Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
zondag 28 juni 2015 om 15:59
Slapen doe ik op en niet in mijn bed, in mijn onderbroek, alle ramen open tenzij het buiten warmer is dan binnen, ventilator aan, de mobiele airco durf ik niet aan te laten staan. Ik kan goed tegen warmte maar 's nachts vind ik het wel erg. Soms slaap ik niet langer dan vier uurtjes en dan hang ik weer aan de kraan.
verba volant, scripta manent.

zondag 28 juni 2015 om 16:17

zondag 28 juni 2015 om 16:47
quote:Feeksje1977 schreef op 28 juni 2015 @ 16:31:
[...]
Als je hem nat maakt dan past ie toch niet meer???? Of krimpt ie bij het invriezen? Geen idee, ik heb dat probleem al jaren niet meer en ik geloof ook niet dat ik het in het verleden ooit heb geprobeerd. Ik weet wel dat ik jaren geleden ongesteld werd onderweg naar Pamukkale, geen airco in de auto, 40 graden, toevallig één tampon in mijn tas en gelukkig een keukenrol (die ligt standaard in de auto). Ik voelde me doodongelukkig want door de hitte begon ik aardig door te lekken.
[...]
Als je hem nat maakt dan past ie toch niet meer???? Of krimpt ie bij het invriezen? Geen idee, ik heb dat probleem al jaren niet meer en ik geloof ook niet dat ik het in het verleden ooit heb geprobeerd. Ik weet wel dat ik jaren geleden ongesteld werd onderweg naar Pamukkale, geen airco in de auto, 40 graden, toevallig één tampon in mijn tas en gelukkig een keukenrol (die ligt standaard in de auto). Ik voelde me doodongelukkig want door de hitte begon ik aardig door te lekken.
verba volant, scripta manent.

zondag 28 juni 2015 om 19:01
quote:Jaja007 schreef op 28 juni 2015 @ 15:54:
[...]
Of je stopt de koelelementen in een kussensloop.
Ik stop mijn nacht T-Shirt in de vriezer. Een half uur voor het slapen en aantrekken ff uit de vriezer halen.
Dat klinkt lekker!
Ik herinner me een hittegolf van láng geleden. Ik fietste naar huis en had het zo verschrikkelijk warm dat ik me thuis met fiets en al in het zwembadje om liet vallen
Voor volgende week zal ik me wapenen met koude washandjes en kannen water met citroenschijfjes. Natte pet op m'n kop en puffen maar
Stiekem vind ik het best genieten, ergens.
[...]
Of je stopt de koelelementen in een kussensloop.
Ik stop mijn nacht T-Shirt in de vriezer. Een half uur voor het slapen en aantrekken ff uit de vriezer halen.
Dat klinkt lekker!
Ik herinner me een hittegolf van láng geleden. Ik fietste naar huis en had het zo verschrikkelijk warm dat ik me thuis met fiets en al in het zwembadje om liet vallen
Voor volgende week zal ik me wapenen met koude washandjes en kannen water met citroenschijfjes. Natte pet op m'n kop en puffen maar
Stiekem vind ik het best genieten, ergens.

zondag 28 juni 2015 om 19:13

zondag 28 juni 2015 om 19:15