Het Stamcafé XVIII

04-02-2017 18:57 3008 berichten
Welkom bij Stamcafé nummer 28!

In Denemarken dit keer.

Gezellig.

Liefs van Star, Yasmijn, LV en Leo

quote:sssssst schreef op 08 maart 2017 @ 20:58:

Ik heb ook zo'n kind dat makkelijk kan slapen overdag. Gelukkig fietst hij naar school dan rijd je niet ongemerkt je halte voorbij.Ik ben eens om half vier 's nachts wakker geworden in een trein op een verlaten spoorwegemplacement in Hoorn, terwijl ik zo'n drie uur eerder uit had moeten stappen in Alkmaar
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwjagersma schreef op 08 maart 2017 @ 20:56:

Ik heb een koekoeksklok. Gekocht. Mét een certificaat van echtheid, ook in het Chinees.Als kind wilde ik plotseling een koekoeksklok voor mijn verjaardag. Ik zal een jaar of zes, zeven geweest zijn. Mijn grootouders hebben er een meegenomen uit Zwitserland en ik had hem tot een jaar of vier geleden. Toen heb ik hem weggedaan en ik had onmiddellijk spijt.
IMHO
quote:Eleonora-1 schreef op 08 maart 2017 @ 18:58:

[...]

Ik ben niet zo gezellig de laatste tijd maar toevallig zat ik even mee te lezen en bij liefdesverdriet zijn knuffels fijn, weet ik.

Lieve Leo, ik hoop dat je écht weet dat je niet altijd gezellig hoeft te zijn.

Voor jou een dikke

En ook eentje voor pindakaas
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:GrimbleGrumble schreef op 08 maart 2017 @ 21:48:

[...]

Als kind wilde ik plotseling een koekoeksklok voor mijn verjaardag. Ik zal een jaar of zes, zeven geweest zijn. Mijn grootouders hebben er een meegenomen uit Zwitserland en ik had hem tot een jaar of vier geleden. Toen heb ik hem weggedaan en ik had onmiddellijk spijt.

Ik hou van het Zwarte Woud. Ik weet niet waarom, soms past een streek bij je en ik ben nogal gek en sfeergevoelig. Dus de Eifel, het Zwarte Woud en rafelige randjes in Belgie. Maar goed, man wilde een koekoeksklok. Hij detoneert compleet met onze tamelijk leeg (niet strak, maar wel rommelvrij) ingerichte huis. Hij is me eigenlijk nog niet groot genoeg. En hij heeft Nachtabschaltung, en dat woord is zo mooi en zo Duits.
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 maart 2017 @ 17:02:

[...]

Dus je zit nu op de bank onder een dekentje te snikken bij een jankfilm terwijl je liters thee en kilo's chocola verzwelgt?

haha!! nee meer het gedeelte: kan gebeuren, zit niks anders op dan accepteren, even heel erg verdrietig zijn maar hoofd omhoog en door (ik het verleden kon ik een stuk minder goed met afwijzing omgaan).

verder nogmaals bedankt voor alle lieve knuffels en voor iedereen die er een wil

sssst lijkt me inderdaad een heel heftige omgeving om zo in te komen. ik heb zelf een paar weken terug een akkefietje in de klas gehad met een student die nogal in de knoop zit en hoewel ik er wel adequaat op reageerde ging het me niet in de koude kleren zitten. en dat zijn nog geeneens kinderen met problematiek. (hoewel..kunstacademiestudenten hebben doorgaans wel flinke rugzakjes ) ik hoop niet dat het een onveilige situatie oid was voor je
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 maart 2017 @ 21:27:

[...]

Ik ben eens om half vier 's nachts wakker geworden in een trein op een verlaten spoorwegemplacement in Hoorn, terwijl ik zo'n drie uur eerder uit had moeten stappen in Alkmaar en toen en toen en toen?
quote:vrouwjagersma schreef op 08 maart 2017 @ 22:02:

[...]

Ik hou van het Zwarte Woud. Ik weet niet waarom, soms past een streek bij je en ik ben nogal gek en sfeergevoelig. Dus de Eifel, het Zwarte Woud en rafelige randjes in Belgie. Maar goed, man wilde een koekoeksklok. Hij detoneert compleet met onze tamelijk leeg (niet strak, maar wel rommelvrij) ingerichte huis. Hij is me eigenlijk nog niet groot genoeg. En hij heeft Nachtabschaltung, en dat woord is zo mooi en zo Duits.Dat zouden meer klokken moeten hebben. Bijvoorbeeld de klok met Westminster slagwerk van mijn buren. Gelukkig ging het slagwerk stuk maar echt jaren naar geluisterd als ik wakker werd.

[...]

Ik hou van het Zwarte Woud. Ik weet niet waarom, soms past een streek bij je en ik ben nogal gek en sfeergevoelig. Dus de Eifel, het Zwarte Woud en rafelige randjes in Belgie. Maar goed, man wilde een koekoeksklok. Hij detoneert compleet met onze tamelijk leeg (niet strak, maar wel rommelvrij) ingerichte huis. Hij is me eigenlijk nog niet groot genoeg. En hij heeft Nachtabschaltung, en dat woord is zo mooi en zo Duits.

Dat heb ik ook!

Koekoeksklok, die hadden mijn opa en oma ook. Vond hem geweldig. Jarenlang hebben mijn ouders die van hen in huis gehad. Geen idee waar hij gebleven is.
quote:sssssst schreef op 08 maart 2017 @ 21:09:

[...]

Nee, die zeggen kroepoek.
Goedemorgen,

Sssst, succes, het is even wennen, maar dat gaat vast goed komen.

Leo, fijn je toch even te lezen.

Vandaag wandelen (joepie), ze komen mijn scooter brengen (joepie, joepie!!) en ik wil mijn cv in het Engels vertalen. (niet zo joepie, want ik ben slecht in vertalen en cv vertalen is al helemaal een ramp) Maar goed, gelukkig heb ik native speakers als collega en zij willen hem wel controleren.

Iedereen een fijne dag!
Goedemorgen. Fijn Ren van de scooter!

Ik sliep weer ontzettend slecht vandaag gelukkig weer op tijd klaar.
Wat balen Dolfje, heb je het wel eens geprobeerd met Melatonine? Dat helpt mij soms wel om weer in een doorslapen ritme te komen.
Melatonine heb ik ook een tijd gebruikt. Op zich een goed middel.

Ik zit in de tram, omdst mijn fiets bij de fietsenmaker is. Vind ik met deze druil niet zo erg.
IMHO

[...]

Ik hou van het Zwarte Woud. Ik weet niet waarom, soms past een streek bij je en ik ben nogal gek en sfeergevoelig. Dus de Eifel, het Zwarte Woud en rafelige randjes in Belgie. Maar goed, man wilde een koekoeksklok. Hij detoneert compleet met onze tamelijk leeg (niet strak, maar wel rommelvrij) ingerichte huis. Hij is me eigenlijk nog niet groot genoeg. En hij heeft Nachtabschaltung, en dat woord is zo mooi en zo Duits.Afgelopen zomer voor het eerst in het Zwarte Woud geweest en dat terwijl ik er al jaren heen wilde maar er kwam steeds wat tussen. En ik ben helemaal verliefd geworden, wat is het daar mooi zeg.
Zo, cv is zover klaar en gemaild naar de "redacteur". Hopelijk is het een beetje ok.

Zwarte Woud, daar ben ik als puber van 13 een keer geweest. Toen vond ik het verschrikkelijk, want allemaal Bauerntrottel. (boerenkinkels) Vond Frieburg en Baden Baden wel heel gaaf, daar zijn we toen ook geweest. Nu zou ik het Zwarte Woud denk ik heel mooi vinden
Dag lieve stammers, dat is lang geleden, sorry. Ik ben even een beetje aan het bijlezen. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!
Hunnie! Wat leuk dat je er weer bent. Hoe gaat het met je?
Heee Hunnie, wat leuk! Gaat het goed met jou?
The owls are not what they seem
Konijntje! Ik miste je! Hoestie?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dat lieve Renaissance en LadyL. Het gaat nu wel weer goed. Ik zat even in een zwart gaatje, geloof ik. Niet constant hoor, maar wel zo veel dat mijn energie op een laag pitje stond. Op de een of andere manier droomde ik ook geregeld over mijn moeder. In mijn droom vond ik het supernormaal dat ze er weer was, voegde alles en iedereen zich weer gewoon. Dat was zo'n raar contrast met het wakkere leven, daar had ik even tijd voor nodig. Sta nu wel weer sterker op mijn benen. Zin in de lente, veel met paard bezig en blijf hopen op werk voor mijn man. En ook al heb ik nauwelijks geld over, ik heb gisteren voor wènig een superleuk tuniekje gekocht en daar ben ik helemaal blij mee. Nu nog een zak bielzendrop en ik ben er wel weer

Hoe varen jullie? Ren, jij op een scooter? Ga je lekker toeren met Solo?
Dag lieve Blondie! Qu'est-ce que tu deviens?

Ik krijg spontaan zin om vanavond campings in de Lubéron te zoeken!
Ah Hunnie, dat verwerken heeft z'n tijd nodig en zijn eigen grillige verloop. Maar kan me voorstellen dat het echt heel naar is om na zo'n droom wakker te worden.

Fijn dat je je toch wat beter voelt. Een mooi nieuw kledingstuk kan dan wonderen doen, en een lentezonnetje ook. Hopelijk komt dat binnenkort onze kant op!

Hier gaat het zo z'n gangetje. Zit een beetje in limbo voor mijn gevoel met mijn werk, maar hopelijk komt daar snel verandering in.
quote:Hunniebunnie schreef op 09 maart 2017 @ 10:37:

Dag lieve Blondie! Qu'est-ce que tu deviens?

Ik krijg spontaan zin om vanavond campings in de Lubéron te zoeken!

Als daar ook een hotel is ga ik met je mee!

Ik ben een tijdje uit de running geweest, veel gedoe met mijn lijf. Maar ben nu weer redelijk opgeknapt en bijna voltijds aan het werk.

Verwerken is een heel vreemd proces Konijntje. Ik ben bezig met de afwikkeling van de verkoop van mijn ouderlijke huis> erfenis van kindsdeel van vader's kant dat uitgekeerd zal worden. En man wat droom ik daardoor vaak over mijn vader en wat hij er van zou vinden hoe ik dingen doe! Hij 'zit' dan op het voeteinde van mijn bed en ik ben elke keer een beetje overstuur dat hij er niet is als ik wakker word.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Waar zit 'm die limbo in, Renaissance? Ik moet nu even de deur uit, maar ben rond 2-en weer terug.....
Limbo: ga stoppen met mijn huidige werk, maar de afspraken daarover zijn nog niet vastgelegd en dus weet ik nog niet precies waar ik aan toe ben. Dus nu blijf ik voor mijn gevoel een beetje hangen. Heb nog wel wat taken, maar voel me steeds minder deel van het team waarin ik zit, want zij gaan in volle vaart vooruit. En ik kan nog niet vooruit. En ik ben langzaam afscheid aan het nemen en dat is soms verdrietig. Soms voelt het heel ongemakkelijk om daar rond te lopen. Enfin, het lost zich binnenkort toch wel op, maar voor mij mag dat nu wel snel gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven