Hoe laat is het? Deel XI

03-09-2010 21:13 3005 berichten
Tijd die komt en gaat

Tijd is verstreken.

Langzaam voorbij getikt, en weer vergeten.

Tijd die niet terugkomt.

Zijn mond heeft stilgehouden, en geluid verstomd

Stilte toch zo luid, doet pijn aan je oren ook als je ze sluit.

Tijd komt niet meer terug. Het is voorbij geslopen in stilte, O zo vlug.

Tijd die wonden heelt, gedachten tot rust brengt, of verveeld.

Tijd gaat als maar vooruit, terug is niet mogelijk.

Stel je vast hieruit.

Tijd moet je leven. De tijd van vandaag, niet de tijd van gister.

Tijd van gister is slechts een herinnering, die heb je beleefd. Die is al geweest. Die beleef je niet opnieuw, en krijg je ook niet terug.

Die tijd is voorbij, maar nog miljoenen te gaan, minuten en uren. Die nog komen gaan.

Die moet je nog beleven. Beleef die tijd dus goed.

Maar, hoe laat is het nu ook alweer?

Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...

Hoe laat is het nu eigenlijk écht?

En.. waar is het tijd voor?

We willen het nog steeds graag van je weten..

Dus als je iets wilt vertellen op

de normale,

de nachtelijke,

de buitenlandse,

of zelfs de buitenaardse tijdstippen,

ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!

21.13
quote:berbke schreef op 06 september 2010 @ 00:18:

Arme ik , ja.

Ik moet steeds maar foto's kijken van dat vliegtuigenmuseum!

00.18
Sorry trouwens voor mijn stomme fout van gisteren. (ik moest even kijken of er hier over geschreven was... zo niet, dan was ik er niet meer over begonnen)

Echt heel dom en ik moet jullie echte namen weer even vergeten tot we elkaar weer IRL gaan zien. Was gisteravond ook moe en hyper tegelijk en daardoor niet zo scherp meer.

Het had idd best getoverstafd mogen worden. En ban had ik denk ik niet gekregen, hooguit een waarschuwing.

sorry

10.19
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief.

Ik wil niet wakker zijn maar moet de auto terugbrengen en gezellig lunchen met mijn moeder...
@Frizz:

Nah, het klinkt als ongelooflijke bindingsangst en een soort weglopen voor eventuele (toekomstige) verantwoordelijkheden.

En jij hebt eerder al gezegd dat vrienden zijn er niet in zat. Het was alles of niks.

Ik denk dat je hem los moet laten. Als hij terug wil komen op zijn besluit weet hij je te vinden.... en zo niet, dan niet.

Je verdient geen man die er niet alles aan doet om met jou te kunnen zijn.

10.26
Oh eh
Klinkt ook alsof ie diep van binnen wel een heel laag zelfbeeld heeft. Dat hij je ongelukkig zou maken door te blijven (eh... komen) en gelukkig door uit je leven te verdwijnen.

Hij heeft niet helemaal door wat dit doet bij jou he?

10.29
Misschien even wat afleiding, die lunch met je moeder. Kun je je ergeren aan stomme dingen die zij zegt ofzo
Ik ga hem loslaten. Alle hoop is vervlogen.

En inderdaad, hij is heel negatief over zichzelf.
Weet iemand een truc om je ogen enigszins normaal te krijgen na een nacht heel hard janken?
@Frizz: http://www.misslipgloss.nl/what-to-do-huil-ogen/
Nem, hoe gaat het met je??? Laat even iets van je horen hier!

Jumps, je kunt toch ook af en toe even komen kletsen? Zouden we leuk vinden!! Hoe gaat 't met je??

Berb, leuk die foto's! Wanneer mag jij mee om ze te bekijken in het echt?!
En ik vind het wel heel goed dat je nu Het Gesprek gehad hebt. Kwam het ook omdat sommigen van ons er gisteren zo duidelijk in waren?

Wel jammer dat het via de telefoon is gebeurd, lijkt me moeilijk. (maar was voor jullie misschien makkelijker?)

Tja ik vroeg me gisteren eigenlijk wel af, tijdens het gesprek in de tuin: Gaat het ooit wél makkelijk worden met deze man? Misschien blijft hij altijd uber-verantwoordelijk voor het gezin waar hij uit komt, misschien blijft hij altijd moeilijk met afspraken, misschien is ie altijd zo met zichzelf bezig dat hij jou niet tot steun kan zijn.

Maar dat kunnen we niet weten, wij kennen hem niet en misschien - als hij eenmaal de knop omzet - is hij heel anders dan wanneer hij status 'scharrel' heeft.

Maar ik gun je echt iemand die wat meer stabiliteit biedt. Die niet op de meest late tijdstippen komt binnenvallen of belt. Van wie je gewoon s ochtends weet of hij s avonds bij je slaapt of niet.

Ik weet wel dat je ook van je vrijheid houdt maar dit was wel een beetje té denk ik.

10.36
Oh... ik herinner me ineens een weekend weg waarbij ik op de vrijdagavond een ontzettende huilaanval had gehad.

Ik had als enige van de groep het hele weekend vrijstelling van op-de-foto-moeten. Het was echt heel heel heel erg.

10.38
Frizz, natte thee zakjes of komkommer op je ogen helpt de zwelling eruit te halen...

Loslaten is een goed plan. Maar nu mag je nog even alleen balen en boos zijn enzo!
Ik kan nu niet balen enzo want dan ga ik steeds huilen en dat wil ik echt niet. Gewoon niet aan denken.

Ik heb mezelf net in de spiegel gezien en ik lijk wel een mongool, mijn hele gezicht is gezwollen. Kan die link van No niet openen op mijn telefoon. Zakjes van zwarte thee Janna?

Moon het kwam niet door het gesprek in de tuin, we hadden een beetje irritatie naar elkaar en zo begon het.
Volgens mij maakt het niet uit wat voor thee.

Nu maar even niet aan denken dus...
Ik hoop dat het helpt Frizz, misschien heb je wat afleiding als je gaat lunchen etc. Bah... vind het echt naar voor je

Mag ik even een vraag stellen tussendoor? Ik heb geen zin om een topic te openen.

Ik heb hier 2 kg sperziebonen en wil ze deels invriezen. Heb alleen boterhamzakjes en pedaalemmerzakken. Kan dat of moeten het persé diepvrieszakjes zijn?

(zie hier dus wél een kooknitwit!)

11.05
Nou, ik heb die zakjes maar even in een glas gehangen. Eerst maar even douchen.

Buikje ik heb het antwoord niet hoor, op zulke vragen. En ik koop ook nooit sperciebonen.
Frizz, ik ga No haar site wel even voor je bekijken.

Buik, je moet de sperziebonen eerst blancheren sowieso. Ik denk dat het enige verschil tussen de zakjes is dat diepvrieszakjes minder snel kapot vriezen, die zijn wat steviger.

11.20
Frisje, hier wat tips van die site die No noemde:

•Gebruik op je gezicht zo mijn mogelijk bronzer en blusher, want als je huilt, krijg je strepen op je gezicht doordat poederproducten oplossen door je tranen.

•Waterproof mascara en oogpotlood!

•Geen donkere oogschaduw, laat smokey eyes vandaag maar even achterwege.

•Gebruik ook niet teveel concealer onder je ogen, want dat gaat alleen maar vlekken

Tja, vaak kan je emotionele buien niet voorspellen. Daar sta je dan, met je mascara gevlekt onder je ogen en strepen in je make-up. Hoe lossen we dat op?

•Hoe lastig het ook is, probeer niet in je ogen te wrijven. Ten eerste krijg je dan make-up in je ogen wat gaat prikken en waardoor je nog harder moet huilen, en ten tweede wrijf je dan al je make- up uit.

•Nog lastiger: niet je ogen hard dichtknijpen. Soms is huilen als een baby’tje heel fijn, en als je dat wil doen, doe het lekker. Maar als je nog een hele dag moet op school of je werk, is het niet zo’n goed plan, want je mascara gaat dan in drie dikke klonten aan elkaar plakken.

•Oké, je hebt gehuild. Je hebt gewreven en gehuild als een baby’tje. Als je het geluk hebt dat je reinigingsdoekjes of iets dergelijks bij je hebt, dep dan zachtjes rondom je ogen om de mascara- en oogschaduwresten weg te halen. Als je dat niet hebt, pak dan wat wc-papier en maak dit lichtjes nat onder de kraan. Dep dit rond je ogen en op je gezicht om de vlekken weg te halen. Als je wimpers aan elkaar plakken door de natte mascara, heb je een beetje pech, want hier kan je niet zoveel meer aan doen… Ah well, er zijn ergere dingen.

•Leg voordat je gaat slapen even twee theelepeltjes in de vriezer. Ja, gewoon even doen.

De volgende dag wordt je wakker en je voelt het al als je je ogen open doet: dikke oogleden. Kan er ook nog wel bij… Hoe ga je dat camoufleren?

•Pak de theelepeltjes uit de vriezer en leg die een paar minuten op de ogen. De zwelling wordt door de kou minder.

•Zet thee, drink dit lekker op en leg dan het theezakje een paar minuten op elk oog. Ook dit zorgt ervoor dat de zwelling wat minder wordt.

•Gooi wat koud water in je gezicht, dep het droog, doe dagcreme op en maak je gezicht op zoals je gewend bent. Je kan als extraatje een beetje oplichtende concealer onder je ogen doen voor een wakkere oogopslag.

•Nu je ogen, die nog steeds wat dik zijn. Maak ze vooral helemaal op, doe een full eye look. Zo vallen je puffy eyes veel minder op. Gebruik een beetje donkere kleuren en accentueer je arcadeboog. Teken een dun lijntje langs je wimperrand, krul je wimpers, doe lekker veel mascara op. Maak ook je wenkbrauwen mooi en breng een highlighter aan onder je wenkbrauwen, dit lift je ogen.

Huilen is niet erg, het hoort bij het leven en kan heerlijk opluchten. Het is goed om je gevoelens te uiten! Je hoeft je echt niet te schamen omdat je gehuild hebt, jij bent ook een mens met je gevoelens en emoties. Natuurlijk staat een prachtige lach je stukken beter, maar even lekker huilen kan je ook stukken blijer maken, hoe gek dat ook klinkt. Het voelt alleen niet zo lekker om daarna met strepen op je gezicht rond te lopen, of met dikke ogen
Dankje Janna. Ik heb de theezakjestruc gedaan, ze zien er iets normaler uit. Maar ik ga me niet overdreven opmaken, mijn moeder ziet me aankomen!

Ik hoop dat het nog een beetje wegtrekt. Ik heb gewoon géén zin om er met mijn moeder over te praten en daar te gaan zitten huilen.
Ok ik voel me even die olifant in de porseleinkast maar even een ego dingetje:

Ik had het laatst toch over die vriendschap van tien jaar, waarvan ik denk dat die over is? Ik wil het niet hier op het forum plaatsen omdat dat te herkenbaar is dus ik heb het even via hyves gedaan. Ik weet niet hoe jullie normaal dat soort dingen via hyves delen maar ik heb er dus even een blog over gemaakt

Als degenen die ik op mn viva-hyves heb dat - een keer, hoeft natuurlijk niet nu meteen - willen lezen en wat feedback willen geven zou dat fijn zijn.

voor Friz! Ik hoop dat die afspraak met je moeder wat afleiding geeft!

11:55
Het is ook wel weer voor een zonnebril

gaan jullie binnen of buiten zitten?

11.56
Oh het is wel een heel lang verhaal geworden

11:57
Goed dat je het zegt Lor! Ik weet niet of ik vandaag energie heb om iets mijn hyves te gaan doen maar ik zal er een keer gaan kijken!

11.57

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven