Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Ja we hebben een slaapplaats midden in het centrum en ook nog es redelijk betaalbaar dus ik ben benieuwd!

*duikt nog even de Kelder in*
Graag suup!

Hou je stevig vast: err was zowaar iets van sfeer op werk vandaag! Ik flikkerde zowat van mijn stoel!

Mijn laatste werkdag is de vrijdag voor de kerstvakantie, dus ik hoef nog maar 5 1/2 week.

Ik heb helemaal zin in Sintemaarten Hoop dat Jom het trekt, want oooh, wat hoest ie weer, is echt zielig. Puffen lijken niet zo veel uit te maken :(

Hij moet niet ziek worden! Niet niet niet, want dan durf ik hem natuurlijk weer niet achter te laten dit weekend (we gaan naar de kust! Naar de kust in een lief kneuterig schattig houten hotelletje )
Assistente van de huisarts al gebeld of Jom nu de prik wel mag, nu zijn longen weer vervelend doen?

Zielugggggg inderdaad. Maar ik herken het van mezelf; mijn longen doen bijna altijd normaal mee, nix aan de hand. Maar bij een verkoudheid kan het helemaal mis gaan. Bij mij helpt puffen ook niet meteen, duurt minimaal een week. Maar zonder puffen is het erger dus doe ik het dan braaf wel. Misschien mag je de dosis verhogen tijdelijk?
Een week? Ventolin moet toch binnen 10 minuten verlichting brengen? Of bedoel je flixotide? Dat (nou ja, Qvar, de kindjesvariant) krijgt ie al standaard, 2 x per dag....

Kan assistente wel even bellen, na Jom z'n slaapje.
We mogen em bij hoesten en benauwdheid (en gereutel, maar dat doet ie nu dus niet) sowieso 4 x p/d 2 puffen ventolin geven, met uitschieters naar 6 keer. Als we daar overheen zitten moeten we de huisarts bellen voor advies.

Qvar is 2 keer per dag. Dosering maakt geloof ik niet zoveel uit, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker...
Oh mooi, ik weet nix van kinderpufjes dus goed dat je gebeld hebt (toch?) Ventolin moet inderdaad meteen werken. En Flixotide is belangrijk om de ontsteking de kop in te drukken dus dosering maakt mi wel wat uit.

Maar ik hoop dat ie zich morgen beter voelt!
Extra puffen, hoestdrank en in de gaten houden was het advies. Jom was zo lief om, even naast me te komen staan hoesten zodat de assistente goed kon horen wat er loos was En als het erger wordt moeten we langskomen. Maf jong is er reuze vrolijk onder
Zo. Leuk met lampjes gelopen Jom wel met hoge koorts in bed nu, dus die moeten we even in de gaten houden. Arm joch: wilde niet meelopen, 'Ikke niet sjiinge, ikke niet sloepje pakken, ikke naahuisnaapapa! Ikke eng in het donker!"

Die was dus snel afgevoerd...

Maar Mk vond het helemaal geweldig. Was ook leuk op straat: grote groepen kindjes, bijna allemaal met zelfgemaakte lampionnen, allemaal braaf zingen en overal grote bakken met snoep waar ze uit mochten kiezen UberVinex is zo slecht nog niet
Hier ook een blij kind, die de grootste lol had door te zingen:

'sintermaarten mik mak

mijn moeder is een... ~schuine blik op mij~ whoehahahahahahaha.....mijn vader is een duntje, mag ik een pepermuntje?" . Geinporum.

Gelukkig ging ze al snel over op originelere liedjes.

Maar het enthousiasme steeg evenredig aan de buit, dus ik heb nu moeie voeten van het galerijtje lopen. Ze bleef maar doorgaan.

Sterkte met Jom vannacht. Arm ventje.

~plakt Suups ego met een plakbandje~

Nergens voor nodig die te laten knakken, schat!
Wat wilde ik nou toch typen?
Ghegheghe

Hier hebben ze vol overtuiging, voor een man met een hoofd als een glimmende biljartbal, staan zingen over twee lopnede tomaten, de ene had een petje op, de ander had een kale kop

En wij ouders maar verontschuldigende gebaren maken, vanaf de stoep
Tja, kinderen.

Hartverwarmend eerlijk, hihi...

Hier complimenteerde een oudere buurvrouw Mopsey met haar mooie rode petje. Mops reageerde met een fel; "het is rose, hoor!"

Buurvrouw antwoordde dat ze dat helaas niet zo goed kon zien in het donker, en daar had mijn meisje dan weer alle begrip voor. Beleefd glimlachend troostte ze de buurvrouw; " Jaaaaa, u bent natuurlijk ook al best heel erg oud!".

Oh, wat was ik trots. Mijn dochter zei "u",

waarom was jij een uurtje terug niet telefonisch bereikbaar? Ik probeerde je te bellen en je nam niet op!

Zat je mops d'r snoepjes op te eten?
Nee, de telefoon schoot op antwoordapparaat nog voor ik had kunnen zien wie er belde, en jij sprak niets in.

You bad.

Me bed.

Truste, lieverds!
Lief Mims. Ik heb het gezien vanavond met een half oog maar ik snap hun keuze wel geloof ik. Ben alleen bang dat het anders uiteglegd gaat worden door mensen die het anders willen uitleggen. Zoals een forummer van een ander topic tegen mij zei als ze een stok willen vinden om te slaan dan vinden ze die en ik ben bang dat dit nu één van de stokken gaat worden. Terqwijl dit mijn stok had moeten zijn om te slaan met de boodschap zie je wel dat ik dit kan.

Oh wat heerlijk die blije kindjes.

En arme jom. Sterkte vannacht Tila.

Ik een beetje confused. Scharreldate was hier vanavond en is net weg. Kwam hem tegen in stamkroeg en we gingen toevallig tegelijk weg. Gepraat, gezoend [censuur ] muziek geluisterd tv gekeken (dat met dat halve oog) [nog meer censuur ] Mijn inschatting klopt wel, Hij is voorzichtig. Scheiding erg vers na heel lang huwelijk. En veel blauwe plekken en natuurlijk de kinderen. Heel voorzichtig opereren dus (geduld, geduld). Is hij wel waard geloof ik, denk ik. Hoop ik.
quote:mimsey schreef op 11 november 2009 @ 23:56:

Tja, kinderen.

Hartverwarmend eerlijk, hihi...

Hier complimenteerde een oudere buurvrouw Mopsey met haar mooie rode petje. Mops reageerde met een fel; "het is rose, hoor!"

Buurvrouw antwoordde dat ze dat helaas niet zo goed kon zien in het donker, en daar had mijn meisje dan weer alle begrip voor. Beleefd glimlachend troostte ze de buurvrouw; " Jaaaaa, u bent natuurlijk ook al best heel erg oud!".

Oh, wat was ik trots. Mijn dochter zei "u",
Suup, je kan dit gewoon, echt waar. Heb het programma ook voor een groot deel gezien, en ben het met je eens. Maar ik ben er van overtuigd dat je nog heel veel stokken gaat vinden om ze te laten zien dat je het wel kan.

Ahaa, Mims, vandaar. Ik dacht dat ie dat alleen maardeed als je je telefoon uit had gedaan, vandaar niks inspreken.

Jom is wel ziek. Tenminste, hij hoest, hij niest, heeft het duidelijk benauwd en heeft best hoge koorts, diarree, maar speelt wel, en iets met het hoogste woord enzo. Zo de dokter maar weer eens bellen, dus.

Koffie, iemand?
Dokter gebeld.

We moeten naar het griepspreekuur.

We krijgen bij de balie mondkapjes

We moeten in een speciale wachtkamer gaan zitten

Mondkapjes! Mondkapjes!

**zet zware stem op**

Mexican flu has entered the building.....
He bah, Tila, wat naar! Beterschap voor Jom, arm ventje.
.
Dank wel!

Het suffe is dat ie best vrolijk is. Komt alleen niet uit z'n woorden vanwege benauwdheid en hoest...
Ach gossie.... Wat sneu zeg.... Hoe laat moet je er zijn?

*kus voor Jom, die achter een mondkapje ws totaal verdwijnt*
Half drie...

Ik hoop dat ze kindermondkapjes hebben

dank voor de kusjes en de sterkte. Jom ligt op de bank, onder een dekentje en met een speentje (hoge uitzodering want dat krijgt ie normaal niet overdag) mij in het rond te koeioneren.

"Mama ikke drinke jij pakken mij? Uchuch ikke hoese!"
Dat lijkt Dot wel ~kwijnend~ "mama, ik kan écht niet meer de trap op lopen, mam... Je móet me dragen..."

Ze klaagt over pijn in haar mond en wil niet eten * shocking! *, ze laat me niet echt kijken maar volgens mij heeft ze aften - vind ik zo gek bij zo'n kleintje. Ik heb er geen last van als ik met paradontax poets, maar dat gaat me met La Diva natuurlijk nevernooitniet lukken.
Lil, die had ik vroeger ook hoor, aften. Die stipte mijn moeder aan met een spulletje dat als je het knoeide het nooit meer uit je kleren ging. Hoe heette dat nou?

pyralvex!

Dat hielp wel.
Huh?

Post weg?

Nou ja, wilde succes wensen met die arme maar evengoed oooh zo lieve Jom.

En Suup zeggen dat "he's worth it" uit jouw mond stukken fijner klinkt dan in de cosmetica-reclame. Geduld, tijd, en ondertussen heel veel censuur, dat heelt de meeste relationele blauwe plekken wel.

Kindermondkapjes... Ik heb u beeld van Jom wiens hele hoofd in een volwassen mondkap is verdwenen .

Pyralvex, nooit van gehoord, maar dank voor tip! Of misschien is dat hetzelfde spul als waar ik mezelf eens mee moest verdoven ten tijde van totale aftigheid, omdat ik niet meer kon eten en het was net na het koemelkvrije dieet en toen bleef er geen Lil meer over. Gelukkig hebben we bij La Dotta nog wel wat reserve te gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven