen die niet geloven geen plekje in de hemel.Neu dat zie je dan verkeerd, ik gun iedereen een plekje in de hemel, ik wens niemand de hel toe hoor
quote:malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:18:

[...]

Ik ben het alweer met Maylea eens. Zij komt verbitterd, star en jaloers over.Dat is denk ik ingerpretatie, of mijn verkeerde manier van schrijven, want ik ben geen van drieen
quote:rozenstruikje schreef op 07 april 2013 @ 19:38:

Niet gelovigen kunnen zeker goede mensen zijn. Het is niet zo dat gelovigen daarin 'beter' zijn dan ongelovigen.Kijk dat wilde ik horen. Alsof je alleen maar goed bent als je een geloof aanhangt. Dat is wel wat veel gelovigen denken en dan vooral natuurlijk het geloof wat zij zelf aanhangen.
quote:malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:45:

[...]

Kijk dat wilde ik horen. Alsof je alleen maar goed bent als je een geloof aanhangt. Dat is wel wat veel gelovigen denken en dan vooral natuurlijk het geloof wat zij zelf aanhangen.To be honest ken ik ze niet. Maar het kan zijn dat ik ze of niet tegen ben gekomen of dat er over en weer een hoop onbegrip is.
quote:malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:38:

[...]

Ik weet niet in welke kringen jij verkeert maar ik heb nog nooit gehoord dat een niet-gelovige verwacht naar de hemel te gaan.

Haha ik verkeer in doodgewone normale kringen hoor, maar moet ik eerlijk zeggen da ik toen wel wat jonger was.

Maar goed ik wel een topic openen hier om te vragen waar mensen heen gaan als ze doodgaan.

Ms heb ik het wel verkeerd, kan ook nog.
quote:malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:22:[...]Maar wat zou je ervoor moeten willen doen dan behalve een goed mens te zijn?Er zijn grote verschillen in wat mensen verstaan onder "een goed mens zijn". Sommige mensen vinden al dat je een goed mens bent als je geen strafbare feiten pleegt.
quote:malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:38:

[...]

Ik weet niet in welke kringen jij verkeert maar ik heb nog nooit gehoord dat een niet-gelovige verwacht naar de hemel te gaan.Eens, heel tegenstrijdig en ik heb ook nog nooit een niet-gelovige horen zeggen dat hij wel in de hemel zou komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven